Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Måste bara fråga, visst e det kul o köpa ny teknik men varför är man tvungen köpa en ps5 eller xbox series när det inte finns några nya spel o spela på? Nästan allt som, finns till ps5/ nya xbox finns på dagens konsoler /cpc med. Tänker man skulle vilja ha god of war ellerxhalo iaf vid lajnxh, nåt värt o spela

Teknik är min största hobby, ska bli kul bara att se hur snabb hårddisken är, testa dom nya kontrollerna med adaptiva triggers, etc etc etc.
Sen får man förhoppningsvis en boost i dom PS4 spel man har kvar i backloggen.

Permalänk
Medlem

Jag fick min leveransbekräftelse 09.01. Jag ringde Elgiganten och kollade nu i samband med ett annat ärende och den ska skickas ut idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Onion:

Jag lyckades beställa DE från Netonnet i morse kl 08:08 (tid på orderbekräftelse, så några minuter innan dess måste jag ha klickat). Har bara fått orderbekräftelse på mail där det står "Förväntat datum: 2020-12-15" och pengar är prellade på kortet. Är det någon som fått något liknande och som har fått besked från Netonnet huruvida man kan ta det lugnt och förvänta sig att få den ungefär då?

Var inne på Netonnet av en slump och lyckades beställa en PS5 med Bluray, orderbekräftelse kom 08:13 med förväntat leveransdatum 8/12. Betalade med kort och beloppet är reserverat. Har inte pratat med Netonnet utan hoppas på det bästa...

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Måste bara fråga, visst e det kul o köpa ny teknik men varför är man tvungen köpa en ps5 eller xbox series när det inte finns några nya spel o spela på? Nästan allt som, finns till ps5/ nya xbox finns på dagens konsoler /cpc med. Tänker man skulle vilja ha god of war ellerxhalo iaf vid lajnxh, nåt värt o spela

Jag kan inte tala för PS5, men spelupplevelsen är ju en helt annat på Xbox i alla fall, även på förra generationens spel. Laddningstiderna är en tredjedel, allt (jag provat) flyter i 60FPS istället för runt 30 med slowdowns, konsolen tar inte sju svåra år att starta...
Det är väl lite som att säga "Varför köper du ett nytt grafikkort, dina spel fungerar ju på ditt gamla?"...

Men sedan håller jag med dig, det är ingen höjdarlaunch spelmässigt, även om PS5 ändå har ett gäng spelvärda titlar som släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

Var inne på Netonnet av en slump och lyckades beställa en PS5 med Bluray, orderbekräftelse kom 08:13 med förväntat leveransdatum 8/12. Betalade med kort och beloppet är reserverat. Har inte pratat med Netonnet utan hoppas på det bästa...

Mitt tips, låt bli att prata med dem och du kommer må bättre.
Se bara fram emot konsolen och njut att du har en bokning så kommer den "snart" och allt blir bra. Det är bättre för nerverna 😁

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Onion:

Jag lyckades beställa DE från Netonnet i morse kl 08:08 (tid på orderbekräftelse, så några minuter innan dess måste jag ha klickat). Har bara fått orderbekräftelse på mail där det står "Förväntat datum: 2020-12-15" och pengar är prellade på kortet. Är det någon som fått något liknande och som har fått besked från Netonnet huruvida man kan ta det lugnt och förvänta sig att få den ungefär då?

Skrev med chatten förut och 15/12 var ett förväntat datum som enligt henne inte verkar stämma. Utan det blir Q1 2021.

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Nu har Inet uppdaterat till "Okänt leveransdatum" på beställningen och Netonnets beställning från i fredags har man ju ingen aning om vad som händer med. Nån får gärna informera om nåt nytt kommer angående dessa. Drygt med all ovisshet.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Detta står på Netonnets supportsida just nu. Men de nämner inget om vissa beställningar som lyckades slinka in 13/11. Försöker kontakta netonnet här om vi själar som lyckades få in en beställning 13/11. Är på plats 92. Uppdaterar här vad de säger. Förhoppningsvis står de för vad de skrev i mailet om att de som lade beställning 13/11 får förtur..

""Uppdatering gällande Playstation 5:
Vad gäller Playstation 5 så har det varit ett otroligt högt tryck från start. Vi hade en tidigare förhandsbokning i höstas med leverans inför releasedagen som blev fullbokad rekordsnabbt.
Under morgonen den 19/11 hade vi ytterligare ett släpp på produkten som vi fick stänga kort därpå pga det höga trycket. Beräknad leverans för detta släpp var den 8/12 men då trycket blev större än vad vi någonsin kunnat föreställa oss kommer vi inte ha möjlighet att leverera till alla som lagt en order just detta datum. Vi är såklart ledsna för detta och förstår att det skapar stor besvikelse.

De som tyvärr inte kommer motta sin order i december har mottagit ett mail med information om att det beräknade leveransdatumet blivit ändrat och att vi i dagsläget inte har någon mer information utan ber om att få återkomma.

I dagsläget har vi ingen information om när vi kommer att ta emot fler ordrar på Playstation 5. Vi ber dig bevaka produkten på netonnet.se för att få informationen så snabbt som möjligt samt hålla koll på produktsidan där vi uppdater så snart vi har mer information.""

Tack för info! (Jag har inte hittat den förklaringen).. Men alltså, bevaka på Netonnet verkar ju dödfött om de inte meddelar om sitt lager =/

Visa signatur

//Richard

Permalänk

Satt med brorsan inför 09:00 på Elgiganten, framför varsin dator.

Jag vid Desktopen, ett monster med nätverkskabel, och han vid min XPS-laptop över wifi.

Var helt inställd på att det skulle skita sig, såklart, men hjärtat och andan var på högvarv likväl. Till min förvåning är det på laptopen det går bättre, medan desktopen tar betydligt många fler sekunder att få något i kundvagnen, då hamnar jag i kö på 9 minuter som sedan strax laggar bort och jag är tillbaka på produktsidan och den återigen ej är köpbar...

Brorsan kommer dock hela vägen fram, lyckas till och med råka klicka in en DualSense på vägen, och ska betala! Jag vet ju att ingenting är klart förrän betalningen är genomförd och ordern bekräftad, varenda moment tills dess ett potentiellt kliv ner i graven pga krångel med EG-servers, så helvete vad jobbigt det blir när han klickat på betala och det kommer en ntt nytt moment där han måste bekräfta med mobilt BankID för Mastercard... Men hur ofantligt fantastiskt att se hur köpet går igenom och inse att man har en PS5 klappad och klar, och dessutom verkat varit snabb nog att få en som fanns på lager! Orderbekräftelse 09:01, trots att det kändes som att flera minuter passerade haha...

Ringer kundtjänst direkt för att få vidare information om leverans, då inget datum angetts utan bara "behandlas" och "1-2 dagar"(express). Linus svarar och säger att jag har hunnit få en av de på lager, att den ska vara framme i morgon och kanske till och med redan i kväll(!!) eftersom beställningen genomfördes så tidigt på morgonen och jag valde expressleverans.

Ska nu ut på en "victory tour" till olika butiker på stan för att plocka upp 2 DualSense, Demon's Soul, samt Mortal Kombat 11 Ultimate! (ingen enstaka hade allt)

Obeskrivligt lyckligt lottad som fick till detta, sjukt taggad och kan fortfarande knappt fatta det!

Hoppas verkligen att det trillar in någon oväntad och saftig leverans snart som den oturliga majoriteten i denna tråd kan ta del av!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Tror ni inte att det kommer röra på sig i köerna nu när alla får sina konsoler? Själv tänkte jag avbeställa från mediamarkt och komplett (med preliminära leveransdatum till våren), bara jag får bekräftelse från elgiganten.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Galet, jag har klickat F5 sen kl 10 också, både på disk och digital. Inte lyckats lägga i varukorgen alls.

Jag spammade på "lägg till" tills jag kom vidare till köpsidan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Det är få spel jag hellre skulle vilja ha på launch än Demons souls. Det skulle väl vara ett helt nytt From spel isåfall. Men jag har inte spelat Demons souls så det här är ju nytt för mig.

Däremot är det ju segare på xbox fronten. (Men ser ändå poäng att köpa även den för bättre versioner av last gen spel och nya cross gen)

Permalänk
Medlem

Polaren beställde en från elgiganten idag med expressleverans med en extra kontroll, han fick orderbekräftelse 09:00 , står fortfarande "under behandling" så han ringde kundtjänst för att kolla hur det ligger till. Hon sa att han säkrat ett ex till 100% så han behöver inte oroa sig för det , det enda som återstår att se är om den skickas idag eller imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Dom dras föst när det skickas och ligger som en reservation innan

Är du säker på det? Amazonkillen jag chattade med rekommenderade mig att ringa banken och kolla? Sitter i världens längsta telefonkö till Swedbank..

Permalänk

Vilken jävla smörja. Satt o tryckte på kundvagnsknappen konstant sen 10 hos Power, lyckades få nu 1 timme senare till kundvagnen och skulle betala med klarna och köpet gick såklart inte igenom... testade med kort och det funkar inte heller. Nu ligger bara ett Ps5 i kundvagnen och skräpar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Är du säker på det? Amazonkillen jag chattade med rekommenderade mig att ringa banken och kolla? Sitter i världens längsta telefonkö till Swedbank..

Har du aktiverat "Öppna internetköp"? Tror att några behövde göra det och sen "Verifiera" på amazon sidan.
Läs längre upp i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Skrev med en som hade en ute på blocket för 8k, men han hade ganska snabbt fått bud på 10k.
Verkar ju som folk får sålda dom för denna summan....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkan89:

Skrev med en som hade en ute på blocket för 8k, men han hade ganska snabbt fått bud på 10k.

Det finns alltid folk med mer pengar än förnuft.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/skane/playstation_5_med_kvitto_...

Haha. Han har knappt hunnit ut ur butiken innan han tog bild och slängde upp på blocket. Man kan tom se Media Markt reklamskylt i bakgrunden. 😂 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

När jag chatta med amazon så sa dom att det reserveras först och dras när det skickas. Kolla med din bank ifall dom reserverats eller dragits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Samma här, men Amazonkillen hade inte koll. Ringde precis Amex och allt hade gått igenom på deras sida. Han sa "det har varit ganska mycket nu senaste tiden framförallt med Amazon" och att vid köp, trodde han, över 5000 kr måste det till någon form av mer "manuell" handpåläggning från deras sida för att godkänna köpet. Det brukar ta 1-2 dagar sen brukar betalningen gå igenom sa han.

Permalänk
Medlem

Istället för sälja vidare avbokade jag min ex av ps5an som jag hade på webhallen, så grattis till den som var nästa i listan

https://imgur.com/jU7tlSg

Permalänk
Skrivet av Dave88:

Nej absolut! Och det retar ju mig ännu mer såklart! Varför ska de då marknadsföra från typ augusti att KOM FÖRBOKA HOS OSS så har de inte ens tagit hand om sina allra mest trogna kunder som bokade från förra året.

"Vi vet inte hur många vi skulle få" Nej men snälla nån, ni har ju siffror från gamla releaser att gå på dra av bra marginal för Corona och ha kvar era trogna kunder.

Det är sant, man kan åtminstone varna väldigt tydligt så folk inte lägger allt sitt hopp på en förbokning. Jag tycker ändå man har kunnat läsa rätt länge att den här generationen skulle får problem med tillgången. Förhoppningsvis så har de lyckats följa köplatserna iaf, skulle vara intressant (och rätt frustrerande) om nån i tråden beställde Standard Edition typ ända in på det här året och fick ett exemplar ändå.

Permalänk
Skrivet av Henkan89:

Ligger ett par på Tradera också, med bud på en bit över 11 000:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

https://www.blocket.se/annons/skane/playstation_5_med_kvitto_...

Haha. Han har knappt hunnit ut ur butiken innan han tog bild och slängde upp på blocket. Man kan tom se Media Markt reklamskylt i bakgrunden. 😂 😂

"Med CD-läsare." Kom igen nu, 90-talet ringde...

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Inget på amazon än vad jag kan se i varje fall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

När jag chatta med amazon så sa dom att det reserveras först och dras när det skickas. Kolla med din bank ifall dom reserverats eller dragits

Det står under Reserverade belopp på Swedbanks sidan men ringer dem iaf. Snart framme, efter en halvtimme eller så....
Ditt har dragits eller, står det Skickad på Amazon om du väljer spåra? Undrar om den kan skickas idag. Tänk om man kunde få den innan helgen istället för måndag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Det står under Reserverade belopp på Swedbanks sidan men ringer dem iaf. Snart framme, efter en halvtimme eller så....

Hoppas du får tag på en Nico!

Permalänk
Avstängd

Jag har försökt beställa sedan 10:00 hos Power

Permalänk
Skrivet av adam8736:

Jag har försökt beställa sedan 10:00 hos Power

Jag med men nu ger jag upp.