3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkkkken:

Sitter med helt ny rigg, förutom gamla itx chassit och mitt R9 390. Ny 144hz 3440x1440 skärm, allt redo. Förutom det svingamla grafikkortet då

samma här. Man måste ju ge r9 390 lite cred ändå, det klarar ju sig förvånansvärt bra för att vara 6 år gammalt haha

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett från Komplett som några andra idag, stog att de skickats nu Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim:

Fick tag i ett från Komplett som några andra idag, stog att de skickats nu Tack för tipset!

va?! Köpte ju ett zotac rtx 3080 amp holo i tisdags, står fortfarande bara "reserverat (i lager)"... Blir nog inte att beställa från komplett igen :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - RTX 4070 SUPER - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - Fractal Design North (Svart TG)
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650 - Audeze Maxwell

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Står att mitt EVGA 3080 XC3 BLACK från Inet plockas nu Antar att det innebär att jag tilldelats ett som faktiskt är på lager. Har inte skickats än dock så är lite orolig att de ska hinna ta slut innan det skickas.

Man får väl hoppas att de som plockar korten från lagret inte krigar med varandra Hade varit kul om typ nån ryckt korten från en annan som de som krigade om toapapper i våras gjorde i butikerna i australien...

Permalänk
Medlem

Har fått samma mail som ni andra från Inet fast jag beställde ett XC3 Ultra. La min order 19/11, hade plats 16 i kön när jag frågade igår. Får väl se om kortet kommer i början av nästa vecka.

Edit: Fick nu mail om att Inet har skickat paketet så lär komma imorgon redan. Så verkar bli leverans 8 dagar efter beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

va?! Köpte ju ett zotac rtx 3080 amp holo i tisdags, står fortfarande bara "reserverat (i lager)"... Blir nog inte att beställa från komplett igen :/

Det var exakt samma modell som jag beställde. När du la beställningen, stod det då att den fanns i lager i orderbekräftelsen? Det gjorde det inte för mig när jag tidigare beställt och det betyder att man inte lyckats paxxa en tillräckligt snabbt vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim:

Det var exakt samma modell som jag beställde. När du la beställningen, stod det då att den fanns i lager i orderbekräftelsen? Det gjorde det inte för mig när jag tidigare beställt och det betyder att man inte lyckats paxxa en tillräckligt snabbt vid release.

Står att det är reserverat och i lager med grön ruta i orderbekräftelsen, väldigt märkligt tycker jag. Det var även 29st i lager när jag beställde.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - RTX 4070 SUPER - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - Fractal Design North (Svart TG)

Permalänk

Plötsligt händer det.
Jag slängde in en order på netonnet på ett MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC för 6 dagar sedan, och nyss fick jag att den är skickad.

Permalänk
Medlem

Fan va segt det är att se att folk som beställer får kort bara efter en vecka. Är ju till överpris så "förstår" ju varför det går men endå

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans där de jämför i % skillnaden mellan 3080s? Tänker mig typ TUF jämfört med Evga mot ventus osv. Skulle vara intressant hur mycket prestanda det skiljer eller ifall man betalar 2500 mer ”enbart” för kylning

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Ja. Måste egentligen vara designat för en annan marknad. Helt sjukt osmaklig design i mina ögon. En Japan eller annan från annan kultur kanske tycker det är det vackraste dom sett

Jag fattar inte vad alla har emot den, tycker den ser helt okej ut. Antar att man måste gilla RGB 😂

Permalänk
Skrivet av Nostradamu:

Fan va segt det är att se att folk som beställer får kort bara efter en vecka. Är ju till överpris så "förstår" ju varför det går men endå

Detta är en av tre bokningar som jag hade liggandes och den senaste som jag beställde. Trodde faktiskt inte att netonnet skulle vara den som lyckades att leverera först.
Men från den ljusa sidan att jag lämnar min plats i kön hos de andra så några får det iallafall ett kort tidigare.

Nackdelen för mig är att jag fortfarande väntar på en CPU så kortet blir bara liggandes tills den dyker upp. 😴

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Finns det någonstans där de jämför i % skillnaden mellan 3080s? Tänker mig typ TUF jämfört med Evga mot ventus osv. Skulle vara intressant hur mycket prestanda det skiljer eller ifall man betalar 2500 mer ”enbart” för kylning

Från olika klipp på youtube jag sett så skiljer det prestandamässigt endas ett par % mellan modellerna. Du betalar för extra lullul så som extra rgb, 2 istället för 1 hdmi utgång och en marginalt bättre kylare i vissa fall. Spelar ingen större roll vilken du tar ifall du bara är ute efter prestandan, sen är ju smaken som baken med utseendet, jag tycker MSI ventus är den mest stilrena efter nvidias egna founders och råkar också vara den billigaste jag sett förutom TUF första veckorna då.

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristofferis:

Detta är en av tre bokningar som jag hade liggandes och den senaste som jag beställde. Trodde faktiskt inte att netonnet skulle vara den som lyckades att leverera först.
Men från den ljusa sidan att jag lämnar min plats i kön hos de andra så några får det iallafall ett kort tidigare.

Nackdelen för mig är att jag fortfarande väntar på en CPU så kortet blir bara liggandes tills den dyker upp. 😴

Tvärt om för mig här, fått tag i en 5900x som tuffar på som tåget men sitter dock med min 1080 fortfarande i väntan på 3080.

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDawg:

Från olika klipp på youtube jag sett så skiljer det prestandamässigt endas ett par % mellan modellerna. Du betalar för extra lullul så som extra rgb, 2 istället för 1 hdmi utgång och en marginalt bättre kylare i vissa fall. Spelar ingen större roll vilken du tar ifall du bara är ute efter prestandan, sen är ju smaken som baken med utseendet, jag tycker MSI ventus är den mest stilrena efter nvidias egna founders och råkar också vara den billigaste jag sett förutom TUF första veckorna då.

Jag har sett samma som du. Korten drar redan så mycket att det inte finns mycket rum för OC heller. Var väl något kort, gigabyte kanske?, som hade powerlimit höjt från 350w till 420?

Men sedan har jag läst något om att vissa partners hade problem med kapacitoterna de använt och därför är korten instabila men det kanske bara gällde första vändan kort eller så är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Jag har sett samma som du. Korten drar redan så mycket att det inte finns mycket rum för OC heller. Var väl något kort, gigabyte kanske?, som hade powerlimit höjt från 350w till 420?

Men sedan har jag läst något om att vissa partners hade problem med kapacitoterna de använt och därför är korten instabila men det kanske bara gällde första vändan kort eller så är jag helt ute och cyklar?

Det var inget fel med komponenterna. Alla kort hade problem och det fixades med en ny drivrutin.

Permalänk
Skrivet av TheDawg:

Tvärt om för mig här, fått tag i en 5900x som tuffar på som tåget men sitter dock med min 1080 fortfarande i väntan på 3080.

I värsta fall så får vi köra ett särbo förhållande och ha "barnen" varannan vecka så att man iallafall kan lira varannan vecka 😂

Permalänk
Medlem

Jag "vann" i alla fall på Tele 2:s Black Friday, en Xiaomi MI 10T Pro 256GB Aurora Blue för 3768Kr. Rimligt pris för en telefon med nära flaggskepps specs

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kristofferis:

Plötsligt händer det.
Jag slängde in en order på netonnet på ett MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC för 6 dagar sedan, och nyss fick jag att den är skickad.

Först: Grattis!! 🥳🥳
För det andra: FUCK YOU!! 😅 Jag beställde det i oktober och har fortfarande inte fått det. (Annan ÅF såklart)
Hoppas dock det betyder att jag också får mitt snart! 😀

Permalänk

Tror jag vågar hoppas på att jag fick ett Zotac 3080 AMP från komplett idag, det står skickad, så nu vågar man väl slappna av och slippa leta efter 3080!

Tack så mycket Quakecry!

Men jag kommer inte riktigt lämna denna tråd än, det är lite off topic. Men jag har precis gjort ett vitt bygge och skulle vilja ha ett vitt grafikkort. Vet någon vad Zotac säger om man gör om plasthöljet till vitt, dvs man måste skruva isär en del grejer?

Visa signatur

I7 10700K | Zotac 3080 AMP Holo | 16 GB DDR4, Corsair 3600 MHz | Asus Z490 Prime-A | SSD 1 GB | SSD 2 120 GB | Western 1 T | Corsair RM850x V2 White | Lian Li O11 Dynamic

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

För det andra: FUCK YOU!! 😅 Jag beställde det i oktober och har fortfarande inte fått det. (Annan ÅF såklart)

Jag har en exakt sådan på gång från Inet, bara att hoppas att dom också får en stor pall, nu är jag sysselsatt dom närmaste dagarna med att ställa in 5900X till belåtenhet så det skall nog gå bra att vänta.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrezz94:

Tror jag vågar hoppas på att jag fick ett Zotac 3080 AMP från komplett idag, det står skickad, så nu vågar man väl slappna av och slippa leta efter 3080!

Tack så mycket Quakecry!

Men jag kommer inte riktigt lämna denna tråd än, det är lite off topic. Men jag har precis gjort ett vitt bygge och skulle vilja ha ett vitt grafikkort. Vet någon vad Zotac säger om man gör om plasthöljet till vitt, dvs man måste skruva isär en del grejer?

Alltså, du beställde ett Zotac RTX 3080 AMP Holo idag, korrekt? Jag beställde ett i tisdags, står fortfarande bara reserverat, blir nog att avbeställa för min del, och komplett kan helt enkelt glömma att jag någonsin återkommer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Alltså, du beställde ett Zotac RTX 3080 AMP Holo idag, korrekt? Jag beställde ett i tisdags, står fortfarande bara reserverat, blir nog att avbeställa för min del, och komplett kan helt enkelt glömma att jag någonsin återkommer

Komplett har enorm pågang med ordre. Du må bare være tålmodig. Black week har skylden.

Permalänk
Skrivet av Bult:

Aha, shit. Jaa precis, jag beställde idag, det är ju märkligt alltså!
Jag har fått en bild av att Komplett inte riktigt har hundraprocentigt system, men förstår ju också att det är sjukt svårt för dem, det är ju inte bara för komplett det har krånglat.

Men om det står reserverat så kanske det ändå kan vara dumt att avboka?

Visa signatur

I7 10700K | Zotac 3080 AMP Holo | 16 GB DDR4, Corsair 3600 MHz | Asus Z490 Prime-A | SSD 1 GB | SSD 2 120 GB | Western 1 T | Corsair RM850x V2 White | Lian Li O11 Dynamic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quakecry:

Komplett har enorm pågang med ordre. Du må bare være tålmodig. Black week har skylden.

Du tycker inte att det är det minsta konstigt att 2 stycken som har beställt exakt samma vara får sina ordrar skickade före mig när jag la min order 2 dagar tidigare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Du tycker inte att det är det minsta konstigt att 2 stycken som har beställt exakt samma vara får sina ordrar skickade före mig när jag la min order 2 dagar tidigare?

Definitionen av "arg" borde skrivas om i lexikonet efter en sån sak XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Definitionen av "arg" borde skrivas om i lexikonet efter en sån sak XD

Ja jag är inte på mitt bästa humör just nu känner jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Ja jag är inte på mitt bästa humör just nu känner jag.

Jag körde ut bilen efter däckbytet när det mail från komplett landa. Kort i lager, han inte ens beställa och frugan fick höra det nästa 15 min tills vi stanna.

Vet ej hur min nästa nivå hade varit om jag varit dig. Förstår dig helt och hållet!

Permalänk
Medlem

Var det ingen som körde till Elgiganten Malmö och kollade om 3080 från MSI fanns på lager?

Permalänk
Skrivet av anon236072:

Till mitt försvar så är jag en av de förnedrade förbokningskunderna av PS5 på webhallen så jag behöver lite kärlek nu.