Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Inte använt restmode pga dem rapporterna ännu. Väntar tills fler firmwares kommit

Men om du bortser från att du inte använt ”restmode” har du stött på några problem av andra slag?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexxy:

Klickade precis hem ett Pulse 3D headset och en charging station, vad är era synpunkter på headsetet ni som hunnit testa spela? Är det värt pengarna? Har fortfarande chans att avbeställa men har kollat lite reviews på youtube och kändes ändå positivt, men hade varit kul höra några synpunkter från er som precis testat!

Jag har bara använt lurarna med PS4 än så länge men jag gillar dem! Dem är plastiga och rangliga i kvaliten, men dem är väldigt bekväma (lätta, känns knappt att man har på dem) och ljudet tycker jag är bra.
Dock önskar jag att dem spridit ut knapparna på båda lurarna. Allt är på den vänstra kåpan och sitter nära varandra så jag vågar inte trycka på nåt utan att ta av dem och kolla.. kanske man lär sig med tiden.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har nu lirat lite på ps5’an, är jag den enda som tycker knapparna är värdelösa på ovansidan? (Kryss, fyrkant, triangel, cirkel). Riktigt svampiga och svårt att få nån känsla för när man släppt dem och kan trycka igen i snabba spel.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Inte använt restmode pga dem rapporterna ännu. Väntar tills fler firmwares kommit

Har för mig att den senaste patchen löste problemet med restmode, men är inte säker. Får nog kolla upp för säkerhetsskull

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag läste följande om ljudet på AC: Valhalla.
https://www.reddit.com/r/Games/comments/jx8lpc/analysis_assas...
Om ovanstående länk stämmer så verkar ljudet i allmänhet i AC Valhalla vara av sämre kvalitet. Och om ljudfilerna är av dålig kvalitet så är det väl tyvärr inte så mycket som Sony kan göra i Playstation 5 eller hörlurarna för att få det låta bra. Skit in blir väl oftast skit ut oavsett hur mycket signalbehandling man gör på ljudet.

Precis, som jag sa så var ljudet bra på astro så jag tror det blie bra på andra spel där de som gör spelet bryr sig en gnutta.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Nu ändrades statusen på ordern på EG hemsida till skickas från reserverad och ett kvitto kom på mejlen.

Bokade igår 09:01

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag läste följande om ljudet på AC: Valhalla.
https://www.reddit.com/r/Games/comments/jx8lpc/analysis_assas...
Om ovanstående länk stämmer så verkar ljudet i allmänhet i AC Valhalla vara av sämre kvalitet. Och om ljudfilerna är av dålig kvalitet så är det väl tyvärr inte så mycket som Sony kan göra i Playstation 5 eller hörlurarna för att få det låta bra. Skit in blir väl oftast skit ut oavsett hur mycket signalbehandling man gör på ljudet.

Jag spelar AC Valhalla på dator med ett steelseries arctis pro wireless headset, ljudkvalitén i spelet är inte speciellt bra..
Knappt någon bas eller djup i rösterna, det är väldigt, väldigt platt... Bästa jämförelsen jag kan komma på är som att lyssna på någon med en sämre mic på Discord.

Trodde först att det var mitt headset eller ljudinställningar som ändrats, men "problemet" uppkommer bara i just AC Valhalla.

Rätt bra spel förövrigt!
Undrar dock vad som hände på vägen? Ny / oerfaren ljudtekniker? känns märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Inte för att vara så😎 men ni som bokat från Amazon kolla detta

https://www.theguardian.com/games/2020/nov/20/thieves-swap-am...

Så nu kan ni vara lite stressade tills er kommer 😁😁

Det är Amazon som var återförsäljare för de PS5 som fanns tillgängliga på amazon.se.

"Såld av: Amazon EU S.a.r.L."

Mvh/

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazorise:

Vilket spel bör man köpa till Ps5an nu i början?

Jag satsade på Miles morales och Sackboy.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Har för mig att den senaste patchen löste problemet med restmode, men är inte säker. Får nog kolla upp för säkerhetsskull

Jag har kört rest mode flera gånger, även med spel igång i bakgrunden utan några problem.

Permalänk

Bokade en via amazon

Bokade en konsol via amazon runt 21;00, fast det verkades inte dra några pengar, när kommer pengarna att dras istället? och kommer man få en notis någon dag innan pengarna dras?

Permalänk
Medlem

Försökt i 6 månader och timvis sen den 18e. Ni som bevakar Amazon har ni några tips att dela med er?

Permalänk
Skrivet av b-george:

Försökt i 6 månader och timvis sen den 18e. Ni som bevakar Amazon har ni några tips att dela med er?

köpte du inte idag? när de släppte bokningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

köpte du inte idag? när de släppte bokningar?

Lyckades aldrig, hade nästan gett upp hoppet och missade att dom hade öppnat.

Var förbered till Netonnet, Elgiganten och Power släppet men missade samtliga.

Permalänk
Skrivet av b-george:

Lyckades aldrig, hade nästan gett upp hoppet och missade att dom hade öppnat.

Var förbered till Netonnet, Elgiganten och Power släppet men missade samtliga.

Tror det inte är någon ide att kolla amazon, tror nästa leverans blir mot sommaren. då det säkert redan kommer finnas i butik vid den tidpunkten.

Permalänk
Medlem

Tycker min PS5 låter för mycket när det är tyst på övriga ljud. Det är som ett metalliskt rispande.
Ju närmare jag går konsolen, ju mer låtar det me. Det hörs från de två meter jag sitter i normala fall.

Ska kolla med supporten när jag orkar men vill inte vara utan konsol just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Tycker min PS5 låter för mycket när det är tyst på övriga ljud. Det är som ett metalliskt rispande.
Ju närmare jag går konsolen, ju mer låtar det me. Det hörs från de två meter jag sitter i normala fall.

Ska kolla med supporten när jag orkar men vill inte vara utan konsol just nu.

Coil whine. Sett massa som har det problemet med PS5. Detta fanns även på PS4, dock lät den så mycket i övrigt så detta märktes knappt. Vet ej hur det är när det gäller ps5, men på PC grafikkort är det ofta inte en giltig anledning för att byta ut kortet från vad jag har hört. Har också hört att det inte ska vara farligt eller nåt, dock förstår jag helt att det låter jobbigt, kommer nog störa mig med om det sker på min enhet.

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/biTAwDB1QYE
Får ni alla det ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Precis så låter min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Jag har kört rest mode flera gånger, även med spel igång i bakgrunden utan några problem.

Skönt, håller på och laddar ner Demon’s Souls och var lite osäker på om jag kunde låta spelet laddas ned i ”viloläget”. En fråga, har dom tagit bort möjligheten att gå med i/skapa mötesplatser som fanns på PS4? Letade runt precis men hittade inget.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av william.appel:

Jag fick hem en konsol igår, hade en svive 27” 144hz 1440p skärm. Fick inte igång 120hz på cold war även fast jag hade ps5 versionen nerladdad och performance mode på.

Idag köpte jag en ny skärm för antog att den gamla ej hade 2.0 hdmi, blev en asus vg279qm som har 2.0 uttag.
Men får fortfarande inte igång det.

Några tips? Kabeln är 2.0

Du är inte ensam, stor besvikelse att inte få 120hz i cold war.. men vi är inte ensamma om man kollar reddit så sony få fan fixa de och 1440p stöd asap!
Har testat på både min AOC 27" 1440p 144hz (då i 1080p) och sen min Asus TUF 27 (tror den heter vg27 nått) en 1080p på 165hz, ett annat tips ska va stänga av freesync mm men de funkar inte heller för mig (ja performance mode på ps5 och RTX av i cold war) så be lira i 60 men de gick
Just ja har testat alla min hdmi kablar med, den som följer med 2.1 och hade 2 andra 2.0 liggandes hemma så va lite sugen på dra köpa en ny 2.0 imorgon lördag men tror de är bortkastat dock.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i en Xbox series X, jackpot! Det verkar ju vara lite "begränsningar" både i hårdvara och tilgång på PS5.. *trollskrattar fast det är sant*

Permalänk
Medlem

Kan det verkligen vara så här enkelt?
Cool Whine fix

Permalänk
Medlem

Vill inte vara den, men Sony, kom igen...
Man får en schysstare unboxing experience från ett paket bönor från ica basic idag. Först var det Apple bara och de tog betalt. Men Xbox ger i alla fall en känsla i de hela.
En sån simpel grej och med volymen de producerar hade de kanske kostat de 10 kr mer i produktion per enhet.

Permalänk

Har följt den här tråden senaste veckan och verkligen uppskattat att följa med i racet efter PS5. Gläds åt er alla som lyckats få tag i en konsol. Min egen (o)lycka är fan så sjuk att jag knappt tror den själv. Har missat alla släpp sedan release eftersom de ägt rum under kontorstid (eller natten då man ju sover hehe) och jag jobbar med ett säkerhetsklassat arbete och därmed ej får ha mobilen på mig under dagtid. Igår kväll kom jag hem efter middag hos svärföräldrarna och uppdaterade missmodigt Amazons produktsida. Till min stora förvåning hade de åter öppnat köpknappen och snabbt som ögat lyckades jag äntligen lägga en beställning! Den låg där i min orderhistoria och såg så fin ut. Tills jag började bli lite nojig över premissen att dragning från kontot skulle ske först när konsolen skickats från Amazon. Tidigare har jag haft problem med att min bank nekat dragningar från Amazon under dessa förutsättningar eftersom köpet ej signeras med bankID och jag ej kan hålla kortet öppet för internetköp i obegränsad tid. Lösningen jag läste i en annan tråd här var att köpa ett presentkort på Amazon för motsvarande summa och använda det som betalsätt istället. Detta verkade ju smidigt så jag lade en ny order om ett presentkort på 6kkr. Tyckte väl att det tog jobbigt lång tid för denna order att gå igenom och efter ca 20 minuter får jag ett mail från Amazon där det står att de har registrerat misstänkt aktivitet på mitt konto och därför spärrat det och även avbokat alla ordrar. BAH. Vid det här laget är köpknappen åter borta från PS5 produktsidan. Får heller inte tag i kundservice eftersom jag inte kan logga in på kontot... Nån form av moment 22.

To be continued i guess..

Permalänk
Medlem

Lyckades boka på Amazon igår, får hoppas det ger utdelning...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsson89:

Har följt den här tråden senaste veckan och verkligen uppskattat att följa med i racet efter PS5. Gläds åt er alla som lyckats få tag i en konsol. Min egen (o)lycka är fan så sjuk att jag knappt tror den själv. Har missat alla släpp sedan release eftersom de ägt rum under kontorstid (eller natten då man ju sover hehe) och jag jobbar med ett säkerhetsklassat arbete och därmed ej får ha mobilen på mig under dagtid. Igår kväll kom jag hem efter middag hos svärföräldrarna och uppdaterade missmodigt Amazons produktsida. Till min stora förvåning hade de åter öppnat köpknappen och snabbt som ögat lyckades jag äntligen lägga en beställning! Den låg där i min orderhistoria och såg så fin ut. Tills jag började bli lite nojig över premissen att dragning från kontot skulle ske först när konsolen skickats från Amazon. Tidigare har jag haft problem med att min bank nekat dragningar från Amazon under dessa förutsättningar eftersom köpet ej signeras med bankID och jag ej kan hålla kortet öppet för internetköp i obegränsad tid. Lösningen jag läste i en annan tråd här var att köpa ett presentkort på Amazon för motsvarande summa och använda det som betalsätt istället. Detta verkade ju smidigt så jag lade en ny order om ett presentkort på 6kkr. Tyckte väl att det tog jobbigt lång tid för denna order att gå igenom och efter ca 20 minuter får jag ett mail från Amazon där det står att de har registrerat misstänkt aktivitet på mitt konto och därför spärrat det och även avbokat alla ordrar. BAH. Vid det här laget är köpknappen åter borta från PS5 produktsidan. Får heller inte tag i kundservice eftersom jag inte kan logga in på kontot... Nån form av moment 22.

To be continued i guess..

Tråkigt hoppas de löser sig

Skrivet av bardbard:

Lyckades boka på Amazon igår, får hoppas det ger utdelning...

Har någon fått en uppdatering förutom väntar på leverans datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsson89:

Har följt den här tråden senaste veckan och verkligen uppskattat att följa med i racet efter PS5. Gläds åt er alla som lyckats få tag i en konsol. Min egen (o)lycka är fan så sjuk att jag knappt tror den själv. Har missat alla släpp sedan release eftersom de ägt rum under kontorstid (eller natten då man ju sover hehe) och jag jobbar med ett säkerhetsklassat arbete och därmed ej får ha mobilen på mig under dagtid. Igår kväll kom jag hem efter middag hos svärföräldrarna och uppdaterade missmodigt Amazons produktsida. Till min stora förvåning hade de åter öppnat köpknappen och snabbt som ögat lyckades jag äntligen lägga en beställning! Den låg där i min orderhistoria och såg så fin ut. Tills jag började bli lite nojig över premissen att dragning från kontot skulle ske först när konsolen skickats från Amazon. Tidigare har jag haft problem med att min bank nekat dragningar från Amazon under dessa förutsättningar eftersom köpet ej signeras med bankID och jag ej kan hålla kortet öppet för internetköp i obegränsad tid. Lösningen jag läste i en annan tråd här var att köpa ett presentkort på Amazon för motsvarande summa och använda det som betalsätt istället. Detta verkade ju smidigt så jag lade en ny order om ett presentkort på 6kkr. Tyckte väl att det tog jobbigt lång tid för denna order att gå igenom och efter ca 20 minuter får jag ett mail från Amazon där det står att de har registrerat misstänkt aktivitet på mitt konto och därför spärrat det och även avbokat alla ordrar. BAH. Vid det här laget är köpknappen åter borta från PS5 produktsidan. Får heller inte tag i kundservice eftersom jag inte kan logga in på kontot... Nån form av moment 22.

To be continued i guess..

Maximal otur? =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Tråkigt hoppas de löser sig

Har någon fått en uppdatering förutom väntar på leverans datum?

Ingen uppdatering och inga pengar dragna.
Hoppas väl på att de har en inkommande batch i närtid som man har bokat upp sig på.
Verkar ju märkligt att de öppnar för bokningar om de inte har något på g tänker optimisten i mig

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Gåt det att ändra så jag kan välja användare vid varje uppstart av ps5?