3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipsrbin96:

Nämen!!! Det står ju "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
327742 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum." ovanför dock

Mitt kort är ju packat sedan fredagen och idag inlämnat till PostMord. Står fortfarande: "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:" på min order

Permalänk
Medlem

@filipsrbin6 @wargreymon
Står även ett datum samt tidpunkt där? Det meddelande ligger kvar eftersom att det inte fanns på lager vid köp, det uppdateras inte heller då det kommer in på lager. Därför man går efter "den gröna bocken".

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

@webhallen

Ni hade ett rabbaterat pris på ASUS 3080 TUF korten vid lansering, men 99% av oss fick ju aldrig chansen att köpa dem.
Har jag förstått rätt att vi kommer behöva betala det priset som står på sajten (9390kr)? Det är ju en prisökning på nästan 2000kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

@filipsrbin6 @wargreymon
Står även ett datum samt tidpunkt där? Det meddelande ligger kvar eftersom att det inte fanns på lager vid köp, det uppdateras inte heller då det kommer in på lager. Därför man går efter "den gröna bocken".

Ja, det står ett datum i historiken. Men historiken har som sagt inte uppdaterats till något nytt. Men ordern i sin helhet har gjort det.

Skrivet av Harddrive:

@webhallen

Ni hade ett rabbaterat pris på ASUS 3080 TUF korten vid lansering, men 99% av oss fick ju aldrig chansen att köpa dem.
Har jag förstått rätt att vi kommer behöva betala det priset som står på sajten (9390kr)? Det är ju en prisökning på nästan 2000kr!

Webhallen öppnade upp så man kunde köpa TUF till intropris dagen innan erbjudandet gick ut. Så de lät alla ha chansen att beställa till intropris.

Permalänk
Viking
Skrivet av Harddrive:

@webhallen

Ni hade ett rabbaterat pris på ASUS 3080 TUF korten vid lansering, men 99% av oss fick ju aldrig chansen att köpa dem.
Har jag förstått rätt att vi kommer behöva betala det priset som står på sajten (9390kr)? Det är ju en prisökning på nästan 2000kr!

De kan ju inte ge er introduktionspriset 2 månader efter det tog slut? Självklart ska ni betala fullpris. Det var inte Webhallens idé att sälja dem billigt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Fullpris är ju runt 600 över introduktionspriset egentligen men tillgång och efterfrågan rösta med plånboken!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Notera också att det är ju brist på mer än bara kretsar.

Övriga komponenter kan man dock hitta alternativ till eller prioritera segment med högre marginal osv då de delas mellan alla grafikkort. Undantaget är G6X, men Nvidia är den enda som använder tekniken i dagsläget och det är inte precis brist på dram på marknaden generellt sett. Visst det kan va en delay på att ställa om tillverkning av t.ex substrates men vi pratar dagar/veckor och inte ett kvartal eller mer. Saknas det däremot GA102 kisel så tar det som sagt månader att få fram högre volymer från den dagen du bestämmer att du behöver högre volym. Det är dessutom om det finns wafer starts precis då som du kan bli tilldelad, annars tillkommer den väntetiden.

Permalänk
Skrivet av Bult:

@filipsrbin6 @wargreymon
Står även ett datum samt tidpunkt där? Det meddelande ligger kvar eftersom att det inte fanns på lager vid köp, det uppdateras inte heller då det kommer in på lager. Därför man går efter "den gröna bocken".

Inget datum, endast grön bock
Edit:
Detta står :
Webhallen Centrallager
2020-11-10 15:42
Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
327742 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.
Webhallen
2020-11-10 15:42
Order mottagen.

Permalänk
Medlem

Hahaha Elgiganten fortsätter att krossa mitt hjärta

1. Igårkväll fick jag ett mail att min order är skickad (men såg inget på deras hemsida under mina ordrar)
2. Imorse mailade de ut mitt kvitto på RTX 3080 TUF OC
3. Kring lunch uppdaterades Bring med paketinfo och dimensionerna matchade ett grafikkort
4. Nu hämtade jag ut mitt paket.....ett par hörlurar jag beställde under BF, som enligt Elgiganten inte skulle skeppas förrän tidigt februari 2021. Paketerade i en dubbelt så stor låda.

Dessa är de enda 2 paket jag väntar från Elgiganten......

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Så de lät alla ha chansen att beställa till intropris.

För mig har knappen alltid varit grå, men då missade jag väl datumet precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

För mig har knappen alltid varit grå, men då missade jag väl datumet precis.

Va bara öppet nån dag innan det var över om jag minns rätt, så ganska enkelt att missa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

För mig har knappen alltid varit grå, men då missade jag väl datumet precis.

Som sagt öppnade de upp dagen innan, vid 13 tror jag det var. Sedan hade du på dig till 24:00 dagen mellan 16/17. Elgiganten körde med intropris i typ någon extra månad tror jag. Så ja, du missade det på något vis.

Permalänk
Medlem

Är sen i denna forum, men har någon här fått sin 3080 tuf oc och beställt 22/9 eller senare?

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hahaha Elgiganten fortsätter att krossa mitt hjärta

1. Igårkväll fick jag ett mail att min order är skickad (men såg inget på deras hemsida under mina ordrar)
2. Imorse mailade de ut mitt kvitto på RTX 3080 TUF OC
3. Kring lunch uppdaterades Bring med paketinfo och dimensionerna matchade ett grafikkort
4. Nu hämtade jag ut mitt paket.....ett par hörlurar jag beställde under BF, som enligt Elgiganten inte skulle skeppas förrän tidigt februari 2021. Paketerade i en dubbelt så stor låda.

Dessa är de enda 2 paket jag väntar från Elgiganten......

Nej nej, samtliga av deras kunder som beställt 3080:s får dessa i Januari. På exakt samma dag faktiskt enl KC. Helt magiskt bra 🤪

Permalänk
Medlem

Finns det någon ljusglimt för TUF OC på webhallen Kommer det in några kort? Va ett tag sen den kön uppdaterades!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Är sen i denna forum, men har någon här fått sin 3080 tuf oc och beställt 22/9 eller senare?

Om inte det är någon som har haft otrolig tur, så skulle jag säga nej. Fortfarande folk som beställde TUF OC på releasedagen och inte fått sitt. Jag beställde 18/9 och förväntar mig inget förrän tidigast i Januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Mitt kort är ju packat sedan fredagen och idag inlämnat till PostMord. Står fortfarande: "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:" på min order

Sicken lyx du har, jag har fått info ifrån webhallen att det är packat i Fredags och de har skickat notis till postnord att det ska skickas, men en så länge har ingen mer info kommit.

***

Självklart så kommer uppdateringen efter man har skrivit sitt, imorgon så får jag min Zotac Amp holo 3080, Postnord har fått paketet.
Happy days!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

Finns det någon ljusglimt för TUF OC på webhallen Kommer det in några kort? Va ett tag sen den kön uppdaterades!

Den har inte uppdaterats så mycket eftersom det inte har varit några leveranser på några veckor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Östfelt:

Jag åkte till kungens kurva för att hämta ut det här kortet men bad att få kolla på det först innan köpet. Någon hade returnerat ett 3080 i en 3090 låda och försökt blåsa netonnet. 😂 Värt ett försök iallafall, var försiktiga med fyndvaror!

Det finns för många rövhattar i samhället..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Viking
Skrivet av Karate Taco:

Har man en bokning från releasen eller innan intropriset höjdes så får man det fortfarande för det priset. Det har de bekräftat flera gånger om.

Ja, det är klart. Men man kan inte köpa ett för det priset idag.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av JoeSun:

Tack för info!
Beställde själv det kortet 22/11 hos just Inet. Hade förhoppningar om att det skulle komma på utsatt datum, 16/12, men med köplats 150-200 så känns det inte troligt 😞

Trist 😢 Jag gjorde tyvärr så som många andra och beställde ett Zotac AMP Holo. Sen så avbokar jag det andra så fort jag får in ett kort. Däremot så bad jag inet att skicka ut min processor då de tänkt att hålla den till Feb. Men tror herren på på kundtjänst gjorde en tabbe, han skickade nämligen ut kvitto på cod cold War och geforce now?

Permalänk
Medlem

Ny månad, Ny energi. Hoppas mitt asus 3080 rog strix oc kommer denna månaden. Bara 34 dagar över förväntad leveransdag. Undrar om inet kommer att ändra det från 3 november denna månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Om inte det är någon som har haft otrolig tur, så skulle jag säga nej. Fortfarande folk som beställde TUF OC på releasedagen och inte fått sitt. Jag beställde 18/9 och förväntar mig inget förrän tidigast i Januari.

Segt, hade beställning på en ventus 15 min efter launch. Men ångrade och böt till en tuf oc då dom värkar bang for the buck.. nåjaa, det är kul att vänta

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habozio:

Sicken lyx du har, jag har fått info ifrån webhallen att det är packat i Fredags och de har skickat notis till postnord att det ska skickas, men en så länge har ingen mer info kommit.

***

Självklart så kommer uppdateringen efter man har skrivit sitt, imorgon så får jag min Zotac Amp holo 3080, Postnord har fått paketet.
Happy days!

Plötsligt händer det!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av filipsrbin96:

Nämen!!! Det står ju "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
327742 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum." ovanför dock

Så står det på min fortfarande också.

På en order som lades 19:e november och hämtades ut 20:e.

Permalänk
Medlem

Jag la en sen beställning (20 nov) hos Inet på ett 3080 TUF OC. På ordersidan står det förväntad leverans 18e Jan. När man läser igenom den här tråden känns det ju som rent önsketänkande. Förväntar sig Inet att produktionen kommer igång ordentligt snart eller skall man ställa in sig på Mars nångång?

Permalänk
Skrivet av erkaf:

Jag la en sen beställning (20 nov) hos Inet på ett 3080 TUF OC. På ordersidan står det förväntad leverans 18e Jan. När man läser igenom den här tråden känns det ju som rent önsketänkande. Förväntar sig Inet att produktionen kommer igång ordentligt snart eller skall man ställa in sig på Mars nångång?

Ja, det är.nog nästa år som gäller. Det är känslan.

Permalänk
Medlem

var det inte denna vecka som det skulle komma ett stort last med asus gpu till norden? tyckte jag läste nån postade tidigare här på tråden?

snart kan man lika bra vänta på 3080ti med tanken på här takten som dem håller så lär det väl komma rykten för 4000 serie oxå.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

När jag beställde tuf oc från inet stod det i lager 2020-01-15. Nu står det 2020-02-15. Vet ni om den nya tiden gäller mig eller gäller det om man skulle lägga en beställning i dagsläget?

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Aknur:

När jag beställde tuf oc från inet stod det i lager 2020-01-15. Nu står det 2020-02-15. Vet ni om den nya tiden gäller mig eller gäller det om man skulle lägga en beställning i dagsläget?

Man kan nästan tro Asus skall fördröja leveranser med några veckor till? Hoppas inte.