Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Är lite inne på samma som er, antingen behålla beställning på moderkort och beställa 3800X, eller avboka och köra 10850K, 10700K eller 10600K... Känns så osäkerhet när man kan få en Ryzen 5 CPU.. Jag gjorde aldrig en tidig bokning heller så är långt bak i kön.

Jag gjorde samma. Beställde en 3800x från amazon för 3000kr. Trött på allt väntande & det kommer inte vara superstor skillnad då jag kör 1440p
Får se ifall man uppgraderar till zen 3 lite senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Ja det ska bli riktigt kul, jag beställde 2020-11-09 men @inet kunde ordna fram en 5950x iaf även fast jag inte "hängde på dörren" vid launch!

Hade samma tur med 3080, men använde nog upp all min tur då.

Skrivet av bombs:

Jag gjorde samma. Beställde en 3800x från amazon för 3000kr. Trött på allt väntande & det kommer inte vara superstor skillnad då jag kör 1440p

Fast det är väl just vid 1080 och 1440 skillnaden visar sig.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bombs:

Skrivet av Zoxx0:

Hade samma tur med 3080, men använde nog upp all min tur då.

Fast det är väl just vid 1080 och 1440 skillnaden visar sig.

Jag kör också 1440P 144 Hz, men tänkte köra med 3070 så tror väl inte 3800X flaskar det ändå..

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

@Webhallen Tack för er rapportering framförallt i denna tråd. Jag skriver inte mycket men försöker följa info gällande zen3.

Jag har en order med bl.a. ett ASUS Dark Hero och 5900x - båda saknas än så länge (15:04 eller 05, lite osäker på vilken tid som gäller då bägge står i min order). Har du något att rapportera om gällande Dark Hero? Såg att komplett verkar ha ~79st i lager just nu, men i min beställning hos er så står det fortfarande att produkten saknas i lager. Ingen panik än då jag ej har CPU oavsett men om ni vet med er att det inte kommer in några Dark Heros innan jul så vore det bra att veta för då kanske jag försöker få ett från komplett istället.

Jag vill egentligen inte fråga.. misstänker att ni alla har fullt upp med zen, geforce, radeon, BF osv...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av marukusu:

Är lite inne på samma som er, antingen behålla beställning på moderkort och beställa 3800X, eller avboka och köra 10850K, 10700K eller 10600K... Känns så osäkerhet när man kan få en Ryzen 5 CPU.. Jag gjorde aldrig en tidig bokning heller så är långt bak i kön.

detsamma gäller mig, känner mig lite kluven just nu.
Alternativ 1 är att vänta på obestämd tid för att kunna bygga ihop nya systemet 5600x + b550 tomahawk.
Alternativ 2 är att köpa 10700k + msi z490 via inets b.f erbjudande och få hem grejerna inom några dagar.
Prismässigt skiljer det prick 150kr och prestanda skillnaden är väll minimal?
2 extra kärnor + 4 extra trådar mot några enstaka fps bättre prestanda med 5600x?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DannyN:

@Webhallen Tack för er rapportering framförallt i denna tråd. Jag skriver inte mycket men försöker följa info gällande zen3.

Jag har en order med bl.a. ett ASUS Dark Hero och 5900x - båda saknas än så länge (15:04 eller 05, lite osäker på vilken tid som gäller då bägge står i min order). Har du något att rapportera om gällande Dark Hero? Såg att komplett verkar ha ~79st i lager just nu, men i min beställning hos er så står det fortfarande att produkten saknas i lager. Ingen panik än då jag ej har CPU oavsett men om ni vet med er att det inte kommer in några Dark Heros innan jul så vore det bra att veta för då kanske jag försöker få ett från komplett istället.

Jag vill egentligen inte fråga.. misstänker att ni alla har fullt upp med zen, geforce, radeon, BF osv...

Vi förväntar oss 30x moderkort inom kort och 20st en vecka senare, hade inte riktigt räknat med den enorma tillströmning av orders så därav ligger vi efter tilldelningsmässigt. 15:04-05 tid kan vara tight för första leveransen men i de kommande så ska det släppa för de tidiga orders som ligger

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

oh nej 125 5900x på igång kanske och 160 i kö vid 15.03 .. jag har 0001 undra var man är.

komplett ändra sin stora 100+ order från 10 decemeber till 3 january... yeah amazing..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi förväntar oss 30x moderkort inom kort och 20st en vecka senare, hade inte riktigt räknat med den enorma tillströmning av orders så därav ligger vi efter tilldelningsmässigt. 15:04-05 tid kan vara tight för första leveransen men i de kommande så ska det släppa för de tidiga orders som ligger

/Patrik

Stort tack för info!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Hehe, beställde en 5600x hos komplett häromdagen när det stod 1-2 veckors leveranstid. Beräknat leveransdatum 1 februari nu

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Allt har inte hunnits sälja så listan har bara hoppat ett litet hack nu, men listan på 5900X är uppdaterad!

@Webhallen

Skulle du kunna säga när min 5900x blir skickad? Den blev grön i måndags och har sett någon med ordernummer efter mig som redan fått sin 5900x för han bokade att hämta i butik.

Ordernummer 9927, namn:GP, Tid:15:03

Edit: ska lägga till att kundtjänst sa att den skulle skickas igår men inget har hänt.

Permalänk
Medlem

Då blir det en cpu tilldelning ledig till någon. Har en 5900x på väg från netonnet (skulle ha hämtat den idag men postnord lämnade paketet vid fel ombud). Ska avbeställa min order från Webhallen men vill hämta ut paketet från NetOnNet först.

Är ganska långt ner i webhallen kön (15.04) men hoppas det hjälper någon när jag avbokar (imorgon eller senast måndag).

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av bombs:

Hehe, beställde en 5600x hos komplett häromdagen när det stod 1-2 veckors leveranstid. Beräknat leveransdatum 1 februari nu

Samma här...det stod först 2/12, sen två dagar senare 10/12 och till för fem minuter sen 1 januari. surt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fick en optimistisk bris nyss när jag fick höra om eventuellt 125st som kan skeppas om några dagar, så inte helt omöjligt om det rasslar till från fler håll!

Spelar tyvärr ingen roll hur mycket koll jag har i detta läge då vårt lager är överbelastade, så saker kan stå på lagret men ej inregistreras ett tag

/Patrik

Nice ! hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

Det är ju tragikomiskt det här med bristen på allt och försenade leveranser.
Ett chassi jag väntar på är också försenat med minst en vecka. Hade kunnat få tag på det, eller annat chassi, på annat håll men när man ändå väntar på CPU så kvittar det.

Lockelsen att köpa en Prolle för överpris växer för varje vecka...

Permalänk
Medlem

Det är helt galet. Nu sitter min 5900x i riggen. Beställning gjordes hos Netonnet efter tips här i tråden i måndags. Släpper ordrar hos Webhallen och Inet för 5800x.

Intressant hur dessa paketeras dock. Min kom i ett kuvert, vilket resulterat i ett antal bulor på processor-lådan. Inga pins böjda dock.

Permalänk
Medlem

@Webhallen: En schweizisk butik har presenterat sin trafik-statistik över hur många som försökte handla vid släpp för respektive Ryzen 5000, Radeon 6000 och GeForce 3080/3090:

https://www.digitec.ch/de/page/2020-das-jahr-der-spannenden-a...

TL;DR så var Radeon-launchen klart värst följt av Ryzen och sen var NVidia-launcherna betydligt mindre heta. Såg ni samma sak?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Min beställning på 5900X blev också grön i måndags ock skulle skickas igår, andra med högre order nummer än mig har kunnat hämta i butik. Hur funkar det?

Ordernummer ****9933

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

@Webhallen

Min beställning på 5900X blev också grön i måndags ock skulle skickas igår, andra med högre order nummer än mig har kunnat hämta i butik. Hur funkar det?

Ordernummer ****9933

Det kan vara så att andra personer avbokat sina beställningar som också skulle hämtat i samma butik.
Istället för att skicka produkten fram och tillbaka så går de förmodligen bara till nästa person som också vald att hämta i butik.

Permalänk
Medlem

Ang 5600x
Komplett har ändrat förväntat leveransdatum från 15 november till 3 januari nu. Det blir en avbokning därifrån.
Faktum är att mindfactory.de har många 5600x i lager. Kostnaden är 379 E inklusive frakt inom Tyskland. Försökte få tag i ett därifrån, men de har tydligen redan skeppat en till mailboxen i Tyskland i någon annans namn, varför de inte kan sälja och skeppa ännu en dit. Surt..

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jonte6950:

@Webhallen

Ordernummer ****9933

Hej!

Vårt lager är under enorm press och utför hjältedåd med det dom har att jobba med just nu, tyvärr räcker det inte till mot den anstormning av orders vi har liggande i stunden, din order är safe men tyvärr kan jag inte säga när den kommer att skeppas till dig fokus tidigare i veckan har varit att skjuta ut så mycket som möjligt till butiker och fokus idag är postorder! så hoppas verkligen att ni som väntat några dagar nu får era leveranser illa kvickt

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Vårt lager är under enorm press och utför hjältedåd med det dom har att jobba med just nu, tyvärr räcker det inte till mot den anstormning av orders vi har liggande i stunden, din order är safe men tyvärr kan jag inte säga när den kommer att skeppas till dig fokus tidigare i veckan har varit att skjuta ut så mycket som möjligt till butiker och fokus idag är postorder! så hoppas verkligen att ni som väntat några dagar nu får era leveranser illa kvickt

/Patrik

Ni är hjältar. Jag hade gärna bett er prioritera ner och skjuta fram min leverans men jag antar att ni inte har ett system för det

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej!

/Patrik

Tack för uppdateringen! Förstår att ni har många ordrar att få ut så vi får hoppas våra kommer iväg idag.

Blir alltid Webhallen i framtiden när man ska handla pga av hur bra support ni har

Permalänk
Medlem

Fortsätter ge lite tips; NetOnNet fyller 100% av 5950X ordrar idag och kommer ha kvar xx antal efter så om någon är sugen på 5950X är de tillfälle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

/Patrik

Åhhh! Tackar så hemskt mycket för att du tar dig tid och hjälper oss alla! Får säga att jag ändå blev väldigt lättat av dina ord så nu känns det mer lugnande

Riktigt hjältedåd ni gör, stort tack återigen för din hjälpsamhet här Patrik!

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Skrivet av radams:

Ang 5600x
Komplett har ändrat förväntat leveransdatum från 15 november till 3 januari nu. Det blir en avbokning därifrån.
Faktum är att mindfactory.de har många 5600x i lager. Kostnaden är 379 E inklusive frakt inom Tyskland. Försökte få tag i ett därifrån, men de har tydligen redan skeppat en till mailboxen i Tyskland i någon annans namn, varför de inte kan sälja och skeppa ännu en dit. Surt..

Ser inga 5600x i lager på mf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Fortsätter ge lite tips; NetOnNet fyller 100% av 5950X ordrar idag och kommer ha kvar xx antal efter så om någon är sugen på 5950X är de tillfälle

Nu la jag in en order på chans, så får vi se
Har även bokning på elgiganten men tror ej jag kommer få något först januari..

Permalänk
Medlem
Skrivet av CEM:

Nu la jag in en order på chans, så får vi se
Har även bokning på elgiganten men tror ej jag kommer få något först januari..

Härligt! Du borde garanterat ha din order fylld senast imorgon enligt min info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Härligt! Du borde garanterat ha din order fylld senast imorgon enligt min info

Och hur ser det ut för det andra prollarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Och hur ser det ut för det andra prollarna?

Tyvärr mer dystert :/ väntar själv på 5600x. 5800x ser också tomt ut. Dessa beräknas komma in inom 1-2v precis som andra ÅF. 5900x ordrar fylls också just nu men blir inga över, men sen är de nog bara 5950x som kommer finnas tillgänglig tills nästa leverans inom 1-2v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Ser inga 5600x i lager på mf

De måste ha tagit slut sedan lunchtid idag. Såg att de hade i lager och typ 3000 sålda. Kolla min konversation med dem ifrån imorse:

Bild