Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

10 timmar in på PC och inga buggar alls vad jag märkt. Verkar mest vara konsol issues.

Permalänk
Medlem

Jag kör 1440p high på min rigg. Ligger kring 45-50 oftast, vissa ställen som Lizzies bar neråt 35. Som tur är inte så mycket actionsekvenser där inne Gsync räddar upplevelsen, helt klar spelbart kring 45-50. Grafiken är helt sjukt bra!

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Då har jag råkat ut för en game breaking bug. Uppdraget "The Pickup" går ej att slutföra då huvudpersonen i fråga inte dyker upp eller får en prompter att åka till...
Testat att ladda om saves men då jag mest gjort missa sidemissions så var ju självklart detta uppdraget med på alla mina backup saves. Riktigt jävla sopigt. Synd när spelet annars är fantastiskt men att lansera ett spel med gamebreaking bugs är inte acceptabelt. Jag hade nog gärna tagit en försening 6månader till ifall de värsta buggarna gick att fixa.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Flyter på hyfsat för mig. Av någon anledning så tar min Cpu stryk av att slå på Raytracing. Jag trodde att det var någonting som enbart utförs på Gpu? Någon som märkt av samma fenomen?

Utan Raytracing så fixar cpun allt mellan 40-60fps (V-sync) men med Raytracing påslaget så hamnar jag istället mellan 30-50 max. Cpu går på 100% och Gpu ca 70-80%. Har ett RTX 2070 Super.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Avstängd

Mitt GPU går aldrig över 10 % om man kollar i aktivitetshanteraren, hur ser ni belastningen?

Har för mig att det är en bugg i DX12 som gör att man inte ser belastningen, för temperaturen säger ju annat xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Mitt GPU går aldrig över 10 % om man kollar i aktivitetshanteraren, hur ser ni belastningen?

Har för mig att det är en bugg i DX12 som gör att man inte ser belastningen, för temperaturen säger ju annat xD

Msi afterburner kan jag rekommendera.

Permalänk
Medlem

Extremt irriterade att jag inte ens kan plocka upp items från marken? Behöva googla buggar direkt och ser att annat folk också råkat ut för det.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

Inte jag heller,har med kört några timmar. Ni som klagar vilken hårdvara har ni?

I princip det bästa man kan ha. Om du inte påträffat något har du antingen haft en rejäl tur eller missat.
En uppenbar miss är att V's spegelbild inte syns i skyltfönster, skrattretande 2020.
Buggar har oftast inget med hårdvara att göra.

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk

Hade en gamebreaking bug inatt när ett objekt man ska scanna inte spawnade.

Har också problem att plocka upp loot men spammar knappen och strafar för att försöka iaf. Kunde dock inte loota en blå el grön box jag ville ha då den stod på en hylla och inte nådde och ej kunde hoppa upp. Struntar i det mesta av looten nu.

Hur gör ni andra för att hantera all loot? Jag har svårt fdå jag inte hittat hur man markerar saker som skräp för att kunna sälja snabbt senare.

Råkade även sälja random junk med snabbkommando. Vet inte vad jag blev av med riktigt. Otydlig butik/ui för sånt men kanske jag missar nåt uppenbart?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreasanders:

En uppenbar miss är att V's spegelbild inte syns i skyltfönster, skrattretande 2020.

Haha, ja det är det enda jag har "reflekterat" över hittills under mina timmar. Stod vid nåt fönster och tänkte "fan va nice att man ser NPCn som står här." sen insåg att jag efter en liten stund att V tydligen är en vampyr för jag syntes inte i samma skyltfönster xD

Även lite besviken på spegeln i ens lägenhet, att man måste "aktivera" den för att se sig själv. Så jag tror inte detta är en bugg, det är något de valt bort, antagligen av prestandaskäl?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Vissa har haft problem med att snorkeln inte vill vara innanför kläderna. Inte min gubbe dock.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

De har dragit pengarna för spelat nu iaf! Får hoppas att det skickas idag!

Pengarna är reserverade hos mig just nu. När la du ordern? Vilken bank använder du? ..Måste låsa upp för internetköp 1 gång i timmen för att Nordea har så kassa j*vla säkerhetspolicyn.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Vissa har haft problem med att snorkeln inte vill vara innanför kläderna. Inte min gubbe dock.

https://i.imgur.com/rcIkKlw.jpg

Episkt🤣🤣

Permalänk
Medlem

Sweet jebus så kass jag är numer på att "panga och skjuta".

Nomad. Biljakten i början. Pangade på som en galning och tror inte jag träffade någonting. Är definitivt för gammal nu.

Dold text
Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Då har jag råkat ut för en game breaking bug. Uppdraget "The Pickup" går ej att slutföra då huvudpersonen i fråga inte dyker upp eller får en prompter att åka till...
Testat att ladda om saves men då jag mest gjort missa sidemissions så var ju självklart detta uppdraget med på alla mina backup saves. Riktigt jävla sopigt. Synd när spelet annars är fantastiskt men att lansera ett spel med gamebreaking bugs är inte acceptabelt. Jag hade nog gärna tagit en försening 6månader till ifall de värsta buggarna gick att fixa.

Jag har kört igenom hela the pickup utan problem, trist att det hände dig.

Klar med "prologen" nu, kände att det var ett bra ställe att sluta på igårkväll. Full respekt för att somliga tycker det är skit och ospelbart eller missnöje med olika spelmekaniker - men jag njuter i fulla drag. Säkert spelar det in att allt flyter på utan problem på min rigg men jag känner mig uppslukad av spelvärlden. Sista åren är det nog bara detta och RDR2 som gett mig känslan av att bara kunna lalla omkring aimlessly och... tja, bara ta in allt, leka med inställningar, menyer, insupa atmosfären.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Sweet jebus så kass jag är numer på att "panga och skjuta".

Nomad. Biljakten i början. Pangade på som en galning och tror inte jag träffade någonting. Är definitivt för gammal nu.

Dold text

Då kanske du senare råkar ut för problemet jag haft i ett par långa shoot-outs. Att ammunitionen tar slut. Jag fick gå över till knytnävar medans jag sprang runt och lootade för mer ammo (som sen tog slut igen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag har kört igenom hela the pickup utan problem, trist att det hände dig.

Klar med "prologen" nu, kände att det var ett bra ställe att sluta på igårkväll. Full respekt för att somliga tycker det är skit och ospelbart eller missnöje med olika spelmekaniker - men jag njuter i fulla drag. Säkert spelar det in att allt flyter på utan problem på min rigg men jag känner mig uppslukad av spelvärlden. Sista åren är det nog bara detta och RDR2 som gett mig känslan av att bara kunna lalla omkring aimlessly och... tja, bara ta in allt, leka med inställningar, menyer, insupa atmosfären.

Exakt samma för mig. Kom precis till titelsidan och njuter för fulla drag. Kom på mig själv igår kväll med att längta till att få fortsätta spela idag. Kan säga att det var sjukt länge sedan jag kände så. Grymt skoj!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Då kanske du senare råkar ut för problemet jag haft i ett par långa shoot-outs. Att ammunitionen tar slut. Jag fick gå över till knytnävar medans jag sprang runt och lootade för mer ammo (som sen tog slut igen).

Kom inte så långt ens att jag fick sluta på ammo. Sköt allt runtom det jag skulle träffa.

Ska köra tutorialdelen nästa gång som involverar skytte. Lär gråta då över nervbanornas hat av mig.

Dold text
Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasanders:

I princip det bästa man kan ha. Om du inte påträffat något har du antingen haft en rejäl tur eller missat.
Buggar har oftast inget med hårdvara att göra.

Jag tror V är en vampyr, det är väl den rimliga förklaringen.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Va så sugen på detta spel , men efter alla videos med buggar och andra konstigheter får det bli paus.
Jäkligt märkligt att vissa tycker det fungerar hur bra som helst , men andra knappt får det att bli spelbart trots bra komponenter.
Men det är roligt att se videos på alla buggar

Permalänk
Medlem

Det är sjukt att det är så jävla krävande. Screen space reflections har vara två settings för mig. Off eller Psycho. Allt annat resulterar i så jävla mycket rörligt noise att jag blir galen.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Märkte av misstag att i vissa områden kan man skjuta bort det som blockar lootet. Sätt en kula i det så fjongar det iväg. Men bara testat det med nån sopsäck och kartong som blockerat föremålet.
Tycker annars det är smutt med just "sell junk"-knappen. Det har nog ingen användning annat än att generera lite cash.

Skrivet av Bitstream:

Har också problem att plocka upp loot men spammar knappen och strafar för att försöka iaf. Kunde dock inte loota en blå el grön box jag ville ha då den stod på en hylla och inte nådde och ej kunde hoppa upp. Struntar i det mesta av looten nu.

Hur gör ni andra för att hantera all loot? Jag har svårt fdå jag inte hittat hur man markerar saker som skräp för att kunna sälja snabbt senare.

Råkade även sälja random junk med snabbkommando. Vet inte vad jag blev av med riktigt. Otydlig butik/ui för sånt men kanske jag missar nåt uppenbart?

Permalänk

Kör via stadia och tragglade mig igenom prolog/tutorial igår och jag är nöjd förutom lite dålig fps, kul att det funkar på jobbdatorn utan att ens bli varm Lite svårt att veta hur man ska bygga sin gubbe dock, vad som är viktigt i början och så men det kanske kvittar när man kör på normal hehe

Permalänk
Skrivet av alexpallex:

Märkte av misstag att i vissa områden kan man skjuta bort det som blockar lootet. Sätt en kula i det så fjongar det iväg. Men bara testat det med nån sopsäck och kartong som blockerat föremålet.
Tycker annars det är smutt med just "sell junk"-knappen. Det har nog ingen användning annat än att generera lite cash.

Man kan aktivera automatisk dismantling av junk som perk. Men då kan man inte sälja det. Rekommenderas tillsammans med större backpack/inventory.

Men undrar fort hur jag kan markera föremål som skräp för att sälja dem senare ist för plocka isär dem.

Spelade ett långt uppdrag nyss. Gick OK trots omständigheterna. Ett tag kunde jag inte styra dialogen bara välja det som var överst. Gick inte att ändra. Sen när uppdraget var slut kom en spelsekvens i bil igen och omedelbar bluescreen.

Permalänk
Medlem

Nu kommer en noob-fråga här om någon kan vara snäll och hjälpa mig:

Jag är så van vid att på ReadDeadRedemption2 att man kan explore hela staden på egen hand och roama runt utan att behöva följa och klara av uppdrag osv.

Hur gör man det på CP2077?

Hur tar man också bort dessa störiga gula riktlinjer på skärmen där de pekar hela tiden var man ska gå för att klara av nästa uppdrag?

Jag vill bara ha kul, flumma runt lite och lära känna staden och människorna på gatorna utan att behöva tänka på alla dessa missions.
Går det att göra så med Cyberpunk? Eller har jag bara kommit till ett fel spel för ett sådant ändamål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexpallex:

Dismantle på junk så blir det crafting materials

Visa signatur

INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Jag är så van vid att på ReadDeadRedemption2 att man kan explore hela staden på egen hand och roama runt utan att behöva följa och klara av uppdrag osv.

Hur tar man också bort dessa störiga gula riktlinjer på skärmen där de pekar hela tiden var man ska gå för att klara av nästa uppdrag?

Jag vill bara ha kul, flumma runt lite och lära känna staden och människorna på gatorna utan att behöva tänka på alla dessa missions.
Går det att göra så med Cyberpunk? Eller har jag bara kommit till ett fel spel för ett sådant ändamål?

Det går fint att bara lojja runt hur man vill precis som i GTA etc.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Techlab:

Verkar som du måste spela ett antal timmar för att komma ut från prologen från vad jag läst i andra trådar. Så testa följ main story lite först.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Verkar som du måste spela ett antal timmar för att komma ut från prologen från vad jag läst i andra trådar. Så testa följ main story lite först.

Vet du när på ungefär man kan börja att roama runt? Vilken del är det? Jag försöker spela lite varje dag bara för att komma förbi alla dessa "obiligatoriska uppdrag" men det är roligare att få göra sin egen grej (vill inte vara gnällig - men det hade varit bra om CDRP gjort detta optional för de som vill lalla runt lite bara)