Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snooc:

Jag uppskattar ditt tips som tusan. Jag har varit sugen på att köpa en lifetime licens i över ett år.

Vet någon om det skiljer sig i vad licenserna erbjuder för funktionalitet? Är Personal och Family de två licenser som erbjuds?

Lugnt!

Det är bara antal licenser som skiljer dem åt, ingenting i funktion eller så.

From now on, there will be only two types of licenses: Personal and Family. Personal license key allows you to activate AdGuard on any 3 devices, while Family ups the count of devices to 9. What kinds of devices? That's the best part: it doesn't matter. Windows, Mac, Android or iOS, in any combination. It's as simple as it gets.

https://adguard.com/en/blog/new-licensing-system.html

Permalänk
Inaktiv

köpte adguard i blindo för att det kanske kunde va något för föräldrarna och gamlingarna i släkten att använda. Men... installera cert för att inspektera trafiken.. Vart skickar de allt de läser av sen?

Man säljer inte livsstidslicenser utan att ha en inkomstkälla på annat håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

köpte adguard i blindo för att det kanske kunde va något för föräldrarna och gamlingarna i släkten att använda. Men... installera cert för att inspektera trafiken.. Vart skickar de allt de läser av sen?

Man säljer inte livsstidslicenser utan att ha en inkomstkälla på annat håll.

Rätta mig om jag har fel men man måste använda ett mellanliggandes certifikat för att kunna blockera reklam som ligger via HTTPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MALmen:

Rätta mig om jag har fel men man måste använda ett mellanliggandes certifikat för att kunna blockera reklam som ligger via HTTPS?

Jo, för HTTPS-blockering krävs det. Adguard skaparen lokal VPN.

Går naturligtvis att välja bort när som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Jo, för HTTPS-blockering krävs det. Adguard skaparen lokal VPN.

Går naturligtvis att välja bort när som helst.

Blockerar Adguard t ex twitch preroll ads samt mid-roll ads?
Har kört alternate player extension fram tills nu då ads börjar leta sig igenom trots denna extension...
uBlock origin har fungerat under tiden men där måste man uppdatera adressen var och varannan dag.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Har kört alternate player extension fram tills nu då ads börjar leta sig igenom trots denna extension...

OT men detta beror på att Twitch låser bitrate till max 360p om deras reklamscript blockeras, och de flesta alternativa spelarna har då valt att inte längre blockera reklamen, åtminstone tills de hittar ett sätt som fungerar bättre.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Har inte koll på adguard men kör Pi-Hole här hemma och det filtrerar ut i princip all reklam på DNS nivå. Fram tills nyligen så plockade den allt på Twitch och Youtube också men Amazon och Google har ändrat sina settings på lite dryga sätt så just nu är det svårt att jobba runt utan att spendera för mycket energi på det. Det enda det innebär är att jag inte längre använder Youtube appen i TVn utan castar från telefonen eller datorn så funkar det utmärkt med uBlock.

dPlay har t.ex ingen reklem i TV appen med Pi Hole.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Hamnar på 190 spänn, hur fick du ner det såpass?

Bahrain exempelvis har 0% Moms

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...

Nu har den skickats iaf, fastän det står datum 2020-12-03.
Rätt bra kap när de sålde den för 2790:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.w:

Microsoft 365 Personal 1 år, max 2 köp per kund på webhallen.
Webhallen
Är lvl 16, så för mig kostar det 239:-

Prisjakt

Tackar! Vart en varsin till mig och pappsen.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Microsoft 365 Personal 1 år, max 2 köp per kund på webhallen.
Är lvl 16, så för mig kostar det 239:-

275:- för lvl 7 :>
+ 19 kr frakt.

Skippade det för min del. Onedrive foto är helt värdelöst tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.w:

Microsoft 365 Personal 1 år, max 2 köp per kund på webhallen.
Webhallen
Är lvl 16, så för mig kostar det 239:-

Prisjakt

Tackar för den; köpte 2st á 215 SEK med gratis expressfrakt. Blir 9 månader family för varje då vi är 5 personer som använder det.
Void lvl 22 om någon undrar.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om X2HR från Frankrike!
Drygt 1.050kr med frakt blev det vilket var en riktigt bra deal helt enkelt!

Dealen är fortfarande aktiv vad jag kan se?
93€ plus frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Tack för tipset om X2HR från Frankrike!
Drygt 1.050kr med frakt blev det vilket var en riktigt bra deal helt enkelt!

Dealen är fortfarande aktiv vad jag kan se?
93€ plus frakt.

Inte nya lurar för €93 (D'occasion - Comme neuf = Used - Like New). Missade tyvärr. Utgående modell så förhoppningsvis dyker de upp på BF för liknande pris.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Inte nya lurar för €93 (D'occasion - Comme neuf = Used - Like New). Missade tyvärr. Utgående modell så förhoppningsvis dyker de upp på BF för liknande pris.

Du ser. Min franska är 0.5/10. 😂
Bra varning dock, tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Tack för tipset om X2HR från Frankrike!
Drygt 1.050kr med frakt blev det vilket var en riktigt bra deal helt enkelt!

Dealen är fortfarande aktiv vad jag kan se?
93€ plus frakt.

Ja, 94,99€ när jag går in. Så med frakt 7,78€ och moms = Montant total : SEK 1.117,49

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Ja, 94,99€ när jag går in. Så med frakt 7,78€ och moms = Montant total : SEK 1.117,49

Precis. Jag skrev igen nu att det finns nya i lager i fynd-tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Inte nya lurar för €93 (D'occasion - Comme neuf = Used - Like New). Missade tyvärr. Utgående modell så förhoppningsvis dyker de upp på BF för liknande pris.

Nu går det att beställa nya igen!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Ugga:

Nu går det att beställa nya igen!

De reas även på Spanska och Italienska Amazon. Lite fram och tillbaka under dagen.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Nu går det att beställa nya igen!

Tack!

Fick precis beställt ett par från amazon.fr enligt ditt tips.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

De reas även på Spanska och Italienska Amazon. Lite fram och tillbaka under dagen.

Ja det gäller att hänga med i svängarna tydligen. Lyckades inte beställa från .es då jag bara fick ett felmeddelande om att de inte kunde skickas till min adress, men lyckades knipa ett par från .fr nu.

Skrivet av Calma:

Du ser. Min franska är 0.5/10. 😂
Bra varning dock, tackar!

Kan väl typ tre ord på franska själv också ( ), men har blivit bränd av Amazons "begagnatprogram" tidigare så körde en Google Translate. Gäller att ha koll på det där för de kan vara rätt luriga med att kränga "Like new"-prylar när nya inte finns i lager.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esoteric:

Är det bara att fylla i sin address i Sverige och det fungerar?

Yes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Ett tips som jag fick tidigare här är att köpa personal ett antal år. pren på en family en månad, så omvandlas allt till family.
Om du läser härifrån och några sidor framåt så ser du diskussionen hur man gör. #18559504

Fungerade perfekt för mig då och säkert nu med.

Kan någon verifiera om det här fungerar? eftersom de flesta andra säger att man istället får välja mellan 9 månader family eller 12 månader personal? Köpte 2 licenser och väntar på att få hem dem

Permalänk
Skrivet av Trendy:

Kan någon verifiera om det här fungerar? eftersom de flesta andra säger att man istället får välja mellan 9 månader family eller 12 månader personal? Köpte 2 licenser och väntar på att få hem dem

Ja, har nyttjat det i flera omgångar och år. Ökar med 9 månader per aktivering.
Jag har Microsoft 365 Family fram till 2023-05-06.
Glöm inte att välja Family vid varje aktivering bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Blockerar Adguard t ex twitch preroll ads samt mid-roll ads?
Har kört alternate player extension fram tills nu då ads börjar leta sig igenom trots denna extension...
uBlock origin har fungerat under tiden men där måste man uppdatera adressen var och varannan dag.

Det finns inte något som liknar SponorBlock till Twitch? Det är gudalikt att ha på telefonen.

https://sponsor.ajay.app/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Usd:

Har inte koll på adguard men kör Pi-Hole här hemma och det filtrerar ut i princip all reklam på DNS nivå. Fram tills nyligen så plockade den allt på Twitch och Youtube också men Amazon och Google har ändrat sina settings på lite dryga sätt så just nu är det svårt att jobba runt utan att spendera för mycket energi på det. Det enda det innebär är att jag inte längre använder Youtube appen i TVn utan castar från telefonen eller datorn så funkar det utmärkt med uBlock.

dPlay har t.ex ingen reklem i TV appen med Pi Hole.

Det finns en tredjeparts youtube app för Android TV, tror den heter smart youtube eller ngt. Denna tar bort mycket av reklamen också men inte det som är inbakat.

Permalänk
Medlem

Inte dumt heller om man får 9 månader, jag betalade 249kr (lvl 13) för ett år Personal, motsvarar 332kr för ett år Family.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Kan någon verifiera om det här fungerar? eftersom de flesta andra säger att man istället får välja mellan 9 månader family eller 12 månader personal? Köpte 2 licenser och väntar på att få hem dem

Det är två skilda saker som diskuteras , därför det blir förvirring.

1. Jag med flera andra har köpt flera 365 personal utan att ha haft pren innan. laddat på. Sedan köpt en månad family, stängt av den, sedan fått hela perioden omvandlad till Family.

2. Andra tipsar att om man redan har family-pren så kan man köpa en personal och fylla på och då får man 9 månader Family istället för 12 månader personal man köper. Jag vet inte hur detta system fungerar man hört det många gånger.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det är två skilda saker som diskuteras , därför det blir förvirring.

1. Jag med flera andra har köpt flera 365 personal utan att ha haft pren innan. laddat på. Sedan köpt en månad family, stängt av den, sedan fått hela perioden omvandlad till Family.

2. Andra tipsar att om man redan har family-pren så kan man köpa en personal och fylla på och då får man 9 månader Family istället för 12 månader personal man köper. Jag vet inte hur detta system fungerar man hört det många gånger.

Ja precis! Därför jag undra om någon provat alternativ nr 1 nyligen?

Permalänk
Medlem

Jag köpte 5 år personal och uppgraderade till family med en månads family abb, funkade galant.