RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

är det någon som vet om det finns några AIB kort på <2.5 slots? Enligt ryktena alltså...

Jag gissar att Powercolor Red Dragon kommer att vara av den inte-så-oerhört-tjocka varianten.
5700xt var otjockt och kanske det bästa i den tjockleken.

https://www.inet.se/produkt/5410377/powercolor-radeon-rx-5700...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Är det någon butik som lagt upp korten med priser ännu?

Hittar inget på Komplett, Inet eller webhallen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

AMD har gett butikerna instruktionen att inga kort läggs upp före launch. Så att scalpers inte ska kunna köra sina script.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

Om man skall tro på alla rykten på twitter så underpresterar korten rejält mot 3080. Blir så trött på att testerna släpps samtidigt som korten, verkligen ingen transparans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oscar Tegni:

Om man skall tro på alla rykten på twitter så underpresterar korten rejält mot 3080. Blir så trött på att testerna släpps samtidigt som korten, verkligen ingen transparans.

Håller med, men det är ju bara att avboka annars. Hos de flesta butiker kan man göra det direkt från sitt konto utan att behöva ringa och krångla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det ÄR helt ok att läsa några sidor bakåt innan man frågar <3

Skämt åsido, det är så många som frågar samma sak nu.

Inget får släppas innan 15:00 vad vi vet, men om butikerna vet något annan så lovar jag att de kommer att släppa den infon så fort de får för AMD.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

AMD har gett butikerna instruktionen att inga kort läggs upp före launch. Så att scalpers inte ska kunna köra sina script.

haha asså jag förstår inte detta... kl 15.00 ska alla in och F5a sönder sidorna och sen hitta vilket kort man nu är ute efter och ta sig till kassan etc. Det är ju helt sjukt...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Inget får släppas innan 15:00 vad vi vet, men om butikerna vet något annan så lovar jag att de kommer att släppa den infon så fort de får för AMD.

Det här är så sjukt. Så vad blir planen för 15:00?
Sitta och spamma F5 på "söksidan" hos ÅF för att sen sitta och beställda 1 ex av varje och sen i efterhan läsa recensioner och försöka välja vad det egentligen är man vill behålla?

Efterfrågan/antal bokningar kommer ju bli helt fucked up, men det verkar ju vara det nya nuförtiden. NVidia, Sony, Amd och Microsoft kör samma rejs allihopa, pusha som fan på "bristen" och se till att sälja saker genom att folks desperata FOMO gör att allt säljer så fort det kommer in i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar Tegni:

Säker på att det är utan RT prestanda de räknar på?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

haha asså jag förstår inte detta... kl 15.00 ska alla in och F5a sönder sidorna och sen hitta vilket kort man nu är ute efter och ta sig till kassan etc. Det är ju helt sjukt...

Jag kommer vinna!! Scalps to the people!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Jubileumsmästare

Inet med lite info

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Det här känns ju inte alls roligt. Man kan ju lika gärna glömma att få ett kort med dessa förutsättningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Det är helt okej att fråga istället och få svar av någon som redan läst istället för att behöva skumma igenom ett par sidor på arbetstid

Men tack för svar, Riktigt ruttet sätt att släppa en produkt på måste jag säga..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Det här känns ju inte alls roligt. Man kan ju lika gärna glömma att få ett kort med dessa förutsättningar.

Kör du bot scripts eller varför tror du att du har mindre chans nu?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Då kan jag lika gärna strunta i stressen att f5:a som en galning idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Han tänker väl mer att det verkar vara mindre kort än vi trott, med andra ord svårare att få tag i.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Han tänker väl mer att det verkar vara mindre kort än vi trott, med andra ord svårare att få tag i.

Ja det är andra alternativet. Men vi har ju länge vetat att det kommer va dålig tillgång? Det här ökar ju bara chanserna om man inte använder bot scripts.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

För att varenda återförsäljare indirekt säger att de har typ 1.3 kort per miljoner invånare. Därför!

Permalänk
Medlem

Känns som det är värt och vänta på tredjeparts varianterna ändå. Sitta och slåss om 10-15 kort känns löjligt.

Permalänk
Medlem

Hashtag #facepalm

Jag kommer inte hänga med på det här. Jag orka inte
5800X och Gigabyte Auros x570 i finns redan hemma. Det kan jag nöja mig med.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Hade man åtminstone kunnat få se recensioner innan släpp så kunde man ju bestämma sig om det är värt tiden att ens försöka få ett. Men nä. Detta är på riktigt skräp.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

kanske vettigare att vänta på 3dje part tillverkarnas kort nästa vecka känns det nästan som. Nåväl får läsa recensionerna iallafall...
Denna hårvaru höst trodde jag skulle bli den bästa på länge men tyvärr finns det knappt några produkter att få tag på och de få som finns norpas direkt av bottar som scalpers har kontroll över.
Man KAN få tag i produkterna rätt lätt begagnat till ett högre pris vilket är helt vansinnigt och man vill heller inte elda på scalpers att fortsätta detta beteende.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Alltså när man läser hur återförsäljarna redan o förväg får gå ut och varna att tillgången är dålig och att beställningar ens i turordning är någon garanti för att få kort så känns detta som en riktigt rutten lansering.

RTX3000 lanseringen ser ut att åldras som ett fint vin i jämförelse med hur man nu får gå ut och grusa alla förväntningar i förväg. Att dessutom bara släppa begränsad upplaga av referens så man senare måste köpa kort som kostar 2000kr extra gör det bara ännu värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Skulle nog räkna med mer än en vecka... men annars... vi vet inte. 95% av allt som skrivs är rykten.

Tror det var jay2cent som nämnde det. Men ja det kan alltid vara inkorrekt eller ändras.

Dock blir det här en ful lansering oavsrtt med tanke på att det inte finns fler kort alls av referensdesign om jag förstår det rätt når man säger att fler av dessa kort inte kommer att komma.

Så allt som släpps sen kommer vara till högre pris.

Så lanseringspris deluxe med papperslansering deluxe.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Aja82:

Hade man åtminstone kunnat få se recensioner innan släpp så kunde man ju bestämma sig om det är värt tiden att ens försöka få ett. Men nä. Detta är på riktigt skräp.

Gigabyte Aorus går live med "Real-world gaming benchmarks" på Youtube kl 14:00, kan mycket väl vara då alla recensioner släpps

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Gigabyte Auros går live med "Real-world gaming benchmarks" på Youtube kl 14:00, kan mycket väl vara då alla recensioner släpps

Se där! Hoppas det och tack för tipset!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Skiter i denna release, inväntar nästa vecka!

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Aja82:

Se där! Hoppas det och tack för tipset!

Var nån här i tråden som postade länken till yt, men det inlägget försvann typ direkt, vet inte om de var något "ajabaja".

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Bra att dom löst scalp problemet... Rent patetiskt dåligt att inte släppa tester...... Pinsamt illa vad döljer dom?
Hade tänkt köpa dessa kort men får nog nöjja oss med 3070..... Lite som lotto 😲

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Var nån här i tråden som postade länken till yt, men det inlägget försvann typ direkt, vet inte om de var något "ajabaja".

https://youtu.be/MIkb2LF1Rfo