3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

(säger senast då många av er taggar till lite för mycket när ett tidigast förväntat datum anges ) Så 18 december med andra ord

/Patrik

Jag har ingen aning om vad du pratar om, vi är snälla små lamm allihopa!

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Hopper lär ju släppas tidigast 2022 så halvgammal teknik är det ju inte på ett tag. Sen lär AMD/Nvidia släppa refresh varianter (6850XTZ/Superduper) av korten nästa år men det är ju inget nytt.

Kanske inte halvgammal men i mitten av februari är det 6 månader sen lansering och runt sommaren kommer säkert lite rykten börja sippra ut och då börjar åtminstone jag bli mer sugen på nästa generation om det inte finns nån specifik anledning (läs spel) som gör att jag behöver byta. Får väl se hur det blir, jag är mest bitter över att det ska vara så svårt att får köpa lite ny teknik.

Permalänk
Medlem

Vem får Skandinaviens första 3080 ASUS ROG STRIX non-OC? Och kommer det att vara före slutet av 2021?
Håll ögonen öppna för nästa avsnitt av "3000-serien, förseningar och besvikelser."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mybox:

Vem får Skandinaviens första 3080 ASUS ROG STRIX non-OC? Och kommer det att vara före slutet av 2021?
Håll ögonen öppna för nästa avsnitt av "3000-serien, förseningar och besvikelser."

Det där var @Borked s jobb

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

tror det kan bli svårt att få ett kort efter nyår också då hela världen ska skeppa covid vaccin så då stannar nog allt annat som inte är viktigt 😕

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

PNY GeForce RTX 3090 24GB XLR8 Gaming UPRISING EPIC-X RGB Triple Fan:

https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=VCG309024TFXMPB

Finns 1st i lager och 1st i uppsala

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Tack @Webhallen för bra info och tips här i tråden! Ett Zotac 3080 AMP Holo nyss uthämtat! God jul Patrik!

Permalänk
Avstängd

Nu när 6900xt realesen blev en katastrofal är det ännu jobbigare att det inte går att köpa ett 3080 XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jajmut:

Nu när 6900xt realesen blev en katastrofal är det ännu jobbigare att det inte går att köpa ett 3080 XD

Ja, helt otroligt att AMD lyckades med bedriften att överträffa Nvidia med en ännu sämre lansering!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sbm76:

Tack @Webhallen för bra info och tips här i tråden! Ett Zotac 3080 AMP Holo nyss uthämtat! God jul Patrik!

Alltid kul att hjälpa till! posta bild sen! har kollat alla taggningar på färdiga byggen som berikats med ett webbiskort

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Som sagt endast TUF jag har sett något form av liv på (OC) Strix nada..

Spelupdate också! COD bundle har blivit förlängd till 11e januari

/Patrik

Hej!

Det datumet har ju varit det officiella sista dagen för redemption av spelkoden.
Menar du att köp av kort efter 10:e Dec eller vad det var också kvalar in på kampanjen?
För enligt Komplett (som exempel) så får man en kod oavsett om man beställt inom kampanjdatumet (upp till 10:e? Dec")
och man har då till redemption date att registrera den på sin användare med kortet isatt i datorn. Man måste således inte få kortet skickat innan 10:e Dec utan det var beställningsdatumet och sista redemptiondatumet som spelade roll.

Eller kör ni helt eget race med andra regler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är en pandoras ask jag inte är beredd att öppna men kollar man produktsida så kan man se sin förväntade mängd kort i inkommande-rutan.

/Patrik

Skojar du med oss, ska ni bara få in 10st Strix 3080 OC kort?

Med denna takt kommer vi ju inte ens få våra Strix till midsommar

Visa signatur

Moderkort: Asus TUF Z790 Processor: I7 14700K Kylning: Asus TUF LC 240 Minne: 32Gb Corsair Vengence Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: WD Black 1Tb Nätagg: Asus ROG STRIX 850w Chassie: Fractal Design Pop Air XL Skärm: Dell U27" @ 2560 X 1440 2 X Dell U24" @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Landy:

Skojar du med oss, ska ni bara få in 10st Strix 3080 OC kort?

Med denna takt kommer vi ju inte ens få våra Strix till midsommar

😥

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Im a Sad Gpu Panda nu

Visa signatur

Moderkort: Asus TUF Z790 Processor: I7 14700K Kylning: Asus TUF LC 240 Minne: 32Gb Corsair Vengence Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: WD Black 1Tb Nätagg: Asus ROG STRIX 850w Chassie: Fractal Design Pop Air XL Skärm: Dell U27" @ 2560 X 1440 2 X Dell U24" @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Webhallen
Skrivet av freizo:

Hej!

Det datumet har ju varit det officiella sista dagen för redemption av spelkoden.
Menar du att köp av kort efter 10:e Dec eller vad det var också kvalar in på kampanjen?
För enligt Komplett (som exempel) så får man en kod oavsett om man beställt inom kampanjdatumet (upp till 10:e? Dec")
och man har då till redemption date att registrera den på sin användare med kortet isatt i datorn. Man måste således inte få kortet skickat innan 10:e Dec utan det var beställningsdatumet och sista redemptiondatumet som spelade roll.

Eller kör ni helt eget race med andra regler?

Kampanjens period fler förlängd upp till 11e januari, om man delar ut koder efter detta så är det emot Nvidias promoregler, Sen när man redeemar sin kod är det en helt annan femma och man får nu senast lösa in sin kod den 10e februari. Sen att det finns en period mellan 11 januari och 10 februari då vi hade kunnat dela ut koder är korrekt men det är inte enligt det avtal vi har med Nvidia för att driva denna spelkodskampanj.
Så alla som har bokat ett 3080/3090 kort och hämtar ut det / får det skeppat innan eller på den 11 januari kommer få CoD.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det där var @Borked s jobb

Fan vad jag älskar att ni inte glömmer mig!

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt 3090 TUF OC eller NoN-OC?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Borked:

Fan vad jag älskar att ni inte glömmer mig!

har noll koll på veckan som gått numera :'(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, det var ju något kul att läsa i väntan på att komma in på "topp 100" i kön ;p Tragiskt att se fram emot att "bara" ha under 100 före sig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Inet skriver att de får in TUF OC 3090 nästa vecka, kan det verkligen stämma när alla andra har Januari som första datum?

https://www.inet.se/produkt/5411696/asus-geforce-rtx-3090-24g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja i detta fallet vet jag inte vart 50+ kommer just nu (kanske stod så innan jag gjorde min första raid) men antal inkommande är uppdaterade med rätt datum, och det är senast nästa fredag. (säger senast då många av er taggar till lite för mycket när ett tidigast förväntat datum anges ) Så 18 december med andra ord

/Patrik

Tack för svaret. Jag ser att det står senast 18 december för 3090 TUF, men inget för 3090 Strix som jag hänvisade till.

Och datumet för leverans till centrallagret som visas i ordern är alltså fel?

Permalänk
Avstängd

https://www.webhallen.com/se/product/327542-Gainward-GeForce-RTX-3080-Phantom-10G

Queue 4, cards coming 10.

There is a lag for queue number at Webhallen, it might be longer.

I need reference for WB, this card is custom PCB based.
And yeah, Palit and Gainward is the same company, so that was expected.

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/search?q=3070%20or%203080%20or%203090...

Komplett har nu fått in 3080 Suprim X så för er som letar denna modell ha koll på komplett de kommande dagarna så kanske ni lyckas plocka upp ett med lite tur

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Permalänk

@webhallen Hur ser det inleverans av vita strix 3080? Bra mycket färre bokningar på dessa enligt site.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpleonardo:

@webhallen Hur ser det inleverans av vita strix 3080? Bra mycket färre bokningar på dessa enligt site.

Patrik har redan svarat på den frågan flera gånger. Han har ingen info om det kortet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpleonardo:

Om jag får gissa så är mitten på Februari en optimistisk gissning utifrån historik i denna tråden utifrån hur de andra kortet kommit till oss. Att AMD totalt käbbla bort sina lanseringar gör ju det inte direkt bättre för tillgången till Nvidia-kort.

Så drick mycket äggtoddy i jul och vakna därikring Feb. Go Jul

Permalänk
Medlem

Gigabyte Eagle RTX 3080 på Amazon.se 8300kr. https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-3080-EAGLE-grafikkort/...

Obekräftad leveranstid, men Amazon drar inte pengarna tills produkten har skickats och de brukar endast lägga upp varor som de planerar att få in snart.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mpleonardo:

Haha alltså är du seriös xD Snart 10K inlägg och du verkar inte ha läst ett enda av dem.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Haha alltså är du seriös xD Snart 10K inlägg och du verkar inte ha läst ett enda av dem.

Vem fan läser alla 10k inlägg?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide