3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nachtgeist:

Jag fick samma mail, väntar på Strix 3080 OC. Var plats 19 i kön senast jag frågade, efter vad som verkar vara senaste leveransen 3/11. Man sa även att jag förmodligen skulle komma med nästa leverans. Tror således inte man ska läsa in för mycket i budskapet om långa väntetider, det vet vi ju redan. Huvudpoängen i mailet är snarare att man ska låta bli att tjata på kundtjänst om köplats för att de har annat att göra och att de kommer hänvisa till ordersidan för att se leveranstid. Just det är lite lustigt då det för mig har stått 3/11 ända sedan beställning, vilket heller inte har ändrats nu när vi passerat datumet med råge.

Jag är i samma sits. Deras system är ju kasst, de hänvisar hela tiden til ordersidan, men den visar ju bara vilket fantasidatum de tror att de har lager, inte när leverans kan ske. Inte konstigt att det blir tryck på kundtjänst.

Permalänk
Medlem

nu fungerar Webhallens sida igen 👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag avbokat RTX3080 på Inet. Känns befriande! Får se fram emot RTX4000 på 7nm istället

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6000c28 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3900X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400 780M 1TB 980Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

lol... vilken idiot jag är. Sorry grabbar! Tack för förklaringen.
Vill minnas att jag bytt flik där tidigare men måste ha glömt det när jag skrev det långa inlägget natten till idag.

Har uppdaterat mitt långa inlägg för att förtydliga att felet låg hos mig.

Lugnt vi sitter i samma båt 😂 ber till gudarna att det kommer en stor leverans i slutet av veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Sådär, nu har jag avbokat RTX3080 på Inet. Känns befriande! Får se fram emot RTX4000 på 7nm istället

Jag vill nog gärna se 4000-serien på 5nm

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering på Proshop idag, dom har levererat några 3080 TUF non-OC/OC kort som var inkommande. Men inga nya på väg.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

@Asus.David: Vad är det som pågår, har leveransen som var tänkt komma denna vecka uppskjutet igen? Förstår inte varför ni har så mycket problem men inte andra tillverkare. Läser man här så verkar inte vara problem med leveransen från andra tillverkare men självklart efterfrågan är hög. Men med er är både efterfråga och leveransen ett problem?

Tappar tålamodet och byter kort snart. Inte hänt något sen 1-2 månader tillbaka från er sida. Fortfarande problem med leveranser.

Missförstå inte, Inger personligt mot dig. Du är snäll som uppdaterar här då och då men blir lite trött på Asus. Erbjuder ju mina pengar men ni vill inte ha haha 😂

Leveransen var försenad till denna veckan, men när man säger att det kommer en leverans vecka X, betyder det inte att man menar måndag den veckan eller något. Scan har satt att de ska få sina leveranser denna veckan, mellan 2-6 December. Nu fick de några kort igår, men för resten är det fortfarande 2-6 som de förväntar sig att få in något. Det är inte ens den första dagen de förväntar sig några kort än.

Scan är inte Webhallen, Inet etc. men de lär ju få leveranserna ugnefär samtidigt. Och som någon annan redan nämnt, webhallen har ju till och med sagt att de oftast får in leveranserna på Torsdagar.

Jag vet att det är många som är otåliga efter en lång väntan, är i samma båt, men man kan inte klaga på dem när de aldrig har sagt att denna leveransen skulle vara här redan på Tisdagen denna veckan.

Edit: Och angående det mejlet från Inet som många har nämnt här, så antar jag det bara är något de skickar ut till alla som står i kö på 3080 korten, eller i alla fall de som står i kö på de mer efterfrågade korten (fick det också). Det säger inget om hur länge det tar för just din order. De fortsätter att säga att man ska kolla på sin status under ordrar, men den säger ju ingenting, och uppdateras aldrig i stort sett. Får se hur många kort som kommer i leveranserna denna veckan och nästa, men om om jag inte fått mitt kort förrän nästa år (som det står), så är det otroligt få kort som Inet får i dessa leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Min tid har kommit.
Jag fick hem mitt Gigabyte RTX 3080 VISION igår från Komplett.
Fritt från oljud och coilwhine.
Helt otroligt bra kort, med en undervolt på 850mV@1850 mhz så låter kortet i princip inget, och GPUn mäter knappt 60c max /56c average när jag spelar grafikintensiva spel.
Sen att det passar in i mitt chassi är ett stort plus!

https://i.ibb.co/LhKGHqp/IMG-2393.jpg

Hej,
Skulle du fått plats med radiatorn på sidan med push/pull, där push fläktarna sitter bakom gallret?
Jag väntar själv på de sista komponenterna för ett liknande bygge=)

Permalänk
Medlem

La en beställning på ett nytt Asus Strix 3080OC White.
Är nog nr 1 i kön då dom nyss släppts.
https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-ROG-S...

Edit:verkar vara högre minnes hastighet (Memory clock 19.5 GHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Rätt saftigt pris för ett 3080, damn

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Suprim X beställare (som fick PM) lugna i båten. Korten är i lager, de fördelas just nu ut till respektive lagerställe.

Tack!

Fick lite panik innan när hemsidan strulade och man inte kunde se sina ordrar. Fredag here we goooooo!

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av barden82:

Hej,
Skulle du fått plats med radiatorn på sidan med push/pull, där push fläktarna sitter bakom gallret?
Jag väntar själv på de sista komponenterna för ett liknande bygge=)

Vad jag förstår och kan se så ska det få plats.
Men det är lite overkill med 6 fläktar på en radiator. Vad ska du kyla, chernobyl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecc:

Pratar du om ett specifikt 3080 kort? För annars är det rent av lögn, inet har väl jättekort kö på EVGA kort och samma sak med vissa hos Webhallen.

Nja, beställde en XC3 och XC3 Ultra som jag inte tror de kommer få in förens januari. De har redan skjutit upp dessa flera veckor.

Köplats 16 på XC3 beställd 16 Nov Kl. 14.50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Ny uppdatering på Proshop idag, dom har levererat några 3080 TUF non-OC/OC kort som var inkommande. Men inga nya på väg.

Var finns den uppdatering? Jag vet bara den där tabellen de har, som fortfarande säger att det är kort inkommande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

Vetifan beställde sent så är nog på plats 400+ Tänkte att man betar av kön men händer inget. Hade tänkt att jag skulle få januari men i den här takten lär jag få ett kort från asus strax Nvidia släpper 4e generationen

Jag själv har väntat i 2 månader & 9 dagar Jag har accepterat att jag inte lär få det till Cyberpunk även med förseningar i spelet
Ja, det är tråkigt, så det är bara att hålla ut som sagt..

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk

Är det någon som fått en produktnyckel för spel med sin beställning från Komplett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Lite konstig listning. Står inget om det kortet någonstans och länken till ASUS dirigerar till vanliga versionen.
Bilderna visar 2 8-pin kontakter men det är ju helt klart 3 st som på den andra modellen, vilket även står
i beskrivningstexten, såvida inte ProShop bara copy pastat rakt av. Dock så är 2 kontakter helt ologiskt med tanke på andra versionen.

Men satans så saftigt pris bara för att få vit shroud, jag tror inte specsen kommer skilja något.
Den vanliga OC versionen har också 19.5 memory clock OC.

EDIT:
Har lagts upp här nu efter Proshop-listningen:
https://videocardz.com/newz/asus-geforce-rtx-30-rog-strix-whi...

Ytterligare info
Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

@Asus.David: Vad är det som pågår, har leveransen som var tänkt komma denna vecka uppskjutet igen? Förstår inte varför ni har så mycket problem men inte andra tillverkare. Läser man här så verkar inte vara problem med leveransen från andra tillverkare men självklart efterfrågan är hög. Men med er är både efterfråga och leveransen ett problem?

Tappar tålamodet och byter kort snart. Inte hänt något sen 1-2 månader tillbaka från er sida. Fortfarande problem med leveranser.

Missförstå inte, Inger personligt mot dig. Du är snäll som uppdaterar här då och då men blir lite trött på Asus. Erbjuder ju mina pengar men ni vill inte ha haha 😂

Större chans för reaktion med rätt namn dock ;p (@Asus.David)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Hej,

Hur gör ni pojkar och flickor för att se er plats i kön på Inet?
När jag skrev till dem i chatten så dem att de inte kunde se det.

Permalänk
Skrivet av Stagfeldt:

Hej,

Same, I couldn't find any way.

However when I chatted with them, I understand that they foresee majority of backlog orders will get cleared by 15th December. I have 2 orders placed on them for EVGA. Fingers crossed.

Permalänk
Medlem

Har beställt Asus rog 3080 oc White Edition nu från proshop, nästan lite tur att man inte fått den normala skickad ennu. Har man väntat så här länge så kan man nog vänta några månader till lol. Men vore ju nice å få det så snart som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freizo:

Lite konstig listning. Står inget om det kortet någonstans och länken till ASUS dirigerar till vanliga versionen.
Bilderna visar 2 8-pin kontakter men det är ju helt klart 3 st som på den andra modellen, vilket även står
i beskrivningstexten, såvida inte ProShop bara copy pastat rakt av. Dock så är 2 kontakter helt ologiskt med tanke på andra versionen.

Men satans så saftigt pris bara för att få vit shroud, jag tror inte specsen kommer skilja något.
Den vanliga OC versionen har också 19.5 memory clock OC.

EDIT:
Har lagts upp här nu efter Proshop-listningen:
https://videocardz.com/newz/asus-geforce-rtx-30-rog-strix-whi...

Anledningen till att jag bokade detta kortet är att dom andra Asus Strix existerar inte D.V.S. ingen butik får in dom.
Jag betalar mer än gärna 900kr extra om jag får kortet inom en snar framtid.

Är det fler än jag som tycker att det är konstigt att dom 2 senaste batcherna aldrig kom fram?
Detta sätter enorm press på butikernas kundtjänst som inte har något svar,och hur länge orkar dom med detta att folk ringer/chattar dagligen?

Beställde en Anti-Sag komponent till ett riktigt bra pris.
https://www.amazon.se/gp/product/B08CDDF5CS/ref=ppx_od_dt_b_a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Var finns den uppdatering? Jag vet bara den där tabellen de har, som fortfarande säger att det är kort inkommande.

Jag bara jämför med tidigare uppdateringar. Totala mängden inkommande och levererade TUF kort har varit samma nu 3 senaste uppdateringarna. Det enda som har hänt är att dom levererat fler av de inkommande.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Anledningen till att jag bokade detta kortet är att dom andra Asus Strix existerar inte D.V.S. ingen butik får in dom.
Jag betalar mer än gärna 900kr extra om jag får kortet inom en snar framtid.

Är det fler än jag som tycker att det är konstigt att dom 2 senaste batcherna aldrig kom fram?
Detta sätter enorm press på butikernas kundtjänst som inte har något svar,och hur länge orkar dom med detta att folk ringer/chattar dagligen?

Beställde en Anti-Sag komponent till ett riktigt bra pris.
https://www.amazon.se/gp/product/B08CDDF5CS/ref=ppx_od_dt_b_a...
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71%2BiplPz2SL._SL1500_.jpg

Tycker den på Inet är mer funktionell/snyggare som använder skruvhålen i moderkortet/chassit.
https://www.inet.se/produkt/5410779/lian-li-grafikkortshallar...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stagfeldt:

Hej,

De gick ut ett mail om att orderstatus/kö osv. kommer uppdateras på ordersidan och att vi som kunder inte skulle
kontakta dem för mer info om detta då de ej kan ge det i dagsläget (som förut/vanligt).
Det var nog därför du inte fick någon info.

Så vi får helt enkelt sitta lugnt i båten då det inte finns något att göra annat än beställa fler kort parallellt
om man vill fiska i flera dammar.

Permalänk
Medlem

@webhallen Hur blev det med MSI Trio X? Jag hade kortet grönt mestadels hela måndagen och fram till igår eftermiddag, nu är den gul igen, bugg i systemet? Hur långt täckte de 15st korten som kom in? (I kö listan?) //J.S

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cequence:

@webhallen Hur blev det med MSI Trio X? Jag hade kortet grönt mestadels hela måndagen och fram till igår eftermiddag, nu är den gul igen, bugg i systemet? Hur långt täckte de 15st korten som kom in? (I kö listan?) //J.S

15.14 och innan ska ha tilldelning, tyvärr kan de näst på tur på postorder få tillfälligt falskt positiv när flyttar skapas till butikerna :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ser på Reddit att nu har scalpers börjat scalpa gamla kort, som 5700XT som har börjat säljas dyrt på Ebay och är out of stock överallt. Såpass massiv är bristen, det verkar i princip inte gå att få tag på kort. Är det Ethereum 2 som spökar?

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6000c28 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3900X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400 780M 1TB 980Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

15.14 och innan ska ha tilldelning, tyvärr kan de näst på tur på postorder få tillfälligt falskt positiv när flyttar skapas till butikerna :/

Jag har 15:14 är man med då då eller hade man fått postorder glitch? (Jycken)

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Det börjar ordna upp sig på kontoret.

Visa signatur

Gammal gubbe