Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Min skickades precis från amazon och ska anmälda samma dag, yeeess

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Undrar med då Ubisoft erkänt att det är problem.

Trophies nollställs dock. Men skit samma egentligen.

Jaså gör dem? Trist.. hade en tanke på att ta platinum så jag har något att sysselsätta mig med fram till Cyberpunk släpps. Nåja det är ju faktiskt skit samma.

Så länge jag slipper spela om 30 timmar är jag nöjd haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Min skickades precis från amazon och ska anmälda samma dag, yeeess

Fortfarande inget här :/ Köpte du standard eller digital, och när fick du din orderbekräftelse på mailen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Hur märker ni detta? Får ni ett mail eller går ni in och tittar med.jämma mellanrum?

Har amazon appen på min iPhone med notifikationer påslaget. Minsta ändring i ordern ger en notis.

Och NU sögs paketet upp av postnord appen också

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Nu fick jag uppdaterad information från Amazon att min order kommer senast 20.00 idag (fredag).

Jag beställde Standard Edition och fick bekräftelse 00.20 torsdag natt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Nu fick jag uppdaterad information från Amazon att min order kommer senast 20.00 idag (fredag).

Jag beställde Standard Edition och fick bekräftelse 00.20 torsdag natt.

Köpte standard edition och fick bekräftelse 00.19 torsdag natt, nu får amazon skärpa sig och ge mig besked för ännu har inget hänt.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det på Amazon egentligen? Kör dom bara helt random med ordrarna? Beställde och fick bekräftelse 00:03 men inget skickat ännu...

Permalänk
Skrivet av Amanita:

Ja, jag kände inte att jag fick någon tydlighet så jag tackade för hjälpen och sedan avslutades chatten.
Vet du någon som fått bättre svar?
Jag håller tummarna för oss!
(Y)

Nej, det var någon annan långt bak i tråden som snackade om att höra av sig till dem men vet inte hur det gått. Den här tråden har ju mååånga sidor.

Själv vågar jag inte höra av mig till dem. Tänker att det bara kan göra mig ledsen 😂

Vilken tid fick du din orderbekräftelse och vilket betalsätt körde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fortfarande inget här :/ Köpte du standard eller digital, och när fick du din orderbekräftelse på mailen?

Standard edition, fick bekräftelse 00.06

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutella23:

Nej, det var någon annan långt bak i tråden som snackade om att höra av sig till dem men vet inte hur det gått. Den här tråden har ju mååånga sidor.

Själv vågar jag inte höra av mig till dem. Tänker att det bara kan göra mig ledsen 😂

Vilken tid fick du din orderbekräftelse och vilket betalsätt körde du?

Hallå.

I korta drag, det dem sade i chatten är att eftersom folk som beställde under fredagen får nu till 8/12, då är det rimligt att anta att de som beställde 13/11 för nu vid 8/12. Kundservicen säger att det bör vara så att vi som beställde 13/11 får en 8/12

Permalänk
Skrivet av Specias:

Hallå.

I korta drag, det dem sade i chatten är att eftersom folk som beställde under fredagen får nu till 8/12, då är det rimligt att anta att de som beställde 13/11 för nu vid 8/12. Kundservicen säger att det bör vara så att vi som beställde 13/11 får en 8/12

Ja så tolkar jag det som.

Permalänk

Hejsan har följt denna tråd som en trogen Swec:are och teknik entusiast och kan klassificeras som en "lurker". Nu såhär efter release dagen känner jag behovet att tacka alla både här på SWEC, men också på "Sveriges bästa spel site" och nedan följer min jakt på en PS5.

Bokade på WB 2019-05-03 med facit i hand väntas leverans någon gång 2021, idiot och trogen kund så bokade jag inget annat, jag började förstå att jag inte skulle få någon PS5 till jul....

• Måndag : Desperat bokade en PS5 ifrån Dustin

• Torsdag:Natt vaknade och såg att amazon började släppa (där blev det ingen heller )

• Onsdag :Fick nys om EG extra släpp 19 November 09:00 ( PGA högt tryck och kö funktion blev det ingen )

• Onsdag: Fick nys om Power(en site jag aldrig hört talas om (PGA problem med orderläggning blev det ingen)

• Torsdag :Fick nys efter en forum post att enligt twitter kan EG göra ett extra släpp klockan 12

• Torsdag: Fick nys om Amazon klockan 13 (Blev inget försök)

Torsdag 11:30 (besvikelsen efter 24 timmars taggning och misslyckandet vid 09:00 släppet)
Preppat med Kaffe , Red bull ,fröken ur flera web browsers hög trance musik och började arbeta F5 tangenten....

Torsdag Klockan 12:00
Nervositeten och pirret kom, och kände nu gäller det!!!!, med bra musik och härligt gung i lurarna och en bra takt mellan uppdateringarna, efter en liten tid sneglade jag på klockan och märkte att det var efter klockan 12 och förstod att "ryktet" , verkade inte stämma..... kände att frustrationen och besvikelsen över "Ingen PS5 till Jul" var påväg.. (lite som döden )

"Det är jag som är döden" : Har du kommit för att hämta mig ?

NEJ SKULLE INTE TRO DET
som en skänk ifrån ovan, helt omedvetet gick jag in på EG och uppdaterade hemsidan och på något magiskt sätt hamnade varan i varukorgen, betalningen gick vidare och orderbekräftelsen kom (lyckades även lägga med en extra hand kontroll )

Med lättade tankar började drömmen bli sann ,efter att ha läst vidare i tråden om det som "lyckats" beställa en PS5 började ovissheten och ångesten komma, då jag kände infon var bristfällig och följande frågor poppade upp....

Vad Betyder? :
Orderstatus : "Reserverad"
Levarnas Info: BLANK (Såg flera som hade leverans 4 dec, 7 dec etc )
Orderbekräftelsen kom 12:11 (Vilket var en bra tid )

12:11 Beställning Lagd:
- PS5 Standard Edition( DISC )
- Express Leverans
- Betalning Paypal
- Order NR 11041xxxx
22:26 Leverans Bekräftelse (Order Skickad )

Torsdag i Skrivande stund
Min PS5 är skickad och beräknad leverans imorgon Fredag !!!

Slutligen med facit i hand , börjar mitt mentala tillstånd återgå till det normala och frustrationen släppa. Det som återstår att göra nu är att grinda SP (Sambo Poäng ) för att balansera saldot som nu ligger på minus efter 48 timmar av frustration och PS5 order snack.

Just det jag glömde säga att jag är nybliven 2 barns far med tvillingar och är föräldraledig :), vilket kanske bidrar till frustrationen

Slutligen önskar jag samtliga, stort lycka till och hoppas alla får en trevlig spelhelg och åter igen tack alla för era bidrag

som sista så har jag fortfarande kvar WB Bokningen, vilket jag funderar på att avboka då leverans garanterat blir i Q1 2021.

Visa signatur

[Case: Fractal Design North] [CPU: Intel Core i7 13900k] [MB: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI] [RAM: 4x16GB DDR5 DDR5 7200MHz CL34 Vengeance ][PSU: Seasonic Vertex GX 1000W] [GPU: ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming] [SSD: 2x WD Black SN850X 2TB Gen 4][Monitor:AORUS FO48U, Asus MG279Q] [Keyboard:Logitech G915][Mouse: Zowie EC2 Wireless, Logitech MX Master 3s][Headpohnes: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Jaha då är man 3 timmar in i Demon's souls, lyckats förstå vad spelet går ut på men har fortfarande inte tagit mig förbi den feta snubben på bron som börjar löpa mot en med ett spjut när man närmar sig. Han är ju ta mig fan helt galen.

Får fortsätta imon, men börjar kännas segt att inte komma vidare.

Haha jag känner igen det där som fan! Kommer ihåg mitt första fromsoftware spel, det var Bloodborne. Jävlar vad jag dog i början, tog nog 3-4 timmar innan jag klarade första bossen, nu har man tagit platinum två gånger i bloodborne.
Men ge spelet några timmar så kommer det att lossna!

Nu har man spelat igenom alla souls spel/sekiro, men jag har aldrig spelat demon souls ser fram i mot det som satan.

Så jag hoppas jag får min ps5 nästa vecka ifrån Amazon!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejje:

Min amazon order från 00:07 ändrades precis från beräknad leverans måndag till skickad, anländer idag. Nu 00:30. Andra verkar ha fått detta tidigare under dagen men för mig hände det nu
Ska skickas till Stockholm

Mitt har inte skickats ännu 😢

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Så de nöjde sig inte med att höja priset till 799 kr här, men vi ska alltså betala 849 kr för standard edition av digitala spel från och med nu? Yikes, kommer bli en generation där man alltid väntar på sales känns det som.

:Edit: Vafan Sony sa att de inte skulle gå över 70 dollar. Kom på att jag har ju US PSN konto, kommer använda det exklusivt nu. Jävla sjuka priser i Sverige.

600 kr US vs 849 kr SE. (Demon's Souls)
Det är bara och bunkra upp med US gift cards!

Permalänk
Medlem

Stort tack till alla anonyma hjältar här på sweclockers som tipsar om möjligheten att boka konsol! Ni är bäst!

Hade bokat en konsol hos samtliga större återförsäljare i vad jag trodde var god tid för att vara säker på att få en men icke, webhallen&co säger "vår 2021" vilket var en bitter pilsner.
Surfar in på gamla goa sweclockers av vana och ser att man lyckats missa såväl Amazon som NetOnNets extra-släpp, håller fasen på att bryta ihop...

Men då kom kom inlägget som en blixt från klar himmel!
En änglakör började sjunga utanför fönstret om allas vår frälsare (nåja) Elgiganten. Efter så mycket besvikelse vågade man ju inte hoppas men, mot alla odds, så får man lägga en beställning på en Ps5 med skivläsare kl 12.13, tar den på faktura då man aldrig vet..
Sitter som på nålar hela kvällen, ser inläggen om "tidigt i december säger kundtänst" och tänker "nåja, de är bättre än 2021 i alla fall".
Ordern ligger som "under behandling" hela kvällen, vet ju av andra inlägg att detta inte är bra..inser att det nog är kört.

Men så på kvällskanten vid 22-tiden så får man så ett meddelande om att konsolen är på väg!
Glädje, gamman, eufori! Konsolen är på väg långt tidigare än man vågat tro, detta är ju underbart.

TLDR: Från konsolmisär till eufori på 12h med sweclockers-metoden

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Så de nöjde sig inte med att höja priset till 799 kr här, men vi ska alltså betala 849 kr för standard edition av digitala spel från och med nu? Yikes, kommer bli en generation där man alltid väntar på sales känns det som.

:Edit: Vafan Sony sa att de inte skulle gå över 70 dollar. Kom på att jag har ju US PSN konto, kommer använda det exklusivt nu. Jävla sjuka priser i Sverige.

600 kr US vs 849 kr SE. (Demon's Souls)
Det är bara och bunkra upp med US gift cards!

Jo det springer iväg fort! Hade tänkt beställa demon souls / Spider-Man /Ghost, det skulle gå på nästan 2000kr Har inget emot att betala 700-800 kr för ett spel, men då ska det fan vara bra 😆

Blev bara Spider-Man nu i början!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Börjar bli smått irriterand att vi som beställt kl 09:00 inte fått info eller bekräftelse om att våra ps5 blivit skickade av EG medan många som beställt kl 12 tycks fått det under kvällen :/ känns lite bakvänt men får ta kontakt med kundsupport imorrn i guess (om det inte uppdateras under natten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snemil:

Börjar bli smått irriterand att vi som beställt kl 09:00 inte fått info eller bekräftelse om att våra ps5 blivit skickade av EG medan många som beställt kl 12 tycks fått det under kvällen :/ känns lite bakvänt men får ta kontakt med kundsupport imorrn i guess (om det inte uppdateras under natten)

Ja med tanke på att vissa som beställde tre timmar efter oss har fått sina enheter nu så kan vi dra den tragiska slutsatsen att våra enheter har inte ens lämnat lagret. Otroligt märkligt och väldigt stor besvikelse på hur detta har hanterats.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har beställt ifrån Amazon igår, som inte har fått sitt paket skickat? Har ett sträck kvar, fick bekräftelse vid 0005.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Min PS5 som jag fick orderbekräftelse 12.10 blev skickad inatt vid 23.50 och finns numera i Mölnlycke (expressleverans till GBG). Fantastiskt trevligt!

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Palit GamingPRO 5080 | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Såg nu att jag i all stress råkat skriva mitt förnamn "dubbelt" vid ordern. Ex "Sven Sven Svensson" istället för "Sven Svensson". Någon som har erfarenhet i om det kan ställa till problem vid uthämtning av paket? Vågar inte ändra nåt i min beställning ifall att det skulle leda till att man förlorar sin köplats.

Annars ska det väl gå att lösa genom att använda BankID? Jag tror Bring har det som alternativ nu också, utöver PostNord (och kanske fler).

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Calma:

Skulle tro att många köpt 2, varav man säljer ena för att nästan få sin egen enhet gratis.
Så tror jag det ligger till i alla fall.

Gissar bara nu men för många kanske 6.000kr är mycket pengar, typ ensamstående med barn etc och då ser en möjlighet att nästan få en gratis enhet till kidsen men vad vet jag..

Ena syrran är ensamstående med två barn. Finns inte mycket pengar över där. Man gör vad man kan..

Som sagt, gissningar och det är säkert olika anledningar till varför folk behöver pengar.
Pandemin har ju gjort folk arbetslösa m.m.

Jag t.ex har en som ligger på webhallen. Ska hämta den nästa vecka. Kunde lika gärna hämtat den i Januari så i princip skulle jag kunna sälja den och köpa en ny senare då inget av releasespelen är i min smak.

Så det är ensamstående mammor som köper upp konsolerna och scalpar?
Nej, jag tror mer på fattigpensionärer som behöver slantarna som står för den största dela av detta. Så egentligen kan man köpa en scalpad ps5a av ren solidaritet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Så det är ensamstående mammor som köper upp konsolerna och scalpar?
Nej, jag tror mer på fattigpensionärer som behöver slantarna som står för den största dela av detta. Så egentligen kan man köpa en scalpad ps5a av ren solidaritet?

Som sagt, gissningar och det är säkert olika anledningar till varför folk behöver pengar.
Pandemin har ju gjort folk arbetslösa mm.

Arbetslösa, ensamstående, rika som vill bli rikare, folk som vill att sin egen enhet ska vara gratis, folk som inte har något intresse av spel men vill göra pengar, folk som bokade till sig själv men fått sämre ekononi under pandemin. Finns nog hur många anledningar som helst. Man kan tycka vad man vill, hata det osv men vem vet, kanske sitter det någon där och försöker göra en vinst på 2-3.000kr på en PS5:a på "kredit" för att ha råd med hyran eller skapa sig lite ekonomiska marginaler.

Vad jag menar med allt ovan är att man inte vet vem det är som säljer och till vilken orsak. Förstår bitterheten om man själv blev utan men vad hjälper det att gnälla, egentligen? Bara mina fem cent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snemil:

Skrivet av HarryBee:

Ja med tanke på att vissa som beställde tre timmar efter oss har fått sina enheter nu så kan vi dra den tragiska slutsatsen att våra enheter har inte ens lämnat lagret. Otroligt märkligt och väldigt stor besvikelse på hur detta har hanterats.

Tror nästan jag går och lägger mig igen. Inte ett Mail. Riktigt besviken just nu. Blev lovad igår av kundtjänst att min var packad och skulle hämtas

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Tror nästan jag går och lägger mig igen. Inte ett Mail. Riktigt besviken just nu. Blev lovad igår av kundtjänst att min var packad och skulle hämtas

Ja känns riktigt tråkigt, hade varit kul att få den inför helgen. Vi får nog ställa in oss på måndag i bästa fall 😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Ja känns riktigt tråkigt, hade varit kul att få den inför helgen. Vi får nog ställa in oss på måndag i bästa fall 😔

Förstår inte hur de som beställt kl 12 får deras idag men inte vi

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Förstår inte hur de som beställt kl 12 får deras idag men inte vi

Vi får ringa dem när de öppna och få en förklaring

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Calma:

Pandemin har ju gjort folk arbetslösa mm.

Arbetslösa, ensamstående, rika som vill bli rikare, folk som vill att sin egen enhet ska vara gratis, folk som inte har något intresse av spel men vill göra pengar, folk som bokade till sig själv men fått sämre ekononi under pandemin. Finns nog hur många anledningar som helst. Man kan tycka vad man vill, hata det osv men vem vet, kanske sitter det någon där och försöker göra en vinst på 2-3.000kr på en PS5:a på "kredit" för att ha råd med hyran eller skapa sig lite ekonomiska marginaler.

Vad jag menar med allt ovan är att man inte vet vem det är som säljer och till vilken orsak. Förstår bitterheten om man själv blev utan men vad hjälper det att gnälla, egentligen? Bara mina fem cent.

Så är det och det ligger i sakens natur att det blir så här. Hela vår värld fungerar på liknande sätt vad gäller ekonomi. Inte finns det några alternativ heller. Men att det skulle vara synd om dom som scalpar håller jag inte med om.

Edit:
Problemet eller ska vi säga fulingen består mer av att man köper med enda anledningen att göra en slant och i samma stund slår undan benen för någon annan som kanske vill ha en och spela på som det är tänkt. Profiterar på en köplats som man fått helt enkelt. Man tillför noll och inget utan bara tar, det är parasitbeteende.

Jo jag vet, nästa person i kön är det väl också synd om och behöver pengar...

Och nej, jag blev inte utan

Vi släpper det nu, hör säkert hemma i en helt annan tråd

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Någon annan som har beställt ifrån Amazon igår, som inte har fått sitt paket skickat? Har ett sträck kvar, fick bekräftelse vid 0005.

Vi är säkert lika många som väntar på lev bekräfta som dom lyckliga (*#% ) som fått sina skickade.
Skulle vara intressant att veta kriterierna för vad som skickats och inte? Verkar vara slumpmässigt, som det säkert inte är. Men det framstår märkligt.
Men Måndag är det som gällt preliminärt hela tiden så än är jag lugn. Det viktiga är att den dyker upp överhuvudtaget.
DE 00.09 o allt är luuungt

Visa signatur

Firre