Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Köpte du en TV via NetOnNet? Inget annat medlemsskap eller dylikt krävs? Man kan gå direkt till den här sajten https://partner.getgifted.com/se/ och köpa?

När man kommer till betalningen på NetOnNet väljer man ut presentkorten man köpt?

Någon här skrev något om Swish, måste man köpa alla presentkort via Swish??

Yes allt du skriver stämmer.

1. Köp presentkort på sidan. I fallet med Netonnet X antal presentkort på upp till 2 000 kr vardera.
2. Betala presentkorten med Swish
3. Få länkar via sms
4. Aktivera presentkorten i app (finns till både iOS och Android)
5. Välj presentkort som betalningssätt

Jag har testat med Netonnet och det fungerade perfekt!

Ingen väntetid på Netonnet, kan inte svara på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Köpte du en TV via NetOnNet? Inget annat medlemsskap eller dylikt krävs? Man kan gå direkt till den här sajten https://partner.getgifted.com/se/ och köpa?

När man kommer till betalningen på NetOnNet väljer man ut presentkorten man köpt?

Någon här skrev något om Swish, måste man köpa alla presentkort via Swish??

Jag köpte via NetOnNet.

Blev medlem på BenifyDeals Privat innan, men vet ej om det är faktiskt krav om man har länken.

Yes, verkar enbart gå att betala via Swish.

Man får en länk via SMS som sedan öppnas för att aktivera presentkorten i en app (Gifted), du löser sedan in kortet i appen och man skriva in koderna manuellt i kassan på NetOnNet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Yes allt du skriver stämmer.

1. Köp presentkort på sidan. I fallet med Netonnet X antal presentkort på upp till 2 000 kr vardera.
2. Betala presentkorten med Swish
3. Få länkar via sms
4. Aktivera presentkorten i app (finns till både iOS och Android)
5. Välj presentkort som betalningssätt

Jag har testat med Netonnet och det fungerade perfekt!

Ingen väntetid på Netonnet, kan inte svara på Webhallen.

Hmmm, ok, bäst kolla köpgräns för Swish först då.

Permalänk
Medlem

Har köpt via Benify tidigare, men då var det väl 5% rabatt.
Köpte då flera presentkort till ett värde av 20 000 och det gick bra att använda dem i olika omgångar.
Man får dem i appen och får där någon kod, den koden är själva presentkortet som fungerar direkt i butiken.
Största risken som jag ser det är väl att man glömmer att använda resten av beloppet om man inte använder hela på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

App finns till Android.

Man köper flera presentkort för att nå upp till sin summa. Jag (och sambon) köpte totalt 13 presentkort på 2 000 kr.

Vill bara tillägga att min kommentar gällde hans fråga om det funkar med flera presentkort på Webhallen.
Jag skrev igår att jag bara lyckades använda ett kort, och fick ett felmeddelande på efterföljande kort.

Idag fick jag ett SMS från Getgifted om att de sålt slut på 200 SEK gift cards på Webhallen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag löste det på Webhallen genom att köpa varan och välja att betala i butik. Man ska kunna använda presentkorten direkt i butik och har några dagar på sig att hämta ut varan.

Permalänk
Medlem

PSN 500 kronor presentkort för 350 låter ganska bra, sen ser man vilka sjuka priser det är i vår svenska psn store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Tar det verkligen ett dygn som det står i informationen på getgifted innan presentkorten från webhallen aktiveras?
Har nämligen köpt ett sådant precis och tänkte att det skulle funka direkt men står att det inte är aktiverat när jag matat in koden i kassan på wh...

Nej det tar inte ett dygn, jag fick mina presentkort att fungera direkt när jag använde 5%-dealen från Benify

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

så 10st presentkort köper man för att få ut en OLED65CX?

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Märkligt, det gick att betala med kort för några veckor sedan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Skrivet av Bitz91:

Märkligt, det gick att betala med kort för några veckor sedan.

Japp, men gissningsvis har de kört Swish-only på denna BF-kampanj med tanke på att de på kort måste betala kortavgifter på uppemot 2%+2 sek medan Swish är en fast kostnad på ~1.50 sek/transaktion. Dessutom ingen fraud risk på Swishköp pga bankidautentisering, går inte göra chargeback osv

Permalänk
Medlem

jag har fått sms med länkar, trycker där, appen öppnas men inget händer? gäller Netonnet.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

jag har fått sms med länkar, trycker där, appen öppnas men inget händer? gäller Netonnet.

Måste man öppna länken via appen eller kan det vara värt att prova öppna den på datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Måste man öppna länken via appen eller kan det vara värt att prova öppna den på datorn?

inget händer, man kan inte se Netonnet via appen heller men med länken tidigare så finns det kvar... hur fan gör man nu?

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

inget händer, man kan inte se Netonnet via appen heller men med länken tidigare så finns det kvar... hur fan gör man nu?

Jag har tyvärr inte provat detta själv ännu, du hann först men någon annan i tråden kan förhoppningsvis hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

inget händer, man kan inte se Netonnet via appen heller men med länken tidigare så finns det kvar... hur fan gör man nu?

NetOnNet syns varje fall på webbsajten

https://partner.getgifted.com/se/

Det hjälpte inte att kopiera länken och prova den i datorns webbläsare istället? Man kanske måste använda appen för att aktivera presentkorten? (vet ej)

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

NetOnNet syns varje fall på webbsajten

https://partner.getgifted.com/se/

Det hjälpte inte att kopiera länken och prova den i datorns webbläsare istället? Man kanske måste använda appen för att aktivera presentkorten? (vet ej)

har testat appen och mobil webbläsare i PC läge, inte testat på dator men borde väl vara samma?

edit: testade via Chrome på PC, kommer bara till hemsidan.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

har testat appen och mobil webbläsare i PC läge, inte testat på dator men borde väl vara samma?

Jag har tyvärr ingen aning.

Det är ju lite skumt att inte NetOnNet finns som val i appen.

Permalänk
Skrivet av makatech:

NetOnNet syns varje fall på webbsajten

https://partner.getgifted.com/se/

Det hjälpte inte att kopiera länken och prova den i datorns webbläsare istället? Man kanske måste använda appen för att aktivera presentkorten? (vet ej)

Ja, jag har inte lyckats på datorn. Måste gå genom appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

Ja, jag har inte lyckats på datorn. Måste gå genom appen.

Netonnet finns inte i appen, testat flera gånger nu...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

inget händer, man kan inte se Netonnet via appen heller men med länken tidigare så finns det kvar... hur fan gör man nu?

Samma för mig. Har varit i kontakt med getgifted och de säger att när man öppnar appen så ska det "komma upp" ett notis i appen om att man har ett kort som manbehöver godkänna typ. Detta händer inte för mig. Börjar fundera på om det är för att jag har android 11 på min nexus pixel 4a och deras app inte klarar av det. Har gett appen tillåtelse att använda "lagring och en sak till" men om jag get den tillåtelse att använda telefon så startar inte appen alls. Så verkar som deras app inte är 100% direkt

Har även testat att inte "logga in" genom att man får en kod skickad till sig med sms. Och då blir det på precis samma sätt som det blir för mig nu. Inget kommer upp om ett kort och jag ser bara kort och handla som alternativ. SÅ lutar åt att deras app är kass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

NetOnNet syns varje fall på webbsajten

https://partner.getgifted.com/se/

Det hjälpte inte att kopiera länken och prova den i datorns webbläsare istället? Man kanske måste använda appen för att aktivera presentkorten? (vet ej)

Vad jag har fått av deras kundtjänst så måste man använda sig av appen ja. För det är i den som ditt presentkort ska dyka upp. Så är inte fallet för mig då. Och de verkar inte ha klart för sig direkt varför det inte fungerar. Är troligen ett för litet företag med för lite utvecklare som håller på med det hela så då kan det bli så här när de inte har koll på all hårdvara och mjukvara som kunderna kan använda sig av.

Permalänk
Medlem

någon som kör IOS om det är någon skillnad? jävla idioter.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Netonnet finns inte i appen, testat flera gånger nu...

Skrivet av ToddTheOdd:

Samma för mig. Har varit i kontakt med getgifted och de säger att när man öppnar appen så ska det "komma upp" ett notis i appen om att man har ett kort som manbehöver godkänna typ. Detta händer inte för mig. Börjar fundera på om det är för att jag har android 11 på min nexus pixel 4a och deras app inte klarar av det. Har gett appen tillåtelse att använda "lagring och en sak till" men om jag get den tillåtelse att använda telefon så startar inte appen alls. Så verkar som deras app inte är 100% direkt

Har även testat att inte "logga in" genom att man får en kod skickad till sig med sms. Och då blir det på precis samma sätt som det blir för mig nu. Inget kommer upp om ett kort och jag ser bara kort och handla som alternativ. SÅ lutar åt att deras app är kass.

Om du/ni vill kan vi testa med min mobil, men jag förstår om det känns sketchy!

Permalänk
Medlem

Jag hade problem att aktivera koderna på min iPhone 12 Pro Max, men det gick bra när jag installerade appen på en Sony med Android 10. Tidigare har det fungerat när appen hade ett annat namn när jag hade iPhone 11 Pro Max och äldre iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

någon som kör IOS om det är någon skillnad? jävla idioter.

Jag använder iOS och fick presentkort tillagt i appen efter att ha klickan på länken.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa presentkort till Webhallen och satt och kollade medan jag var på jobbet. Nu när jag kommit hem har de sänkt till endast 5% rabatt. För många som köper presentkort

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Tänkte köpa presentkort till Webhallen och satt och kollade medan jag var på jobbet. Nu när jag kommit hem har de sänkt till endast 5% rabatt. För många som köper presentkort

Du måste gå via https://partner.getgifted.com/se/

Antingen via benify eller direkt på länken. På Benify finns det 5% rabatt på Webhallen, men det är alltså inte samma erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Du måste gå via https://partner.getgifted.com/se/

Antingen via benify eller direkt på länken. På Benify finns det 5% rabatt på Webhallen, men det är alltså inte samma erbjudande.

Aha, tack!

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5