elgiganten säljer saker dom inte har och sen sitter på folks pengar..

Permalänk
Medlem

elgiganten säljer saker dom inte har och sen sitter på folks pengar..

köpte en produkt som fanns på deras sida men har nu stått som reserverad 31 dagar
har läst om folket som köpte nya nvidia kort som inte iheller fanns på lager lol
liknar ju blocket/tradera scam

produkt

url
Permalänk
Medlem
Skrivet av RAA76:

köpte en produkt som fanns på deras sida men har nu stått som reserverad 31 dagar
har läst om folket som köpte nya nvidia kort som inte iheller fanns på lager lol
liknar ju blocket/tradera scam

produkt

Låter ju rätt sådär med missvisande lagersaldo eller vad det nu handlar om.

Jag skulle väl dock förvänta mig att en påtaglig skillnad lär vara att det går bättre att häva köpet och få tillbaka sina pengar än vid något slags bedrägeri på blocket/tradera.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

knappast någon typ av bedrägeri/scam.
ring/chatta med elgiganten, logisk tänkade när produkten kommer in. i vissa fall så är det tekniskt fel "människa gjort fel" att de inte kan levera till de priset eller det har fallit mellan stolarna. lätt hänt när ett företag som har miljarder i omsättning.
förstår att du vill ha produkten till priset. bra pris. men du kommer garanterat få pengarna tillbaka, om du häver köpet.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAA76:

köpte en produkt som fanns på deras sida men har nu stått som reserverad 31 dagar
har läst om folket som köpte nya nvidia kort som inte iheller fanns på lager lol
liknar ju blocket/tradera scam

produkt

Låt bli att betala i förskott.

Permalänk
Medlem

Har du hört av dig till dom?

Permalänk
Medlem

fick fatt i nån i deras chatt efter idioten elbot hade blivit klar
köp är avbruten, får bara vänta 3-5 till på pengarna haha

vad ska man sä om detta, hade jag helt glömt bort detta köp så hade jag förmodligen förlorat pengarna
för dom hade ju knappast hittat felet själva. jag är kund och betalar och har gjort mitt sen kvitto på mailen sen gör inte butiken sin del av avtalet

ni kan stänga tråd

Permalänk

Vill inte påstå att dem begår bedrägeri. Hur som haver, har dem stängt såväl telefonlinje och chatt (trots att de ska vara öppna). Det är idag för närvarande helt omöjligt att kontakta Elgiganten om någon typ av avbokning av order eller annan typ av support. Har förståelse för trycket runt Black Friday - men att helt stänga ut sina kunder känns inte helt rätt.

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Avstängd

Elgiganten har 0 kommunikation internt mellan sina system.

Finns i lager! Finns inte alls i lager.

Vissa som beställt 3080-kort har i dagarna fått mail och notis om leverans, när de frågat kundtjänst har de sagt att "nej det är ett tekniskt fel, de kommer in i januari". Sen dyker paketet upp med kortet dagen efter.

Sluta köpa grejer på elgiganten, problem löst

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Sluta köpa grejer på elgiganten, problem löst

Instämmer, har undvikit Elgiganten i all mån möjligt.

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Medlem

Dom har inte haft någon kundjänst på 2 dagar. Har nog ringt ett dussintal gånger.

Skippa det här skitföretaget.

Permalänk
Medlem

förutspår att elgiganten kommer konka inom 2 år, de måste gå back extremt mycket med dessa gigantiska varuhus fyllda med säljpersonal och knappt några kunder, samt deras konstanta värdelösa system där det står att allt finns i lager men det finns inget i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

förutspår att elgiganten kommer konka inom 2 år, de måste gå back extremt mycket med dessa gigantiska varuhus fyllda med säljpersonal och knappt några kunder, samt deras konstanta värdelösa system där det står att allt finns i lager men det finns inget i lager.

Dom har ju en helt sjuk vinst, har du sett hur stora dom är? Var ju bara någon månad sen det var en artikel/nyhet där bland annat EG var inblandad.

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden lite angående elgiganten, Köpte en skärm onsdag förra veckan och det har fortfarande inte hänt något. nån som har köpt något nyligen? hur lång tid brukar det ta tills dom skickar?

Permalänk
Medlem

Beställt diverse saker senaste 2 månaderna, det tar Elgiganten 7-10 dagar att skicka.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Beställt diverse saker senaste 2 månaderna, det tar Elgiganten 7-10 dagar att skicka.

Jag promenerade in i en fysisk butik för att köpa mitt nuvarande grafikkort i somras. Frågade efter kortet, ett simpelt GTX1660S, fick svar "vad är din adress, vi levererar det nästa vecka".
"Jasså har ni det inte, nema problema, vilka kort har ni inne?"
-"Vi har inga kort inne, alla våra kort är beställningsvaror".

Suck, detta var i en av de större butikerna här i Göteborg. Jag beställde kortet, det kom efter tio dagar.
Har köpt en massa prylar på elgiganten som jag är mycket nöjd med både pris och service. Men gällande datorkomponenter så kan jag inte rekommendera Elgiganten som ÅF. Om man vill ha grejorna snabbt alltså.
Hade lika gärna kunnat köpa från Webbhallen eller Komplett om jag ville köpa på "postorder".

När jag går in i fysisk affär numera, gör jag det enbart för att jag behöver prylarna "omedelbart", handlar annars allt på nätet. Hade tänkt bygga burk den helgen, men fick skjutas upp till efterkommande helg. Bara för att de inte har grejorna (NÅGRA GREJOR!) på lager. Det var inte rea eller något, jag var enda kunden i jätteaffären! (Industrisemestern i somras, slutet av juli).