Tävling: Designa Kompletts bakgrundsbild – påkostad speldator och skärmar i potten

Permalänk
Medlem

En tuff utmaning vars priser sporrar en lite mera extra, men kände att jag tog vatten över huvudet för att designa denna idé på kortare tid eftersom det har varit mycket stressigt och jag har fått allt för lite sömn av tanken för att hinna med detta arbete. Jag har använt mig utav zbrush, maya och Photoshop och jag kallar denna bild för "Posthuman" efter som temat kringår teknologi och som sedan ger avstamp i cyberpunkens värld - tagga 2077!
Filerna är givetvis kvar.

Mera info och rättelser i texten.
Permalänk
Medlem

Helt otroligt vilka grabbar och tjejer det finns som har både talangen och kunskapen att skapa i vissa fall några helt otroligt bra kreationer.
Komplett kommer inte få problem att hitta en bra bild. Komplett kommer få problem att välja en bara!

Får mig lite osökt att tänka på Dreamhack på 90-talet.
Demo tävlingarna bla.
Bilder, renderingar, animationer, demos etc.
Helt sjukt roligt att se vad andra hittat på.

Permalänk
Medlem

Bildlänk som tas bort efter ex antal timmar.

Använde mig av ladda upp sidan, men kunde bara skriva att bilderna ligger i 24/48 timmar, med några minuter kvar på deadlinen la jag upp dem. Man kanske får ladda upp den på en annan sida sen? Vill inte bli diskat för att bilderna försvinner från länken.

Edit har lagt till bilderna nu på imgur och länkat till orginal posten.

Permalänk

Bidrag 1

Ville förmedla Kompletts ledord: Precision (genom kretsarna som med precision alltid utför det arbete dom ska och genom linjerna tar en fram till loggan), Simplicity (genom att välja en enkel, avskalad och flat version av loggan i mitten och bara egentligen två olika designelement i bilden) och Enthusiasm (genom att alla linjer tillsammans entusiastiskt pekar emot loggan)

Version av bakgrundsbild

Länken fungerade inte så fick skicka igen, därav sent bidrag.

Första länken fungerade inte.
Permalänk
Medlem

Mitt bidrag. Gjort i Adobe fresch.

Hitta färgskalan blå i dokument som var nice. Så då blev det blått och gult plus lite natur.

Permalänk
Medlem

När är det dags för omröstningen? Ser fram emot att se vilka av alla utmärkta bidrag som kommer att kamma hem vinsten

Permalänk
Medlem

Kan vara tävlingen med störst konkurrans någonsin? Varenda bidrag är ju en potentiell vinnare.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Väldigt taggad för mer info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Kan vara tävlingen med störst konkurrans någonsin? Varenda bidrag är ju en potentiell vinnare.

Verkligen! Inte speciellt avundsjuk på de som behöver välja ut de tio bidrag som går vidare till omröstningen
Med det sagt, ett stort lycka till allihopa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgox:

Det svåra är för oss som gör 3d designer är att inte få använda public domain texturer.

Ja stackars er. Mycket lättare för oss andra

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Nerladdade bilder ?

Jag frågade om man fick använda egna fotografier.
Som fotograf så sätter jag ju min egna rättigheter på bilderna och hur dom får användas.
Vill jag lämna över rättigheterna till komplett helt så är det mellan mig och dom.

Ja och det skrev jag att jag inte kan se några problem med (och att "skapas från grunden" som jag ser det innebär att man bara får använda eget material och inte sånt man kan hitta på nätet, inte ens delvis - tex mönster etc).
Givetvis med undantag för material du ev skapat åt en annan klient som begränsar hur du använder bilden - men det kan ju bara du svara på.
Och genom att delta i tävlingen så går du ju med på villkoren för tävlingen och hur Komplett kommer att använda ditt alster.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Pluffo:

När är det dags för omröstningen? Ser fram emot att se vilka av alla utmärkta bidrag som kommer att kamma hem vinsten

Ber om ursäkt för det sena svaret! Urvalsmaskineriet hos Komplett är i rullning, men det är inte helt spikat när omröstningsartikeln kommer ut. Förmodligen sker det under början av nästa vecka

Permalänk
Medlem

Wow... praktiskt taget alla är ju ursnygga... svårt.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Snygga förslag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla bidrag i urvalet är väldigt snygga, men det är nästan inget av dem som följer riktlinjerna i den grafiska profilen? Men men, det är ju Komplett som valt ut bilderna och de är grymt snygga, allihop.

Honeycomb-godrays-bilden var min favorit redan innan, så det glädjer mig att den kom med!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Jag röstade på bidrag 2 som jag gillade mest men det var inte lätt att välja då det fanns fler jag gillade.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga bidrag, men jag valde 10:an då den kändes mest wallpaper-vänlig. Men som sagt, det var fina bidrag allihopa.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Var svårt att välja, många snygga!

Btw! Dags att julpynta sweclockers loggan?
Första advent snart ju

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyckte bidrag 6 av Tången var vinnaren. Den kändes klockrent kopplad till Komplett och vad de säljer. Utstrålar lugn, högteknologi och tyst effektivitet. Subtilt inslag av blått och gult ljus. Kanske att man kan lägga till en liten extra färgklick i loggan.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Nr 8 är min vinnare, vill ha en lugn bild men det händer en hel del i bilden trots det om man tittar. Dock tror jag nr 2 vinner.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Imponerande hög nivå på finalisterna!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Avstängd

Ruskigt snygga, 7:an fick min röst då jag gillade den och den verkligen skulle funka perfekt som bakgrundsbild.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Snygga allihopa! Röstade på 8 då jag själv skulle valt den. Gillar en diskret bakgrundsbild som inte tar fokus från ikonerna. Minimalism.

Permalänk
Medlem

Galet snygga allihopa, tog 7an men hade gått på 3an om komplettloggan varit liiiite mer synlig.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Fuck my life, spenderade minst 100 timmar på mina bidrag, och inte ens ett enda blev utvalt.

Permalänk
Medlem

För min del så drog Bidrag #2 till sig mest uppmärksamhet så det fick bli den

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Nej men shit. Vafan, majoriteten var ju grymma...de gjorde inte detta lätt, det ska gudarna veta!

Får fundera lite på detta innan jag väljer något.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Wow! Vad grymma ni är alla finalister! Riktigt svårt att välja

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octo:

Fuck my life, spenderade minst 100 timmar på mina bidrag, och inte ens ett enda blev utvalt.

Jag tyckte de var riktigt snygga! Hade kunnat vara med i finalen.

Lägger till dig i listan på folk jag kan tänka mig att anlita

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Hur vet man vilket bidrag som är vilket? haha