3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Kan inte mycket om palit men kortet verkar vara on par med ett strix oc kort https://versus.com/sv/asus-rog-strix-geforce-rtx-3080-gaming-...
och priset nästan samma. Tror inte du kommer hitta ett "oc-kort" för mycket mindre än det där.

Jag har ett Palit 3090, bra temps å inget coilwhine. Det lilla jag testat överklocka har gått bra så det är nog bra kort får vi hoppas 😀

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

gå in och kolla?

Kolla var?
Inet har väl inte publicerat någon information alls om köer eller inkommande leveranser på hemsidan.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoonie:

Undrar ärligt talat vad som hänt med Asus-sändningen. Det är ju inte rimligt att hålla fast vid att sändningarna måste gå via en europeisk hubb etc. Vilken hubb i Europa håller kvar sändningen i flera veckor? Att inte ens återförsäljarna får konkreta besked bekräftar ju att Asus inte är ärliga om vad som försiggår.

Och innan någon självutnämnd advokat hoppar in för att försvara Asus - detta är inget argt meddelande, men något har hänt som inte vi får veta och det är lätt att se att Asus är den stora förloraren i detta, för vi är allt fler som hoppar till andra märken.

Försvarar inte Asus men svaret på dina frågor finns om du läser ett par sidor bakåt 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

Kolla var?
Inet har väl inte publicerat någon information alls om köer eller inkommande leveranser på hemsidan.

Har komplett gjort det? Eller elgiganten ? Eller proshop? Eller dustin? Varför tror du att Inet kommer att redovisa någonting i denna tråden som webhallen gör? De har enorma support köer ska de då skicka en resurs hit till Sweclockers för att besvara frågor om kort som inte finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Unlucky xD

Dock inte 3.3M dollar, utan 3,3 MKr?

"which is roughly $336,500 in US dollars"

Sorry, är stressad. Du har rätt.

Skrivet av kabex:

40 "cargo units" alt. "boxes", inte containrar. Hade det varit 40 containrar så hade summan legat betydligt högre än 336500 USD, och jag skulle viljat veta varför MSI hade fått så satans många GPUer.

Någon räknade på priset och uppskattade att det skulle röra sig om ca 5 pallar med kort.

Samma som ovan :< Containrar är galet fel hehe.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Magnus112233:

Vad man väljer döpa kostnaden till har kanske mindre betydelse. Exakt hur det är formulerat i lagtexten vet jag inte. Men frakt fram och tillbaka kan väll variera. 500kr är säkert inte orimlig kostnad beroende på.

Precis som "fetklock" redan varit inne på var det emellertid här fråga om frakt plus en "expeditionsavgift" på 550 kr. Lagstiftningen, som är tvingade, stadgar att konsumenten på egen bekostnad skall skicka tillbaka varan. Vi snackar då den faktiska fraktkostnad detta innebär – om det är 50 eller 5000 spänn är av mindre betydelse – men att hitta på avgifter utöver frakten är naturligtvis rent trams från näringsidkarens sida. Därutöver kan ju inte näringsidkaren ensidigt bestämma hur frakten skall gå till, utan det står konsumenten fritt att välja lämpligt fraktsätt (och därmed styra kostnaden) på egen hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Har komplett gjort det? Eller elgiganten ? Eller proshop? Eller dustin? Varför tror du att Inet kommer att redovisa någonting i denna tråden som webhallen gör? De har enorma support köer ska de då skicka en resurs hit till Sweclockers för att besvara frågor om kort som inte finns?

Fast nu var ju frågan till Asus som precis berättade i inlägget innan att webhallen får leverans nästa vecka. Så att fråga hur det ser ut för Inet känns väl rätt logiskt 😊 det vill jag också veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Har komplett gjort det? Eller elgiganten ? Eller proshop? Eller dustin? Varför tror du att Inet kommer att redovisa någonting i denna tråden som webhallen gör? De har enorma support köer ska de då skicka en resurs hit till Sweclockers för att besvara frågor om kort som inte finns?

Vad snackar du om? DU sa att han skulle gå in och kolla, jag frågar var?
Inget i mitt inlägg om krav att inet eller någon annan ÅF ska göra på ett visst sätt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

Vad snackar du om? DU sa att han skulle gå in och kolla, jag frågar var?
Inget i mitt inlägg om krav att inet eller någon annan ÅF ska göra på ett visst sätt.

sorry... är bara trött på allt detta med jävla jagande efter kort. Du har helt rätt i det du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

gå in och kolla?

Onödig och dum kommentar, de listar inte inkommande leveranser på sin hemsida som du antagligen hade listat ut om du tänkt efter i en sekund.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Onödig och dum kommentar, de listar inte inkommande leveranser på sin hemsida som du antagligen hade listat ut om du tänkt efter i en sekund.

alltså det finns inga kort... det är bara att acceptera och vänta på att de inkommer, ställa sig i kö. Det går inte snabbare av att hålla på här. Det som jag uppskattar i den här tråden att ibland kommer det tips om kort som är faktsikt i lager, allt annat är bara brus. Och ibland blir man störd av kommentarer som :" vad säger inet?" , " vad säger webhallen", osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

alltså det finns inga kort... det är bara att acceptera och vänta på att de inkommer, ställa sig i kö. Det går inte snabbare av att hålla på här. Det som jag uppskattar i den här tråden att ibland kommer det tips om kort som är faktsikt i lager, allt annat är bara brus. Och ibland blir man störd av kommentarer som :" vad säger inet?" , " vad säger webhallen", osv...

Jag bryr mig inte om vad som stör dig, jag vet min köplats hos Inet och har därav ett eget intresse att fråga om kommande leveranser.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Jag bryr mig inte om vad som stör dig, jag vet min köplats hos Inet och har därav ett eget intresse att fråga om kommande leveranser.

haha i en tråd där det sitter hundratalspersoner? Vilken ego !!! skärp dig och skicka ett meddelande eller ring till inet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fetklock:

Bra försök av dem, men distansavtalslagen är tvingande så "den gubben går inte".. Trist att behöva tvista om det dock om man skulle vilja häva det. Det känns ju något oseriöst att de försöker skriva nåt sånt i villkoren. Det kanske är företagskunder de riktar sig till dock (då får man ju hitta på lite vad som helst).

De skriver dumheter:
ÅNGERRÄTT
Konsument har på sitt lag om konsumentskydd vid distansavtal mm närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Arsa-Data AB lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Ångerrätten gäller dock inte då förseglingen/plomberingen av produkten brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer). Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte för företag och föreningar. Har försändelsen redan skickats förbinder sig kunden att betala frakt kostnaden plus expeditionsavgift på, för närvarande är avgiften 550kr.

Känns som att de pratar emot sig själva.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

De skriver dumheter:
ÅNGERRÄTT
Konsument har på sitt lag om konsumentskydd vid distansavtal mm närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Arsa-Data AB lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Ångerrätten gäller dock inte då förseglingen/plomberingen av produkten brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer). Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte för företag och föreningar. Har försändelsen redan skickats förbinder sig kunden att betala frakt kostnaden plus expeditionsavgift på, för närvarande är avgiften 550kr.

Känns som att de pratar emot sig själva.

Off-topic deluxe.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Wow vilken trevlig stämning det var i denna tråden idag - nu tycker jag att alla tar varann i hand och så sjunger vi "We shall overcome"

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

haha i en tråd där det sitter hundratalspersoner? Vilken ego !!! skärp dig och skicka ett meddelande eller ring till inet.

Du tar dig uppenbarligen tiden att tjaffsa med allt och alla i denna tråd som inte hör till samtalet, vet inte vems ego som är störst här. Jag tycker du bör följa ditt egna exempel, du kan skicka mig ett meddelande och fortsätta tjaffsa där om intresse finnes.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Nu tar ju COD kampanjen slut snart. Tror ni de kör en ny kampanj efter det eller blir det stop på gratis spel för oss som får hem våra 3080/3090 efter den 10e

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Som sagt endast TUF jag har sett något form av liv på (OC) Strix nada..

Spelupdate också! COD bundle har blivit förlängd till 11e januari

/Patrik

Skrivet av icogniito:

Nu tar ju COD kampanjen slut snart. Tror ni de kör en ny kampanj efter det eller blir det stop på gratis spel för oss som får hem våra 3080/3090 efter den 10e

here u go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Nu tar ju COD kampanjen slut snart. Tror ni de kör en ny kampanj efter det eller blir det stop på gratis spel för oss som får hem våra 3080/3090 efter den 10e

Fråga: Jag omdirigerades hit från en annan paketkampanj. Vilken kampanj är jag berättigad till?
Om du köpte en kvalificerad GeForce RTX 3080- eller 3090-produkt mellan den 30/10/2020 och 11/01/2021 är du berättigad till Call of Duty: Black Ops Cold War-paketet. Koder från andra paketerbjudanden är ogiltiga.

De verkar ha förlängt perioden till 11e januari. https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/geforce-experience/redee...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av icogniito:

Nu tar ju COD kampanjen slut snart. Tror ni de kör en ny kampanj efter det eller blir det stop på gratis spel för oss som får hem våra 3080/3090 efter den 10e

CoD är förlängt till 11 januari enligt Webhallen på förra sidan.

Damn, dubbelninj'ad.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Nu tar ju COD kampanjen slut snart. Tror ni de kör en ny kampanj efter det eller blir det stop på gratis spel för oss som får hem våra 3080/3090 efter den 10e

Webhallen Patrik nämnde förlängd till Jan, tyckte jag att det stod längre bak.

Jag vill hellre ha mitt kort, cold war betan föll mig inte i smaken alls. Hur som, efter nästan 500h på MW02019 så lägger jag ner det inför CP2077 👋🏽

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Där fick jag bekräftelse från Webhallen att mitt Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO är skickat! Cyberpunk release räddad

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Skrivet av morper:

Wow vilken trevlig stämning det var i denna tråden idag - nu tycker jag att alla tar varann i hand och så sjunger vi "We shall overcome"

Aaaarrrghhhhh, var är min 3080??!!!!!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Kan vi vara överens om att om man inte orkar hänga med i tråden så kan man åtminstone innan man frågar något, använda sökfunktionen 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecc:

Du skriver @'Asus.David' byt ut ' till "
@Asus.David

Ah, förstås, makes sense nu när du skriver det.
Tack!

Skrivet av robajn:

Får hoppas några containers kommer proppade med Asus-kort snart, pga flygfrakten blev för dyr så är det väl det som gäller nu.

Beror på var/hur Asus har konsoliderat, hittills har det låtit som att de "bara" samlat ihop leveranserna som ursprungligen gick till respektive land till en hubb i Europa och då borde inga volymer påverkas. Om de däremot även har konsoliderat i Asien (för att samla ihop t.ex. pallar och skicka större volymer samtidigt) så hade volymen påverkats och då hade vi nog kunnat se fram emot en stor försändelse proppad med kort.

Vet iofs inte om du bara menade det du skrev om containers "bildligt talat"

Skrivet av Asus.David:

Vad jag kan se är det planerat att skickas både TUF OC och STRIX OC till Webhallen denna veckan. TUF både OC och icke OC skickades lite till Webhallen förra veckan som borde landa/landat denna veckan.
Men bäst att höra med Webhallen/Patrik direkt då han/de har bättre bild av inleverans och kön.

Kul, mycket goda nyheter!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av VS:

Har jagat ett 3080 ett bra tag nu utan resultat. Står i kö på alldeles för många sidor utan framgång. I min desperation så brukar jag googla runt i förtvivlat hopp om att hitta något.

Hittade en sida med 3080 i lager idag. Är dock ett par tusenlappar dyrare än vad jag är villig att ge. Så tänkte tipsa er här. Har dock absolut noll koll på butiken.

https://www.databutikenisala.se/palit-geforce-rtx-3080-gaming...

12 i lager vid postning.

Kolla nu webbhallen där samma kort går för 9k så ignorera min andra post. Weird. Iaf 12st i lager fortfarande.

Skrivet av MinpinStudios:

Jag har ett Palit 3090, bra temps å inget coilwhine. Det lilla jag testat överklocka har gått bra så det är nog bra kort får vi hoppas 😀

Good to hear!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Kan vi vara överens om att om man inte orkar hänga med i tråden så kan man åtminstone innan man frågar något, använda sökfunktionen 😂

Vore trevligt med en värdinna eller en concierge som man kunde fråga efter en aktuell överblick när man känner för det.
311 sidor och ökande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nallebjoernen:

here u go!

Det var ju synd hehe, hade hoppats på cyberpunk

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Någon som vill hämta ut från ÅF.. ett Zotac HOLO 3080? tror inte det får plats i mitt chassi..

eller så släpper jag det vidare till nästa i kön..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"