Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Avstängd

Hallon har halva priset, 4 GB/månad för 49 de första sex månaderna exempelvis. Vet inte om de är bättre än Fello men jag har kört Hallon länge utan problem, och häromkring är det mycket bättre täckning med Tres nät än med telias. Ingen begränsning på potten vad jag har märkt i alla fall, men man får inte behålla den om man går ner i abonnemang. Klarar man sig utan samtal och sms så får man mer data för mindre pengar med deras mobila bredband.

Permalänk

Någon som fått sin wd black skickad från elgiganten? Verkar hända noll. Den står som reserverad och varan finns inte kvar hos dom längre.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av martinot:

Produkt: HP 14-dq0003 14" bärbar dator, Vit
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Kategori: Dator
Prisjakt:
Pris: 2490kr

https://support.hp.com/se-sv/product/hp-14-dq0000-laptop-pc-s...

Bakgrund:

Behövde en ny dator, och beställde en MB Air med Apples egna ARM-processor (M1). Det dröjer dock några veckor tills den kommer, och behövde en dator fram tills jul/mellandagarna.

Istället för att hyra en (krångligt, och inte alltid så billigt) så var inne på Elgiganten i måndags och letade efter en enkel dator i de lägre prisklasserna. Hade inte mycket mer krav än att den skulle ha IPS-skärm (klarar inte av TN eller knappt ens VA), klara av att köra Microsoft Office och att kunna surfa OK på nätet med (utan att behöva vara något fartmonster).

Fick testat en HP för 2490.- ink moms (1990.- ex. moms för mig på firman). I priset ingick dessutom 1 års förbetalt Office 365 (bara där en kostnad av 500.-). Är den jag skriver detta på nu.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Var lite skeptisk till hur segt det skulle bli, med tanke på Intels tidigare Atom (är nästan obrukbara för vissa saker), men positivt överraskad över hur smidigt det har fungerat. Är inget fartmonster, men Intels Celeron N4000-serie fungerar bra mycket bättre jämfört med Atom-serien, och helt OK för enklare användning. Fungerar över förväntan med endast 4GB RAM för Windows (har inte använt med under 8GB på dator på 15 år). Riktigt bra IPS-skärm för priset (hatar TN, och man kan inte begära mer än 1080p skärmupplösning i denna prisklassen). Stort plus för skärmen, och även om inget jag skulle göra avancerad fotoredigering på så riktigt bra för att surfa webben på och använda Office. Plastig dator, och inget superbra tangentbord, men för priset en riktigt imponerande bra användbar maskin!

https://www.elgiganten.se/image/dv_web_D180001002464638/179356/hp-14-dq0003-14-baerbar-dator-vit.jpg?$prod_all4one$Extremt nöjd för pengarna (även om jag själv inte skulle använda som huvuddator en längre tid). Bra jobbat av ingenjörernas hos HP!

Produktinfo:

Supportsida:

Hur pass bra orkar den spela upp video från Internet i webbläsaren och orkar den möjligen med 4k om man har den kopplad till en extern bildvisare ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Elgiganten WD Black SN750 intern NVMe SSD 1 TB

Ringde Elgigantens kundtjänst idag angående WD Black och de mumlade nånting om postnummer ordning, prioriterade utskick, ... Lät som om de medvetet håller igen utskicken? Lovade iaf att jag skulle få SSDn den 11 december! So jag lever på hoppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hur pass bra orkar den spela upp video från Internet i webbläsaren och orkar den möjligen med 4k om man har den kopplad till en extern bildvisare ?

Har faktiskt ingen 4K-skärm att testa med just nu. Så lite osäker på det. 1080p klarar den dock fint utan bekymmer.

Som en permanent dedikerad mediaspelare så skulle jag nog dock hellre valt någon NUC-liknande enhet, men det kanske är något annat användningsfall du tänker på?

Vet du något bra test att köra så hjälper jag dig gärna med det.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av martinot:

Har faktiskt ingen 4K-skärm att testa med just nu. Så lite osäker på det. 1080p klarar den dock fint utan bekymmer.

Som en permanent dedikerad mediaspelare så skulle jag nog dock hellre valt någon NUC-liknande enhet, men det kanske är något annat användningsfall du tänker på?

Vet du något bra test att köra så hjälper jag dig gärna med det.

Har du en skärm eller tv som kan ta emot signalen men skalar ner den hade det ju lastat datorn lika mycket.
Jag vet inte vad som händer om man väljer 4k på YT och ser hur cpu och gpulasten blir i aktivitetshanteraren, jag provade på en äldre i5 laptop (med integrerad grafik) jag har och där går cpu i taket när jag försöker spela 4k medan gpun ligger typ 40 % men jag vet inte vilken del det är som plågas mest av att dekoda i 4k och skala ner bilden...

Jag gillar inte mediaspelare för de har ofta dåliga interface som inte funkar bra med mus och tangentbord, dessutom vill jag kunna dela ut hdder i lanet utan att tramsa med "lokal streaming" En medialaptop är en mycket mer passande pryl för mig och den går ju dessutom att ha till lite annat, har 2 äldre maskiner som jag har till dedikerade uppgifter som kanske skulle gå att byta mot nått billigt, å andra sidan så såg jag också att Vuescan släppts till Raspberry Pi i somras vilket plötsligt förvandlade dess kapacitet som scanner och printerserver maskin rätt brutalt i en positiv riktning men då behöver man en licens som kostar halva den där datorn. Det är aldrig enkelt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Köpte en Samsung 970 EVO Plus 1TB från Inets Sweclockers erbjudande. Hade inte koll på att dessa verkar gå rätt varma. Nåt man behöver tänka om man ska fixa en passiv kylfläns ? Finns det olika storlekar osv... tar tacksamt emot rekommendationer

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du en skärm eller tv som kan ta emot signalen men skalar ner den hade det ju lastat datorn lika mycket.
Jag vet inte vad som händer om man väljer 4k på YT och ser hur cpu och gpulasten blir i aktivitetshanteraren, jag provade på en äldre i5 laptop (med integrerad grafik) jag har och där går cpu i taket när jag försöker spela 4k medan gpun ligger typ 40 % men jag vet inte vilken del det är som plågas mest av att dekoda i 4k och skala ner bilden...

Skall se om jag kan testa, men misstänker att om en äldre mobil i5 inte klarade så är nog inte Intels Celeron N4000, vilket är en absolut budgetlösning, som lanserades för ett bra tag sedan (lanserades 2017) med integrerad UHD bättre. https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/128988/i...

Finns andra varianter på denna (samma IPS-skärm), men med betydligt kraftfullare Ryzenlösning för lite mer än det dubbla priset (normalt runt 7000.-). Tror att det är mer rätt maskin för dig att kika på för den typen av last.

Såg att den finns på kampanj hos Inet just nu för 4990.- så kan vara värt att kika på:

https://www.inet.se/produkt/1965579/hp-laptop-14-14-ryzen-5-8...

Skrivet av mrqaffe:

Jag gillar inte mediaspelare för de har ofta dåliga interface som inte funkar bra med mus och tangentbord, dessutom vill jag kunna dela ut hdder i lanet utan att tramsa med "lokal streaming" En medialaptop är en mycket mer passande pryl för mig och den går ju dessutom att ha till lite annat, har 2 äldre maskiner som jag har till dedikerade uppgifter som kanske skulle gå att byta mot nått billigt, å andra sidan så såg jag också att Vuescan släppts till Raspberry Pi i somras vilket plötsligt förvandlade dess kapacitet som scanner och printerserver maskin rätt brutalt i en positiv riktning men då behöver man en licens som kostar halva den där datorn. Det är aldrig enkelt

Håller med. Tänkte inte på mediaspelare (gillar inte heller de, då en riktig PC är mycket flexiblare och mer framtidssäker, och kan alltid köra precis alla tjänster man vill). Tänkte på Intels små NUC-datorer. Kör själv en sådan med Core i5 som just mediaenhet till vår TV.

Här är en barebone Core i3 som du skulle kunna kika på och testa (skall räcka för 4K enligt tester):
https://www.inet.se/produkt/2216289/intel-nuc-10-performance-...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Köpte en Samsung 970 EVO Plus 1TB från Inets Sweclockers erbjudande. Hade inte koll på att dessa verkar gå rätt varma. Nåt man behöver tänka om man ska fixa en passiv kylfläns ? Finns det olika storlekar osv... tar tacksamt emot rekommendationer

Intressant fråga som jag också är nyfiken på...
Jag undrar om det verkligen hjälper speciellt mycket med kylfläns på Samsung då de här den där tejpbiten med logga osv över kretsarna. Om kylflänsen ska göra riktig nytta borde väl kanske den tas bort? ... och då ryker garantin såvitt jag vet!

---

Fast kanske detta skulle kunna splittas till en egen tråd?
Å andra sidan är den här tråden redan söndersnackad av allt möjligt så spelar kanske mindre roll?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Intressant fråga som jag också är nyfiken på...
Jag undrar om det verkligen hjälper speciellt mycket med kylfläns på Samsung då de här den där tejpbiten med logga osv över kretsarna. Om kylflänsen ska göra riktig nytta borde väl kanske den tas bort? ... och då ryker garantin såvitt jag vet!

---

Fast kanske detta skulle kunna splittas till en egen tråd?
Å andra sidan är den här tråden redan söndersnackad av allt möjligt så spelar kanske mindre roll?

Det hjälper. "Texten" är över en heatspreader redan, så det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Det hjälper. "Texten" är över en heatspreader redan, så det funkar.

Beror väl lite på hur kylningen är konfigurerad i lådan också? En del har ju rapporterat högre temperaturer med kylfläns på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyfon74:

Beror väl lite på hur kylningen är konfigurerad i lådan också? En del har ju rapporterat högre temperaturer med kylfläns på.

Så pass, är det såna lådor där fysikens lagar slutar fungera?

Permalänk
Medlem

Så pass, är det såna lådor där fysikens lagar slutar fungera?

Från Samsungs support.

Citat:

A high drive temperature does not necessarily mean that the drive is faulty, especially if it is within the recommended temperature when used.

Please note that Samsung does not manufacture nor recommend the use of a third-party radiator or heatsink on its SSDs, since it is not necessary.

This is because the 970 EVO Plus has advanced thermal control solutions that enhance performance with reduced heat risk. Dynamic Thermal Guard (DTG) technology proactively prevents overheating, and a heat spreader with an integrated thin copper film dissipates heat more efficiently. Additionally, a nickel coating on the Phoenix controller also helps to dissipate heat faster during heavy workload use in order to ensure the high levels of quality and reliability.

You, therefore, do not need a radiator specifically for your SSD 970 EVO Plus.

Please be informed as well that using a heatsink on your SSD will require the peeling of the label on the drive. Removing the label on your drive will automatically void the drive’s warranty and warranty service will no longer be possible.

Jag ser nu att min post var otydlig och onödigt kort men hade ont om tid, ber om ursäkt för detta. Vad jag menade är att en kylfläns behöver fortfarande tillräckligt med luftflöde för att föra bort värmen och därmed ha bra effekt. Och vart på moderkortet man har sina m.2 slots kan göra stor skillnad med tanke på både luftflöde och intilliggande värmegenerering. tex med m.2 slot på baksida av moderkort, eller intill, mellan, under CPU och/eller GPU. Kort och gott, en kylfläns är inte automatisk fix. Särskilt inte i en redan varm låda.

Permalänk
Medlem

Vi som handlade den grymma Anova Sous vide dealen för 1,599:- har haft lite tur. Fick detta mejl precis:

So, we made a pricing mis-steak.
But it's all good – we just managed to give you a deal so hot that we actually burned ourselves in the process. The Pro Cooker + Pro Sealer Bundle you bought was incorrectly (accidentally) set to SEK 1,599 rather than the actual intended price of SEK 3,299. The resolve? Keep it, and have a blast cooking with your new favorite kitchen tools! We can't wait to see what you cook.

These bundles are scheduled to arrive in our European warehouse by December 30th, and you’ll be receiving a shipping notification as soon as your order is on its way out to you!

Sincerely,
The Anova team

Nu är priset justerat till 3,299:-

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MaDMaXz:

Vi som handlade den grymma Anova Sous vide dealen för 1,599:- har haft lite tur. Fick detta mejl precis:

But it's all good – we just managed to give you a deal so hot that we actually burned ourselves in the process. The Pro Cooker + Pro Sealer Bundle you bought was incorrectly (accidentally) set to SEK 1,599 rather than the actual intended price of SEK 3,299. The resolve? Keep it, and have a blast cooking with your new favorite kitchen tools! We can't wait to see what you cook.

These bundles are scheduled to arrive in our European warehouse by December 30th, and you’ll be receiving a shipping notification as soon as your order is on its way out to you!

Sincerely,
The Anova team

Haha vilken skön attityd de har. Riktigt snyggt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Jag kör följande på min 960 EVO:
EK m.2 kylning

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaDMaXz:

Sincerely,
The Anova team

Skönt! Jag var orolig de skulle avbryta ordrarna.

Har inte fått något mejl, men misstänker det gäller alla.

Permalänk
Medlem

Skönt! Jag var orolig de skulle avbryta ordrarna.

Har inte fått något mejl, men misstänker det gäller alla.

Inget mail här heller, men jag har varit i kontakt med supporten om fel adress, och de skulle ändra detta. Men de kanske inte sitter på den info, och för dem kanske 1599 bara är en siffra som ser normal ut..

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaDMaXz:

Sincerely,
The Anova team

Fick också mailet, det låg dock i mina "Promotions" i Gmail, då det kom från hello@anovaculinary.com.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Lian Li Hydroshift II 360 AIO | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

Ringde Elgigantens kundtjänst idag angående WD Black och de mumlade nånting om postnummer ordning, prioriterade utskick, ... Lät som om de medvetet håller igen utskicken? Lovade iaf att jag skulle få SSDn den 11 december! So jag lever på hoppet.

Ja jag detta verkar helkonstigt. Jag beställde en, tipsade en vän som beställde en dag efter mig. Han fick sin inom 2 dagar. Min har inte skickats än, så min slutsats blir därför att elgiganten inte har något kösystem alls och jag är tveksam om jag kommer få den över huvud taget. 🙁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Fick också mailet, det låg dock i mina "Promotions" i Gmail, då det kom från hello@anovaculinary.com.

Japp det är skickat i form av nyhetsbrev via mailchimp tror jag bestämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaDMaXz:

Sincerely,
The Anova team

Nu ångrar jag att jag inte köpte fler bundles...

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaDMaXz:

Sincerely,
The Anova team

Fick också det mailet i morse. Mycket snyggt hanterat av Anova/Elektrolux!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hallå! Någon annan som fick mail av Anova nyligen om den felaktiga prissättningen? Nu blev man ju ännu gladare! Och skönt att se att ett företag hanterar det så pass proffsigt också, kommer vara ett företag jag återkommer till i framtiden, definitivt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Hallå! Någon annan som fick mail av Anova nyligen om den felaktiga prissättningen? Nu blev man ju ännu gladare! Och skönt att se att ett företag hanterar det så pass proffsigt också, kommer vara ett företag jag återkommer till i framtiden, definitivt!

https://imgur.com/a/yi0bhOI.jpeg

Se, det där är vad jag menade

Min vän pratade om mailet imorse och min första tanke var "How to buy goodwill from customers 101". Det kan förstås varit ett prisfel, sånt händer väl. De kanske sålde tillräckligt mycket för att marginalen ändå blev bra deg. Å andra sidan säger det lite om marginalen de ligger på från början om de kan rakt kan förlora 50% av REA-priset och ändå gå med vinst. Damn.

Eller så är det bara ett mail man skickar ut för då tror kunderna att företaget är skitschyssta grabbar som praktiskt taget ger bort produkter, och då börjar vi prata om och rekommendera varumärktet för vänner och familj.

Eller.. så är jag bara en cynisk gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Min vän pratade om mailet imorse och min första tanke var "How to buy goodwill from customers 101". Det kan förstås varit ett prisfel, sånt händer väl. De kanske sålde tillräckligt mycket för att marginalen ändå blev bra deg. Å andra sidan säger det lite om marginalen de ligger på från början om de kan rakt kan förlora 50% av REA-priset och ändå gå med vinst. Damn.

Eller så är det bara ett mail man skickar ut för då tror kunderna att företaget är skitschyssta grabbar som praktiskt taget ger bort produkter, och då börjar vi prata om och rekommendera varumärktet för vänner och familj.

Sant! Man vet aldrig hur företagen tänker och marknadsföring kan ju te sig i alla dess former och sätt, typ alla inlägg här nu om hur schyssta de är som företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Kanske att de kan ha gått +/- noll med 50 % rabatt, men nu när det blev mer så tror jag att de säljer den med förlust. Sedan fick de väl göra en ekvation huruvida de skulle häva köpet för alla (därmed göra många arga etc. - speciellt när pengarna drogs direkt) eller att stå för sitt misstag och gå med förlust. Förlust på kort sikt i alla fall, för sådant här tycker jag ger en viss mängd respekt även som också har ett värde. Det gör att man återvänder som kund och kanske köper nästa sak hos dem utan rea. Gör man det gång på gång så kommer de att få igen sina pengar till sist och mer, vilket blir win-win för både säljare och kund i slutändan.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag nånsin varit ute efter en sous vi....whatever. Men åtminstone en rolig hälsning av tillverkaren, och creds för att dom står för sitt misstag 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Kanske att de kan ha gått +/- noll med 50 % rabatt, men nu när det blev mer så tror jag att de säljer den med förlust. Sedan fick de väl göra en ekvation huruvida de skulle häva köpet för alla (därmed göra många arga etc. - speciellt när pengarna drogs direkt) eller att stå för sitt misstag och gå med förlust. Förlust på kort sikt i alla fall, för sådant här tycker jag ger en viss mängd respekt även som också har ett värde. Det gör att man återvänder som kund och kanske köper nästa sak hos dem utan rea. Gör man det gång på gång så kommer de att få igen sina pengar till sist och mer, vilket blir win-win för både säljare och kund i slutändan.

Precis. Jag kan tänka mig handla från dem igen, och vad gör de för profit på plastrullarna, eller plastlådan? Det finns pengar att tjäna och det är en köpstark nisch som köper sous vide tänker jag.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Tror du är både cynisk och helt orealistisk i dina ekonomiska bedömningar.

Marginalerna på den här typen av produkter är som bäst runt 30-40%, så de kommer garanterat gå minus på försäljningen av dessa saker. Däremot så kanske de vinner kunder för framtiden (som köper fler saker från Anova eller Elektrolux). Förhoppningsvis (ur deras synvinkel) så får de igen en snygg kundhantering i längden.

Snyggt hanterat - oavsett.

Visa signatur