Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av mb-dape:

Beställde Asus XT8 på Elgiganten i söndags (22/11 och sista dagen för cashbacken). De fanns då i lager. De skickades först idag och då fick jag även kvittot/garantibeviset på mallen. På detta står den 23/11 som orderdatum.
Någon som råkat ut för samma sak och redan pratat med Elgiganten om att få ett kvitto med rätt datum?

Exakt samma sak hände mig. Jävla stolpskott. Fick kvittot nu 2346 och feldaterat.. beställde 2358 den 22a men står 23e mitt med. Återkom gärna med vilken feedback du fick

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Nice build

Can I ask why you returning Asus Strix - F ?

Basically wanted more M.2-slots since it's going to be a workstation (mostly), also I kinda wanted WiFi/BT and I wasn't totally happy with the location of the chipset fan on the Strix F. Great price, but I also figured if the build is going to cost me THAT much I might as well just go for the parts I really want. The Strix F was just an impulse buy, I wasn't expecting the CPU so soon

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawavs:

Nu kanske de är jag som e trött, men ni som nyttjat Asus cashback kampanjen. Vart fyller man i en ansökan?

https://promotion.asus.com/en/nordics/gamingweek#

https://promotion.asus.com/en/nordics/q4gamingweeks#

How it works:

Buy an eligible ASUS Product between Ocotber 26th and November 22nd 2020
Enter required information to the entry form between November 9th to December 4th, 2020
After a short verification you will receive your Cashback directly to your bank account

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan inte visa sidan trots verifierad

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Exakt samma sak hände mig. Jävla stolpskott. Fick kvittot nu 2346 och feldaterat.. beställde 2358 den 22a men står 23e mitt med. Återkom gärna med vilken feedback du fick

hade 1 dag efter också beställde den 20e hade 21 på kvittot. Hemsidan bekräftar beställningsdatum 20e. Kontakta elgiganten och fråga. Hade vatt synd om du missa cashback pga. d

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Very. A bit sloppier timings than on the Crucial Ballistix but I paid 338 euros for mine last night, so I would have gone with these instead *sigh*

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Kan inte visa sidan trots verifierad

För mig funkar länken fortfarande dock finns inga produkter kvar det sista som såldes var en Kraken X63 AIO Kylare kring 19 tiden idag så nu är allt rensat där...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Kan inte visa sidan trots verifierad

Om du vill in för att fynda så är det försent, allt är slutsålt.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen allihop, nu är det ansökt om cashback
Ni som fått fel datum på ordern, trodde jag också fått fel först men det va faktura datum jag kolla på inte order datum
Men jag e väldigt trött så kanske bara va jag som gjorde de misstaget haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Använder archive.org!!

Jag sparar alltid produktsidan för något jag beställer i archive.org (så att jag kan kolla i efterhand vad det är jag beställt exakt) och kollar oftast i archive.org innan jag beställer något som inte finns på Prisjakt eller liknande för att se att det påstådda ordinariepriset verkligen stämmer. Ofta gör det inte det.

Jag har svängt ihop en liten bookmarklet som jag alltid har framme för detta

javascript:(function()%20{window.location=window.location.toString().replace(/^https?:\/\//,'http://web.archive.org/web/0/');})()

Den visar äldsta versionen av sidan. Byt ut 0 mot 1 för senaste versionen.

Finns också tillägg för Chrome och FF för detta.

Registrera ett konto och var inloggade när ni sparar sidor så kan ni spara även utgående länkar. Gör alltid det.

Håller på och svänger ihop ett litet kommandorads-Java-program som tar en URL som argument och sedan sparar den, inkl utgående länkar, i Wayback Machine. Bra att köra med cron eller liknande så kan man få en historik över även produkter som inte finns på Prisjakt.

Skrivet av Herr Kantarell:

Kan inte visa sidan trots verifierad

inte en pryl kvar så kanske lika bra det...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Skrivet av reflux:

Very. A bit sloppier timings than on the Crucial Ballistix but I paid 338 euros for mine last night, so I would have gone with these instead *sigh*

Thinking of getting these - Very less discount but I guess I wont need 64GB for gaming

https://www.inet.se/produkt/5302779/corsair-32gb-2x16gb-ddr4-...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mb-dape:

Beställde Asus XT8 på Elgiganten i söndags (22/11 och sista dagen för cashbacken). De fanns då i lager. De skickades först idag och då fick jag även kvittot/garantibeviset på mallen. På detta står den 23/11 som orderdatum.
Någon som råkat ut för samma sak och redan pratat med Elgiganten om att få ett kvitto med rätt datum?

Skrivet av arvcop:

Exakt samma sak hände mig. Jävla stolpskott. Fick kvittot nu 2346 och feldaterat.. beställde 2358 den 22a men står 23e mitt med. Återkom gärna med vilken feedback du fick

Samma här, tyvärr. Slutsatsen för dem jag pratade med: De kan inte göra något. Hävde köpet.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1615969-heads-up-elgig...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Fyndjägare

Produkt: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX
Länk: https://www.inet.se/produkt/5302777/corsair-32gb-2x16gb-ddr4-...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5316816
Pris: 1349kr

CMK32GX4M2Z3600C18
https://www.corsair.com/us/en/Categories/Products/Memory/VENG...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

alltså det kommer inte bli bra, krångligt med filmer och HDR till Windows av det jag läst...med Nvidia Shield fungerar det utan problem, om det inte räcker med att surfa på tex mobil eller surfplatta så kanske någon billig begagnad NeUC du kan ha för surfen enbart.

Jag skulle kunna behålla min nuvarande som är duglig och komplettera med en Shield. Hur funkar det ren tekniskt? Jag har en HDR fil på min dator som jag därifrån skickar trådlöst till Shield boxen?

Såg att någon hade tipsad MI motsvarighet, funkar det för 4k och HDR?

Permalänk
Skrivet av b-george:

Jag skulle kunna behålla min nuvarande som är duglig och komplettera med en Shield. Hur funkar det ren tekniskt? Jag har en HDR fil på min dator som jag därifrån skickar trådlöst till Shield boxen?

Såg att någon hade tipsad MI motsvarighet, funkar det för 4k och HDR?

du installerar Plex Media Server på din dator, installerar sedan appen Plex och där spelar du upp det du har lagrat på PC, jag föredrar dock Kodi med Plex tillägget men man behöver lägga ner lite mer tid, det finns en tråd om Shield här och massor på nätet, men börja med att installera PMS på din PC.
https://www.plex.tv/sv/media-server-downloads/

nä kör på Nvidia Shield, den är totalt överlägsen.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av b-george:

Jag skulle kunna behålla min nuvarande som är duglig och komplettera med en Shield. Hur funkar det ren tekniskt? Jag har en HDR fil på min dator som jag därifrån skickar trådlöst till Shield boxen?

Såg att någon hade tipsad MI motsvarighet, funkar det för 4k och HDR?

Japp, kortfattat såhär:
Kör Plex server på datorn där din HDR fil ligger.
Kör Plex spelaren i Shield.
Och Voila! Du får HDR och HD-ljudspåren (DTS HD Master/Dolby TrueHD/Dolby Atmos) från HDMI porten på din Shield.
Se till att din eventeulla hemmabioreceiver klarar HDR etc. Eller kopplar du HDMI direkt till TV:n?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Thinking of getting these - Very less discount but I guess I wont need 64GB for gaming

https://www.inet.se/produkt/5302779/corsair-32gb-2x16gb-ddr4-...

If you like the RGB, these are much nicer than the Vengeance
And no, you will definitely not need 64Gb for gaming. Or really anything else, for that matter...

Permalänk
Medlem

Är sugen på att köpa denna skärm till PC spelande och PS5 spelande i 120 Hz. Är det en bra produkt till priset? Vill verkligen inte ha 1080p men Sony är ju kalas-dåliga :/

Permalänk
Medlem

Jag har inte behörighet att skriva i ”övriga fynd”-tråden så jag gör det här istället.

I den tråden länkades det till 200 rakblad från Feather för närmare 400 kronor. Astras rakblad är i regel billigare och här finns det 100 st för 100 kronor https://www.amazon.se/Astra-Rakbladen-förpackning-Med-100/dp/...

Finns många andra paket med Astrarakblad på amazon så det kanske till och med finns något ännu mera prisvärt. Om Feather eller Astra är bäst låter jag vara osagt men att Astra är bra råder ingen tvekan om.

Permalänk
Skrivet av mb-dape:

Beställde Asus XT8 på Elgiganten i söndags (22/11 och sista dagen för cashbacken). De fanns då i lager. De skickades först idag och då fick jag även kvittot/garantibeviset på mallen. På detta står den 23/11 som orderdatum.
Någon som råkat ut för samma sak och redan pratat med Elgiganten om att få ett kvitto med rätt datum?

Beställde samma dag men fick kvitto från rätt dag.
Tycker inte EG sköter det särskilt snyggt med återkoppling på ordern. Där tycker jag Inet är något av en ledstjärna.
Sen har Inet en websida som är trevlig att navigera på, det är det förvånansvärt få butiker som lyckats med.
Min order skickades också idag, tror jag. Inte tydligaste beskedet om den saken kan jag tycka. Inte så van att beställa av EG så kanske är lite segare under just denna veckan, många Svenssons som handlar där... valde ju riktig snålleverans 4-7 dagar leverans, men tycker det är märkligt att ordern har status "registrerad" ända tills den skickas. Borde gå upp till bekräftad eller nåt så man får lite tydligare besked.
Höll koll som fasen på ordern och fick tillslut ringa in två gånger för att få besked... Plus för prismatch dock. Skulle få en bekräftelse på det enligt hon jag pratade med i telefon i torsdags men inte sett något än. Vet inte hur lång tid sånt brukar ta vid weborder? De som handlade mot prismatch i butik fick ju rätt pris från början.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever denna Black Friday som den som den sämsta sen starten??
Har inte hittat något till ett vettigt att köpa alls.

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beckz:

Är det bara jag som...

Du och de tjogtals andra som skrivit samma sak i tråden.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Conne3:

Bara jag som fick min Samsung Galaxy Tab A från Tele2 avbeställd? La beställningen nästan direkt efter de släppte erbjudandet och fick ett snyft-SMS av dem att min beställning gått igenom av misstag...

Samma här

Permalänk

Okej att de har varit taskiga erbjudanden den här bf/bw, men det här är väl att dra dit lite långt?

https://www.furniturebox.se/inomhus/stolar/kontorsstol/noblec...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beckz:

Är det bara jag som upplever denna Black Friday som den som den sämsta sen starten??
Har inte hittat något till ett vettigt att köpa alls.

Gillar inte alls upplägget med black week istället för black friday enbart. Vem orkar leta grejer hela veckan? Sweclockers tips-sida t.ex blev ju nästintill värdelös pga det också då allt med mycket röster var slut på fredag.

Sen Inets Black Friday kampanj för sweclockers enbart som hade en del riktigt fina saker missade jag helt. Blir kort sagt sjukt mycket att hålla koll på om det är olika datum som gäller för allt.

Permalänk
Medlem

Ja ganska lustigt att dom bästa fynden redan är slut på black friday. känns som att dom lika gärna kan döpa om det till black monday, för på friday var det inte mycket nytt, bara mer utsålt.

Permalänk
Medlem

Produkt: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5316816
Pris: 1349kr

CMK32GX4M2Z3600C18

Dessa eller HyperX för 1500 kr, vad är "bäst" enligt er?

https://www.webhallen.com/se/product/323489-HyperX-Fury-Black...

Permalänk
Medlem

Någon som har bra tips på gaming mus och tangentbord? Ska inte kosta allt för mycket och gärna RGB

Permalänk

Hej fler som har problem? Med när man har betalat för presentkorten så står där bara att support teamet återkommer! Måste ju kunna använda det ni i helgen på rean tänker på psn 500krs korten mvh