RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Är ledsen, det är cachen i vår kampanjsida som inte hann med, jag blinkade bokstavligen en gång mellan inga bokningar och MASSA bokningar :'(

RX 6800 finns ännu att boka när fullbokat-texten försvinner, cache ballar ur just nu bara..

/Patrik

Tar slut fort när man läcker länk och artikelnummer dagen innan och inte åtgärdar det fullt genom att byta artikelnummer.

Permalänk
Skrivet av Cxod:

Hur kunde folk få det på inet 15:01 när sidan knappt uppdaterat då med korten. Satt och tryckte F5 15:01 med inget, sen 15:02 dök det upp.

Orderbekräftelsen har gått igenom, frågan är vilken tid ^^

F5 uppdaterar inte cachen, du måste trycka CTRL + F5 om du vill se det sekunden det kommer upp

Permalänk
Medlem

Fan! Jag satsade på fel hästar.
Webhallen så kom jag fram 15.00 och la det i korgen, valde uthämtning i Bredden och betala i butik. Sen blev det ingen beställning av det (det syns inte på min sida). Är man rökt då? @webhallen

Sen Netonnet? - WTF! Inget kort alls!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk

Beställde på Webhallen 6800 XT kl 15.01 men den snurrar fortfarande efter att betalningen genomfördes.. någon i samma sits som mig? vad ska man göra i så fall?

Permalänk
Medlem

Fick Orderbekräftelse ifrån Inet på mailen. Är det klart att jag får då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schmelge:

Någon som har fått svar på Endless loopen än? vågar fortfarande inte göra något

Jag fick det på 3080 på Webhallen, efter ett dygn hände inget. Fick också samma idag och Inet skrev något om att kvitto inte kunde hittats. Så 3 bokningar och 3 error. Får se när Inet känner för att betala tillbaka, sist höll de mina pengar i över en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

beställning 15.00 msi 6800xt på webhallen, frågan är om man får den..

samma här. vilken sekund?

Permalänk
Skrivet av ringstorp:

Så jävla ruttet när man beställde på Inet, att de drar pengarna och sen får man felmeddelande. Samtidigt släpper Webhallen i omgångar. Tråkigt som fan!

Samma här. Riktigt segt.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schmelge:

Tja Patrik!!

Vi som lyckats få igenom en order och ser att pengar etc dragits från våra kort men "sitter fast" i en endless ladd loop där url'en heter "checkout complete" Vad ska vi göra? Ska vi döda tabben eller ha den kvar tills nått händer?

@webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Köpte ett Asus 6800 på komplett när det enligt dem var över 70 kvar i lager, nu i ordern står det "Beställningsvara, förväntas i lager 27 november 2020". Är det för att den tog slut efteråt eller var den redan slut när det stod 70 kvar?...

Tror de inte vet när de får in av dem så tror det är en gissning?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ANDI:

Har nu själv cirka 14K reserverade från Inet, men såklart inget kort...

känns surt, hoppas det kommer en bekräftelse snart.. mitt gick igenom 15.00 så man tycker ju det borde gå igenom.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Jag med, känns tveksamt

Skrivet av JimpaNNN:

Fick Orderbekräftelse ifrån Inet på mailen. Är det klart att jag får då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Betalning gick genom från swish till inet 15:03, sidan crashade så kunde inte vara snabbare.

Då fuckade kassan ur, och betalningen togs emot av dom först 15:13 så det är nog kört för min del.

är det tiden på bekräftelsemailet som gäller? Tog en kvart för dem att skicka ut det så jag hoppas det är ordernumret

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Jubileumsmästare

Fick igenom en beställning på Inet innan klockan han slå 15:01, men rent spontant är jag lite kluven när jag skummat igenom recensionen. Får väl fundera i väntan på en förhoppningsvis definitiv bekräftelse från Inet

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimpaNNN:

Fick Orderbekräftelse ifrån Inet på mailen. Är det klart att jag får då?

Tror inet skrev något om att dem skickar ut mail till dom som har blivit tilldelade en

Visa signatur

Build | CASE - Fractal Design Define r6 | CPU - 5800x3d | MOBO - ASUS Rog b550-a | GPU - 6800XT Reference | RAM - G.Skill Trident Z DDR4 3600Mhz cl14 32GB | PSU - Corsair RM850X 80+ GOLD | Open Loop WC

Permalänk

Vad fick folket för ordernummer?
mitt på webhallen slutar på 9102

Permalänk
Medlem

Trodde i min enfald att det inte gick att sköta en lansering sämre än vad NVidia gjorde, tills AMD lyckas "höja" ribban i fail.

Dom har ju stått och blå ljugit rätt upp och ner.

Permalänk
Medlem

Blå färg på komplett order, är det good to go då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexern:

Order mottagen på komplett, lyckades dock inte på inet, betalade för kortet men fick ingen order på sidan, får se om det dyker upp ngt mail om de senare.

Samma här, pengarna dragna av inet men står inget på mina ordrar.

Sen var det dåligt att man inte får veta att faktura inte är ett alternativ förrän sista steget och man måste välja en annan betalmetod Tappade någon viktig minut på det

Permalänk
Medlem

Där kom orderbekräftelsen från Inet till mig också. Jag lade dock beställningen på Inet lite senare än Webhallen.

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelse på inet på XT 😍 hoppas!!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Nu har de ju gått ut med att inköpspriserna för butikerna var högre än MSRP. Så något led tar ut mer eller så ljög AMD.

Jag förstår det, 7700 kr är en rimlig konvertering sett till t.ex. vad Nvidia tar men nog är det märkligt att Inet kan ta 300 kr mindre. De är dessutom långt ifrån lika stora som Webhallen och Komplett. Så uppenbart handlar minst 300 kr om ett rejält påslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slackjaw805:

F5 uppdaterar inte cachen, du måste trycka CTRL + F5 om du vill se det sekunden det kommer upp

Men jag fick igenom ett köpt tydligen då order status finns på mina sidor. Om man får tilldelning är en annan femma faktiskt frugan som kämpade sig igenom lyckas göra en beställning ;D

Fick orderbekräftelse från inet nu via mail - 15:21

Permalänk
Medlem

Nåväl, det var Den dagen slut. Ses vid nästa lansering om en vecka.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

hur länge brukar det ta för webhallen att skicka ut bekräftelse?

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappaBlå:

Vad fick folket för ordernummer?
mitt på webhallen slutar på 9102

Min syns på klarna men inte på Webhallen

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

https://imgur.com/Qm7VbVY

Tittat på den där sidan i 28min nu.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

hur länge brukar det ta för webhallen att skicka ut bekräftelse?

Min kom direkt efter Swishen. Står som mottagen under ordrar. Däremot är rutan gul för lagerstatus. Det kanske den ska vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Fick orderbekräftelse på inet på XT 😍 hoppas!!

Samma här men tyvärr säjer det också att det är okänt leverans datum

Permalänk
Medlem

Tror jag norpade en MSI 6800 XT hos iNet.
Det här var rätt rörigt.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30