Anmäl dig till Roborock Challenge!

Separat PSU till bara grafikkortet vid felsökning?

Permalänk
Medlem

Separat PSU till bara grafikkortet vid felsökning?

Tjena SweC!

Tänkte felsöka ett grafikkort med lösa komponenter (ej chassi) och nätagget jag tänkte använda till att troubleshoota den med har bara två st 6 pins och grafikkortet kräver 6+2. Tänkte därför strömförsörja allting förutom grafikkortet med ett löst nätaggregat men använda en annan dators PSU till att strömförsörja GPUN.

Jag har en reserv gamingrig som har en GS800W och min plan var att använda den datorns 6+2 genom att bara öppna chassit och dra ut den kabeln som är överbliven och sätta in i grafikkortet (utan att börja traggla med att pilla ut den PSUN eller ändra något i den datorns komponenter).

Moderkort + CPU + SSD osv försörjs alltså av ett separat nätaggregat medans GPUn försörjs av de nätagget som är i andra gamingdatorn.

Någonting jag bör tänka på som jag kanske missat? Funderar på om PCI-E sloten och PSU måste vara till samma moderkort ifall det kanske regleras hur mycket ström som används eller något sådant??

Mvh,
Nero

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI