RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Ja det där med kösystem verkar vara svårt att få till... ändå har Komplett ett hyfsat bra lagersystem. Märkligt

Redigerade mitt inlägg direkt efter men det kanske inte syns för dig, så frågar här, hur kommer det sig du vill köpa en 6800XT när du redan fått ditt 3080? Vill du jämföra båda själv och behålla den bästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Betalade 7825:- för mitt, beställde från Elgiganten 17:e september kl 16:33, fick det veckan efter.
Men polaren som beställde från Komplett har inte fått sina, varken 3080 lr 3090.

Afyfan så nu kostar den versionen 2200 mer? 🧐 haha tur att man inte började leta nytt kort förrän typ 1 vecka sedan. Känns inte lika surt så haha

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Elgiganten samt NetonNet har inte släppt några kort än?

nix

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Schmelge:

God morgon Patrik! Hoppas du fick sova gott trotts härvan igår

Du skrev tidigare om att dom som beställt och hamnat strax utanför läggs i en gemensam kö och blir tillfrågade om byte av märke vid eventuell tillgänglighet.

Kommer samma gälla vid AIB releasen? Har dom fortfarande förtur och blir tillfrågade vilken modell dom kan tänka sig samt om man är villig att lägga mellanskillnaden?

Med tanke på botchad launch med buggar etc kanske en fortsättning på kösystemet vore i sin ordning?

@webhallen

Med gemensam kö menas för de eventuella extra kort av andra märken som trillar in så kommer utskjutande köerna på GB och MSI bli tillfrågade i turordning, kommer inte kunna blanda in AIB i det hela då det finns inga rimliga systemstöd för det.

Detta är årets mest hektiska vecka så kommer tyvärr inte kunna kolla till forumet på ett tag om jag inte har något mer att infromera om.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Redigerade mitt inlägg direkt efter men det kanske inte syns för dig, så frågar här, hur kommer det sig du vill köpa en 6800XT när du redan fått ditt 3080? Vill du jämföra båda själv och behålla den bästa?

Väljer att dumpa nVidia för denna gången. Återgår till AMD igen (har än idag kvar mitt fina 7970 Matrix Platinum <3)

Skrivet av KlyfftPotatis:

Afyfan så nu kostar den versionen 2200 mer? 🧐 haha tur att man inte började leta nytt kort förrän typ 1 vecka sedan. Känns inte lika surt så haha

Haha nej det var ju introduktionspris som varade ett tag dessutom, sen att det knappt kom några kort är en annan femma.. :S

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Med gemensam kö menas för de eventuella extra kort av andra märken som trillar in så kommer utskjutande köerna på GB och MSI bli tillfrågade i turordning, kommer inte kunna blanda in AIB i det hela då det finns inga rimliga systemstöd för det.

Detta är årets mest hektiska vecka så kommer tyvärr inte kunna kolla till forumet på ett tag om jag inte har något mer att infromera om.

/Patrik

Fullt förståligt! Tack för svar

Skulle du få tid över, har ni några kommentarer angående AMD's twittrande om att man fortsätter leverera referenskort fram till i januari 2021? Innebär det att ni med säkerhet kommer att få fler då eller lever vi enbart på hoppet från dom andra leverantörerna du pratade om under gårdagen?

@webhallen
Mvh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Schmelge:

Fullt förståligt! Tack för svar

Skulle du få tid över, har ni några kommentarer angående AMD's twittrande om att man fortsätter leverera referenskort fram till i januari 2021? Innebär det att ni med säkerhet kommer att få fler då eller lever vi enbart på hoppet från dom andra leverantörerna du pratade om under gårdagen?

@webhallen
Mvh

Min tolkning av det är

Hej Webbis, ni ska få 100 kort
här får ni 5 kort
nu "fortsätter vi skeppa 95 kort över en tid"
Så jag förväntar mig inget utöver det som vi har fått designerat av MSI och Gigabyte i detta fallet.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Lyckades kamma hem en 6800 från Inet men ville nog hellre ha en 6800XT.

Osäker hur jag gör med den. Båda är egentligen massivt overkill för mig. Kanske blir att jag försöker hitta någon som vill hänga med mig till butik och göra en swap.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Förfärligt hur kass både nvidia och amd varit i dessa lanseringar, nästan inga kort tillgängliga vid launch. Blir säkert samma sak när partnerkorten kommer om en vecka också, kommer inte bli nåt nytt grafikkort dom närmaste åren med andra ord.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Någon som tilldelning på ett MSI 6800 XT på Inet? Sitter på order nummer 5408 och fortfarande gult.

Permalänk
Medlem

Från Inet

Skrivet av TexasRed:

Någon som tilldelning på ett MSI 6800 XT på Inet? Sitter på order nummer 5408 och fortfarande gult.

2020-11-15 19:15 Uppdatering: Vi kommer tyvärr inte hinna maila ut idag för er som inte fick allokering direkt men lagt en order. Mail med information om just din order kommer få allokering kommer under morgondagen (torsdag).

ieet
Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk

Jag har 5133...still waiting

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

Någon som tilldelning på ett MSI 6800 XT på Inet? Sitter på order nummer 5408 och fortfarande gult.

Jag hade ordernummer 5152 och Inet tog bort min redan igår kväll, pga att jag inte fick tilldelning, enligt chatten jag var i kontakt med.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haztheman:

Jag har 5133...still waiting

Samma här på 5135 (MSI)

Permalänk
Medlem

Hmmmm...

Skrivet av JesperDa:

Jag hade ordernummer 5152 och Inet tog bort min redan igår kväll, pga att jag inte fick tilldelning, enligt chatten jag var i kontakt med.

5912, min order ligger kvar (om än gul)

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Min tolkning av det är

Hej Webbis, ni ska få 100 kort
här får ni 5 kort
nu "fortsätter vi skeppa 95 kort över en tid"
Så jag förväntar mig inget utöver det som vi har fått designerat av MSI och Gigabyte i detta fallet.

/Patrik

Alright! Återigen, stort tack för att du tar dig tid att svara på våra frågor även om du har massa annat att stå i!

Mvh

Permalänk
Medlem

Lite putt på att jag tryckte på första bästa 6800xt och la beställning. Jag har fått bekräftat att jag fått ett. Men de kommer inte in på lager förrän den 27e november. I och för sig så hinner 3dje part korten komma då och så får man se vart priset på de landar.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Min tolkning av det är

Hej Webbis, ni ska få 100 kort
här får ni 5 kort
nu "fortsätter vi skeppa 95 kort över en tid"
Så jag förväntar mig inget utöver det som vi har fått designerat av MSI och Gigabyte i detta fallet.

/Patrik

När får man tillbaka sina pengar som reserverats och ingen order lagts överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

När får man tillbaka sina pengar som reserverats och ingen order lagts överhuvudtaget?

När man har kontaktat Webhallens kundtjänst, som det har kommunicerats här flera gånger sedan igår kväll

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16G
Ordernummer: 9142

Har nu ändrats till ✔️ (Behandlas) på Webhallen för mig.

Dock ingen kreditupplysning / mail från Inet ännu.

Tillägg
Permalänk
Medlem

Någon som fått mail från Inet gällande MSIs 6800xt än?

Permalänk
Medlem

5418, inet. msi 6800 xt blev makulerad nu.
Fick mail precis.

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAUR:

5418, inet. msi 6800 xt blev makulerad nu.
Fick mail precis.

Samma här, mail kom nu.

Tyvärr så måste vi informera dig om att du inte hade turen med dig denna gång och att din order kommer att makuleras under dagen.

Mak
Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Samma för mig 5631 Makulerad.

Fick igenom den beställningen 15:02 pga att jag uppdatera fel sida haha. Aja bättre lycka om nån vecka då!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x, MSI RX 6800 (Ref), Aorus B550 Pro AC, Vengence RGB Pro 3200MHz 32GB, Noctua NH-D15, Phanteks Eclipse P400A

Permalänk
Medlem

Från Inet med order: 5363
Gäller alltså MSI 6800 XT
Hej,

Vi ber om ursäkt för att informationen om din beställning kommer nu på morgonen istället för gårdagen,

Som vi informerade om på vår dedikerade landningssida för de nya AMD korten på Inet.se samt på vår Facebooksida så körde vi ett annorlunda upplägg p.g.a. den förväntade extrema efterfrågan i kombination med att Referensmodellerna tillverkas i en begränsad upplaga. Eftersom vi på förhand visste om att vi inte kunde stänga möjligheten för beställning med tillräcklig precision så valde vi att anpassa oss efter begränsningen och vara transparent mot dig som kund angående att en genomförd beställning inte betyder att man får ett kort tilldelat denna gång, varken på release eller vid senare tillfälle då vi inte får in fler av just dessa kort. Vid denna lansering hade vi 40-100 stycken av varje modell som sålde slut på bara några sekunder, vilket säger en del om hur eftertraktade Referensmodellerna var.

Vi tycker självklart att det är tråkigt att alla intresserade kunder inte kunde få köpa korten denna gång, men vi gör som alltid vårt bästa för att få in så många kort som möjligt till just våra kunder men efterfrågan var som sagt för stor sett till tillgången för just Referensmodellerna.

Tyvärr så måste vi informera dig om att du inte hade turen med dig denna gång och att din order kommer att makuleras under dagen. Vi direktbetalning så kommer du bli återbetald inom 2-5 vardagar.

Det kommer såklart att lanseras eftermarknadsmodeller av RX 6000 serien och säljstart är 25/11. Även dessa kommer ha begränsad tillgång på releasedagen men de flesta modellerna kommer vi att få påfyllt utav i efterhand.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

5270 på Inet, fick inget heller.

Permalänk
Medlem

5264 inget kort, betalt 15:01 😅

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16G
Ordernummer: 9142

Har nu ändrats till ✔️ (Behandlas) på Webhallen för mig.

Dock ingen kreditupplysning / mail från Inet ännu.

Samma här.

Permalänk

Makulerade ordrar rimmar ju lite illa med att referenskort fortfarande tillverkas och kommer så göras till och med "tidigt 2021". Man behåller ju gärna sin plats i kön om det kommer fler kort istället för att kriga på nytt framöver.

edit: Jag skiter dessutom i AIB-kort, vill inte betala mer pengar för en fulare produkt.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Inet MSI 5135, fick just ett kort (får bara se när dock):

Citat:

Vi kan dock gladeligen informera dig om att du hade turen med dig denna gång och du har fått ett kort tilldelat till din beställning. Vi beräknar att kunna skicka iväg dig kort inom 1-3 veckor.