Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Så trodde jag också när jag beställde en 3080 av dom sent, men visst var det på riktigt.
Tror mycket sker bakom kulisserna som vi inte har en aning om som konsumenter så tror det är på riktigt för er.

Ganska mycket jobb med att varje dag behöva gå ut med information till kunder om det kommer leveranser med cpu eller ej. Så tror mycket händer som dom bara inte orkar eller behöver få ut med hela tiden till oss olidliga nästintill maniska konsumenter 😂

Skrivet av Mieriola:

Har du fått nån specifik info som fått dig att tvivla?
Det är såklart extrema osäkra leveransdatum men nåt måste ju ligga till grund att datumet ändrats, man flyttar inte tillbaka ett datum såpass mycket utan orsak.

Manisk?? inte alls??
Inte mer än att han jag snackade med gav intrycket om att jag inte borde förvänta något Nej inte riktigt. Datumet ändras såklart på grund av något men har ett gäng ram-minnen som bytte leveranstid 3 ggr också på kort tid. Det får som sagt bli en glad överraskning om något packas imorgon

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Nu precis så flyttades min order på inet på en 5800X till den 11:e december från den 4:e, nu hoppas jag på komplett istället som fortfarande säger imorgon.

Permalänk
Skrivet av Simonsky:

Fick SMS, beställde på releasen vid 1510

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu mina CPU-hungriga vänner:

5600X
110st påväg just nu från distributör.
Om det som är lovat landar så kommer ALLA liggande orders täckas med råge i slutet av december månad

5800X
Fortfarande inte hört något i närtid
Om det som är lovat landar så kommer ALLA liggande orders täckas med råge i slutet av december månad

5900x
Väntar ännu på 48st som ska levereras in.
I slutet av december kommer ett större lass som kommer täcka mer än hälften av nuvarande orders

5950X
Väntar ännu på 60st som ska levereras in.
Om det som är lovat landar så kommer ALLA liggande orders täckas i slutet av december månad

/Patrik

Stort tack för infon! Tolkar jag det rätt som att om jag och två vänner lägga beställning på var sin 5600x idag, då bör vi kunna ha 5600X i vår hand innan december är slut?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rejzer:

Stort tack för infon! Tolkar jag det rätt som att om jag och två vänner lägga beställning på var sin 5600x idag, då bör vi kunna ha 5600X i vår hand innan december är slut?

Om inget konstigt händer mellan så ja så ser det ut som att det går

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Min Dustin order på 5900X flyttad till 4e Januari. Trodde inte på mitt December datum så inte överraskad. Och egentligen kan de vänta till jag får tag på ett 6800 XT till rimligt pris. Eller tills min nuvarande PC dör helt....

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

någon annan som inte kan se sina beställningar på webhallen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zap117:

någon annan som inte kan se sina beställningar på webhallen ?

Jag loggas ut, kan inte se ordrar och annat. Tänkte lägga en beställning på 5600x efter inlägget ovan då jag bara beställt en på inet hittills och där får man inte mycket info.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Min Dustin order på 5900X flyttad till 4e Januari. Trodde inte på mitt December datum så inte överraskad. Och egentligen kan de vänta till jag får tag på ett 6800 XT till rimligt pris. Eller tills min nuvarande PC dör helt....

Min 5900x på Dustin är just nu flyttad till 21/12, så kanske har man en julklapp till sig själv, men med tanke på att leveransdatumet skjutits upp 4 ggr nu så räknar jag inte med det.

Permalänk
Medlem

@Don Stroker @Mieriola OK nu har jag fått sms att 5600X plockas hos Inet. Så det blir väl en trevlig överraskning då!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

@Don Stroker @Mieriola OK nu har jag fått sms att 5600X plockas hos Inet. Så det blir väl en trevlig överraskning då!

Härligt! Min plockas nu också.

Nu hamnade jag däremot i en lustig situation där chassit jag bytte till är försenat till tidigast måndags och i princip alla andra alternativ jag hade ett par veckor sen är slut i lager...

Permalänk
Medlem

Order plockas på inet för 5600x, beställde 26/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexison:

Order plockas på inet för 5600x, beställde 26/11.

Same!

Är det förresten någon med 5800x, 5900x, 5950x som skulle vilja låsa upp en Far Cry-kod till mig? Har en kod men det går visst inte att låsa upp med 5600x.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Beställde från Inet 27/11 på faktura. Fick precis meddelande att min 5600X håller på att packas 🤘

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Order plockas, beställde 21/11 (inet) 😱

Visa signatur

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0

Permalänk
Medlem

En månad tidigare än jag trodde, fick sms om att ordern har plockats och inte längre går att ändra.
Hoppas det stämmer och inte är något fel

EDIT: det är korrekt, dom levereras ut nu Yay

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ser ut som att 31st 5800x är på väg till Webhallen, varvid Webhallen blandar och ger så att man inte kan se sina beställningar!

Permalänk

Vågar man lita på inets info om sin order?
Min 5600x håller också på att plockas.
Känns sjukt för mig som beställde så sent som 23/11.

Permalänk

Hade hoppats man kunde haft processorn och de andra delarna man beställde samtidigt innan Cyberpunk kom ut men nu när datumet för 5800 på Inet hoppat fram så ser det inte lika bra ut. Får hoppas mina gamla delar orkar med.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från Elgiganten att dom plockar en order och från Komplett står fortfarande som 2/12. Kanske får båda 5900x i veckan.

Edit:
Ingen är till salu
Min bror ska ha en av dom.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk

@Webhallen

Hej!
Nice att 5600x är påväg in! beställde den 15;04, och det står att 122 pers beställde fram till 16;00. Om 110st är påväg in så borde jag garanterat få en? Är det möjligt att göra en grov uppskattning om när den kan tänkas gå att hämta i butik i Malmö? Hade varit hjälpsamt då jag beställt från flera hemsidor och ska avbeställa från dom andra om ni är snabbast.

Permalänk

Kan första bästa uppdatera när ni er order uppdateras från plockas till skickad (5600x)

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

@Don Stroker @Mieriola OK nu har jag fått sms att 5600X plockas hos Inet. Så det blir väl en trevlig överraskning då!

Härligt Lyckans alla er Men antar ni har väntat ett tag, jag lade in min beställning i förra veckan så klart ni ska ha först haha

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk

Strax innan 19.00 idag fick jag mail från Webhallen att min 5900X är redo att hämtas i butik Infra City (centrallager).

Om de fått in ett parti idag eller om lagerpersonalen hunnit ikapp vet jag inte men nu kan det bara vara en handfull order kvar på 99XX-serien då jag hade ett mycket högt nummer.

00XX nu är turen snart eran

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk
Skrivet av Don Stroker:

Härligt Lyckans alla er Men antar ni har väntat ett tag, jag lade in min beställning i förra veckan så klart ni ska ha först haha

Gjorde jag med. Min plockas nu. Kanske bara tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Kan första bästa uppdatera när ni er order uppdateras från plockas till skickad (5600x)

Mvh

Nu står den som skickad för mig och dök upp i Postnord-appen med spårningsnummer.

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Nu står den som skickad för mig och dök upp i Postnord-appen med spårningsnummer.

Min med. Helt sjukt, jag behövde vänta en hel vecka 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Min med. Helt sjukt, jag behövde vänta en hel vecka 😂

Ja, det är helt sjukt hur snabbt det gick.
Antingen så har kön minskat enormt mycket pga avbokningar under veckan/helgen eller så har @Inet kunnat trolla fram en oväntat stor leverans. En kombo av bägge är såklart också möjlig.

Permalänk
Medlem

Nu kommer postnord sitta på dom till den 30e ska ni se

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Beställde en 5600x 18/11 från Inet, plockades idag. Hoppas RTX 3080 släpper upp snart också så man kan börja nyttja LG 34GN850 jag köpte under BF