3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Proshops förra uppdatering som var från den 12:e hade:
65 inkommande, 30 levererade TUF non-OC
87 inkommande, 185 levererade TUF OC

Deras uppdatering från idag ser ut så här:
51 inkommande, 44 levererade TUF non-OC
27 inkommande, 245 levererade TUF OC

Ny uppdatering från Proshop idag och har ej rört på sig överhuvudtaget för 3080 TUF korten, varken levererade eller inkommande.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Klarte å kjøpe 3080 Amp Holo i går fra komplett. Dem ble plutselig lagt ut. Ganske glad, trodde ikke jeg skulle få tak i 3080 i år. Er ikke versjonen jeg hadde mest lyst på. Så spent på hvordan kortet er temperatur/støymessig. Ser ut som Zotac har jevnlige forsyninger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quakecry:

Klarte å kjøpe 3080 Amp Holo i går fra komplett. Dem ble plutselig lagt ut. Ganske glad, trodde ikke jeg skulle få tak i 3080 i år. Er ikke versjonen jeg hadde mest lyst på. Så spent på hvordan kortet er temperatur/støymessig. Ser ut som Zotac har jevnlige forsyninger.

Köpte ett likadant, hade hoppats på att få det innan helgen men det verkar inte som det, står fortfarande bara "reserverat (i lager)" för mig :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - RTX 4070 SUPER - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - Fractal Design North (Svart TG)
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650 - Audeze Maxwell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Köpte ett likadant, hade hoppats på att få det innan helgen men det verkar inte som det, står fortfarande bara "reserverat (i lager)" för mig :/

Du kjøpte fra svenske komplett antar jeg? Norske komplett her. Tror komplett sine roboter virkelig jobber så metallet smelter omtrent. Er vell enormt med folk som bestiller grunnet black week. Står også reservert her

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Consider the haka kliad!

TUF OC uppdaterad! ROG kollar jag ifall jag hinner imorgon, den bär inte vara lika dramatisk.

/Patrik

Non-oc också? Pretty please ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Vi på den norske forumtråden til 30xx leveranser tror kort blir tilgjengelig i dag / imorgen kanskje. Kan være verdt å "F5"'e. Vet ikke om komplett i norge sender til sverige, men kanskje komplett i sverige også får kortet tilgjengelig samtidig?
https://www.komplett.no/search?q=3070%20or%203080%20or%203090...

Permalänk
Medlem

Tack för en bra tråd, följer detta dagligen.

Beställde ett Asus 3080 strix OC den 28/9 från inet, hade köplats 155 förra veckan och idag ligger jag på 142. Har en känsla av att det enbart är avbokade beställningar än så länge som tar mig framåt.

Återstår att se när och om proppen släpper, dom senaste veckorna har jag suttit och spontanbeställer delar till datorn för att hämma suget. He he

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Steffe:

Non-oc också? Pretty please ;p

Done!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

La en beställning på MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X.
Får se om Strix eller SUPRIM kommer först.

Permalänk
Skrivet av Punchboll:

Ryktas väl att alla Suprim återkallats av MSI?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fruktsallad:

Ryktas väl att alla Suprim återkallats av MSI?

Det har skeppats "ej felaktiga" modeller också, då de som var felkonstruerade återkallades innan launch.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Hej!

Det är på g fler. Pga av stigande Express flyg-priser från Kina direkt till Norden har vi flyttat om och centraliserat våra leveranser från Asien till Europa och tar dem via vårt Europeiska centrallager nu. Det blev en förskjutning på cirka en vecka men vi ska börja rulla mer f om denna veckan av både STRIX OC och TUF modellerna. Det ser ut som vi kan leverera följande veckor också. Men tyvärr kan jag inte svara på vardera butiks kö och hur man påverkas iom att vi har många partners i Norden som delar på leveranserna.

Hoppas på ett stort lass till Inet då, minst 55 Strix OC pretty please 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack <3 Då ligger man på plats 101-141 just nu ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Bokade MSI 3080 Gaming Trio X och ett MSI Ventus 3X OC hos Inet idag. Får se vad som dyker upp först. Gick på det som jag hade hört var "kortast" kö på. Supporten kunde inte ge mig en exakt köplats då det inte uppdateras sedan 20:e, men de trodde att jag befann mig mellan 100-150. Trodde kön skulle vara betydligt längre än så. Är det undermåliga kort eller hur kommer det sig att de inte verkar så eftertraktade?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det har skeppats "ej felaktiga" modeller också, då de som var felkonstruerade återkallades innan launch.

/Patrik

Är jag blind eller går det inte att beställa dessa från er än? Inet har lagt upp en sida för dem ser jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Nyfiken på vad som kommer fram i den lådan, hål oss uppdaterad

Har nu hämtat ut mitt 3080 trinity OC. Amazon höll vad de lova och leverera nästan en vecka innan utsatt tid.
Har inte hunnit testa så mycket än men kortet verkar fungera som det ska. Fläktarna är tyvärr ganska högljudda över 50%, så är det känsligt med ljudnivån rekommenderar jag inte detta kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Har skrivit med proshop - jag va 80e på listan. De har bara fått en bekräftelse på 30 kort som kommer i dec. Thats it for now -.-

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Krillec:

Är jag blind eller går det inte att beställa dessa från er än? Inet har lagt upp en sida för dem ser jag

Du är icke blind!

Har valt att inte lägga upp dom förens de finns på lager. Så kanske det dimper ner ett tips i tråden när de är redo att beställas

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Är det undermåliga kort eller hur kommer det sig att de inte verkar så eftertraktade?

Dom är jättebra, men dom har låg powerlimit dvs går inte att överklocka. Nu är det dessbättre så att Ampere inte tjänar mycket på OC, men desto mer på undervoltning vilket båda korten fixar bra. Men max powerlimit säljer bättre.

Ventus saknar dessutom helt RGB, vilket är en fördel enligt mig kommer att sitta under en NH-D15 Chromax.black, men många vill ha RGB.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Avstängd

https://www.blocket.se/annons/gotland/palit_geforce_rtx_3080_...

Misstänkt bedrägeri ? Med det priset samt att kortet fortfarande finns kvar... På Gotland naturligtvis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Consider the haka kliad!

TUF OC uppdaterad! ROG kollar jag ifall jag hinner imorgon, den bär inte vara lika dramatisk.

/Patrik

Niiiiice, nu känns det inte lika osannolikt att jag får mitt kort innan Cyberpunk släpps!

Borde ha köplats <50 om jag inte kommer ihåg helt fel med hur tidsspann/köplats varit uppdelade innan (15:50)

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Någon update på 3080 Vision OC?

Tack för din feedback här!

/Anton

Permalänk
Medlem

Hur får ni reda på vad ni har för köplats hos Webhallen? Jag hittar inte det nånstans och de har inte svarat på mail. Finns det skrivet nånstans på deras hemsida eller har ni det i eran order nummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinte1:

Misstänkt bedrägeri ? Med det priset samt att kortet fortfarande finns kvar... På Gotland naturligtvis...

Bara be att skicka med blocketpaket

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kettlebell:

Hur får ni reda på vad ni har för köplats hos Webhallen? Jag hittar inte det nånstans och de har inte svarat på mail. Finns det skrivet nånstans på deras hemsida eller har ni det i eran order nummer?

Går inte ut med köplatser på 3080/3090 kort men man kan få ett humm om vart man ligger i de diverse tabellerna som finns på vissa produktsidor övriga kort ser man endast hur många på kö det är.

Skrivet av freizo:

Någon update på 3080 Vision OC?

Tack för din feedback här!

/Anton

Done!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Som Patrik skrev, man får räkna lite själv baserat på hur kön ser ut vs när man beställde.

Jag har t.ex. beställt 18:42, så jag vet att jag inte ligger på 1-100, utan mellan 101-141 (TUF non-oc).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinte1:

Redan såld och personen har fått omdöme:

https://www.tradera.com/item/341372/423457034/palit-gaming-pr...

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Jag la aldrig någon beställning i samband med release. Är det någon idé att boka ett nu överhuvudtaget? Eller är det klokare att avvakta och hoppas att större volymer rullar ut till återförsäljare 2021? Kikar i första hand på Asus TUF 3080 (non-OC) men den varianten verkar i synnerhet svår att få tag i just nu. Vad sägs?

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

OK, tack! Väntar med spänning på mer info om dessa på webbis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Jag la aldrig någon beställning i samband med release. Är det någon idé att boka ett nu överhuvudtaget? Eller är det klokare att avvakta och hoppas att större volymer rullar ut till återförsäljare 2021? Kikar i första hand på Asus TUF 3080 (non-OC) men den varianten verkar i synnerhet svår att få tag i just nu. Vad sägs?

Hade nog kollat i tråden efter tips, nu är jag för snål för att byta från non-oc-kön efter ha väntat såhär länge ;p

Visa signatur