3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

3080 Suprim X eller 3080 Aorus Extreme, vad tror vi?
Känns som dem borde va väldigt lika när det gäller prestandard.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Kul! När beställde du? Själv la jag en beställning i förrgår. Misstänker att jag ligger rätt långt jäkla långt bak i kön

Det var ifrån webhallens tävling dom hadde förra veckan där man kunde vinna att köpa ett exemplar innan dom la upp dom på hemsidan för försäljning

Permalänk

Snackade med inet lite precis, fick inte ut något annat än att man är 172 I kön för MSI 3080 Ventus. Beställde mitt 22/11 för den som är intresserad.

Permalänk
Skrivet av griid:

Vilken normal människa, som inte jobbar skift har koll på sin telefon/mail vid 03:29!?

Jag gick faktiskt in 03:20 och kollade, men fanns inga kort då, så tvivlar på att de ens fanns något kort, utan måste väl varit som förut att de har en bugg som skickar ut de mailen ändå eller något...

Edit: Fick mitt mail 03:19 så därför jag var inne 03:20

Visa signatur

I7 10700K | Zotac 3080 AMP Holo | 16 GB DDR4, Corsair 3600 MHz | Asus Z490 Prime-A | SSD 1 GB | SSD 2 120 GB | Western 1 T | Corsair RM850x V2 White | Lian Li O11 Dynamic

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabaldern:

Snackade med inet lite precis, fick inte ut något annat än att man är 172 I kön för MSI 3080 Ventus. Beställde mitt 22/11 för den som är intresserad.

Tack för info!
Beställde själv det kortet 22/11 hos just Inet. Hade förhoppningar om att det skulle komma på utsatt datum, 16/12, men med köplats 150-200 så känns det inte troligt 😞

Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce RTX 3090 GAMING OC:

https://www.komplett.se/product/1168414/datorutrustning/dator...
1st i lager

Edit: Slut

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Mitt 3080 AMP HOLO är i PostMords händer nu. Så imorgon ~9:30 borde det vara framme

Permalänk

Fick precis reda på att jag har plats 82 för ett gaming x på inet beställt 25/11, ifall nån är nyfiken på ungefär köplats

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Såg detta på fyndhörnan på netonnet,
https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Verkar som någon har köpt ett 1070 för 3999kr de senaste dagarna, känns inte riktigt prisvärt om man jämför med lägst lagda 3060 TI...

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Uppdateringskonflikten i tråden:
Jag uppdaterade efter jag såg pinget, så de har ej gjort något fel så sätt kommer inte svara mer på pingförfrågnignar i tråden men är det dagens datum på senast uppdaterad så har jag uppdaterat den i farten

EDIT: Och ja enda jag kan uppdatera är antal beställningar. Kommer inte magiskt poppa in förväntade leveranser.

Veckans förväntade Gigabyte leverans med RTX 3080 har landat! / datum och tidpunkt man har tilldelning på (och tidigare)

Eagle OC : 15:09 17e sept
Master 14:00 6e nov

/Patrik

Hoppas jag får ett då för jag har 15:09 på Eagle OC
Order: 17058
Användare: vinylen
Förnamn: p
Efternamn: H

Så jag hoppas jag får ett

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Kan man bara påpeka här, att bara du köper ett nytt kort för 4k så innebär inte gamla kort är värdelös?! Du säljer så klart gamla kort för 2-3k och köper den nya kort. Så du spenderar mindre, är det rätt tänkt?

Samma gäller för 3080 om 4 år eller? en GTX 1080 idag går för 2000+ fortfarande, 4 år gammal kort nu. Och billigare vid release än 3080.

Permalänk

Vad innebär detta? Fick den gröna bocken idag.
https://i.postimg.cc/Vk06SdCd/grafikkort.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipsrbin96:

Vad innebär detta? Fick den gröna bocken idag.
https://i.postimg.cc/Vk06SdCd/grafikkort.png

Att du troligen kommer ha ett kort i brevlådan närmsta dagarna! 🎅🎅🎅

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Mitt 3080 AMP HOLO är i PostMords händer nu. Så imorgon ~9:30 borde det vara framme

Gött!
Köpt var? Webhallen?

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipsrbin96:

Vad innebär detta? Fick den gröna bocken idag.
https://i.postimg.cc/Vk06SdCd/grafikkort.png

Att dit kort är på gång enligt Webhallen enligt detta'

"Veckans förväntade Gigabyte leverans med RTX 3080 har landat! / datum och tidpunkt man har tilldelning på (och tidigare)

Eagle OC : 15:09 17e sept
Master 14:00 6e nov"

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Smerof:

Att du troligen kommer ha ett kort i brevlådan närmsta dagarna! 🎅🎅🎅

Nämen!!! Det står ju "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
327742 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum." ovanför dock

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Att dit kort är på gång enligt Webhallen enligt detta'

"Veckans förväntade Gigabyte leverans med RTX 3080 har landat! / datum och tidpunkt man har tilldelning på (och tidigare)

Eagle OC : 15:09 17e sept
Master 14:00 6e nov"

Men gud vad märkligt då jag beställde mitt den 11 november!

Permalänk
Medlem

Avbeställde mitt MSI 3080 Ventus från Inet idag. Beställt 6/11 från Inet hade köplats ca55. Håller tummarna för er andra att ni får era kort ganska fort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipsrbin96:

Nämen!!! Det står ju "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
327742 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum." ovanför dock

jag hade bock först, sedan försvann den, och nu kom den tillbaka idag (zotac amp holo). tänker mig att den inte betyder så jättemycket. jag skulle nog avvakta med att bli för upphetsad om jag vore du.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av filipsrbin96:

Men gud vad märkligt då jag beställde mitt den 11 november!

Tyvärr kan vårt kära system ge falsk positiv när flyttar görs till butiker, då hamnar alla näst på tur i postorder i en tillfällig "lyckokö" tills saldot har dragits till butikerna också.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ahh jag har avbokat min XC3 på inet idag, hade köplats 16. Hoppas det hjälper någon.

Permalänk

Har priserna höjts igen...? TUF OC kryper närmare och närmare 10k

Permalänk
Skrivet av versions:

jag hade bock först, sedan försvann den, och nu kom den tillbaka idag (zotac amp holo). tänker mig att den inte betyder så jättemycket. jag skulle nog avvakta med att bli för upphetsad om jag vore du.

Haha fan! Aja, det är lugnt. Är ändå mitt inne i en tentaperiod så har knappast tid att spela nu

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr kan vårt kära system ge falsk positiv när flyttar görs till butiker, då hamnar alla näst på tur i postorder i en tillfällig "lyckokö" tills saldot har dragits till butikerna också.

/Patrik

Why you gotta do me like that Patrik :(...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruf0ns:

Gött!
Köpt var? Webhallen?

Yes! Beställde 26e då jag tyckte att det var värt lite extra att få kortet tidigare. Tog med 10% presentkort, så blev bara 8550:-. Har kvar min order på Trinity non-OC för intropris som någon kompis kan ta i framtiden när de får för sig att tillverka de korten.

Permalänk
Viking
Skrivet av MisterRotkiv:

Har priserna höjts igen...? TUF OC kryper närmare och närmare 10k

Tror det bara är Inet som höjer priserna. Det har de gjort på ett antal kort nu...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luowei:

Ser ut som att någon har returnerat ett 3090 till Netonnet i kungens kurva, om någon vågar slå till är det nog så billigt man kan få den närmaste tiden!
https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Jag åkte till kungens kurva för att hämta ut det här kortet men bad att få kolla på det först innan köpet. Någon hade returnerat ett 3080 i en 3090 låda och försökt blåsa netonnet. 😂 Värt ett försök iallafall, var försiktiga med fyndvaror!

Permalänk
Medlem

@webhallen

Vet du vilken dag denna vecka leveransen av MSI Suprim 3080 korten dyker upp hos er?

Har du även lust uppdatera kölistan?😊

Detta lugnar ner oss lite iaf. Du har varit för hopp här haha annars ingen mening att följa tråden längre.🙂

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Vet du vilken dag denna vecka leveransen av MSI Suprim 3080 korten dyker upp hos er?

Har du även lust uppdatera kölistan?😊

Detta lugnar ner oss lite iaf. Du har varit för hopp här haha annars ingen mening att följa tråden längre.🙂

Det landar inga kort denna veckan tyvärr. Står v51 på produktsidan

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Vet du vilken dag denna vecka leveransen av MSI Suprim 3080 korten dyker upp hos er?

Har du även lust uppdatera kölistan?😊

Detta lugnar ner oss lite iaf. Du har varit för hopp här haha annars ingen mening att följa tråden längre.🙂

Ajaj tog fel på veckan, tror det att vi va inne på vecka 51 nu 😢

Blir säkert sista leveransen för iår asså dessa 20 som är bokade till vecka 51? Antar att det inte blir fler kort i år efter leveransen vecka 51..