Samsung röjer designen för Galaxy S21

Permalänk
Melding Plague

Samsung röjer designen för Galaxy S21

En läckt produktvideo från Samsung själva visar designspråket för den kommande flaggskeppstelefon Galaxy S21 5G.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar designen på kameran som löper runt kanten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg design. Gillar hur ”kamerabumpen” smälter in i kanten.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kommer den verkligen att heta galaxy S21? Tycker galaxy S30 klingar mycket bättre.

Mjo såg nu videon där dom säger S21.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Efter 10 kommer 20... Efter 20 kommer 21...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Chris_Kadaver:

Efter 10 kommer 20... Efter 20 kommer 21...

Jag tror att man ville växla upp av flera skäl:
1. Undvika otursnumret 13
2. Hamna i fas med årtalen

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy S21 ligger inte bra i munnen när man säger det.

Permalänk
Medlem

Namnet 21 är ju sjukt logiskt... det är ju året? Riktigt bra initiativ om du frågar mig!

Gillar utseendet skarpt, att hålla ihop det med telefonens ram ger ett uttryck av stabilitet och styrka

Permalänk
Medlem

Cool baksida men när man såg kikhålet för kameran där fram försvann intresset direkt. Finns redan bättre lösningar.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Är det tänkt att den renderade filmen ska distrahera oss till den grad att vi glömmer bort det där med Enynos

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Bra att ena varianter har raka rimliga kanter!
Blir tokig på min edge display eller vad otyget kallas.

Permalänk
Medlem

Då kanske man kan hoppas på att ultra efterföljaren till denna får raka kanter.
Men bra att vanliga S21 slipper tramset med edge..Har undvikit Samsungs flaggskepp i flera år nu PGA Edge

Visst ja blir väl scamsläpp med Enynos, så nix blir inget köp...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av ggustavsson:

Då kanske man kan hoppas på att ultra efterföljaren till denna får raka kanter.
Men bra att vanliga S21 slipper tramset med edge..Har undvikit Samsungs flaggskepp i flera år nu PGA Edge

Visst ja blir väl scamsläpp med Enynos, så nix blir inget köp...

Rykten anger att Exynos 2100 ska hamna väldigt nära Snapdragon 888 sett till ren prestanda. Det återstår dock att se hur den blir sett till energieffektivitet och värmeutveckling.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Rykten anger att Exynos 2100 ska hamna väldigt nära Snapdragon 888 sett till ren prestanda. Det återstår dock att se hur den blir sett till energieffektivitet och värmeutveckling.

Ja prestandan är ju inte det viktigaste eftersom den redan räcker till, men att vi fått en variant som drar 20% mer ström och blir varm kan iaf inte jag tolerera. Det skall inte vara signifikant skillnad på strömförbrukning och värmeutvekling för att det skall bli något köp.
Min s10+ funkar säkert ett år till, ifall samsung behöver en chans till för att fixa detta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Pretandan kan säkert vara on par med Snapdragon, dock tror jag värmeutvecklingen och strömförbrukningen kommer bli sämre.
Men aja, vi får väl se vart det landar. Blir gärna motbevisad.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag tror att man ville växla upp av flera skäl:
1. Undvika otursnumret 13
2. Hamna i fas med årtalen

Säkert rätt.

Undrar hur Apple gör nästa år med Iphone, kan ju inte heller köra på 13, det funkar inte i Asien.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Samsung Sverige

Ooooh, vilken fin manick! 😍

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Musikälskare

Önskar ibland man var "Andriodare" men kan inte ge upp iOS, snygg telefon!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Svårt att föreställa mig hur man skulle kunna få på ett tunnare skal som faktiskt sitter bra när kamerabumpen hänger ihop med ramen.

Hade gärna haft telefon utan skal men de flesta jag haft är nära på osköna att hålla i utan skal.

Snapdragon eller inte. Tycker det är helt fel att sälja en telefon, eller något annat för den delen, med samma namn och indirekt dölja att det skiljer sig beroende på vart den är köpt. Att sen prestanda eller batteritid skiljer sig för saken vara ännu värre.

Big Up för flatskärm dock. Får se om man skall bojkotta denna omgång också.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk

Boring. År 2021 så är det vikbar skärm med kamera under som imponeras, resten är mer för lagers.
Missförstå mig inte små uppdateringar är bättre än inget, kameran i S21 kommer om jag har förstått det tagit ett stort kliv. Men bortsett från det är det inget som direkt imponerar till den grad att jag vill öppna min plånbok. Det känns som en liten bättre s20 och det är vad det är. På samma sätt som att Volvos 2021 av XC90 är bättre än 2020 års modell.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas bara den kommer med Android one

Permalänk
Medlem

Ibland undrar man om dom säljer en kamera eller en mobiltelefon..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Älskar denna designen.
Älskar One UI
HATAR Exynos.

Please, dumpa skitet och låt mig få Snapdragon o Adreno som USA och Asien.

Permalänk
Medlem

Ful som stryk enligt mig, levereras den med spypåse blir det ett köp.

Permalänk
Medlem

När kan vi få en premiummobil utan hål i skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Säkert rätt.

Undrar hur Apple gör nästa år med Iphone, kan ju inte heller köra på 13, det funkar inte i Asien.

/hulle.

Kina är en stor del av asien och de bryr sig vad jag vet inte särskilt mycket om 13. Numret 4 betyder däremot död så det är ett otursnummer i kina. Men detta var rätt mycket off topic. Numreringen nu gillar jag skarpt. Svårt att göra det mer logiskt och lättföljt i mitt huvud iaf :). Tråkigt för sweclockers quiz sen bara.... "när kom Samsung galaxy S34?"... eh ja just ja 2034 kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Rykten anger att Exynos 2100 ska hamna väldigt nära Snapdragon 888 sett till ren prestanda. Det återstår dock att se hur den blir sett till energieffektivitet och värmeutveckling.

Prestandan är en sak men tidigare har det varit nästan omöjligt att hitta roms till några av Samsungs telefoner som kör med Exynos. För mig är de minskade möjligheterna att flasha in ett nytt rom det största problemet.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Nivity:

Älskar denna designen.
Älskar One UI
HATAR Exynos.

Please, dumpa skitet och låt mig få Snapdragon o Adreno som USA och Asien.

Du kan väl avvakta med hatet tills det kommer tester för den här generationen? Jag tror att det pågår en hel del utvecklingsarbete och ambitionen verkar ju vara att bli minst lika bra som Snapdragon.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Du kan väl avvakta med hatet tills det kommer tester för den här generationen? Jag tror att det pågår en hel del utvecklingsarbete och ambitionen verkar ju vara att bli minst lika bra som Snapdragon.

Det har vi hört förr. Har aldrig någonsin levt upp till detta.

Men visst. Om de kan leverera minst lika bra effektivitet, värmeutveckling, batteritid, spelprestanda etc som Snapdragon, Adreno so hey.

Faktum är att jag hellre hade tagit Snapdragon och Adreno för man vet vad man får på alla punkter.

Efter flera år är man trött på att vänta och varje år så visar det sig det vara långt efter fortfarande.

Permalänk
Avstängd

Köpte nyss en S9 på Tradera, så passar.