Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalkiel:

Kan följa upp med en lam förklaring från EG att anledningen skulle vara att det skickades från två olika lager (som om dom inte har ett centrallager för nätbeställningar...), expressfrakt återbetalt och konsollen har i alla fall ett kollinummer hos bring.

Menar dom då att om man inte hade beställt med expressfrakt hade det gått ut samma dag.....?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexxy:

Woohoo äntligen, fick notis om att Amazon skickat PS5an idag 14:20. Jag som trodde jag skulle behöva vänta tills Q1, fantastiskt

När beställde du? Jag beställde 23:55, pengarna dragits. Inte hört ett ljud sen dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

När beställde du? Jag beställde 23:55, pengarna dragits. Inte hört ett ljud sen dess

Beställde 00:03, pratade med kundtjänst imorse och på han lät det som att alla som hade gjort beställning och fått bekräftad leveranstid skulle få den! Så du borde verkligen få uppdatering snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Menar dom då att om man inte hade beställt med expressfrakt hade det gått ut samma dag.....?

Det är ju bara trams såklart men då jag fick ett kollinummer så jag vet att den i alla fall är på väg och frakten återbetald var det inte värt mer energi från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexxy:

Beställde 00:03, pratade med kundtjänst imorse och på han lät det som att alla som hade gjort beställning och fått bekräftad leveranstid skulle få den! Så du borde verkligen få uppdatering snart

Det som skrämmer mig lite är att det står tisdag för mig medan alla andra verkar ha haft måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Det som skrämmer mig lite är att det står tisdag för mig medan alla andra verkar ha haft måndag

Jag hade tisdag först, sen ändrade jag leveransmetod till "Prioriterad" och efter det stod det "Förbereder för försändelse" =D kanske aldrig får den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Jag hade tisdag först, sen ändrade jag leveransmetod till "Prioriterad" och efter det stod det "Förbereder för försändelse" =D kanske aldrig får den.

Har inte vågat röra någonting , känns som att deras system är hur fragile som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Har också en beställning på Amazon, fick orderbekräftelse 23:55, pengar reserverade och det står anländer tisdag sen beställning genomfördes. DE versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Skrivet av tOPO:

Samma här. Verkar ju som den kört fast sig helt med tanke på hur många som beställt efter som redan fått hem sina. Trist.

Permalänk
Medlem

En scalper på FB marketplace la precis ut sin orderbekräftelse (inkl synligt ordernummer) på PS5 från Elgiganten för ockerpriset 10000kr. Hur illa kan det bli ifall ordernumret ligger offentligt? Vad kan folk göra med detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

En scalper på FB marketplace la precis ut sin orderbekräftelse (inkl synligt ordernummer) på PS5 från Elgiganten för ockerpriset 10000kr. Hur illa kan det bli ifall ordernumret ligger offentligt? Vad kan folk göra med detta?

Kanske möjligt att avbeställa om man dessutom har namnet.

Sedan är det kanske inte en laglig handling, så det är inget jag uppmanar till, utan mer en hypotes.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Känns väl sådär efter att ha beställt från Proshop som inte fått en enda exemplar, jag har å andra sidan god tid på mig att hitta den rätta tvn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Ni som fått spårningsnummer från EG, kontakta ni dem för att få det eller hur vet ni om paketet kommer idag eller i dec. Fick bekräftelse 12.12 igår och har endast ett ordernummer

Jag fick också bekräftelse 12:12 igår.

Jag fick i morse ett mail från bring, med spårningsnummer, men det var enbart att de packat det. Och det har inte uppdaterats någonting mer sen i morse. Så jag ringde precis Bring och de sa att jag kommer få paketet på måndag. Hört att någon som beställde vid 12-tiden redan fått sin idag, är väl lite lotteri de där. Är bara glad att jag lyckades få en överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Jag fick i morse ett mail från bring, med spårningsnummer, men det var enbart att de packat det. Och det har inte uppdaterats någonting mer sen i morse. Så jag ringde precis Bring och de sa att jag kommer få paketet på måndag. Hört att någon som beställde vid 12-tiden redan fått sin idag, är väl lite lotteri de där. Är bara glad att jag lyckades få en överhuvudtaget.

Hur mycket står det att dit paket väger? Mitt paket väger tydligen 0.5kg. Dom har kanske skickat bara lådan till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxos:

Hur mycket står det att dit paket väger? Mitt paket väger tydligen 0.5kg. Dom har kanske skickat bara lådan till mig

Oj, det lät lite. Mitt väger 6.6kg

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Jasså, spännande att se om man lyckas få hem en nästa vecka då eller om det blir i dec iallafall!

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att numera använda tråden här för bokningar: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och-...
Så vi använder denna tråd för att diskutera konsolen som tidigare föreslogs.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Kul min försändelse från amazon har stått som skickad från Segeltorp 01:56. Står dock två entrys om Segeltorp. O att de inte lär komma till ombud idag utan lär få sms på måndag. Ja gissar på att nån tattar jävel på PostNord snott min ps5. Men de e väl mest min bitterhet som talar... Jävla kul PostNord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxos:

Låter som du beställde med en extra handkontroll, systematiskt gjorde Elgiganten så att då skickade dom bara kontrollen först..

Permalänk
Skrivet av ErkaSwe:

Kan du skicka länk på detta?? Kanske går att anmäla..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Kanske möjligt att avbeställa om man dessutom har namnet.

Sedan är det kanske inte en laglig handling, så det är inget jag uppmanar till, utan mer en hypotes.

Tror den nu är avbokad.

Permalänk
Medlem

kanske stänga denna tråd och öppna en ny utan snack om leverans osv vilket större delen av tråden handlar om...?

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Taskman:

Kom ihåg att numera använda tråden här för bokningar: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och-...
Så vi använder denna tråd för att diskutera konsolen som tidigare föreslogs.

Skrivet av Gilgamesh:

kanske stänga denna tråd och öppna en ny utan snack om leverans osv vilket större delen av tråden handlar om...?

Rekommenderar alla att checka in denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och-...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Kan du skicka länk på detta?? Kanske går att anmäla..

https://www.facebook.com/marketplace/item/2922984297934703/

Delar endast inlägget då det är offentligt på FB. Uppmanar inte heller till handlingar

Verkar alltså vara en order, fysiskt PS5 finns inte

Permalänk
Konsolgrävare

Denna tråd är nu mera för diskussioner angående konsolen!

Skrivet av tyvar1:

Uppdaterade första inlägget i denna tråd med den länken nu! Hoppas dom flesta kan flytta sig ditt så får denna tråd bli en tråd där vi diskuterar nya spelsläpp, nyheter om konsolen, bilder på eran anläggning osv osv

Håller tummarna för hela swec att ni får era konsoler till slut ❤️

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Någon som testat sitt ps5 på en 1440p skärm? Hur ser det ut? Har själv en AOC 27" 1440p 144 Hz men även om den har hdmi 2.0 tror jag ej den kommer kunna ta en 4k signal och skala ner den (inte sett den som kompitabel på någon lista och kan ej välja 4k i Windows på PC)

Mitt ps4 ser lite suddigt ut men funkar ändå. Tänker att det borde se något bättre ut på ps5 eftersom konsolen tar en 4k signal och downsamplar till 1080p = bättre kantutjämning?

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Har precis hämtat ut mitt Playstation 5 och blev stoppad av fem barn som ivrigt ställde en massa frågor. Alla berättade att dom hade önskat sig en i julklapp och att dom längtade efter julafton 😄🎅

Tänker spontant att det mest sannolikt är högst en av de fem barnen vars föräldrar lyckats knipa en, och kidsen har väl ingen aning utan antar förhoppningsfullt att de får väl sin önskade PS5... Kommer vara många besvikna kids denna julafton

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk

Asså kontrollen är så jääävla häftig.

Permalänk
Medlem

Ni som beställde från Amazon innan 00:00

Ni som beställde från Amazon innan 00:00 och skall få leverans på tisdag - var inte oroliga. Har haft kontakt med Amazon-support och de säger att de kommer skickas senast på måndag från Eskilstuna. Alla kommer få sin konsol.

Permalänk
Skrivet av Leffe_Sweden:

Tänker spontant att det mest sannolikt är högst en av de fem barnen vars föräldrar lyckats knipa en, och kidsen har väl ingen aning utan antar förhoppningsfullt att de får väl sin önskade PS5... Kommer vara många besvikna kids denna julafton

Köper någon seriöst julklapp för 5-6k till sitt barn? Låter sjukt om man jämför med hur det var när jag var liten på 90 talet.