Permalänk
Medlem

Sleeving, göra själv?

Hej! Jag lyckades nyligen sabba en pcie kabel till mitt seasonic prime titanium 650w, men istället för att slänga kabeln och köpa ny så tänkte jag att det går ju att laga (och förbättra) själv?
Men, ni som gör det själva, vad behöver jag för verktyg, delar osv? Och vart köper jag det enklast?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Gigabyte B550 S2H | Gskill Trident Z Neo 2x16 3600cl16-16 | Palit GameRock OC 3070 | Fractal design ion+ 650w | Lian li O11 mini | Samsung Odessy G7 | Sennheiser GSP-670 | ROG Claymore MX Red | ROG Chakram

Permalänk
Medlem

Hur har du sabbat den? Tänker om du har pajat hela kabeln så är de nästan smidigare att köpa nytt.
Annars borde du kunna hitta typ allt som behövs på cable-sleeving.com, eller i en välsorterad elhandel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AleMal:

Hur har du sabbat den? Tänker om du har pajat hela kabeln så är de nästan smidigare att köpa nytt.
Annars borde du kunna hitta typ allt som behövs på cable-sleeving.com, eller i en välsorterad elhandel.

Såhär ser den ut nu, Jag tryckte ned den mellan fläktarna men fick inte upp den igen, så jag skulle ju egentligen behöva korta ned den ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Gigabyte B550 S2H | Gskill Trident Z Neo 2x16 3600cl16-16 | Palit GameRock OC 3070 | Fractal design ion+ 650w | Lian li O11 mini | Samsung Odessy G7 | Sennheiser GSP-670 | ROG Claymore MX Red | ROG Chakram