Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Tycker att Ninja® Foodi eller vad nu de kallas verkar mera praktiska och allround än en Sous vide men kanske inte finns några erbjudanden kvar.

https://www.tretti.se/hushall/koksapparat/ovriga-koksapparate...

https://www.tretti.se/hushall/koksapparat/ovriga-koksapparate...

Det där ser ut att vara slowcookers\pressure\Air Fryer cookers. Har själv en Instant Pot som jag gjort gryter/stek i, fungerar bra och har man brådis kör man såklart pressure som gör segt kött mört på under en timme. Men ärligt talat används den sällan nu mera, det blir vanlig traditionell gryta istället.

Sous vide är ett vis att få perfekt tillagad kött som sedan steks eller grillas på utan för vidare smak och färg.

Skulle säga att det är 2 ganska skilda produkter som ger olika resultat. Frågan är bara vad det är man söker.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det borde väl funka? Annars är det en usel doppvärmare...

Det funkar utmärkt men tar några timmar om man vill ha bra resultat.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Kul med prylar som gör matlagningen roligare, i synnerhet tekniska prylar, skulle vara roande både med Sous vide och en Ninja Foodi men jag lugnar mig. En annan Ninja blev det dock, en tråkig 3-in-1 food processor men har erfarenhet av den tidigare och den är lite högljudd med sjuukt stark (finns dock konkurrenter som är ännu starkare verkar det som).
https://www.tretti.se/hushall/koksapparat/matberedare/product...

Frågan är om man skulle börja äta finkött 4-5 ggr i veckan om man hade en sous vide, kanske blir dyrt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Hmmm, är ovpn & nordvpn verkligen bättre än Mullvad (?) då måste det vara riktigt bra.

Finns ju mycket som kan krångla när man utvärderar. Dels vilken leverantör av bredband, routern man har, datorn, vilken server man ansluts till osv.

När jag behövt använda mullvad sporadiskt har det fungerat bra. Däremot när man sitter längre perioder så känns det som att det tappar anslutning ibland. Så lär det vara i många fall oavsett leverantör. Har dock aldrig testat att köra direkt i routern, så det kan ju vara något at testa. Däremot blir man ju låst om det går ner då, kör man på varje enhet går det ju stänga av.

Permalänk
Medlem

För lite inspiration ang sous-vide och InstantPot liknande maskiner så kan ni kolla in dessa två kanaler på Youtube

https://www.youtube.com/channel/UCpFuaxD-0PKLolFR3gWhrMw
https://youtu.be/viC2L-iyRq0

Permalänk
Medlem
Skrivet av B. Ulván:

Produkt: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) Ryzen DDR4 CL18 3600 MHz, CMK16GX4M2Z3600C18
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/304870-Corsair-Vengeance...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4878071
Pris: 699kr

Hittade ett kit på 2x16, 32 gb 3200mhz på webhallen för 1090kr. Det kändes rätt. Tack för tipset, det var låg i höjden ram jag letade efter. Det blev faktiskt exakt samma märke o utseende, bara mhz och gb som skiljer.

Permalänk
Skrivet av makatech:

Kul med prylar som gör matlagningen roligare, i synnerhet tekniska prylar, skulle vara roande både med Sous vide och en Ninja Foodi men jag lugnar mig. En annan Ninja blev det dock, en tråkig 3-in-1 food processor men har erfarenhet av den tidigare och den är lite högljudd med sjuukt stark (finns dock konkurrenter som är ännu starkare verkar det som).
https://www.tretti.se/hushall/koksapparat/matberedare/product...

Frågan är om man skulle börja äta finkött 4-5 ggr i veckan om man hade en sous vide, kanske blir dyrt?

Det går att ta steget länge och köpa en food processor för ännu mer multifunktion. Den har recept, hackar och väger ingredienser mm dvs exekverar enligt receptet och påminner dig när du behöver interagera. Thermomix är ett topp brand där som även kostar topp dollar

https://www.wired.com/review/thermomix-tm6/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av makatech:

Hmmm, är ovpn & nordvpn verkligen bättre än Mullvad (?) då måste det vara riktigt bra.

Kan inte svara på hur bra ovpn och nordvpn är, men mullvad som tjänst har inte krånglat för mig i alla fall.
Däremot har Mullvad i alla fall oslagbar kundservice. De svarade på under en timme, på en Söndag, och löste problemet snabbt och utan krångel.

EDIT: Även lite kul att stödja ett riktigt lokalt företag (Göteborg), med bra betalalternativ.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Läser vilkoren för MSI cashback och det står "From Nov. 2 - Nov 30th 2020 (UCT+08:00)"

Tolkar det som att cashback perioden slutade gälla kl 09.00 imorse. Har någon annan en annan uppfattning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristopherBL:

Läser vilkoren för MSI cashback och det står "From Nov. 2 - Nov 30th 2020 (UCT+08:00)"

Tolkar det som att cashback perioden slutade gälla kl 09.00 imorse. Har någon annan en annan uppfattning?

Då är den väl 20:23 i skrivande stund? Alltså har du några timmar kvar på dygnet för den 30 november på utc+8 tid.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av dwd:

Då är den väl 20:23 i skrivande stund? Alltså har du några timmar kvar på dygnet för den 30 november på utc+8 tid.

Det räcker att du kan uppvisa kvitto vid vilken tid/datum varan är inköpt.
Du måste inte hinna göra registreringen hemma för att få cash back.
Gjorde en ticket i helgen och frågade vad som gällde då jag har gjort en beställning på ett moderkort som jag vill nyttja cash back + spel kod men komplett har inte skickat moderkortet än.

Permalänk
Skrivet av dwd:

Då är den väl 20:23 i skrivande stund? Alltså har du några timmar kvar på dygnet för den 30 november på utc+8 tid.

Står UCT( coorsinated universal time), inte utc... dvs engelsk tid

Permalänk
Avstängd

Gamepass ultimate från Target blev jag rätt sugen på, men jag lyckas inte skapa konto. Inte med VPN eller utan, appen går inte att ta ned här, privat fönster hjälper inte, adblock av hjälper inte. Det kanske bara är högt tryck nu förstås. Får se om jag kan hitta motsvarande deal någon annanstans, den borde ju inte vara exklusiv till target liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristopherBL:

Står UCT( coorsinated universal time), inte utc... dvs engelsk tid

Det står UTC +8. Alltså kina-tid

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristopherBL:

Läser vilkoren för MSI cashback och det står "From Nov. 2 - Nov 30th 2020 (UCT+08:00)"

Tolkar det som att cashback perioden slutade gälla kl 09.00 imorse. Har någon annan en annan uppfattning?

Den slutar gälla när det blir 1a december i Kina (alltså kl 17:00 i Sverige)

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Fan för er. Fan för grupptryck. Så klart blev man ju tvungen att beställa en Sous Vide trots att jag återupprepade gånger i min hjärna haft en battle och varje gång bestämt att "nej, du behöver ingen sådan"... Jaja priset var ju helt oslagbart. Få hoppas alla får hem dem utan problem nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Fan för er. Fan för grupptryck. Så klart blev man ju tvungen att beställa en Sous Vide trots att jag återupprepade gånger i min hjärna haft en battle och varje gång bestämt att "nej, du behöver ingen sådan"... Jaja priset var ju helt oslagbart. Få hoppas alla får hem dem utan problem nu då.

Samma här, men tror det blir en julklapp istället till närstående!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Samma här, men tror det blir en julklapp istället till närstående!

Det finns en tråd här där folk jättegärna vill höra om det:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1616722-sous-videclock...

Permalänk
Medlem

Nu när BF & CM är snart över så är jag lite nyfiken:

Hittade ni verkligen någonting som var värt att köpa?

Själv köpte jag bara Win10 som någon tipsade om och missade tyvärr G915 Tactile-tangentbord som Inet lade upp för oss SweC. Såg att det var en hel del tips om hårddiskar. Det här året dominerades mest av hårddiskar på BF verkar det som.

Komiskt nog så var den bästa dealen de där Adidas-hörlurar som inte ens var ämnade för just BF..... Så ja, det säger redan en hel del om årets BF - för min del iaf.

Men jag är glad ifall ni andra hittade andra fina grejer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Nu när BF & CM är snart över så är jag lite nyfiken:

Hittade ni verkligen någonting som var värt att köpa?

Själv köpte jag bara Win10 som någon tipsade om och missade tyvärr G915 Tactile-tangentbord som Inet lade upp för oss SweC. Såg att det var en hel del tips om hårddiskar. Det här året dominerades mest av hårddiskar på BF verkar det som.

Komiskt nog så var den bästa dealen de där Adidas-hörlurar som inte ens var ämnade för just BF..... Så ja, det säger redan en hel del om årets BF - för min del iaf.

Men jag är glad ifall ni andra hittade andra fina grejer!

Mjah, hörlurar jag tänkt ha till ps5 50%
Luftrenare xiaomi 45%
Trådlösa xiaomi hörlurar v2 99kr
PS5 handkontroll 10% (måste vara benify som gjorde det)
Säkert något krimskrams till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Nu när BF & CM är snart över så är jag lite nyfiken:

Hittade ni verkligen någonting som var värt att köpa?

Själv köpte jag bara Win10 som någon tipsade om och missade tyvärr G915 Tactile-tangentbord som Inet lade upp för oss SweC. Såg att det var en hel del tips om hårddiskar. Det här året dominerades mest av hårddiskar på BF verkar det som.

Komiskt nog så var den bästa dealen de där Adidas-hörlurar som inte ens var ämnade för just BF..... Så ja, det säger redan en hel del om årets BF - för min del iaf.

Men jag är glad ifall ni andra hittade andra fina grejer!

Jag köpte på mig ett gäng hörlurar där iaf tre av fyra var nedsatta rätt ordentligt. Shoppade även lite spontnat i vuxenkategorin och hade jag haft lite mindre självkontroll hade det nog blivit en 48" OLED också med tanke på att den prissänks så sällan.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Nu när BF & CM är snart över så är jag lite nyfiken:

Hittade ni verkligen någonting som var värt att köpa?

Själv köpte jag bara Win10 som någon tipsade om och missade tyvärr G915 Tactile-tangentbord som Inet lade upp för oss SweC. Såg att det var en hel del tips om hårddiskar. Det här året dominerades mest av hårddiskar på BF verkar det som.

Komiskt nog så var den bästa dealen de där Adidas-hörlurar som inte ens var ämnade för just BF..... Så ja, det säger redan en hel del om årets BF - för min del iaf.

Men jag är glad ifall ni andra hittade andra fina grejer!

LG 34GN850 ~25% nedsatt klassas som godkänt enligt mig iaf. Men visst var det lite trist jämfört med tidigare år.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Ni som beställde Sous-vide från Anova, fick ni paketet verkligen för 1599:-? Jag ser erbjudandet, men när jag försöker beställa den så är det inte det priset i kassan. Tycker att de borde ta bort "bannern" om det är så att priset inte gäller längre.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ni som beställde Sous-vide från Anova, fick ni paketet verkligen för 1599:-? Jag ser erbjudandet, men när jag försöker beställa den så är det inte det priset i kassan. Tycker att de borde ta bort "bannern" om det är så att priset inte gäller längre.

Priser gäller fortfarande, några sidor tillbaka skrev någon att de löste det med att byta webbläsare eller att inte vara inne i incognito-mode.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ni som beställde Sous-vide från Anova, fick ni paketet verkligen för 1599:-? Jag ser erbjudandet, men när jag försöker beställa den så är det inte det priset i kassan. Tycker att de borde ta bort "bannern" om det är så att priset inte gäller längre.

Det stod 1599kr i orderbekräftelsen och det drogs 1599kr från kortet. Så vitt jag kan avgöra får jag samma pris nu när jag testar kl 15:55.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boboiusa:

Jag körde VPN samt ändrade att jag bodde i USA under mitt Microsoft konto.
Ändra här: https://account.microsoft.com/profile/
Under Redigera land/region

Sedan va det bara att lägga till koderna på denna sidan:
http://www.microsoft.com/redeem
Sen ändrade jag tillbaka till Sverige.

Hade du redan laddat Gamepass Ultimate på konto och fick det nya ovanpå?

Har aldrig haft problem med Microsoft, men vill inte tänja gränserna för mycket

Permalänk
Medlem

Första och enda köpet gjort!

Blev TP Link mesh-enheterna från Kjell.
Hoppas dom håller måtet, varit sugen på mesh länge men tyckt att det varit för dyrt.

https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/mesh/tp-link-deco-...

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ni som beställde Sous-vide från Anova, fick ni paketet verkligen för 1599:-? Jag ser erbjudandet, men när jag försöker beställa den så är det inte det priset i kassan. Tycker att de borde ta bort "bannern" om det är så att priset inte gäller längre.

Kör Firefox. Fick först det billigare priset. Sen fick jag för mig att jag skulle regga ett konto. När jag gjort det och gick till kassan så blev det helt plötsligt väldigt mycket dyrare. Försökte ta borta varorna, stänga ner och börja om men det blev samma problem. Öppnade länken i Chrome istället och fick det billigare priset, betalade direkt med PayPal och fick en bekräftelse till mailen med 1599:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Kör Firefox. Fick först det billigare priset. Sen fick jag för mig att jag skulle regga ett konto. När jag gjort det och gick till kassan så blev det helt plötsligt väldigt mycket dyrare. Försökte ta borta varorna, stänga ner och börja om men det blev samma problem. Öppnade länken i Chrome istället och fick det billigare priset, betalade direkt med PayPal och fick en bekräftelse till mailen med 1599:-

Yes, det var exakt det jag gjorde också. Körde i ett inkognito-fönster och fick det för 1599:-

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk

Vimla har problem med SMS nu, kan vara värt att ha i åtanken om ni ska köpa Get Gifted presentkort.

https://forumet.vimla.se/driftinformation-32/undersoekes-2020...

visade sig vara vimla
Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.