Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Med tanke på att medel-Ivanov lägger någonstans runt 5 euro på spelet så är ett paket om någon Birgit Nilsson eller rent av en Hammaskjöld, helt hyggligt.
Heck, ska man ta i så är värdet i vissa paket ovärdeligt, med tanke på att man inte kan resa tillbaka i tiden och få sig ett Beta-märke. Men värdet finns ju bara om det uppskattas, så tack för att du devalverar värdet, tack tack.

Nu syftade jag inte bara på riktiga pengar, utan också på tiden man lägger ner att spela för att andra ska ha det roligt (ju fler som spelar desto bättre MM). På sätt och vis jobbar folk gratis för WG, om vi inte hade spelat hade ingen annan heller spelat eftersom MM hade inte fungerat tillfredställande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Nu syftade jag inte bara på riktiga pengar, utan också på tiden man lägger ner att spela för att andra ska ha det roligt (ju fler som spelar desto bättre MM). På sätt och vis jobbar folk gratis för WG, om vi inte hade spelat hade ingen annan heller spelat eftersom MM hade inte fungerat tillfredställande.

Aha. Ja men då drar vi värdet du bidragit som premium över året som detta genererat.
Ca 20% premiumbetalare av över två mille spelare, om man ska tro gamla intervjuer.
Så av €70 som en annan betalar bidrar du med €14 över året.
Du har spelat ungefär 7000 matcher i år, i tier 8. Medel-Ivan spelar en tier 8 i 7 min, så vi ger dig 10 min per match för du dör ju sist av alla. Du har alltså gett ca €105 för din aktiva tid, 15 öre per match.

Du går ganska jämnt ut om man räknar högt för WG och lågt för dig. Medel-Medvedev får tillbaka ungefär vad den gett.
Eller så kan man ju också räkna som så att premiumbetalarnas värde i sin investerade tid har dubblats. Whatever goats you float.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Med tanke på vad folk spenderar på spelet känns dessa presenter en aning fattiga.

De kunde ju välja att inte ge något alls, eller mycket mindre. Att varje år veta att det väntar liknande bonusar är rätt generöst.

Visst finns mycket att säga om WGs modell och spelet i sig, men bonusen är väl något vi absolut inte ska klaga på.

Permalänk
Medlem

So Long and Thanks for All the Tank Rewards
24/11/2020
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/tank-rewards-far...

......Don’t forget: November Tank Rewards is ending soon! Complete the missions before November 30 at 06:00 CET (UTC+1) and redeem your points via the Tank Rewards page until December 3!.........

Claim and progress,
Finns på sidan i första länken, kräver inloggning.

---

Kanske fler med samma nollkoll som jag, såg detta när jag letade efter något annat, hade iofs. inte kommit så långt, antar att det hade krävt mer fokus, men något lite progress hade jag som jag kunde plocka hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Kanske fler med samma nollkoll som jag, såg detta när jag letade efter något annat, hade iofs. inte kommit så långt, antar att det hade krävt mer fokus, men något lite progress hade jag som jag kunde plocka hem.

Tror det blev en RIP på tier 3 för min del

Edit: Nm, de verkar slutligen har ändrat så man kan plocka ut det några dagar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Tror det blev en RIP på tier 3 för min del

Edit: Nm, de verkar slutligen har ändrat så man kan plocka ut det några dagar till.

Trevligt, "gratis" är gott

---

Tips,
Om nu någon planerar att spendera något i WoT under den närmaste tiden så rekommenderar jag starkt att lägga band på sig till jul svängen börjar.
Antagligen den period man kan få absolut mest för sina surt förvärvade ören, de ska väl försöka toppa upp året och därför lite extra godis antar jag.

I fjol så levde jag mig in i dekorationer för första gången, gav verkligen mycket extra när man väl kommit på allt/det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

---

Tips,
Om nu någon planerar att spendera något i WoT under den närmaste tiden så rekommenderar jag starkt att lägga band på sig till jul svängen börjar.
Antagligen den period man kan få absolut mest för sina surt förvärvade ören, de ska väl försöka toppa upp året och därför lite extra godis antar jag.

I fjol så levde jag mig in i dekorationer för första gången, gav verkligen mycket extra när man väl kommit på allt/det mesta.

När startar "julfirandet" i WoT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Jag kommer inte ihåg riktigt, men antar det var när det blev "jul-tema" i garaget, kommer med "jul maidens" och dekorations hanteringen, de hade "loot boxes" för jul/nyår och innehållet i dessa var om jag kommer ihåg rätt så var innehållet i dessa nog dubbelt mot priset och i bland mer i vad man fick, om man "pysslade" med dekorationer så viktigt att lära sig hur bygga om och hur dubbletter fungerar, finns säkert någon video i ämnet från förra årets event.

Rätt mycket mot min moral med lootlådor, men "drogs med" iom. för dem som jag ser det ovanligt goda värdet, annars vanligen inte mycket att hänga i "julgranen" när det gäller "bjuda"/rabatter

MEN,
Jag skulle hålla koll i den här tråden som jag länkar nedan (vilket jag ska) för jag kommer i alla fall inte shoppa något innan det blir belagt att det funkar värdemässigt som förra året, någon föreslog/kom ihåg i tråden runt 6/12 man får hålla koll.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/758264-monthly-...

Obs,
Med det ovan sagt så har jag ingen aning om det kommer att fungera som i fjol (första gången jag tog mig tid att lära/bry mig om eventet), den som lever får se.

Edit in,
Såg från tråden ovan att någon tycktes sig minnas 15/12, det lär visa sig.

Edit in 2,
Reklamvideo för "julpysslet", men inget släppdatum ännu såvitt jag kan se, Chuck Norris "draftad"

Mer text, mer text.
Permalänk
Medlem

Winter Advent Calendar: Score the Hottest Daily Deals!
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/winter-advent-ca...

Det som är grattis/dag om jag förstått det rätt

Citat:

...........Log in to accept today’s daily mission via the in-game Advent Calendar, and complete the challenge before 07:00 CET (UTC+1) tomorrow for a nice stash of Personal Reserves!

Rewards,
2 Personal Reserves: +50% XP for 2 hours
2 Personal Reserves: +50% credits for 2 hours
2 Personal Reserves: +200% Crew XP for 2 hours

Objectives,
Play a battle
Place among the top 10 on your team by damage caused

Restrictions,
Only in Random Battles
Only in Tier IV–X vehicles
Once per account
..........

Har för mig att de heta dealsen inte var så heta i fjol, men det kan ju ha ändrat sig.

Edit in,
Fanns lite mer att "tjäna" ihop för vecka 1 såg jag nu.

Missions,
Available from December 1 at 06:00 CET (UTC+1) through December 8 at 06:00 CET (UTC+1)

https://worldoftanks.eu/en/news/special-offers/first-week-of-...

Mer text.
Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

I slutänden visade det sig att jag redan hade valt trean, och endast var 20 poäng från fyran... Lite surt med tanke på att jag lirade mycket i helgen, lär säkert bara varit några matcher från att nå dit

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

I slutänden visade det sig att jag redan hade valt trean, och endast var 20 poäng från fyran... Lite surt med tanke på att jag lirade mycket i helgen, lär säkert bara varit några matcher från att nå dit

Trist, körde igår och saknade 1 crate för lite mer saker på ett mission, hittade inget sätt jag kunde lösa det och trolla fram den sista och uppdraget gick ur tiden med 4 timmar tillgodo olösbart, så du har min sympati

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Holiday Ops 2021: Event Guide,
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2021...

December 9, 2020 at 08:00 CET through January 11, 2021 at 08:00 CET (UTC+1)

Datum satt nu, läs mer på länken ovan.
Som jag skrev innan hoppas jag att det är lika bra som i fjol, men läs på innan i deras forum och här (kommer berätta vad jag kommer fram till för vad det kan vara värt ) innan du spenderar något.

Mer text.