Permalänk

Speldator runt 18k

Tjena! Tänkte bygga ihop en speldator. Budget 18k! Har byggt ihop en dator i Inets datorbyggar program. Ända kravet är 3070 och RGB. Någom som vill hjälpa? Eller ge åsikter om den... Gärna om något kan ändras eller liknande!
https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1212180/dator-i5
https://www.inet.se/datorbygge/b1212180/dator-i5

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Simplified:

Hm, ja då försvann en del av rgb ja hade velat ha i datorn...

Permalänk
Viking
Skrivet av Melle1050:

Hm, ja då försvann en del av rgb ja hade velat ha i datorn...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Passar alla de delarna varandra då?

Permalänk
Viking
Skrivet av Melle1050:

Passar alla de delarna varandra då?

Ja.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Byggde något bra här!

Permalänk
Viking
Skrivet av Melle1050:

1. MSI Suprim X är bättre än Gaming X Trio.

2. Varför köpa en 500gb SSD och en 1tb HDD? Det är mycket prisvärdare att köpa en 1tb SSD så slipper du ha en seg mekanisk disk i datorn.

3. Nätagget jag valde är bättre. Bl.a för att man får 10 års garanti istället för 3 år.

4. Jag skulle inte köpt en Cooler Master AIO, RGB:n brukar aldrig vara speciellt bra och har aldrig sett en CM AIO ligga bra i prestandatest.

5. Med andra ord. Vill du ha bättre processor så byter du bara den i mitt bygge och eventuellt lägger du till en till fläkt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

1. MSI Suprim X är bättre än Gaming X Trio.

2. Varför köpa en 500gb SSD och en 1tb HDD? Det är mycket prisvärdare att köpa en 1tb SSD så slipper du ha en seg mekanisk disk i datorn.

3. Nätagget jag valde är bättre. Bl.a för att man får 10 års garanti istället för 3 år.

4. Jag skulle inte köpt en Cooler Master AIO, RGB:n brukar aldrig vara speciellt bra och har aldrig sett en CM AIO ligga bra i prestandatest.

5. Med andra ord. Vill du ha bättre processor så byter du bara den i mitt bygge och eventuellt lägger du till en till fläkt.

Okej tack!

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

1. MSI Suprim X är bättre än Gaming X Trio.

2. Varför köpa en 500gb SSD och en 1tb HDD? Det är mycket prisvärdare att köpa en 1tb SSD så slipper du ha en seg mekanisk disk i datorn.

3. Nätagget jag valde är bättre. Bl.a för att man får 10 års garanti istället för 3 år.

4. Jag skulle inte köpt en Cooler Master AIO, RGB:n brukar aldrig vara speciellt bra och har aldrig sett en CM AIO ligga bra i prestandatest.

5. Med andra ord. Vill du ha bättre processor så byter du bara den i mitt bygge och eventuellt lägger du till en till fläkt.

Men vilket grafikkort kan du rekomendera ifall jag inte tar det MSi kortet du rekomenderade? Då man inte kan köpa det kortet på några sidor där man kan ställa sig i kö...

Permalänk
Viking
Skrivet av Melle1050:

Men vilket grafikkort kan du rekomendera ifall jag inte tar det MSi kortet du rekomenderade? Då man inte kan köpa det kortet på några sidor där man kan ställa sig i kö...

Jag rekommenderar det du kan få tag i. För i nuläget går det inte att köpa något 3070.

Du kan följa den här tråden för att snabbt hitta ett: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1612024-3070-bestallni...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Om jag var du hade jag gått för de rekommendationer du fått men ändå gå med 3080 builden. Att lägga in mer RGB senare är enkelt och kostar bara vad fläktarna eller slingorna kostar. Att gå från ett 3070 till 3080 några månader senare är rätt mycket svårare. Men to each their own. Hoppas allt går bra för dig!