Permalänk
Medlem

Ett random tips till alla som köper ps5, börja spela Monster hunter world. Svinbra spel som nu kan spelas i 60fps, någon som har ps5 och spelet får gärna bekräfta om det är 4k@60 eller 4k@1080p

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Står "Kommer in i lager 2020-12-04" i mitt

När gick din beställning igenom?

Permalänk
Medlem

Känns ändå positivt att dom öppnar upp för nya beställningar.. Det känns att dom då har koll på läget och vet exakt hur många enheter de kommer att få in/ha i lager inför december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

inte ännu , valde du express leverans ?

Ja! Även om man kan tycka det borde vara gratis vid en sådan här dyr beställning körde jag på det i hopp om att få den imorgon!

Skrivet av planis83:

Fått bekräftelse att den nu är på väg sedan kl 12:03.
Begär digitalt kvitto och välj sedan unik ID för att spåra order hos EG.

Ringde in direkt i morse och fick mitt unika ID. Går dock inte att slå in på hemsidan. Står bara att ID inte finns

EDIT: Nu jäklar finns den där! WOHO!

Permalänk
Medlem

Med tanke på de senaste 20 sidornas inlägg, så kan jag för mitt liv inte förstå hur man kan föredra den huggsexan över konsoller som Amazon, NoN + flera verkar stå för, istället för en (om än tidig) lugn köplats ? Tycker definitvt att webhallens modell var mest rättvis isf.

Ställde man sig i deras kö inom de första 5 månaderna från när den öppnade, så fick man ju en konsoll på release. När EG, MM, och alla andra väl öppnade sina köer så var alla konsoller slut inom några dagar, och inte alla får på release där heller. Och utan kö alls så blir resultatet som de senaste 20 sidorna, ett rent lotteri som påverkas av hur snabb du är, hur väl sajtens servrar håller, och vilken betallösning du väljer.

Visst kan hålla med om att WH borde stängt sin kö när antalet bokningar började dra iväg, men annars har jag inget att klaga på där. Tycker tvärtom att de imo är bland de bättre i denna soppa.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk

Produkten har inte lagts till i varukorgen. Det beror antingen på att produkten är slut eller att du har max antal redan i varukorgen.

Verkar som att EG vet vad de gör

Permalänk

Elgiganten verkar stollig idag.
Fick just nu igenom en beställning på standard varianten.
"Kommer in i lager 2020-12-04"

Mail och mail och allt sånt gott.
Kommer anntagligen bli makulerad men man lever på hoppet så gör som gunde och "shynda shynda" till elgigantens websida om ni vill leva på samma hopp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Elgiganten är roliga. Jag fick tag i en DE, vilket är vad jag vill ha, fyllde i alla uppgifter och ska verifiera med Bankid. Då dyker det plötsligt upp att jag måste välja leveranssätt men det går inte. Jag spammar på, men inget leveranssätt dyker upp fast jag har konsollen i min korg.

Går till vanliga och kan köpa en sådan och den går igenom utan problem nu kl 13:45.

Permalänk
Medlem

Mår dåligt, skulle skriva in allt o när jag ska betala går det inte längre att välja leverans... fan också

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

När gick din beställning igenom?

Fick mailet 13:39 om det hjälper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Med tanke på de senaste 20 sidornas inlägg, så kan jag för mitt liv inte förstå hur man kan föredra den huggsexan över konsoller som Amazon, NoN + flera verkar stå för, istället för en (om än tidig) lugn köplats ? Tycker definitvt att webhallens modell var mest rättvis isf.

Ställde man sig i deras kö inom de första 5 månaderna från när den öppnade, så fick man ju en konsoll på release. När EG, MM, och alla andra väl öppnade sina köer så var alla konsoller slut inom några dagar, och inte alla får på release där heller. Och utan kö alls så blir resultatet som de senaste 20 sidorna, ett rent lotteri som påverkas av hur snabb du är, hur väl sajtens servrar håller, och vilken betallösning du väljer.

Visst kan hålla med om att WH borde stängt sin kö när antalet bokningar började dra iväg, men annars har jag inget att klaga på där. Tycker tvärtom att de imo är bland de bättre i denna soppa.

Well, det är ju bättre för de som vill beställa med okänt pris, till okänt datum med okända launch titles osv. För andra är det inte bättre. Kan nog tycka en kombination är det bästa. Det går att köa för hälften och hälften släpps på dagen.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Tackar, knep en efter lagt 1min~ på att trycka F5

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Hade tråkigt så tittade in på Amazon precis. Nice med 800kr rabatt nu istället.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Fyfan va segt... hoppas du får en nästa vecka
Står det leverans dag för dig? Utan att dom kommer skicka mejl när dom vet mer?

står bara att de kommer maila mig när de vet mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Hade tråkigt så tittade in på Amazon precis. Nice med 800kr rabatt nu istället.
https://i.imgur.com/LGz9AcU.png

Sjukt!

Permalänk
Medlem

EG

*Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning.*

Har en digital i kundkorgen och ska beställa men min adress info försvann ._.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Hade tråkigt så tittade in på Amazon precis. Nice med 800kr rabatt nu istället.
https://i.imgur.com/LGz9AcU.png

Haha jag såg den också; men tänkte "Nej, det är nog för bra för att vara sant", Uppdatera gärna när du fått den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

EG

*Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning.*

Har en digital i kundkorgen och ska beställa men min adress info försvann ._.

Klicka på de olika betalningsvalen så funkar det sen

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Haha jag såg den också; men tänkte "Nej, det är nog för bra för att vara sant", Uppdatera gärna när du fått den!

Jag fick ingen rabatt 😪

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av koreinu:

EG

*Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning.*

Har en digital i kundkorgen och ska beställa men min adress info försvann ._.

Precis samma hände mig, knep då en standard istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Hade tråkigt så tittade in på Amazon precis. Nice med 800kr rabatt nu istället.
https://i.imgur.com/LGz9AcU.png

Fick upp en sån också, men hann inte klippa. Var några tidigare i tråden som fick tag i sådana, någon som vet ifall de faktiskt gått igenom till det priset?

Permalänk
Medlem

Var snabb imorse och var redo 09:00
Och beställde ett ps5 på Elgiganten.

Allt gick igenom och jag fick en bekräftelse.

Undra om de är så bra som de verkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Klicka på de olika betalningsvalen så funkar det sen

Provade det men fick fortfarande inte fram att jag kunde välja leveransätt.

Permalänk
Medlem

Till er som beställt saker från elgiganten tidigare, vad menas med detta?

"1 POSTPICKUPBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.19"

Är det att paketet levereras den 20 november eller hämtas av bring den 20 november?

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Är det någons netonnet paket som rört på sig? Känner mig svettig här nu!

Inte ett skit sen igår.. har det hänt något för dig?

Permalänk
Medlem

Någon som beställde vid 12:10 cirka idag från EG som orkat ringa kundtjänst och frågat vad Leveransstatus * BLANKT* står för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillocop:

Jag kom fram till kundservice.

Hon sa att alla som köpt efter kl 12.00 får den i december.

Skrivet av RobbZ:

Gjorde ett litet test för att kolla vad "reserverad" betyder i EGs orderstatus. Så jag la en beställning på Demons Solus och en DualSense Charging station, dessa fanns i webblager. Efter ett tag nu så har orderstatus för denna beställning ändrats till "reserverad"!
Vågar man hoppas att man lyckats knipa ett lagerex av PS5 på beställningen man gjorde strax efter kl12?

Skrivet av Dave88:

Någon som beställde vid 12:10 cirka idag från EG som orkat ringa kundtjänst och frågat vad Leveransstatus * BLANKT* står för?

Oklart vad det egentligen betyder...

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Hade tråkigt så tittade in på Amazon precis. Nice med 800kr rabatt nu istället.
https://i.imgur.com/LGz9AcU.png

Jag tror att detta är studsade ordrar som avbrutits pga att betalning inte gått ingenom tex. Sådana enheter som varit beställda en gång öronmärks säkert och blir "retur". Dessa reas ut per automatik.

Det är bara att tacka och ta emot. Ett gratis spel där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Någon som beställde vid 12:10 cirka idag från EG som orkat ringa kundtjänst och frågat vad Leveransstatus * BLANKT* står för?

Ordertid från precis samma tidpunkt med blankt under leveransstatus. Vill också veta vad detta betyder

Permalänk
Medlem

Står att de är helt slut på EG nu