Facebooks digitala valuta Libra gör lamslagen debut år 2021

Permalänk
Melding Plague

Facebooks digitala valuta Libra gör lamslagen debut år 2021

Den en gång storslagna satsningen Libra gör premiär nästa år, i ifrågasatt och nedskalad form utan stöd hos de stora finansinstituten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Valuta styrd av Facebook?
Nej tack.

Permalänk
Medlem

No thanks.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hell no.

Permalänk
Proffsmoddare

HODL

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

vänta nu, libra? är inte det blöjor

Permalänk
Medlem

Ännu en källa till data från användare. Parasitföretag, hoppar över Oculus för Facebook har lagt sig i det och ser verkligen inte varför man skulle vilja ha deras e-valuta.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

vänta nu, libra? är inte det blöjor

Libero.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Stora tech-bolag har uppenbarligen slut på idéer. De försöker återuppliva gamla klassiska knep som company scrip och att betala sina anställda dåligt (Uber, Amazon, Facebook content moderatorer) istället för att skapa nya produkter och tjänster. Meet the new owners, same as the old owners.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Bara för att man slänger in ordet "blockchain" så innebär inte det att det är bra.

Nej tack, jag vill inte ha en kryptovaluta som styrs av Facebook.

Permalänk
Medlem

Bitcoin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

vänta nu, libra? är inte det blöjor

Du tänkte kanske på LIBRA i skåne?
https://www.facebook.com/LIBRABalansSkane/

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

vänta nu, libra? är inte det blöjor

Libra är ett gammalt svenskt slangord/låneord för plånbok.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Vem vill ha detta och vad ska vara nyttan/syftet för användaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlockNoir:

Vem vill ha detta och vad ska vara nyttan/syftet för användaren?

Det är enbart facebook som vill ha Libra.
Antar att syftet är att facebook vill starta någon sorts betaltjänst.

Permalänk
Avstängd

Den hade varit bra om...
...100% säker i form av det i min Wallet är 100% kontrollerat av mig och inte som hos banker där banken kontrollerar kontot och kan stänga av det när som helst eller ta ut pengar när som helst utan min tillåtelse.
...kan användas lika enkelt som kontanter, utan mobiler, utan internet, utan elektricitet.
...0% spårning
...100% FRI
...Inte Facebook ägde den.

Välkommen the World Echonomic Forums THE GREAT RESET där banker ersätts av Big Tech. Facebook Libra , Google Pay, Apple Pay.....

Sverige har snart två år testat en krypto-krona. Ett test som slutar våren 2021.

När kommer Schwab & Co (Biden, EU....) förbjuda kontanter? Våren 2021? Januari 2021?

Permalänk
Medlem

Det här är jag så pass emot att jag undrar om jag inte borde säga upp Spotify bara för att de är med på skiten.

Jag hoppas att det går fullständigt åt h-vete (och det gäller för övrigt även allt annat som Bacefook ligger bakom.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Valuta av en tjänst som agerar diktator när det passar, aldrig.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv

Privat ägd företag som censurerar yttrandefriheten, ska nu lura människor på att de kör "blockchain"! NEJ TACK! Bojkottar ännu mer detta skit företag och känns ännu bättre att jag år 2019 stängde ner mina konton! Längtar tills att Discord släpper liknande social plattform. Åtminstone har man YTTRANDEFRIHET på Discord när man skapar egna grupper osv.

Permalänk
Medlem

jösses.. varför inte sälja själen till djävulen när man ändå håller på ? suck nejtack...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stank:

Den hade varit bra om...
...100% säker i form av det i min Wallet är 100% kontrollerat av mig och inte som hos banker där banken kontrollerar kontot och kan stänga av det när som helst eller ta ut pengar när som helst utan min tillåtelse.
...kan användas lika enkelt som kontanter, utan mobiler, utan internet, utan elektricitet.
...0% spårning
...100% FRI
...Inte Facebook ägde den.

Välkommen the World Echonomic Forums THE GREAT RESET där banker ersätts av Big Tech. Facebook Libra , Google Pay, Apple Pay.....

Sverige har snart två år testat en krypto-krona. Ett test som slutar våren 2021.

När kommer Schwab & Co (Biden, EU....) förbjuda kontanter? Våren 2021? Januari 2021?

Jag är inte i detta forum för att evangelisera Bitcoin, men efter det extrema mothugget mot Bitcoin i den andra tråden om att cryptominers "stjäl" grafikkort från gamers för att mine:a crypto (inte för att mine:a Bitcoin lol), så har jag en respons som iallafall uppfyller några, men inte alla krav:

Bitcoin.

Permalänk
Medlem

För sent. Detta skulle de ha gjort 2015 eller så då FB fortfarande hade förtroende.

Permalänk
Medlem

Hehe Facebook skulle inte tro det va.. Raderar dig så fort du har en åsikt dom inte gillar!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stank:

Den hade varit bra om...
...100% säker i form av det i min Wallet är 100% kontrollerat av mig och inte som hos banker där banken kontrollerar kontot och kan stänga av det när som helst eller ta ut pengar när som helst utan min tillåtelse.
...kan användas lika enkelt som kontanter, utan mobiler, utan internet, utan elektricitet.
...0% spårning
...100% FRI
...Inte Facebook ägde den.

Välkommen the World Echonomic Forums THE GREAT RESET där banker ersätts av Big Tech. Facebook Libra , Google Pay, Apple Pay.....

Sverige har snart två år testat en krypto-krona. Ett test som slutar våren 2021.

När kommer Schwab & Co (Biden, EU....) förbjuda kontanter? Våren 2021? Januari 2021?

Det du skriver har undvikits av mainstream media , Schwab har uttalat sig om kommande år och nollningen.

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Avstängd

Många emot Facebooks Libra. Men vänta till Scwabs Build Back Better slår till. Många kommer nappa på att bli av med sina skulder, få en garanterad inkomst men också förlora all möjlighet att äga något men också bli tvungen att göra allt Schwab & Co säger att man måste göra.

Många protesterade FRA-lagen och övervakningen. Nu springer dom flesta som protesterade med mobiltelefon som registrerar alla deras rörelser, deras kommunikation och om man har Facebook, Siri eller annat allt man säger. TV-apparater som spelar in det man säger, Netflix som registrerar allt man ser på... Youtube-konto som registrerar ens åsikt man har, Har facebook-konto med total bild öva dig själv och kanske även bättre bild över dig än du själv (Hörde att det förutspådde en flicka var gravid innan hon själv visste om det).

Majoriteten kommer använda Facebook Libra när Schwabs våg två av det han och hans polare (Bill Gates, Biden, Big Tech, flesta västerländska politiker.......) nu håller på med att att medvetet förstöra alla småföretag med coronanedstängningarna. Corona används som en urssäkt för deras agenda för systemet som hittills har använts med att låna pengar men aldrig planerat att betala tillbaka det har nått sitt slut. Nu kommer diktaturen fram och är slutet för västvärlden.

Ha det så roligt kommande åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Hehe Facebook skulle inte tro det va.. Raderar dig så fort du har en åsikt dom inte gillar!

Med tanke på hur mycket jag sett som de tillåter ligga kvar så tror jag inte på det påståendet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Stank:

Många emot Facebooks Libra. Men vänta till Scwabs Build Back Better slår till. Många kommer nappa på att bli av med sina skulder, få en garanterad inkomst men också förlora all möjlighet att äga något men också bli tvungen att göra allt Schwab & Co säger att man måste göra.

Många protesterade FRA-lagen och övervakningen. Nu springer dom flesta som protesterade med mobiltelefon som registrerar alla deras rörelser, deras kommunikation och om man har Facebook, Siri eller annat allt man säger. TV-apparater som spelar in det man säger, Netflix som registrerar allt man ser på... Youtube-konto som registrerar ens åsikt man har, Har facebook-konto med total bild öva dig själv och kanske även bättre bild över dig än du själv (Hörde att det förutspådde en flicka var gravid innan hon själv visste om det).

Majoriteten kommer använda Facebook Libra när Schwabs våg två av det han och hans polare (Bill Gates, Biden, Big Tech, flesta västerländska politiker.......) nu håller på med att att medvetet förstöra alla småföretag med coronanedstängningarna. Corona används som en urssäkt för deras agenda för systemet som hittills har använts med att låna pengar men aldrig planerat att betala tillbaka det har nått sitt slut. Nu kommer diktaturen fram och är slutet för västvärlden.

Ha det så roligt kommande åren.

Jag fattade ingenting av det där.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Om valutan är kopplad till deras tjänst och det inte är några problem att växla till och från deras valuta så ser jag inga större problem med det.

Frågan är väl lite mer vad valutan är tänkt att användas till. Köp och sälj grupper, köpa varor via reklam, köpa spel inom platformen?

Problematiken uppstår ju när valutan används utanför deras plattform, när tex företag gör reklam för en pryl som kunden senare endast kan köpa via facebooks valuta.

Sedan stod det att en Libra är lika med en USD. Då undrar jag om kursen är låst till USD. Fördelen är ju att den inte är lika volatil som bitcoin, nackdelen är ju att kursen då blir styrd av hur bra det går för USA. Iofs är ju facebook amerikanskt.

Permalänk
Medlem

Facebook äger väl inte Libra, det är en fristående organisation? Även om Facebook har utvecklat det och är med, så finns det ju massa andra företag osv som är med och styr. Med det sagt ser jag, en total amatör inom området, inte hur det ska fungera bättre än t.ex Paypal redan gör.

Permalänk
Avstängd

"Reklamfilmen" ser ut som någon kommande humanitär insats i något u-land!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |