Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Folk älskar att skämma bort sina barn nu för tiden, sorgligt men sant.

En spelkonsol är inte att skämma bort barnen, ungarna har fått spelkonsol:er sen de dök upp i julklapp. Tacka inflationen att 5.990 ser högre ut än vad en NES/Sega kostade på 80-talet.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Första Platinum på den här generationen.
https://youtu.be/jjaGanPXQac

Härligt, började spela igår men jag har en bra bit kvar innan jag har Platiunm Trophen. Otroligt snyggt spel, rent grafiskt är det nog det snyggaste plattformsspelet jag sett.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Beställde en Samsung T5 1tb för att lagra PS4-spelen. Bra pris på den nu 👍 Riktigt nöjd med PS5. Dock inte hunnit spela så mycket ännu. Blir mer imorgon. Bra av Sony att erbjuda ganska schysta spel i PS Plus Collection. Tagit ner Last Guardian och Days Gone. Båda flyter som smör i 60fps 😍 Vet inte hur jag ska hinna spela allt jag vill. Ghost of Thusima har jag också sparat för PS5 just för att kunna spela i 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

En spelkonsol är inte att skämma bort barnen, ungarna har fått spelkonsol:er sen de dök upp i julklapp. Tacka inflationen att 5.990 ser högre ut än vad en NES/Sega kostade på 80-talet.

Alla har vi olika syn, själv skulle jag låta ungen spara ihop till en spelkonsol. Var precis så jag själv fick göra som barn.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt laddstationen till dualsense, är det värt pengarna? 400kr vart lite högt imho. Men det kanske blir irriterande utan en eftersom man laddar kontrollen rätt ofta...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Beställde en Samsung T5 1tb för att lagra PS4-spelen. Bra pris på den nu 👍 Riktigt nöjd med PS5. Dock inte hunnit spela så mycket ännu. Blir mer imorgon. Bra av Sony att erbjuda ganska schysta spel i PS Plus Collection. Tagit ner Last Guardian och Days Gone. Båda flyter som smör i 60fps 😍 Vet inte hur jag ska hinna spela allt jag vill. Ghost of Thusima har jag också sparat för PS5 just för att kunna spela i 60fps.

Har du Last Guardian på skiva? Läste att den digitala versionen som har patches endast är 30 fps på PS5. Om man dock sätter in skivan och inte installerar uppdateringar är den uppe i 60 fps.

Tänkte också skaffa extern ssd, kom på att jag hade en intern 500gb ssd liggande så köpte ett ssd-chassi som omvandlar en intern ssd så den funkar som extern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jag hittar inte riktigt det du pratar om, har du testat själv?

"The best way to check that you're playing the PS5 edition is by finding the game icon on your system's main menu, and pushing the Options button. Then select Game Version, and you'll see all of the available versions of that game you can play."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Ni som har köpt laddstationen till dualsense, är det värt pengarna? 400kr vart lite högt imho. Men det kanske blir irriterande utan en eftersom man laddar kontrollen rätt ofta...?

Köpte Dualsense och stationen till mycket billigare pris på Amazon. Dom verkar ju ha oerhörda problem då dom konverterar priser

Fick stationen för 268kr

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Köpte Dualsense och stationen till mycket billigare pris på Amazon. Dom verkar ju ha oerhörda problem då dom konverterar priser

Fick stationen för 268kr

Lucky, kollade och de har ändrat till 399kr nu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Just den prylen skulle dem för min del kunna ta det dubbla för. Skulle köpa ändå.

Guld värt att kunna ställa dit på laddning när man spelat klart istället för att fippla med sladd.

Tänkte också innan jag köpte den till ps4 att den kändes lite onödig. Jag hade fel.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ktd:

Första Platinum på den här generationen.
https://youtu.be/jjaGanPXQac

Bra jobbat! Svårt?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av Chade:

Jodå, ps5 till ena och ett packe strumpor till andra. Bara ha popcornen redo 😈

P.s tack för ett gott skratt d.s

Typ något man gör som syskon till en av föräldrarna för att jävlas. Ger presenterna och går sen när tredje världskriget startar haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Just den prylen skulle dem för min del kunna ta det dubbla för. Skulle köpa ändå.

Guld värt att kunna ställa dit på laddning när man spelat klart istället för att fippla med sladd.

Tänkte också innan jag köpte den till ps4 att den kändes lite onödig. Jag hade fel.

Så är det nog definitivt. Tack, det får bli ett inköp av en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Bra jobbat! Svårt?

Nä, inte alls.

Permalänk

Någon som har en rimlig förklaring till att Webhallen tar 899kr för en DualSense och 499kr för en laddstation? 100kr mer än "vanligt" för båda, och i laddstationens fall då hela 25% dyrare. Är de bara äckliga eller?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Inside info, från en av våra stora ÅF och ni som letar en bra tv kan bli hypade. 55 tum LG CX kommer att gå för 9990:- måndag ta det men en nypa salt, men LG c9’an var också kraftigt nedsatt förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Inside info, från en av stora ÅF och ni som letar en bra tv. 55 tum LG CX kommer att gå för 9990:- måndag

De är ju sinnessjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Minns ni när Playstation 3 släpptes och det var ramaskri över att den var så dyr?

https://i.ibb.co/zShZH5m/Screenshot-20201121-123503-Chrome.jpg

Visst har vi inflation och dollarn mot kronan var annorlunda men ändå.

Currency conversion
" 15 March 2007
1 USD-United States=7.01 SEK-Sweden "

" 19 November 2020
1 USD-United States=8.63 SEK-Sweden "

Launch price
PS3: $599 - 5999kr. 599*7.01*1.25 = 5,248.7375

PS5: $499 - 5999kr. 499*8.63*1.25 = 5,382.9625

(beräkningar inte exakta för fem öre utan mest för att få en indikation för hur mycket ps3 kostade vid launch jämfört med ps5)

Med inflation och parasiterande miljöskatter är väl 5999 för PS5 inte helt fel ute men ändå trist att vi ska behöva betala mer för att vi ska kunna klappa oss på våra ryggar och utåt visa hur duktiga vi är som tänker på miljön.

Vi betalar mycket mer för spel idag, tillbehör samt betalar för vi internetabonnemang som ska vara en självklarhet. De säljer inte konsolen själv med vinstsyfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Inside info, från en av våra stora ÅF och ni som letar en bra tv kan bli hypade. 55 tum LG CX kommer att gå för 9990:- måndag

Ingen info på 65” eller ännu hellre 77”. 55” är tyvärr lite för litet.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ryssfemma:

Inside info, från en av våra stora ÅF och ni som letar en bra tv kan bli hypade. 55 tum LG CX kommer att gå för 9990:- måndag ta det men en nypa salt, men LG c9’an var också kraftigt nedsatt förra året.

Skrivet av ktd:

Ingen info på 65” eller ännu hellre 77”. 55” är tyvärr lite för litet.

Undrar samma, väntat hela året på en bra rea för 65 modellen 😌

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Har 65” nu men vill gärna gå upp. Men >50k på en Tv som inte är riktigt framtidssäkrad känns så där. Blir nog 65” och ha i 1-2 år innan ”riktiga” HDMI 2.1 kommer.

Permalänk
Medlem

Ni som lyckades beställa i torsdags morgon, står er order kvar under https://www.netonnet.se/Customer/Orders ?
Min fanns där imorse, men är borta nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hoppas verkligen det stämmer. I så fall blir det en ny TV på måndag!

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ktd:

Har 65” nu men vill gärna gå upp. Men >50k på en Tv som inte är riktigt framtidssäkrad känns så där. Blir nog 65” och ha i 1-2 år innan ”riktiga” HDMI 2.1 kommer.

Samma sits fast har en 55 och vill uppgradera mig till en 65a. 77an får inte plats på min tv möbel 😆

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amanita:

Ni som lyckades beställa i torsdags morgon, står er order kvar under https://www.netonnet.se/Customer/Orders ?

Japp min order finns kvar

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Någon aning om 65” kommer vara nedsatt också?

Permalänk
Skrivet av ktd:

Utbilda den okunnige, vad menas med "riktiga" 2.1?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Samma sits fast har en 55 och vill uppgradera mig till en 65a. 77an får inte plats på min tv möbel 😆

Byt möbel.

Skrivet av Leffe_Sweden:

De Tv som finns idag verkar alla ha mer eller mindre barnsjukdomar dom mer eller mindre kommer gå att fixa med fw.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Leffe_Sweden:

Tror han menar HDMI 2.1 48gbps. Men spelar ingen roll för skärmen är 10 bit. En annan femma om skärmen var 12 bit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amanita:

Min order är kvar.

Visa signatur

/RobbZ