RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

Känner att jag inte tänker låta mig stressas av detta. Kommer nog även jag avvakta tills allt lugnat ner sig. Överlever med det jag har ett tag till.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Gigabyte Aorus går live med "Real-world gaming benchmarks" på Youtube kl 14:00, kan mycket väl vara då alla recensioner släpps

Länk? 😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Länk? 😁

Läs 2 inlägg före ditt...:)

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Länk? 😁

https://www.youtube.com/watch?v=MIkb2LF1Rfo

Lite mer tester från AMD....som man kanske skall ta med en smula salt https://wccftech.com/amd-radeon-rx-6900-xt-rx-6800-xt-rx-6800...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Länk? 😁

https://youtu.be/MIkb2LF1Rfo

Permalänk
Medlem

Om detta är en begränsad upplaga, kommer det begränsa möjligheten till vattenblock tror ni? Nvidias FE skiljer ju sig från alla partnerkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Känner att jag inte tänker låta mig stressas av detta. Kommer nog även jag avvakta tills allt lugnat ner sig. Överlever med det jag har ett tag till.

Ja verkligen lätt att dras med i hypen. Speciellt när man sitter hemma i kallingar hela dagarna under en pandemi (jag kan inte va ensam, erkänn nu ) .

Permalänk
Medlem

Från 200 fps till 70 i BF 5 med RT ON. Ouch!
Mycket möjligt att DICE hjälper till att fixa detta.

Bara 10% drop i Tomb Raider.

Jag tänker kolla in kl 15. Får jag något så får jag annars skiter jag i det. Lägger 5-10 min på det.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Inaktiv

Inet kommenterar priset

"Angående priser
Som en fotnot vill vi även bemöta eventuella frågor om prissättningen. Tyvärr har vi ingen möjlighet att möta det sedan tidigare kommunicerade rekommenderade priset AMD bestämt, det är under vårt inköpspris. Skenande leverenskostnader med flygfrakt under rådande omständigheter och ett instabilt dollarpris påverkar dessvärre den här releasen på ett negativt sätt."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Ja verkligen lätt att dras med i hypen. Speciellt när man sitter hemma i kallingar hela dagarna under en pandemi (jag kan inte va ensam, erkänn nu ) .

Vissa har det gutt! Har jobbat precis som vanligt hela året. Finns ingen pandemi i försvaret 🙃

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ blir det att söka på när slussen öppnar klockan 15:00. Vill inte hetsa med två datorer/webbfönster så vilken skulle ni satsa på, Inets eller Webhallens?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Känns som att AMD sumpade sitt guldläge rejält nu. Cirka 15st kort per ÅF låter det som.. vi är tusentals som vill ha dessa kort.

Kan endast tänka mig att betala mindre för ett 6800XT än 3080 då verkar vara stor skillnad på RT-prestandan. Kostar det lika mycket 8500kr ish med andrapartskylare så blir det ett 3080 alla dagar i veckan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ blir det att söka på när slussen öppnar klockan 15:00. Vill inte hetsa med två datorer/webbfönster så vilken skulle ni satsa på, Inets eller Webhallens?

Bara referensmodeller släpps vid 15.00, AIB kort kommer efteråt på framtida datum.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

så det är idag rdna2 lotteriet går av stapeln? jag önskar er alla lycka till

Permalänk
Medlem

Slumpen kommer avgöra vilka som får dessa kort och vad de egentligen presterar vet man troligen inte på förhand.

Att sälja produkter på det här sättet verkar vara normen under Corona, vilket känns som att de mjölkar ur konsumenternas plånböcker så länge det går. Är man på Nvidia och AMDs nivå så har man råd med det, för alla kommer ändå köpa deras kort till slut, hur tråkigt det än må vara att 99,9% av alla här inte kommer se röken av AMDs egna kort. Men som tidigare sagts, så kommer det nog bättre kort om en vecka, så stressa inte ihjäl er, ni kommer troligen få bättre kort om ni bara håller i lite.

De som det är synd om mest är nog återförsäljarna som kommer att stå med en hög av återlämnade kort av diverse märken och modeller, eftersom alla verkar beställa på alla möjliga ställen samtidigt. Som de sedan får sälja som demoprodukter för lägre priser. Kan vara anledningen varför det blir så pass höga priser på korten än vad som det blir om man räknar på rek-pris.

Lotteriet startar 15.00 och jag önskar er lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ blir det att söka på när slussen öppnar klockan 15:00. Vill inte hetsa med två datorer/webbfönster så vilken skulle ni satsa på, Inets eller Webhallens?

"Om en vecka, 25 november, släpps tredjepartstillverkarnas kort upp för bokning."

Permalänk
Medlem

Återförsäljarna borde lägga upp kort med produkt ID.
Sen kl 15 så byts produkt ID ut och bottarna köper hem massvis med pingvinstänger.

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska försöka få tag i något eller bara vänta tills man får sitt 3080 man beställde vid lauch.
verkar bättre än 3080 på vissa saker och sämre på andra.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Återförsäljarna borde lägga upp kort med produkt ID.
Sen kl 15 så byts produkt ID ut och bottarna köper hem massvis med pingvinstänger.

Hade det inte varit olagligt hade det varit det roligaste tilltaget på länge.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Så lemme get this straight

AMD kommer inte kunna erbjuda kort till MSRP.
Dessutom kommer enbart reference-korten säljas till "MSRP" (++) och dessa produceras i så små mängder att de kan likaväl inte existera alls.
Inga reviews förrens release, kanske om man har tur en timme innan??? Fortfarande inga hårda fakta om RT-prestanda förutom massa leaks.

Alltså wow AMD. Just.... wow

Permalänk
Medlem

Roligt att läsa hur alla gnäller (ja, gnäller) om tillgängligheten.

Lägg 20 min på att kolla igenom tråden på Reddit så får ni nog en annan inställning.
reddit.com/r/Amd/comments/jvx51z/kyle_bennett_once_aib_cards_hit_you_will_see_5_to/

Grejen är ju att Nvidia inte alls kunde möta upp efterfrågan vilket har skapat ett vacuum som smittar av sig till AMD, de får alltså ta efterfrågan på sina egna kort OCH delar av efterfrågan på Nvidias.

Men det är klart att jag skulle önska att jag fick ett kort om 96 minuter, helt klart.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk

Är det någon som är medveten om AMDs egna hemsida öppnar för köp kl 15 eller får vi nöja oss med återförsäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Ja verkligen lätt att dras med i hypen. Speciellt när man sitter hemma i kallingar hela dagarna under en pandemi (jag kan inte va ensam, erkänn nu ) .

tycker det blir alldeles för kallt! mjukisbyxor och mysig tjocktröja ska det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurpriseFlex:

Är det någon som är medveten om AMDs egna hemsida öppnar för köp kl 15 eller får vi nöja oss med återförsäljare?

Ingen aning, skulle gissa det.

Permalänk
Medlem

varför kan man inte ser nån av återförsäljare lägger ut produkten på deras hemsida?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Skrivet av vIKz3080:

Så lemme get this straight

AMD kommer inte kunna erbjuda kort till MSRP.
Dessutom kommer enbart reference-korten säljas till "MSRP" (++) och dessa produceras i så små mängder att de kan likaväl inte existera alls.
Inga reviews förrens release, kanske om man har tur en timme innan??? Fortfarande inga hårda fakta om RT-prestanda förutom massa leaks.

Alltså wow AMD. Just.... wow

Förvånad? Låter exakt likadant som 30xx lanseringen, förutom att AMDs kort inte har 6gb för lite vram

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

varför kan man inte ser nån av återförsäljare lägger ut produkten på deras hemsida?

Dom lägger ut det precis innan release kl 15.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Återförsäljarna borde lägga upp kort med produkt ID.
Sen kl 15 så byts produkt ID ut och bottarna köper hem massvis med pingvinstänger.

Briljant idé!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Inet har gått ut med info

Permalänk
Medlem

Har kompletts hemsida kraschat redan? Kan inte lägga varor i kundvagnen.

Edit: Nej det var chrome som soökade. Behövde resetta weebläsaren.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M