Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Med tanke på att medel-Ivanov lägger någonstans runt 5 euro på spelet så är ett paket om någon Birgit Nilsson eller rent av en Hammaskjöld, helt hyggligt.
Heck, ska man ta i så är värdet i vissa paket ovärdeligt, med tanke på att man inte kan resa tillbaka i tiden och få sig ett Beta-märke. Men värdet finns ju bara om det uppskattas, så tack för att du devalverar värdet, tack tack.

Nu syftade jag inte bara på riktiga pengar, utan också på tiden man lägger ner att spela för att andra ska ha det roligt (ju fler som spelar desto bättre MM). På sätt och vis jobbar folk gratis för WG, om vi inte hade spelat hade ingen annan heller spelat eftersom MM hade inte fungerat tillfredställande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Nu syftade jag inte bara på riktiga pengar, utan också på tiden man lägger ner att spela för att andra ska ha det roligt (ju fler som spelar desto bättre MM). På sätt och vis jobbar folk gratis för WG, om vi inte hade spelat hade ingen annan heller spelat eftersom MM hade inte fungerat tillfredställande.

Aha. Ja men då drar vi värdet du bidragit som premium över året som detta genererat.
Ca 20% premiumbetalare av över två mille spelare, om man ska tro gamla intervjuer.
Så av €70 som en annan betalar bidrar du med €14 över året.
Du har spelat ungefär 7000 matcher i år, i tier 8. Medel-Ivan spelar en tier 8 i 7 min, så vi ger dig 10 min per match för du dör ju sist av alla. Du har alltså gett ca €105 för din aktiva tid, 15 öre per match.

Du går ganska jämnt ut om man räknar högt för WG och lågt för dig. Medel-Medvedev får tillbaka ungefär vad den gett.
Eller så kan man ju också räkna som så att premiumbetalarnas värde i sin investerade tid har dubblats. Whatever goats you float.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Med tanke på vad folk spenderar på spelet känns dessa presenter en aning fattiga.

De kunde ju välja att inte ge något alls, eller mycket mindre. Att varje år veta att det väntar liknande bonusar är rätt generöst.

Visst finns mycket att säga om WGs modell och spelet i sig, men bonusen är väl något vi absolut inte ska klaga på.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

So Long and Thanks for All the Tank Rewards
24/11/2020
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/tank-rewards-far...

......Don’t forget: November Tank Rewards is ending soon! Complete the missions before November 30 at 06:00 CET (UTC+1) and redeem your points via the Tank Rewards page until December 3!.........

Claim and progress,
Finns på sidan i första länken, kräver inloggning.

---

Kanske fler med samma nollkoll som jag, såg detta när jag letade efter något annat, hade iofs. inte kommit så långt, antar att det hade krävt mer fokus, men något lite progress hade jag som jag kunde plocka hem.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Kanske fler med samma nollkoll som jag, såg detta när jag letade efter något annat, hade iofs. inte kommit så långt, antar att det hade krävt mer fokus, men något lite progress hade jag som jag kunde plocka hem.

Tror det blev en RIP på tier 3 för min del

Edit: Nm, de verkar slutligen har ändrat så man kan plocka ut det några dagar till.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Tror det blev en RIP på tier 3 för min del

Edit: Nm, de verkar slutligen har ändrat så man kan plocka ut det några dagar till.

Trevligt, "gratis" är gott

---

Tips,
Om nu någon planerar att spendera något i WoT under den närmaste tiden så rekommenderar jag starkt att lägga band på sig till jul svängen börjar.
Antagligen den period man kan få absolut mest för sina surt förvärvade ören, de ska väl försöka toppa upp året och därför lite extra godis antar jag.

I fjol så levde jag mig in i dekorationer för första gången, gav verkligen mycket extra när man väl kommit på allt/det mesta.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Trevligt, "gratis" är gott

---

Tips,
Om nu någon planerar att spendera något i WoT under den närmaste tiden så rekommenderar jag starkt att lägga band på sig till jul svängen börjar.
Antagligen den period man kan få absolut mest för sina surt förvärvade ören, de ska väl försöka toppa upp året och därför lite extra godis antar jag.

I fjol så levde jag mig in i dekorationer för första gången, gav verkligen mycket extra när man väl kommit på allt/det mesta.

När startar "julfirandet" i WoT?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

När startar "julfirandet" i WoT?

Jag kommer inte ihåg riktigt, men antar det var när det blev "jul-tema" i garaget, kommer med "jul maidens" och dekorations hanteringen, de hade "loot boxes" för jul/nyår och innehållet i dessa var om jag kommer ihåg rätt så var innehållet i dessa nog dubbelt mot priset och i bland mer i vad man fick, om man "pysslade" med dekorationer så viktigt att lära sig hur bygga om och hur dubbletter fungerar, finns säkert någon video i ämnet från förra årets event.

Rätt mycket mot min moral med lootlådor, men "drogs med" iom. för dem som jag ser det ovanligt goda värdet, annars vanligen inte mycket att hänga i "julgranen" när det gäller "bjuda"/rabatter

MEN,
Jag skulle hålla koll i den här tråden som jag länkar nedan (vilket jag ska) för jag kommer i alla fall inte shoppa något innan det blir belagt att det funkar värdemässigt som förra året, någon föreslog/kom ihåg i tråden runt 6/12 man får hålla koll.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/758264-monthly-...

Obs,
Med det ovan sagt så har jag ingen aning om det kommer att fungera som i fjol (första gången jag tog mig tid att lära/bry mig om eventet), den som lever får se.

Edit in,
Såg från tråden ovan att någon tycktes sig minnas 15/12, det lär visa sig.

Edit in 2,
Reklamvideo för "julpysslet", men inget släppdatum ännu såvitt jag kan se, Chuck Norris "draftad"

Mer text, mer text.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Winter Advent Calendar: Score the Hottest Daily Deals!
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/winter-advent-ca...

Det som är grattis/dag om jag förstått det rätt

Citat:

...........Log in to accept today’s daily mission via the in-game Advent Calendar, and complete the challenge before 07:00 CET (UTC+1) tomorrow for a nice stash of Personal Reserves!

Rewards,
2 Personal Reserves: +50% XP for 2 hours
2 Personal Reserves: +50% credits for 2 hours
2 Personal Reserves: +200% Crew XP for 2 hours

Objectives,
Play a battle
Place among the top 10 on your team by damage caused

Restrictions,
Only in Random Battles
Only in Tier IV–X vehicles
Once per account
..........

Har för mig att de heta dealsen inte var så heta i fjol, men det kan ju ha ändrat sig.

Edit in,
Fanns lite mer att "tjäna" ihop för vecka 1 såg jag nu.

Missions,
Available from December 1 at 06:00 CET (UTC+1) through December 8 at 06:00 CET (UTC+1)

https://worldoftanks.eu/en/news/special-offers/first-week-of-...

Mer text.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Trevligt, "gratis" är gott

I slutänden visade det sig att jag redan hade valt trean, och endast var 20 poäng från fyran... Lite surt med tanke på att jag lirade mycket i helgen, lär säkert bara varit några matcher från att nå dit

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

I slutänden visade det sig att jag redan hade valt trean, och endast var 20 poäng från fyran... Lite surt med tanke på att jag lirade mycket i helgen, lär säkert bara varit några matcher från att nå dit

Trist, körde igår och saknade 1 crate för lite mer saker på ett mission, hittade inget sätt jag kunde lösa det och trolla fram den sista och uppdraget gick ur tiden med 4 timmar tillgodo olösbart, så du har min sympati

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

När startar "julfirandet" i WoT?

Holiday Ops 2021: Event Guide,
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2021...

December 9, 2020 at 08:00 CET through January 11, 2021 at 08:00 CET (UTC+1)

Datum satt nu, läs mer på länken ovan.
Som jag skrev innan hoppas jag att det är lika bra som i fjol, men läs på innan i deras forum och här (kommer berätta vad jag kommer fram till för vad det kan vara värt ) innan du spenderar något.

Mer text.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Hur går det med juldekorationerna?
Har kommit till 7 och 75% till 8 själv av de 10 nivåerna av "julmys".
Jag har inte shoppat några lådor ännu utan dekorationer endast från uppdragen, men annars verkar upplägget i deras köpeboxar lite som förra året såvitt jag kan se.

Fastnade i "förlustloop" och kunde inte hoppa ur som jag brukar göra den första dagen, så 40% wr på ca 100 matcher ett hyfsat dipp, nu ska dock tilläggas att de senare matcherna i den sviten inte var av högsta personliga prestationsnivå, dvs. sent och trött
Brukar annars sluta om det går överkört efter 10-15 matcher och köra dagen efter.

Så känt mig mindre motiverad de senaste dagarna att "investera" något

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Samma här. Verkar som att det blir lika enkelt komma upp i nivå i år som i fjol.
Att investera i gambling är endast värt om man är ute efter guldet, som förra året. Skummade igenom QB-videon med hans siffror men verkar vara precis som förra året, ungefär 35-50 guld per krona istället för 20-30. Ska kanske köpa någon låda eller två sista dagarna att suga på restena av året. Hoppas på att samla ihop till nyårs-skinnet så några sådana lådor vore nice. Och varför inte chans till 3D-skinnet till whatever. Sånt skulle jag betala med kort för.

70% WR här annars över ca 2h speltid, MM ger och tar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har 2-3 level 5 dekorationer kvar (nästan shards för en till), samt inte fått någon/skapat någon stor dekoration utöver den man fick direkt. F2P, så 100% small box.

Rollade helt klar random level 5 en-två dagar för mycket, fick för mig att bestämd kategori var mer än dubbla jämtemot random, kunde nog nått level 10 igår om jag inte skapat en massa random level 5 med <50% chans att få en typ jag inte hade.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Nådde level 10 idag @cb99

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Nådde level 10 idag @cb99

Förföll och köpte en stor "lotis" av julvariant idag, får tvätta plånboken med tvål hann aldrig spela något igår.
Så 10 gick förstås då i ett huj samt de stora julprydnaderna, hade tur med dubblett guldtanksar i flera omgångar (ger guldvärdet då), fick 3-4 av 10e utsmyckningarna (meningslöst för mig, då jag inte alls kör10 längre) så 34k guld inte så mycket silver, 48 dagar premium gsor (otestad) o 152k, t78, sherman multi-loader och lite annat små guldtanks krams, dvs. bra utdelning av fru fortuna just för mig denna gång. Däremot fortfarande kämpigt med m.m.

Så lade ned resten på böckerna, om en symbol endast finns en gång på det man behöver fylla så är det bara klicka på kortet för en garanterad träff. Kolla på bonus intervallet och satsa på de som ligger närmaste i antal för att höja multiplikatorn på crediter i spel. Ex. om man ligger på 42 i ett album så ger endast en till upp till 43 0.2%, alla man gör kan man sedan slå sönder igen för lite mer shards då de stannar i albumet, ligger nu på 39% credit bonus i spelet. (prydnader, stora prydnader samt mina halvfulla album)

Var något med sista dagen att man skulle bryta sina dekorationer och pussla album, men är inte säker på hur det fungerar och varför, får läsa på där.

Cheapbooks har gjort några bra att ha videos i ämnet dekorider/album m.m.
https://www.youtube.com/user/cheapbooks

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

@cb99 bonusintervaller? Funderade lite på hur det funkade med kreditbonusen igår då jag inte såg någon ökning av "basvärdet" när jag skapade de sista dekorationerna för att nå level 10. Låter logiskt att den tickar upp efter X-dekorationer, hur ser man hur långt det är till nästa? Får kolla videon när jag kommer hem.

Jag kommer nog främst grinda stora dekorationer nu tills jag har alla. Klart ett tick på 0.2%x10 är ju bättre om man bara behöver några få dekorationer, speciellt jämfört mot vad tredje och fjärde stora kostar.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@e1m1 - Grattis till nivå 10 också!
På albumen har du intervaller som påverkar hur mycket krediter du tjänar, men tror att de stora dekorationerna ger mest om man gör klar dessa först som du tänkte, man har ju ändå lite autofill på alla dekorationer man får som ändå hamnar i albumen.
Och efter de stora börja botten upp i albumen som jag ser det och ta de till närmaste högre bonus intervall, man ser intervallen om man hovrar överkant ute till höger. Har fungerat att bara klicka i albumet sedan dekroider utan att ändra, kolla albumet och göra samma sak igen för ny saknad bild, har alltid då fått det jag valt tillverkat.

Köpte som jag skrev tidigare "1 stor lotis" så har nu pusslat till 41% kredit bonus, men kör inte så mycket som jag borde för att nyttja detta.

Spekulation:
Iofs. så tror jag efter ett antal år att de trimmar mm för att få så korta matcher det går när det är läge för ökad handel, beroende på var man finns i skill-trädet blir man mer eller mindre påverkad då de har specialer. Kör i dessa perioder själv de tanks jag har störst chans att påverka något med och färre rundor, jag försöker spotta tidigt så att i bästa fall mitt lag kan ta ut de ofta mer aggressiva bra spelarna för att försöka vända så tidigt det går, fungerar ibland i alla fall men blir rätt tråkigt då jag har mer tanks som jag normalt skulle köra.

Min "jul-dipp",
(kör inga höga tiers längre, och svårare att hålla bra resultat i "roll-over")

https://images2.imgbox.com/32/e0/vW9zCMnf_o.jpg

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

@cb99
Jag är på 31% efter att ha köpt min andra stora igår. Noterade var intervallerna var igår också, 3 är strax över 42, en på 40 (39 då jag började lira igår). Ska eventuellt crafta några för att försöka få upp den till 43 (antagligen tier 2 eller 3, är väl 200 shards eller något). Sen får smådekos chilla tills jag har de andra stora.

Jag kontrar din jul-dipp med en jul-topp (iaf igår, spridda skurar under senaste veckan)
https://www.noobmeter.com/player/eu/Gnaal/552957369/

Kör nästan exklusivt ToTT i nuläget (och har gjort detta i 1-2 år nu) +lite T8 prems när jag har fått premiumtime från något och pallar lira extra. Så; M46 (kommer inte ha "råd" med M48, men vill maxa exp till crew från uppdrag), JP1 (ska skaffa åtminstone en till i branchen till Jul, få se om jag free-expar till JT eller tar både Ferdi och JT) samt tränar ny crew i Stug G. Kanske köper in T6 också (JagdPanzer 4?) när jag har 100% crew i Stug, speciellt om jag skippar Ferdi då jag ändå har spares från DickerMax rental (bonuskod EHRE).

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@e1m1
Ja se där man får gratulera, du fick alla mina vinster och lite till

OBS!,
På album, trycka på det som saknas har fungerat varenda gång för mig på 1-4 dekorationer, men inte på 5 dekorationer, så man får vara listig där och nog använda sina dubblett skydd.
För vad det är värt, min upplevelse förstås.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

@cb99
Jepp, WG har börjat betala tillbaka lite för alla helvetessessioner man haft under året

IMHO, dublettskydden ska ENDAST användas vid sista möjliga tillfälle då de behövs, eftersom de är mest effektiva då. Antingen för att fullfölja allt helt (vilket kanske inte blir gångbart utan köbe-lådor, vi får se), eller om inte så för att nå sista creditsnivåerna senare. Vad jag minns har jag ändå bara 1-2 tier 3 av den typen och tror även jag har typ 1/3 eller så av tier 2, så lär inte tappa mycket shards i onödan i vilket fall.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@e1m1
Som sagt gratulerar har inte gått lika värdesämre idag så kanske tomten ändå ser hur snäll jag har varit hela året

Allt du får när du väl har 5at gator o torg kan man söndra, allt du bygger enkom för albumet kan du söndra då det registreras direkt.
Verkar var bäst taktik om man siktar på att komma till 43 att köra från botten, har ett album som jag försöker ta till 73 som där allt är gjort 1 t.o.m. 4 men då saknas ändå mycket för att komma till 73 dvs. en massa dyra 5 dekorationer.
Dvs om man inte har shards i överflöd, maxat gator o torg o byggt de stora dekorationerna så tror jag mest klirr för julgranspyntet får man genom att lyfta 1-3 + någon 4 så att man får 43 och sedan börja på nästa album tills alla har 43.
Nu är väl det man får, en del tvivelaktiga skins inte hela världen men ett par är väl ok, fast kör med historiska skins avslaget då jag tycker det känns bättre.

Kredit bonusen lever väl hela januari också tror jag, måste kolla upp det där med söndra allt på gator o torg sista dagen för att toppa albumen, kommer inte ihåg hur det fungerade bara att några föreslog det.

Kom och tänka på,
Rätt säker på att julmys faktorn inte brydde sig om man hade dubbletter där det typ finns 4 saker av samma modell, inte 100 men rätt säker på att jag ett tag hade 3 lika samma bollar i granen och fick ökad "mysfaktor" som jag trodde inte fungerade;)

Stavning.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

@cb99
Japp, man bör söndra (coolt ord allt som man inte använder direkt. Samt sista dagen i januari (?) efter att man spelat klar, köra julgransplundring och söndra det med

Jag tror dock inte din metod att så snabbt som möjligt nå tröskelvärdet för en enstaka kollektion är det bästa i slutändan. När man har det som jag, dvs 3 stycken som har långt kvar till nästa, och en som är precis under, kan det vara värt det. Men när jag väl fått upp den till 43, tror jag definitivt det bästa är att köra random tills man närmar sig nästa. Visst det tar längre tid då det sprids över 4 kollektioner, men du får också dubbelt så många eftersom kostnaden för att begränsa till en är det dubbla.

Dvs. om du inte fokuserar kommer du bara ha kommit halvägs till att få upp samtliga till nästa tröskelvärde, när du skulle kunna vara där med ett album. Men om du fokuserar kommer du bara ha nått din andra när du istället kunde ha alla fyra, eller pga ojämn spriding i alla fall vara väldigt nära.

Så jag kommer nog köra random album tills jag börjar närma mig 73, typ 65 eller så i genomsnitt per grupp.
Då kommer jag börja kolla om där är kategorier som är relativt tomma och köra dem baserat på kostnad och risk att få dubletter. Främst per typ då eftersom det är mindre grupper än album, så om jag har väldigt få installationsljus kommer jag kör det.
Men även tier/album kan vara intressant även om det är osannolikt att det är värt det. Kostnaden är dubbel för varje sak man begränsar, så kravet är att "gruppen" har mer än dubbelt så många kvar än genomsnittet.

I nuläget har jag 18 antidup, när jag <=18 dekos kvar totalt för att nå 73 i varje album, använder jag anti dup och kör tills åtminstone ett album är fullt (random album, tier beror nog på lite vad jag har). Givetvis tidigare då om jag har fler antidups.

När ett album har 73 kör jag per album med antidup tills de andra också har 73. Tier igen lite beroende på vad jag har, om jag har alla tier 1-3 i ett album, eller väldigt nära, kan man ju lika bra köra full random. Men om många tier 1-2-3 kvarstår kanske det är bättre att välja specifika tiers då det är billigare och man antagligen ändå kommer få en lågtier.

Det är min strategi för att maximera tiden man har med så hög bonus som möjligt. Hellre en tia i timmen från och med imorgon, än en femma i timmen från och med idag och en femma till från och med nästa vecka, typ

Och du kan ha flera dubletter i de kategorier som har flera slots, har t.ex. två av samma julgranskula (2 slots av 4).

ändrat exempel
Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

^
+
Låter som du tänkt till ordentligt, ska ta och läsa igenom ordentligt tills nästa fördelning av mina shards.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Lite stats på årets jullådor,
(för vad det är värt )

Vad tror ni om Crew 2.0?
(förhandstitt, spekulationer)

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Är rätt skeptisk till Crew 2.0.

Först och främst känns det som att det kommer bli rätt svårt med 75 levels + extra bonusar från instruktörer att balansera det på ett sätt så att varje ny skill level känns meningsful, samtidigt som inte en fulltränad crew är helt op mot en otränad.

Får väl hoppas att det är som idag där det blir störst effekt i början, för att sedan klinga ut, antingen via hur bra olika saker är, och/eller hur stor effekt det blir fram emot slutet i varje ny skill.

Sedan är det ju hur överföringen sker. Tydligen ska ett crew räcka till 3 tanks nu. Kommer man kunna samla xp från inte bara flera besättningsmedlemmar i en nuvarande vagn till en ny "grupp", utan även från flera olika vagnar? Om inte känns det extra hårt att ha spenderat de senaste två åren med att konstant grinda nya vagnar med nya crew från 75%, bara för att få en massa crew man inte kommer använda.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Är rätt skeptisk till Crew 2.0.

Först och främst känns det som att det kommer bli rätt svårt med 75 levels + extra bonusar från instruktörer att balansera det på ett sätt så att varje ny skill level känns meningsful, samtidigt som inte en fulltränad crew är helt op mot en otränad.

Får väl hoppas att det är som idag där det blir störst effekt i början, för att sedan klinga ut, antingen via hur bra olika saker är, och/eller hur stor effekt det blir fram emot slutet i varje ny skill.

Sedan är det ju hur överföringen sker. Tydligen ska ett crew räcka till 3 tanks nu. Kommer man kunna samla xp från inte bara flera besättningsmedlemmar i en nuvarande vagn till en ny "grupp", utan även från flera olika vagnar? Om inte känns det extra hårt att ha spenderat de senaste två åren med att konstant grinda nya vagnar med nya crew från 75%, bara för att få en massa crew man inte kommer använda.

Håller med dig i allt du skriver samt för mig så tar det också ett större steg med detta från lite "simulator" mot något alldagligare vilket gör att det tappar rejält i attraktionen för mig.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Hej på er
Snart dags för den stora jul-grinden.
En gammal sliten fråga men det jag söker är up-to-date info. Vilken/vilka premium tank(s) är bäst på att generera credits? Ligger t34:an fortfarande i toppen eller någon annan tank? Jag brukar variera mellan t34, t26e5 och is6 när jag försöker hamstra credits men det finns kanske någon mer lämplig tank nu.
(Jo jag har googlat och hittat massor med gammal info)

Permalänk
Medlem

@cb99
Jag skulle verkligen inte kalla WoT en simulator, det är definitivt väldigt mycket mer av ett arkadspel redan imho, även om stora delar av tjusningen kommer från mängden olika vagnar som skilljer sig i olika avseenden som också är (eller åtminstone var) relevanta i verkligheten

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz