3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Och där blev mitt 3080 gaming x från Inet flyttat från 15:e december till 15:e Januari

Same here, both my EVGA orders on inet were initially 15th December, but now one moved to 31st December & other to 15th Jan.

I guess that applies to new orders (those who place order now), and not to the orders which were previously placed (I hope).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johber:

Lite ljus i tunneln... Kanske. Man vågar ju inte hoppas för mycket.
Mitt ASUS EKWB GeForce RTX 3080 bokat på Webhallen direkt de släppte dom för bokning verkar börja rör på sig. Fick status ändrad till "Transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Måndag 2020-12-14"

nice, det är ett coolt kort!

Permalänk
Medlem

@Göteborgaren och vem mer det nu var som hade Sisjön så har jag hämtat mitt kort nu.
Dax å installera

Tack igen!!! @Webhallen

Permalänk

@Webhallen Har ni någon indikation när Palit 3080 Gamerock (non OC) kan tänkas inkomma på lager?

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Och där blev mitt 3080 gaming x från Inet flyttat från 15:e december till 15:e Januari

Är det specifikt din order som ändras eller är det kortet generellt? Tänker om man kollar i ”Mina ordrar” så har jag förväntat leverans 3 November 😂

Permalänk
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Är det specifikt din order som ändras eller är det kortet generellt? Tänker om man kollar i ”Mina ordrar” så har jag förväntat leverans 3 November 😂

Både och verkar det som. Stod 15e december båden på ordern och på kortet generellt börjar lukta Zotac-beställning från webbis snart

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johber:

Lite ljus i tunneln... Kanske. Man vågar ju inte hoppas för mycket.
Mitt ASUS EKWB GeForce RTX 3080 bokat på Webhallen direkt de släppte dom för bokning verkar börja rör på sig. Fick status ändrad till "Transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Måndag 2020-12-14"

Fick bekräftelse 18:01 på denna, hoppas med hårt på detta datum, så hårt att jag avbeställde mitt TUF OC med kö plats långt över 600..

Visa signatur

MerLox

Permalänk
Medlem

Är det här rekord? Ett "Palit GeForce RTX 3090 GameRock - Grafikkort - GF RTX 3090 - 24 GB GDDR6X - PCIe 4.0 - HDMI, 3 x DisplayPort" för det fantastiska (för återförsäljarna om de lyckas sälja kortet) 1 726 570 kr!
En miljon sjuhundra sextiotusen femhundra sjuttio kronor

https://www.computersalg.se/i/6786334/palit-geforce-rtx-3090-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av B. Ulván:

Är det här rekord? Ett "Palit GeForce RTX 3090 GameRock - Grafikkort - GF RTX 3090 - 24 GB GDDR6X - PCIe 4.0 - HDMI, 3 x DisplayPort" för det fantastiska (för återförsäljarna om de lyckas sälja kortet) 1 726 570 kr!
En miljon sjuhundra sextiotusen femhundra sjuttio kronor
https://imgur.com/hPB3Kzg
https://www.computersalg.se/i/6786334/palit-geforce-rtx-3090-...

Japp, men det är fri frakt...

Dessutom kommer du undan med 1.4 miljoner om du kan dra momsen på firman. Så helt åt helvete är det inte...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

@Webhallen Tack för kortet, Fläktarna snurrar och skärmen lyser så so far so good!
Info för alla andra som köper Suprim (Som jag inte hade koll på innan jag fick hem det) där ingår ett sag-protection i lådan, som tur var så fanns det inte några skydd i lager i butiken jag köpte kortet i så det blev inte ett extra för mig.

Här är bild på min grafikkorts progression samt den inkluderade sag-protection pinnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

Tack för du kika! Uppskattas. 🙂

Är så dålig på detta, därför har jag köpt Webhallen Config. Då kommer dom säkert lösa det i och med det finns en lösning. Fläktarna jag köpt är: Corsair H100i Elite Capellix / iCUE-RGB / 240mm.

Då återstår det endast höra lite kring kötiden från webbhallen, då byter jag kort. Kan inte vänta längre än januari. Beställde strixen i november så vet att jag va sen men tänkte att till januari borde jag få. Men lär få vänta till sommarn i den här takten

Skriv till Inet & Webhallens egna chatt och fråga vilken som har kortast kö. Det finns säkert modeller som är säkert tillgängliga till årsskiftet iaf.

Många som klagar har bokat upp en enorm kö på ASUS TUF modellerna för att de såldes på ett subventionerat pris under en kort period.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allther:

@Webhallen Tack för kortet, Fläktarna snurrar och skärmen lyser så so far so good!
Info för alla andra som köper Suprim (Som jag inte hade koll på innan jag fick hem det) där ingår ett sag-protection i lådan, som tur var så fanns det inte några skydd i lager i butiken jag köpte kortet i så det blev inte ett extra för mig.

Här är bild på min grafikkorts progression samt den inkluderade sag-protection pinnen
https://i.imgur.com/q2cEenk.jpg

Men jösses vad stort Suprim kortet är

Bytte själv från ett exakt likadant 980Ti fast till ett EVGA 3080 XC3, de två korten är rätt snarlika i storlek. Suprim är ju groteskt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donno:

Samma här, beställde via PM och status har inte ändrats från mottagen.

Återkom gärna när din status har ändrats!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - RTX 4070 SUPER - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - Fractal Design North (Svart TG)
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650 - Audeze Maxwell

Permalänk
Medlem

Inet ändrade precis "i lager" datumen på många kort. Februari nu för många kort.

Kändes ganska orealistiskt att man skulle hinna få ett TUF OC i Janurari om man beställde nu, så vet inte om det säger något eller inte, men får inga bra känslor av det precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Inet ändrade precis "i lager" datumen på många kort. Februari nu för många kort.

Kändes ganska orealistiskt att man skulle hinna få ett TUF OC i Janurari om man beställde nu, så vet inte om det säger något eller inte, men får inga bra känslor av det precis.

Och där försvann julfriden :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Jag la min beställning på TUF oc 20/11 det står fortfarande 18e jan som leveransdatum i min order men jag har små förhoppningar om att det kommer hållas..

Permalänk
Medlem

Dom kommer nog i lager lagom till sommaren, när man inte behöver 380W värme i rummet

Visa signatur

9950X3D ROG CROSSHAIR X870E HERO 96-6000c30 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32-6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64-3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32-3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32-3600c18 RTX3080 Gaming OC || 3900X CH VIII Hero 32-3000c16 RTX2070 Super || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32-6400 780M 1TB 980Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Jag la min beställning på TUF oc 20/11 det står fortfarande 18e jan som leveransdatum i min order men jag har små förhoppningar om att det kommer hållas..

Tyvärr får det nog öka en hel del i antalet kort per leverans. Får se hur det blir de kommande veckorna, för jag får olika information hela tiden, men kön är fortfarande på ordrar från 17:e September vad jag vet. Jag beställde TUF OC 18:e September, och jag vet inte ens om jag får mitt i år.

Tycker också det är lite konstigt med Inet och deras order-sida. Jag har inget leveransdatum som du har. Jag ser bara att de är i lager 15:e Februari nu, så den visar bara samma information som är på själva produkten.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många som står i kö för RTX 3080 SUMPRIM X hos webbhallen? @Webhallen kanske?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av the squonk:

Dom kommer nog i lager lagom till sommaren, när man inte behöver 380W värme i rummet

Vid den tiden sitter väl alla och är frustrerade över enorm brist på typ Super/Ti istället.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vid den tiden sitter väl alla och är frustrerade över enorm brist på typ Super/Ti istället.

JAAA, mer papperslanseringar åt folket!

Visa signatur

9950X3D ROG CROSSHAIR X870E HERO 96-6000c30 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32-6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64-3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32-3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32-3600c18 RTX3080 Gaming OC || 3900X CH VIII Hero 32-3000c16 RTX2070 Super || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32-6400 780M 1TB 980Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allther:

borde få mitt på fredag, riktigt fett kort. köpte en ny låda define 7 compact då min define c var lite för liten. ska bli kul att se hur det fungerar. de tester jag läst så är det extremt tyst i quiet läget (19db).
Sag pinnen kommer nog behövas på det där monstret, mycket bra att som skickar med en sådan.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

@Joelgbg och vem mer det nu var som hade Sisjön så har jag hämtat mitt kort nu.
Dax å installera

Tack igen!!! @Webhallen

hämtat mitt kort också, satan i gatan va stort det är 😀 större än mitt gamla asus rog rtx 2080ti som gick sönder 🙂 blire gaming här 😀👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Fråga till er som fått 3080 levererad via elgiganten:
Fick ni spelkod vid köpet? Fick aldrig någon vid mitt asus strix köp och enligt deras chat verkar de ej varit med i denna kampanj, men hänvisade till att dubbelchecka direkt med butiken ifall de missat. Inte så sugen att gå in i den i dessa coronatider dock :/

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av MerLox:

Fick bekräftelse 18:01 på denna, hoppas med hårt på detta datum, så hårt att jag avbeställde mitt TUF OC med kö plats långt över 600..

Jag har också 18:01

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allther:

Följer även med "sag-protection" pinne till MSI Gaming X Trio varianten. Mycket bra!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

La en order på TUF 3080 OC den 26/11 när leveransdatumet var 15/1, nu står det 15/2 även på min order sida. Stämmer detta eller går den bara efter produktsidan?

Permalänk
Avstängd

Some analysis on GPU consumption YoY https://www.tomshardware.com/news/gaming-and-home-working-drive-demand-for-pcs-and-graphics-cards

Nothing really crazy, single digits growth. I can understand why AMD do not have stock ( all consoles and processors eat TSMC allocation) but what is wrong with NVdia? Are they still trying to sell previous gen cards or what?

Permalänk
Medlem

Är faktiskt spänd på att se hur morgonens status ser ut.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Patrik, ursäkta att jag stör dig.

Funderar ju byta strixen mot denna Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER 10GB

Är det samma problem/huvudvärk med kötiden eller är det lite enklare på Aorus mastern om jag byter? Sedan undrar jag om den får plats i detta chassi: Fractal Design Meshify C / Tempered Glass(Artikelnr: 286252)

Skrivet av swire:

Du måste flytta på din fläkt i fronten för detta kort.

Card size
L=319 W=140 H=70 mm

https://i.imgur.com/aGk944b.png

@webhallen

Sorry att tjatar, men hur ser leveranstiden på Aorus kortet? Behöver ha till januari tror inte längre på att jag får strix kortet till dess.