Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Grymt, tack!

Just ja det tänkte jag inte på. Smart idé. Står såhär "Din värdekod anses förbrukad efter första användningen och kan inte återlösas."
Någon som vet hur det funkar? Går exempelvis bara vad jag kunnat se lite fort att köpa 500 kr presentkort. Om jag då köper 2 sådanna, köper Demon Souls(som jag tror kostar 850?). Fryser bägge presentkorten inne(trots att jag ska ha 150 kr kvar på ena kortet). Någon som vet hur det fungerar?

Om jag inte missminner mig så har du 150kr kvar i din playstation wallet som kan användas för senare köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Grymt, tack!

Just ja det tänkte jag inte på. Smart idé. Står såhär "Din värdekod anses förbrukad efter första användningen och kan inte återlösas."
Någon som vet hur det funkar? Går exempelvis bara vad jag kunnat se lite fort att köpa 500 kr presentkort. Om jag då köper 2 sådanna, köper Demon Souls(som jag tror kostar 850?). Fryser bägge presentkorten inne(trots att jag ska ha 150 kr kvar på ena kortet). Någon som vet hur det fungerar?

Nej du "toppar" upp din pswallet med pengarna.. så de pengarna ligger kvar där och kan användas till annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Grymt, tack!

Jag köpte precis Control ultimate edition. Det fanns att köpa 100kr-presentkort också. Så jag köpte två sådana. Länkarna med koder skickades till min telefon, därifrån när jag klickade på en av länkarna fick jag ladda ner appen ”gifted”. Sen var det bara att lägga till dem i appen, därefter lösa in dem. Då dök koderna upp. Skrev in koderna i min profil på mina sidor på playstation.

Sen när jag betalade Control så tog den automatiskt från min Sony-plånbok på 200kr, resterande 9kr drogs från mitt bankkort.

Det låter bökigt men det var faktiskt väldigt smidigt, särskilt när man ändå sparar 20%

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Om jag inte missminner mig så har du 150kr kvar i din playstation wallet som kan användas för senare köp

Skrivet av arknvgh:

Nej du "toppar" upp din pswallet med pengarna.. så de pengarna ligger kvar där och kan användas till annat.

Tusen tack, då blir det lite mer humana priser i PS store iaf Och vet ni hur länge pengarna kan ligga där utan att de fryser inne? Ett tag va?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag köpte precis Control ultimate edition. Det fanns att köpa 100kr-presentkort också. Så jag köpte två sådana. Länkarna med koder skickades till min telefon, därifrån när jag klickade på en av länkarna fick jag ladda ner appen ”gifted”. Sen var det bara att lägga till dem i appen, därefter lösa in dem. Då dök koderna upp. Skrev in koderna i min profil på mina sidor på playstation.

Sen när jag betalade Control så tog den automatiskt från min Sony-plånbok på 200kr, resterande 9kr drogs från mitt bankkort.

Det låter bökigt men det var faktiskt väldigt smidigt, särskilt när man ändå sparar 20%

Gjorde likadant, passade på att fylla på med 12 månader psplus också när det ändå är rabatt :=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tusen tack, då blir det lite mer humana priser i PS store iaf Och vet ni hur länge pengarna kan ligga där utan att de fryser inne? Ett tag va?

Tror faktiskt inte de försvinner men du kanske kan googla på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Gjorde likadant, passade på att fylla på med 12 månader psplus också när det ändå är rabatt :=)

Just det. Då kan man skaffa sig presentkort genom Benify, sedan köpa ps plus genom Sony som redan är nedsatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Borde vara forever!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Just det. Då kan man skaffa sig presentkort genom Benify, sedan köpa ps plus genom Sony som redan är nedsatt

Haha ja exakt blev riktigt bra pris genom att göra så faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Haha ja exakt blev riktigt bra pris genom att göra så faktiskt

Haha gud, man känner sig lite som en skurk när man hittar de här kryphålen 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

amazon.com funkar med US adress men svensk visa/maestro. Du kan ha flera adresser på samma konto.

Har du nån länk till ett gift card som funkar? Blir bara bortplockat ur korgen när jag försöker checka ut. Eller gör jag fel? Har lagt till en amerikansk adress.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Har du nån länk till ett gift card som funkar? Blir bara bortplockat ur korgen när jag försöker checka ut. Eller gör jag fel? Har lagt till en amerikansk adress.

https://www.amazon.com/gp/product/B00XJZHJCA/
Kommer ej ihåg ifall du behöver sätta adressen som Default innan du checkar ut, billing adress ska vara US iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

https://www.amazon.com/gp/product/B00XJZHJCA/
Kommer ej ihåg ifall du behöver sätta adressen som Default innan du checkar ut, billing adress ska vara US iallafall.

Tack. Lyckades dock beställa genom g2a.com så nu har jag köpt Demon Souls för 600 kr. Helt klart prisvärt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Hittat lite olika besked om detta online så rådfrågar experterna här. Ni som har LG SK9Y och bakhögtalare inkopplat. Vad har ni för ljudinställningar? Kör ni på 5.1 eller 7.1 samt vilka vinklar i playstationet? Kör jag 7.1 kan man inte vinkla fram de i mitten så de är så långt fram som de egentligen är (då de sitter på kanten av soundbaren)

Permalänk

Har en teknisk fråga angående hdmi 2.1 till ps5:an

I väntan på min amazon leverans av ps5 (datum ej fastställt) så köpte jag en ny tv som har HDMI 2.1

När jag monterade tv:n igår på ett slimmat väggfäste så insåg jag, att jag kommer att få svårt att kunna trycka in en hdmi kabel i porten utan en 90graders hdmi adapter. Dessvärre så hittar jag ingen information om att en sådan adapter stödjer hdmi 2.1?

Så frågan lyder: Vad händer när jag kopplar min ps5 med en hdmi 2.1 kabel till ett hdmi 2.1 i tv:n kopplat på en vinklad hdmi adapter?

//P

Permalänk
Medlem

Ang. US-konto och betalning behöver man inte gift cards. Jag köpte precis Sackboy med mitt svenska Visa-kort. 516:- för standard edition...

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt när man gör det vita till mattsvart.
Helgen är räddad, jag vet vad jag ska göra
Men jag ska nog använda min paintbrush penna istället...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Zyces:

https://www.youtube.com/watch?v=wt0qO8j5jug

Tips på var man kan köpa verktygen man behöver för detta eller var man kanske kan betala för att få detta gjort?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Tips på var man kan köpa verktygen man behöver för detta eller var man kanske kan betala för att få detta gjort?

Vet att folk kör denna på fälgar och liknade och är nöjda även fast det är biltema:

Färg biltema

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Om du nu ska köpa digitalt, skaffa då presentkort på Psn store genom Benify, rent konkret innebär det 20% rabatt när man gör så.

Skumt erbjudande.
Borde man kanske köpa 5st(eller mer ifall det går), eftersom man antagligen kommer lägga mer än 2500Kr på PSN spel de kommande 7 åren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Skumt erbjudande.
Borde man kanske köpa 5st(eller mer ifall det går), eftersom man antagligen kommer lägga mer än 2500Kr på PSN spel de kommande 7 åren?

Du tänker ifall erbjudandet kommer försvinna? Ja, det kanske kan vara värt. Om du har de pengarna att lägga så

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som vet vad "följ" knappen på spel i ps5 store är till för? Kan inte lista ut konkret vad den gör och var man ser sin lista på "följda" spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Du tänker ifall erbjudandet kommer försvinna? Ja, det kanske kan vara värt. Om du har de pengarna att lägga så

Det står 6 månader, menar dem då att presentkortet måste aktiveras så att man får det som pengar i PSN innan dess eller måste pengarna användas inom en viss tid även på PSN eller kan bara presentkortet lösas in i samband med köp kanske?

Jag hoppas såklart på att man köper ett kort och löser in det inom 6 månader för att sedan handla på PSN när man hittar något i framtiden(oberoende på när det blir).

Jodå, jag gillar stora inköp.
Köpte PS Plus i 3-4 år förra BF, så fick man bra pris och slapp oroa sig för prisökning.
Visste dock inte till 100% ifall PS5 skulle få samma PS Plus tjänst då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

https://www.youtube.com/watch?v=wt0qO8j5jug

Tycker det ser lite flammigt ut 🤔 men snygg färg ☺️

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Detta med att ha ett amerikanskt konto, hur gör man om man redan har ett svenskt konto? Struligt då?

Går det att ha ett playstation som primary med amerikansk och ett svenskt som secondary? Kanske får sätta upp ett åt brorsan när han köper ps5 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det hade iofs tagit dig nån sekund att googla det själv men ja, cod:cw är ett ps5 spel (samt ps4 mfl så klart)

Menade mer om det var ”gjort” för ps5 eller dom det i grunden är skapt för ps4 och sedan var extra utgåva för ps5.

Permalänk
Medlem

I UI och snabbåtkomsten —> game base. Varför ligger partyn längst upp? Vänner online längst ner. Får scrolla för att se. Rörigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Haha gud, man känner sig lite som en skurk när man hittar de här kryphålen 😂

Vad har jag missat? Kan du sammafatta ett svar till mig? Har inte tid att gå tillbaka i tråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Vad har jag missat? Kan du sammafatta ett svar till mig? Har inte tid att gå tillbaka i tråden...

Det handlar om att man genom Benify kan köpa playstation store presentkort. Köper man till exempel ett presentkort som är till ett värde av 500kr så betalar du istället 400kr för det. Det innebär att du har 20% rabatt på allt på Ps store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Ang. US-konto och betalning behöver man inte gift cards. Jag köpte precis Sackboy med mitt svenska Visa-kort. 516:- för standard edition...

lyx, funkar inte med SEB Maestro.