Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Ah, samma som mig då. Hoppas jag får ngt snart också, hade ju 10:02
Kanske drar iväg tidigaste norrut iofs.

Fint! Jo det kan vara så, hoppas alla här som beställt via EG får sina mejl snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Någon som vet om Inet skickar konsolen den 18:e eller 19:e? Man vill ju gärna ha den på release-dagen. Blev tilldelad en sent så spänd av förväntan.

Vilket datum beställde du ifrån Inet?

Permalänk
Skrivet av fenrisulfven:

Nej inga. På grund av corona.

Detta är helt hugget i sten?

Men förmodligen släpper dom på detta nån vecka eller så efter release kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam90:

10:03 när jag tittar på bekräftelsemejlet.

Vad fasen, jag fick mitt mail 10.00 och mitt är fortfarande "reserverad".
Bor du långt upp norr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam90:

Fint! Jo det kan vara så, hoppas alla här som beställt via EG får sina mejl snart

Okey! Jag fick orderbekräftelse 10:04. Hoppas på Mail snart då

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffar:

Vad fasen, jag fick mitt mail 10.00 och mitt är fortfarande "reserverad".
Bor du långt upp norr?

Ja

Skrivet av Specias:

Okey! Jag fick orderbekräftelse 10:04. Hoppas på Mail snart då

fingers crossed

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte mig en 48" LG CX idag för att användas med min XSX och PS5. Trevliga var att killen på Netonnet påpekade att jag skulle hålla koll för om den kommer på black Friday-rean så var det bara att komma in med kvittot och få mellanskillnaden tillbaka.

Taggad nu. Jobbar ju hemma så kan ta en liten paus och spela på torsdag och fredag ;). Dock med lurar då frugan har videomöten hela tiden i rummet bredvid.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Detta skrev chatten på Elgiganten nyss

" Vi får in en ny batch av PS5 den 25:e November och då kommer det gå att beställa nya konsoler. Detta eftersom konsolerna som ska levereras ut till den 19:e December är slutsålda. "

Tror agenten menade November. Frågan är kommer alla återförsäljare få en lervarans nästa vecka?

Permalänk
Skrivet av sam90:

10:03 när jag tittar på bekräftelsemejlet.

Fick min bekräftelse 10.02 inte fått mail än. Men jag beställde en DE.

Permalänk

Fanns det någon butik som inte hade pre-orders utan kör "först till kvarn" på release via sin web?

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt digital version från INET och får bekräftat leverans? Vet att vissa fått sina ordrar ändrade vilket jag inte riktigt förstår men det spelar ju mindre roll i sammanhanget.
Beställde samma dag som den utannonserades och ej fått konsol till release.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Vilket datum beställde du ifrån Inet?

4e januari 2020. Valde digital edition i juni.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Skrivet av Naterious:

Fanns det någon butik som inte hade pre-orders utan kör "först till kvarn" på release via sin web?

Elgiganten och Netonnet iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av G Threepwood:

Fick min bekräftelse 10.02 inte fått mail än. Men jag beställde en DE.

Det är kul att dom var lika snabba på att skicka fakturan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Detta skrev chatten på Elgiganten nyss

" Vi får in en ny batch av PS5 den 25:e November och då kommer det gå att beställa nya konsoler. Detta eftersom konsolerna som ska levereras ut till den 19:e December är slutsålda. "

Tror agenten menade November. Frågan är kommer alla återförsäljare få en lervarans nästa vecka?

Spännade! Stor skillnad på 25 November och mitten av december. Får Elgiganten borde det vara samma för samtliga butiker kan man tycka

Permalänk
Skrivet av sam90:

Det är kul att dom var lika snabba på att skicka fakturan.

Japp. Fast min ligger under behandling hos klarna. Har gjort det sen jag bokade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Spännade! Stor skillnad på 25 November och mitten av december. Får Elgiganten borde det vara samma för samtliga butiker kan man tycka

Dock verkade agenten förvirrad, jag drog upp vad som kommer hända på deras insta imorgon och han bara det kommer först gå att boka 2020-11-25?

Edit: han hade ingen aning om vad som skulle hända på deras insta imon

Permalänk
Medlem

Finns det någon som testat att föra över sparfiler till PS5 via USB och stött på problem? Har än så länge endast läst om folk som fört över spel och sedan fått strul med krascher eller t.om. brickat konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Dock verkade agenten förvirrad, jag drog upp vad som kommer hända på deras insta imorgon och han bara det kommer först gå att boka 2020-11-25?

Edit: han hade ingen aning om vad som skulle hända på deras insta imon

Snart slut på arbetsdagen, kanske gett upp hoppet?

Permalänk
Skrivet av machiavelli1337:

Elgiganten och Netonnet iaf.

Säkert? Verkar som om folk har pre-orders på elgiganten och netonnet

Permalänk
Medlem

Jag bad Inet trolla och fick detta till svar

Hej Axel,

Tack för ditt mail!
Du har fått en konsol allokerad till dig som kommer att skickas ut till dig så jag har lagt till dessa produkter på din beställning. Samt skickat ut en ny fraktsedel till dig på mailen så att du kan se denna ändring.

Vänligen,

Carl Lind
Kundservice

☺️

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naterious:

Säkert? Verkar som om folk har pre-orders på elgiganten och netonnet

Elgiganten bokade bara upp det antal som de skulle få konsoller. Ligger alltså inte hundratals i kö nu. Men de ska ju släppa nya snart så kolla deras Instagram för mer info.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Då vissa här inne tycks ha uttryckt oro om att Dolby Atmos inte kommer fungera på Playstation 5 kan denna video vara av intresse, där en notis (likt den i hörnet om att HDR-material spelas) annonserar att det är Dolby Atmos-ljudspår som spelas (på en LG CX):

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Då vissa här inne tycks ha uttryckt oro om att Dolby Atmos inte kommer fungera på Playstation 5 kan denna video vara av intresse, där en notis (likt den i hörnet om att HDR-material spelas) annonserar att det är Dolby Atmos-ljudspår som spelas (på en LG CX):

https://youtu.be/HCWJeUqrb_U?t=214

Ja med film men det är inte Atmos med spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Köpte mig en 48" LG CX idag för att användas med min XSX och PS5. Trevliga var att killen på Netonnet påpekade att jag skulle hålla koll för om den kommer på black Friday-rean så var det bara att komma in med kvittot och få mellanskillnaden tillbaka.

Taggad nu. Jobbar ju hemma så kan ta en liten paus och spela på torsdag och fredag ;). Dock med lurar då frugan har videomöten hela tiden i rummet bredvid.

Hoppas 77'' kommer på BF-rean också då jag beställde en sådan från Netonnet igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Dock verkade agenten förvirrad, jag drog upp vad som kommer hända på deras insta imorgon och han bara det kommer först gå att boka 2020-11-25?

Edit: han hade ingen aning om vad som skulle hända på deras insta imon

Frågade media Markt och de hade ingen information om att det kommer tidigare än mitten av december. De skulle gå ut med information om det kommer tidigare

Permalänk

Om man refreshar på elgigantens ps5 sida så ser man att de kommer in i lager 25e november.

Permalänk

Är det någon som beställt något spel från Spelbutiken? De skickade Demon's Souls för en vecka sedan men har fortfarande inte dykt upp i lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennuendo:

Är det någon som beställt något spel från Spelbutiken? De skickade Demon's Souls för en vecka sedan men har fortfarande inte dykt upp i lådan.

Har inte beställt PS5 spel därifrån men har beställt andra spel därifrån tidigare och jo då de brukar dyka upp.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Har inte beställt PS5 spel därifrån men har beställt andra spel därifrån tidigare och jo då de brukar dyka upp.

Beställt därifrån i många år och allt har dykt upp men en veckas leveranstid känns lurigt haha