Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

Fick igenom en beställning på MSI Radeon RX 6800 XT 16G hos komplett , får se om man får något kort

Permalänk

Inet fick dock in 40st MSI Radeon RX 6800 XT så man kanske har en chans ändå

Permalänk
Medlem

Hur kunde folk få det på inet 15:01 när sidan knappt uppdaterat då med korten. Satt och tryckte F5 15:01 med inget, sen 15:02 dök det upp.

Orderbekräftelsen har gått igenom, frågan är vilken tid ^^

Permalänk
Medlem

Haha ja det var ju en tvättäkta papperslansering med den moderna definitionen av termen. tog 1 sekund för att alla webhallenkort gå ur lager. Hittade ett msi för 7700 på inet. Inte i lager naturligtvis men nu får jag ju en möjlighet att snipa aib korten också. Men 7700 var nära bristningsgränsen redan där... Men det är en 100 billigare än mitt vaporware asus tuf non oc

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lyckades scalpa ett rx 6800 på komplett! Reserverad i lager

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Grön bock på webhallen... Håller tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Inet har reserverat 7700 kr men hann inte boka så jag kan inte boka den vanliga versionen heller, suck! Resten av mina pengar är på ett separat sparkonto.

Samma här. Fick ett felmeddelande efter betalning och vips - inget kort men reserverade pengar.
Nåja, man får väl hålla koll efter tredjepartskort om några veckor och hoppas att Inet släpper pengarna tills dess.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grane:

Beställde på inet, fick igenom betalningen via swish och pengarna är dragna men kmr inte upp under beställda ordrar

samma för mig :D'

Permalänk
Medlem

Well that was weird...
På Webhallen la jag kortet i korgen men när jag tryckte gå till kassan stod det att produkten hade utgått. Ca 15:00:15

Fick igenom beställning på Inet, får se om det blev något... 1 st aktiv order.

Tid
Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Utsåld Hos inet..fuuuuuuuuuckkk

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Nu återstår det att se om man får något. Komplett havererade för mig, och Inet var bra mycket segare än Webhallen. Lyckades dock få iväg beställningar på två kort (Inet & Webhallen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar Tegni:

Lägger ner massa tid på detta och sedan klarar in inte webhallens sida av detta. Står fortfarande och laddar i checkout, så antar min order försvann. Great..

Du ska veta att det var kilometervis mycket bättre idag än vad det var på cpu launchen haha XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Vilken tabbe, fick hem ett rx 6800 men ville ju ha XT.

Råkade göra samma sak... Så jäkla tröttsamt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schmelge:

Tja Patrik!!

Vi som lyckats få igenom en order och ser att pengar etc dragits från våra kort men "sitter fast" i en endless ladd loop där url'en heter "checkout complete" Vad ska vi göra? Ska vi döda tabben eller ha den kvar tills nått händer?

Jag sitter också där och spinner. Pengar är dragna, men sidan laddar inte, inget mail och inget händer... Spänningen är olidlig:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Enligt lag måste återförsäljaren göra återköp av trasig vara inom 3 år i Sverige, 2 år för resten av EU.

Ja, men garanti är smidigare och bättre.

Permalänk
Medlem

Det står att Inet hade 50st Powercolor 6800XT vid lanseringstillfället så man kan alltid hoppas att man fick/får tilldelning men jag brukar inte ha tur i "spel" så ja, men det var kul att slita lite på tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Hur har Inet tänkt man ska göra? Vilken tabbe av dem. De kan ju inte reservera ett belopp för något man inte ens kan få köpa och nu kan jag inte beställa vanliga 6800.

lösningen är alltid att ha mer pengar!

jag fick detta också när jag bokade min cpu via inet, beställningen kom igenom efter 50 minuter och enligt dem tappade jag inte min plats i kön så har du tur kanske du får ett kort ändå om du nu vann lotteriet

Permalänk
Medlem

Vilka butiker ska över huvud taget ha nya korten?

Permalänk
Webhallen
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Samma här. Fick ett felmeddelande efter betalning och vips - inget kort men reserverade pengar.
Nåja, man får väl hålla koll efter tredjepartskort om några veckor och hoppas att Inet släpper pengarna tills dess.

Jag hoppas tredjepartskorten håller samma pris som Inet hade dem. 6900/7700 kr alltså.

Permalänk

Fastnade på snurran efter jag hade valt betalsätt och allt. Fått en betalningsgrej från klarna men ordern syns ej i beställningar... Var klar med beställningen bokstavligt talat 3 sec efter release...

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk
Avstängd

MSI Radeon RX 6800 16GB finns på webbhallen igen!

https://www.webhallen.com/se/product/328154-MSI-Radeon-RX-680...

Permalänk
Medlem

Någon som har fått orderbekräftelse från INET?
Jag lyckades iaf lägga två, snabb som man är, eftersom jag fick felmeddelande efter betalning på den första, men sen fick jag felmeddelande efter betalning även på andra, så dom har reserverat 7699:- x 2, men med felmeddelande som resultat efter lagd order så är det högst oklart om det gick snett eller inte.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Ser ut som jag fick igenom ett köp av ett Asus 6800 vanilla hos komplett, grön bock och reserverad i lager. Det kassa med detta var att det var ett misstag Men ett 6800 XT fick jag också igenom men med gul bock och det står att den inkommer den 27:e Dec?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Finns det någon anledning till varför ni tar 300 kr mer än Inet?

Permalänk

Fick iväg en beställning till webhallen som dycker upp i klarna men inte i webhallens aktiva ordrar.
Någon annan som fick liknande?

Annars får väll hoppet bli till inet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk

ska bli intressant att se vart priset landar för 6800XT eller om det kommer ligga kvar hela året på 7700sek

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Skrivet av RazorKrist:

Fick iväg en beställning till webhallen som dycker upp i klarna men inte i webhallens aktiva ordrar.
Någon annan som fick liknande?

Annars får väll hoppet bli till inet

Exakt samma för mig...

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk
Medlem

Fick genom allt och skrev under min bankid två gånger hos Inet men idag var inte min dag. Grattis till alla er som fick ett kort!

Permalänk

Så jävla ruttet när man beställde på Inet, att de drar pengarna och sen får man felmeddelande. Samtidigt släpper Webhallen i omgångar. Tråkigt som fan!