Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Ser ut att vara lika slut där som överallt

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Bortsätt från Valhalla, föredrar folket Odyssey eller Origins? Inte spelat på länge och funderar mellan dessa två titlar

Permalänk

Går att beställa men det finns ingen stock. Det kan bli en Q1 leveransdatum på den

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Verkar åtminstone på en del vara en klisterlapp som lossnar och tar i fläkten.

https://twitter.com/Frank_Supercell/status/132981944234851942...

Känns som att Sony stressat ut PS5. Detta, ihop med alla andra problem som borde vara fixade vid lanseringen.

DFs John Linneman är på hugget med ser jag.

Helgarderad!

Skrivet av Nioreh83:

Ser ut att vara lika slut där som överallt

Observera att de fortfarande går att köpa, har Amazon slut så går det inte att köpa. Kan vara någon miss men kan lika väl vara att de har fler leveranser säkrade. Men visst, man vill ju gärna ha ett datum på när de kan tänkas skickas.

Skrivet av NorthBadass:

Bortsätt från Valhalla, föredrar folket Odyssey eller Origins? Inte spelat på länge och funderar mellan dessa två titlar

Inte kommit så långt i Odyssey men vrålälskade Origins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Damn, 4300kr för en Digital Version PS5 på Amazon, Hellskotta vad bra! Och inget debiteras föränn dem skickar. Gör Amazon detta med flit i Sverige för att kunna etablera sig?

Jadu, fett bra pris! Undrar dock hur dom har löst det med skatt och avgifter vi har i Sverige 😂 dom kanske går minus på köpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte kommit så långt i Odyssey men vrålälskade Origins.

Försökt kolla lite videos och de verkar vara omtyckta på lite olika sätt. I skrivande stund är känslor ”origins är mycket öken, öken är tråkigt” men vill inte välja mellan två spel på den nivån haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElMunneco:

Ser någon black friday deal sidan på sin PS5? Ser alla individuella spel som har rea men inte någon specifik sida för dem som på deras websida?

Verkar inte finnas någon samlingssida tyvärr. Väldigt bökigt att hitta reor på PS5:an. :/

Edit: Nu verkar det finnas en samlingssida för BF.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NorthBadass:

Försökt kolla lite videos och de verkar vara omtyckta på lite olika sätt. I skrivande stund är känslor ”origins är mycket öken, öken är tråkigt” men vill inte välja mellan två spel på den nivån haha

Iofs, rätt mycket öken, men inte i hela spelvärlden. Men det utspelar sig i antikens Egypten förstås.

Nu vet jag inte hur AC: Black Flag fungerar på PS5 men Black Flag och Origins är nog mina favoriter från hela serien. Samt AC 2 om man ska ta med någon av det gamla stuket då.

Permalänk
Medlem

Verkar som God of War i sin nuvarande version på ps5 kan köras i 4k 30 fps eller 1080p 60 fps. Om man dock har det på skiva och inte laddar ner patches så ska den kunna köra 4k 60 fps (v.1.0 har inte 30 fps lock på 4k, dock checkerboarding). Vet ej vad som lades till i patcherna, kanske new game+ och buggfixar?

Glad nu att jag har skivan, men antar att de kommer patcha så även den digitala versionen kan köras i 4k 60 fps (kanske native 4k t.o.m?) Fram till dess ska jag testa spelet utan patches

Permalänk
Medlem

Klickade precis hem ett Pulse 3D headset och en charging station, vad är era synpunkter på headsetet ni som hunnit testa spela? Är det värt pengarna? Har fortfarande chans att avbeställa men har kollat lite reviews på youtube och kändes ändå positivt, men hade varit kul höra några synpunkter från er som precis testat!

Permalänk
Medlem

Det går nu inte längre att boka på amazon.se, kan vara ett bra tecken för er som hann beställa!

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om det är någon här som beställt hämta i butik på mediamarkt i bäckebol (göteborg) och har fått ut sin? Har nämligen en kompis som bokat för ett år sedan som de vägrar att lämna ut till även fast han var garanterad en på releasedagen. De säger typ olika, att de har delat upp det, att leveransen inte kommit än mm det känns som det är nått fuffens på gång i den butiken.

Permalänk
Medlem

Tog en på Amazon nu ikväll. Nu har jag köpt på 4 ställen så nu fan måste jag få en snart. Drygt bara om alla skulle skickas samtidigt...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Bortsätt från Valhalla, föredrar folket Odyssey eller Origins? Inte spelat på länge och funderar mellan dessa två titlar

Odyssey TUSEN gånger om! Det är bättre än Origins på ALLA områden; mycket för att Origins pionjerade så mycket som Odyssey sedan "fulländade".

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlpop:

Det går nu inte längre att boka på amazon.se, kan vara ett bra tecken för er som hann beställa!

Hann beställa redan 19:54 så nu håller man tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexxy:

Klickade precis hem ett Pulse 3D headset och en charging station, vad är era synpunkter på headsetet ni som hunnit testa spela? Är det värt pengarna? Har fortfarande chans att avbeställa men har kollat lite reviews på youtube och kändes ändå positivt, men hade varit kul höra några synpunkter från er som precis testat!

Har testat pulse 3d i astro och i assassins creed.
I astro är det riktigt bra men när jag sen körde igång AC blev ljudet "platt" och inte 3d överhuvudtaget, använder de inte till AC.
Tror AC inte fokuserat så mycket på 3d ljud eller kontrollen för den använder inga nya funktioner på kontrollen heller.

Det är så mycket jag har hunnit testa lurarna, jag tror de kommer vara bra på framtida spel men just AC var inte bra alls.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

Bortsätt från Valhalla, föredrar folket Odyssey eller Origins? Inte spelat på länge och funderar mellan dessa två titlar

Lirade aldrig Odyssey själv, men har personligen inte hört någon säga att det inte var bättre än Origins.

Själv kände jag lite att Origins visserligen var nice under spelets gång, men tog slut ganska tvärt och då kände jag mig plötsligt lite blåst då 1/3 av världskartan fortfarande var outforskad (och tydligen helt meningslös för main story...) samt att det för min del fortfarande var en del frågetecken kvar. Trodde liksom jag hade en del av spelet kvar och att det låg feta grejer i lager, men icke!

Tyckte väl också att det var lite väl mycket open world för sakens skull

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Har testat pulse 3d i astro och i assassins creed.
I astro är det riktigt bra men när jag sen körde igång AC blev ljudet "platt" och inte 3d överhuvudtaget, använder de inte till AC.
Tror AC inte fokuserat så mycket på 3d ljud eller kontrollen för den använder inga nya funktioner på kontrollen heller.

Det är så mycket jag har hunnit testa lurarna, jag tror de kommer vara bra på framtida spel men just AC var inte bra alls.

Jag läste följande om ljudet på AC: Valhalla.
https://www.reddit.com/r/Games/comments/jx8lpc/analysis_assas...
Om ovanstående länk stämmer så verkar ljudet i allmänhet i AC Valhalla vara av sämre kvalitet. Och om ljudfilerna är av dålig kvalitet så är det väl tyvärr inte så mycket som Sony kan göra i Playstation 5 eller hörlurarna för att få det låta bra. Skit in blir väl oftast skit ut oavsett hur mycket signalbehandling man gör på ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbiL:

Tänkte kolla om det är någon här som beställt hämta i butik på mediamarkt i bäckebol (göteborg) och har fått ut sin? Har nämligen en kompis som bokat för ett år sedan som de vägrar att lämna ut till även fast han var garanterad en på releasedagen. De säger typ olika, att de har delat upp det, att leveransen inte kommit än mm det känns som det är nått fuffens på gång i den butiken.

Jag hade samma problem i min butik i Stockholm, jag stod på mig och sa att jag pratat med supporten som sagt att dom kan se att min konsol finns i butiken. Då bad dom om mitt leg och så tog det 3 min innan jag satt i bilen med min konsol. Känns väldigt osäkert på mediamarkt. Jag åkte dit med inställningen att jag kommer behöva argumentera för att få något som jag redan blivit garanterad.

Permalänk

Jag är väldigt nyfiken på om någon kopplat in sina trådbundna hörlurar i en DualSense för att uppleva 3D audio denna vägen? Kanske till och med någon med Pulse-headset som gjort det för att jämföra?

Vore väldigt intressant att höra!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidso:

Jag hade samma problem i min butik i Stockholm, jag stod på mig och sa att jag pratat med supporten som sagt att dom kan se att min konsol finns i butiken. Då bad dom om mitt leg och så tog det 3 min innan jag satt i bilen med min konsol. Känns väldigt osäkert på mediamarkt. Jag åkte dit med inställningen att jag kommer behöva argumentera för att få något som jag redan blivit garanterad.

Sjukt! Det låter ärligt talat som om de vill att man inte ska hämta ut sin så att de själva sen kan köpa en outhämtad konsol.

Eller så har de haft mycket problem med folk som orätt försöker få tag i en.

Permalänk
Skrivet av sifri:

Hann beställa redan 19:54 så nu håller man tummarna

20:06 här... pray for us!!

Permalänk
Medlem

Demons Souls är bra snyggt men gillar inte riktigt filtret dom använder. Är lite blå tint över det hela. Men tekniskt är det ett mästerverk!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Inte för att vara så😎 men ni som bokat från Amazon kolla detta

https://www.theguardian.com/games/2020/nov/20/thieves-swap-am...

Så nu kan ni vara lite stressade tills er kommer 😁😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Inte för att vara så😎 men ni som bokat från Amazon kolla detta

https://www.theguardian.com/games/2020/nov/20/thieves-swap-am...

Så nu kan ni vara lite stressade tills er kommer 😁😁

Ser dock ut som att det där är endast från UK men det kan ju hända i Sverige också

Permalänk
Medlem

Det rapporteras en del om problem med PS5 (viloläget raderar sparfiler, spel som crashar eller som inte laddas ned) jag tänkte bara höra efter om någon haft liknande problem med sin PS5 så här långt?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Det rapporteras en del om problem med PS5 (viloläget raderar sparfiler, spel som crashar eller som inte laddas ned) jag tänkte bara höra efter om någon haft liknande problem med sin PS5 så här långt?

Inte använt restmode pga dem rapporterna ännu. Väntar tills fler firmwares kommit

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Vilket spel bör man köpa till Ps5an nu i början?

Permalänk
Medlem

Det där med att PS5:an är cappad till 32Gbps (vilket innebär ingen 10-bit 4:4:4 HDR @ 4k120Hz eller 8K@60Hz) är mjukvarubegränsat för tillfället och kommer uppdateras när behovet finns. Så inte hårdvarubegränsat som tur är.

Vore konstigt då det står 8K på lådan...