3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fruktsallad:

Om du har tid får du hemskt gärna kolla order 1411107. För några dagar sedan stod det leveransdatum 2020-11-30, men nu datum okänt. 😱 Någon aning om vad som hänt?

En Yu-gi Yo order från 2007?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Håna honom inte . Han har väntat i 13 år...

Permalänk
Webhallen

Kan sticka till med en MSI Suprim X RTX 3070 för dom som är sugna på det!

https://www.webhallen.com/se/product/327836-MSI-GeForce-RTX-3...

20st finns att knipa!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Webbhallen
Rör det på sig med Asus Strix 3090 OC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kan sticka till med en MSI Suprim X RTX 3070 för dom som är sugna på det!

https://www.webhallen.com/se/product/327836-MSI-GeForce-RTX-3...

20st finns att knipa!

Attans att det inte var 3080.. sitter med 5 olika ordrar från 5 olika butiker å väntar. Blir dock kul å följa hur fort dom 3070 ryker.

Ni har inga msi 3080 ventus 3x på väg in? Såg att det var 100+ bokningar så den är väll körd om man ställer sig i kö

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Säkert kul, men fattar inte referensen...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fruktsallad:

Ordernumret du angav är felaktigt är det jag försökte vara lustig över

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktsallad:

Kan det vara så att du skickade fel ordernummer? Dvs ett ordernummer tillhörande en Yu-Gi Yo produkt som beställdes 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSpike:

Vad kostade 3080 korten när de släpptes?

ca under 8

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Hijackar dig lite här Patrick.
Hur funkar det med returer/avbeställningar om man lagt en order med presentkort?

Du får tillbaka pengarna i presentkort. Jag beställde först ett Trinity OC som var i lager i en butik, när jag var klar var det borta. Avbeställde och beställde AMP HOLO. Går det längre tid antar jag du får nytt presentkort.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ordernumret du angav är felaktigt är det jag försökte vara lustig över

/Patrik

Lol, ok! 😂 Tack för att du kollade! Det riktiga numret ska vara *borttaget*. 🙃

Ordernummer bort!
Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fruktsallad:

Lol, ok! 😂 Tack för att du kollade! Det riktiga numret ska vara ** 🙃

Ah! du kan ta bort ditt ordernummer nu

Men 980 pro har vi tyvärr ingen jättepejl på just nu du har en bra köplats (6) så får vi en liten slatt så ligger du bra till. Hoppas på mer positiva nyheter i december!
/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ah! du kan ta bort ditt ordernummer nu

Men 980 pro har vi tyvärr ingen jättepejl på just nu du har en bra köplats (6) så får vi en liten slatt så ligger du bra till. Hoppas på mer positiva nyheter i december!
/Patrik

Topp! Tack igen!

Permalänk
Medlem

@webhallen

Även jag är stygg nog att kasta ut frågan. Vilken köplats har jag på ***. Ska jag ha siktet inställt på detta år eller skall jag sitta lugnt i båten?

Vill även passa på att ge dig en stor eloge för ditt engagemang här på forumet!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

If I place order for 3080 today, when can I expect the delivery ?

Any possibility of getting one in December ?

Permalänk

Jaha inget Asus kort denna veckan heller.
Beställt 15:10 på lanseringsdagen..

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av Blackwizard:

Jaha inget Asus kort denna veckan heller.
Beställt 15:10 på lanseringsdagen..

Samma här, men Asus David sa att det kommer en laddning med kort till Sverige nästa vecka, så vi får hoppas att det kommer massor

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X
Chassi: Phanteks NV5
Ram: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident
Lagring: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB

Permalänk
Medlem

Verkar som att det är i mitten av december som kanske de större leveranserna kommer men nu verkar det hagla in slattar titt som tätt.
Kanske blir en kul jul endå 🙂

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Hur ser det ut med Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB?

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

If I place order for 3080 today, when can I expect the delivery ?

Any possibility of getting one in December ?

If you go for a less sought after card, like a Zotac, PNY or EVGA you could probably land one in December. Inet.se seems to be getting regular deliveries of EVGA cards, and they have basically 0 queue.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av scoorch:

@webhallen

Även jag är stygg nog att kasta ut frågan. Vilken köplats har jag på 13843706. Ska jag ha siktet inställt på detta år eller skall jag sitta lugnt i båten?

Vill även passa på att ge dig en stor eloge för ditt engagemang här på forumet!

Där får jag hänvisa till produktsidans kölista! :/ (allt jag vet står på produktsidorna) den längst tid fram i tiden jag ser är 2 veckor i princip så det är en knepig fråga

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Trocian:

If you go for a less sought after card, like a Zotac, PNY or EVGA you could probably land one in December. Inet.se seems to be getting regular deliveries of EVGA cards, and they have basically 0 queue.

Thank you !

I placed order of EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA on inet last night, showing tentative 15th December as shipping date.

Just thinking if I should place orders with others like webhallen / netonet as well or not ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trocian:

The evga cards do have a que because I asked them yesterday.
They have a list of the 20 first people on some cards.. that’s what I got told yesterday.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jodu, Inet har typ 70st 3090 på lager, någon inköpare måste ha fått en knäpp. Dom köpte också in modellerna som kostar över 20k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reimertz:

När jag tipsade om den igår i BF tipstråden så stod det att den skulle levereras i januari hos Elgiganten. Kan vara bäst att kolla med dem så att de verkligen har dem ifall man skulle behöva en snabbt.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Inte kollat tråden nu på ett tag då jag gett upp hoppet, men sitter någon på någon som helst information om Asus rog strix 3080 NON-oc? Varit knäpptyst i 2 månader nu.

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt EVGA 3080 FTW3 Ultra från Inet idag, beställde det den 23/11.. Vill bara skriva att mitt kort INTE har dessa röda accenter på sidan av shrouden, även kallat "clown lips" .. Dessa är SVARTA på mitt kort..

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk

Någon som har koll på vart man hittar 3080 FE? Ser ju inte ut som att någon av de partners som listas på nvidia.se har fått in dem än.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Någon som har koll på vart man hittar 3080 FE? Ser ju inte ut som att någon av de partners som listas på nvidia.se har fått in dem än.

UK, Frankrike eller Tyskland ska ha återförsäljare. Men de skickar inte till Sverige som jag fattat, så du kommer behöva någon importtjänst eller känna någon som kan ta emot. Eller USA, men blir nog dyrare med tull etc.