10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Försöker göra mitt första köp av en clasohlsson presentkort. Men via Android appen så kommer inga rabatter!
Även i sista steget så kommer det upp fullt pris.
Skall jag våga köra via en webbläsare istället i datorn? Där ser jag rabatterna!

Har nyss köpt via webbsidan, fick sms och inlagt i appen utan problem. (Android)

Skrivet av Crimshaw:

Fått något ännu? tänkte köpa ett ifall det fortfarande går.

Köpte igårkväll 3 presentkort och använde i PS store utan problem. (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimshaw:

Fått något ännu? tänkte köpa ett ifall det fortfarande går.

Är nog bara fel för mig då andra har fått.
Appen fungerar nu men har inget där så har mailat dem igen så får vi se när de svarar eftersom min Swish har gått igenom till dem.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt att ändra sitt betalsätt hos Webhallen? Köpte en sak på faktura innan jag insåg att Benify fanns.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AldrigJa:

Någon som vet om det är möjligt att ändra sitt betalsätt hos Webhallen? Köpte en sak på faktura innan jag insåg att Benify fanns.

https://www.webhallen.com/se/info/1-Kundservice

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Är nog bara fel för mig då andra har fått.
Appen fungerar nu men har inget där så har mailat dem igen så får vi se när de svarar eftersom min Swish har gått igenom till dem.

För att svara mig själv och andra.
Mailade adressen som var på sidan innan istället för formuläret via deras sida.
Fick svar på knappt 1 timme och sen var det aktiverat och klart.

Så det fungerar ypperligt utan problem och de svarar snabbt vilket är ett plus.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Vad händer om man köper något för typ 1000 kr och har ett presentkort för 2000 kr på Clas Ohlson, sparas resterande till nästa köp eller är koden förbrukad?

Permalänk
Medlem

Är koden bara giltig dagen ut? Köpte ett par kort och råkade trycka på "Redeem" på ett av dem, vad händer om jag inte handlar redan ikväll?

Dessutom står det ju att aktiveringen är fördröjd med 24h?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Är koden bara giltig dagen ut? Köpte ett par kort och råkade trycka på "Redeem" på ett av dem, vad händer om jag inte handlar redan ikväll?

Dessutom står det ju att aktiveringen är fördröjd med 24h?

Det håller i ett år men du kan inte nödvändigtvis använda det förrän om 24h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youtell:

Har nyss köpt via webbsidan, fick sms och inlagt i appen utan problem. (Android)

Köpte igårkväll 3 presentkort och använde i PS store utan problem. (Android)

Använde Clas Ohlson förut i butik (notera att de inte fungerar online), fick qr kod som scannades. Funkade utan problem faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itzgargamel:

Funkade fint man tackar!

Hur lång tid tog det för dig (och ni andra) för Netonnet-presentkorten att aktiveras? Står det upp till 24 timmar på dem också?

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk

Efter att ha läst mer om villkoren för vissa butiker så tror jag nog att jag avstår, på vissa presentkort så tar du bort öppet köpet vilket är a och o nu när de är Black Friday.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Estanjoni:

Efter att ha läst mer om villkoren för vissa butiker så tror jag nog att jag avstår, på vissa presentkort så tar du bort öppet köpet vilket är a och o nu när de är Black Friday.

Det är på presentkorten öppet köp inte gäller. Det du köper med presentkorten blir nog inte av med öppet köp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Det är på presentkorten öppet köp inte gäller. Det du köper med presentkorten blir nog inte av med öppet köp.

"Presentkortet anses förbrukat efter första användningen och kan inte återlösas"
Rent juridiskt så blir det svårt att få rätt, men butiken kan ju vara snäll och ge mig pengarna tillbaka alternativt presentkort (om de nu har).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

"Presentkortet anses förbrukat efter första användningen och kan inte återlösas"
Rent juridiskt så blir det svårt att få rätt, men butiken kan ju vara snäll och ge mig pengarna tillbaka alternativt presentkort (om de nu har).

Jag läser det som att presentkortet inte återköps efter att du använt det för att betala något, vilket låter fullt rimligt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Estanjoni:

"Presentkortet anses förbrukat efter första användningen och kan inte återlösas"
Rent juridiskt så blir det svårt att få rätt, men butiken kan ju vara snäll och ge mig pengarna tillbaka alternativt presentkort (om de nu har).

Ja, som sagt, presentkortet du köper är det inget öppet köp på. Produkten du köper kommer fortfarande ha öppet köp, men du kommer få ett nytt presentkort tillbaka.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Nu måste ni skilja på öppet köp och återlösa. Öppet köp menas med att pengarna sätts tillbaka från ursprunget betalningsmedel och återlösning menas med att värdet på presentkortet sätts tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Nu måste ni skilja på öppet köp och återlösa. Öppet köp menas med att pengarna sätts tillbaka från ursprunget betalningsmedel och återlösning menas med att värdet på presentkortet sätts tillbaka.

Jag säger inte att du har fel, men har personligen aldrig hört någon prata om återlösa på det sättet, när jag jobbade med biljettförsäljning användes repliken att biljetterna inte kunde återlösas vid sjukdom, så bara antog att det var att få tillbaka pengarna för värdepapper av något slag. Får liknande resultat när jag googlar också.

Permalänk
Medlem

köpte nyss presentkort till clas ohlson för att sedan inse att dom inte tar betalt med presentkort på deras hemsida, Varan jag ville ha finns inte i lager i min lokala butik heller. Har redan redeemat presentkortet också, man kan inte få återbetalning va?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

köpte nyss presentkort till clas ohlson för att sedan inse att dom inte tar betalt med presentkort på deras hemsida, Varan jag ville ha finns inte i lager i min lokala butik heller. Har redan redeemat presentkortet också, man kan inte få återbetalning va?

Testa att maila dem, risken är stor att du får många gissningar här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Testa att maila dem, risken är stor att du får många gissningar här

Mailade dom, tänkte bara ifall någon råkat begå samma misstag som mig 😁

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk

Om man köper ett kort på webhallen så antar jag att man kan använda det till flera beställningar om man så vill? Eller är det ett köptillfälle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Om man köper ett kort på webhallen så antar jag att man kan använda det till flera beställningar om man så vill? Eller är det ett köptillfälle?

Jag testade precis det och jag hade 10 kr kvar på ett för 2000. Det blev -10 bara, så det verkar som det ska fungera ja. Men tänk på att hålla koll på koderna själv då appen säger -2000 så fort du hämtat ut koden.

Permalänk
Skrivet av Najze:

Jag testade precis det och jag hade 10 kr kvar på ett för 2000. Det blev -10 bara, så det verkar som det ska fungera ja. Men tänk på att hålla koll på koderna själv då appen säger -2000 så fort du hämtat ut koden.

Får man flera koder när man köper ett kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Får man flera koder när man köper ett kort?

Du väljer summa själv. Varje summa = 1 st presentkort = 1 kod.

Permalänk
Skrivet av Najze:

Du väljer summa själv. Varje summa = 1 st presentkort = 1 kod.

Går det att använda flera koder på ett köp? Säg att jag köper något för 4000, och det blir 600 kr kvar. Kan jag då använda en kod till på nästa köp på något som kostar t.ex 5000 kr?

Permalänk
Medlem

Presentkorten via Gifted är det öppet köp på 14 dagar så länge man inte använt dom(betalat något alltså). Det står på Benify att det inte är öppet köp på presentkort men det är alltså fel då det strider mot svensk konsumentköplag. Går alltså inte att förhandla bort genom att skriva så, Benfiy är ute och cyklar mao.

Har själv fått pengarna tillbaka av Gifted så vet att det går fint, de swishade tillbaka samma dag jag bad om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duke_luke_em:

Gamla köplänken för presentkort till Netonnet.
Verkar fungera fortfarande men har inte slutfört köp, testa på egen risk.

Fungerade fram tills idag, typiskt att man skulle vänta...
Vet någon om länken bytts eller Netonnet är kört nu?

Permalänk
Medlem

Köpte ett presentkort via Benify hos webhallen på 5000kr men har inte fått nåt sms med kod skickad till mig. Nån här som har varit med om nåt liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johisco:

Presentkorten via Gifted är det öppet köp på 14 dagar så länge man inte använt dom(betalat något alltså). Det står på Benify att det inte är öppet köp på presentkort men det är alltså fel då det strider mot svensk konsumentköplag. Går alltså inte att förhandla bort genom att skriva så, Benfiy är ute och cyklar mao.

Har själv fått pengarna tillbaka av Gifted så vet att det går fint, de swishade tillbaka samma dag jag bad om det.

Fick pengarna tillbaka också för presentkortet jag hade köpt för Clas ohlson. Antar att deras "Terms & Conditions" är precis som du skrev om öppet köp och att det inte gäller kort man har redeemat. Man kan tekniskt sätt fortfarande ta ett foto på dom och begära återbetalning, sen använda kortet. Såvida inte dom kan inaktivera presentkortet och generera en ny, vet inte hur det funkar direkt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Helt kört för vidare billig shopping på Netonnet? Den tidigare länkade direktlänken fungerar inte längre (404), gissar att det inte finns någon annan länk att använda?

Visa signatur

It's good to be bad