Hög ping på COD Warzone efter ca: 1 timma.

Permalänk
Medlem

Hög ping på COD Warzone efter ca: 1 timma.

Jag håller på att bli galen och vet inte hur jag ska gå vidare. Efter ca: 1 timmas spelande (uppskattad tid) får jag ping på upp till 500 ms emellanåt. Gubben fryser till och hoppar sedan fram i blixtfart. Lootar jag kan det ta typ 1 sek innan ljudet och jag ser looten. Självklart har jag ingen chans om någon börjar skjuta på mig i det läget.

Allt flyter som smör innan detta händer och jag skulle nog kunna säga att det händer varje gång jag spelar så länge. Kan jag logga uppkopplingen på något sätt? Var ska jag börja leta?
Jag har Telia fiber 500/100 mbit/s och ingen annan spelar samtidigt, ev. tittar frugan på streaming-TV men uppkopplingen som sådan ska ju räcka ändå.

AMD Ryzen 9 3900X 3.80 GHz
32 BG interminne och 1 GB M2-disk (tror jag den heter, en fysiskt liten SSD-disk).
GeForce GTX 1080 Ti

Innan detta händer flyter det på riktigt bra och kollar jag via Bredbandskollen syns inga fel heller.

Permalänk
Medlem

Vad har du för andra delar i nätverket? Kör du med trådat/trådlöst?
Vilken router använder du?

Permalänk
Medlem

Det är mycket server lagg i warzone. Får ofta det jag oxå, men då händer det nog alla samtidigt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusv:

Vad har du för andra delar i nätverket? Kör du med trådat/trådlöst?
Vilken router använder du?

Kör trådat med en router som heter EdgeRouter X från Ubiquiti och en 16-portars gigabitswitch från D-Link. Jag har svårt att tro att alla får såna här tapp eftersom det blir helt ospelbart. Ska försöka spela in en snutt och lägga upp imorgon så får ni se hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag när men inte varför jag får hög ping, det är när frugan streamer på TV:n samtidigt.
Typ var 10-20 sek rusar latency upp till 500 ms i någon sekund. Sjukt störigt. Är det ens något idé att ringa till Telia och försöka förklara problemet? Finns det något jag kan göra själv?

Jag har en film men upplösningen räcker nog inte till. Siffrorna näst längst upp till vänster är latency om det går att se. Precis när jag börjar skjuta flyger det upp från 47 ms till 300.
https://delafil.se/1d0f6c585b0327c3/lagg.mp4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Müssli:

Nu vet jag när men inte varför jag får hög ping, det är när frugan streamer på TV:n samtidigt.
Typ var 10-20 sek rusar latency upp till 500 ms i någon sekund. Sjukt störigt. Är det ens något idé att ringa till Telia och försöka förklara problemet? Finns det något jag kan göra själv?

Jag har en film men upplösningen räcker nog inte till. Siffrorna näst längst upp till vänster är latency om det går att se. Precis när jag börjar skjuta flyger det upp från 47 ms till 300.
https://delafil.se/1d0f6c585b0327c3/lagg.mp4

Kör du datorn på wifi?

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Kör du datorn på wifi?

Nej, trådat via D-linkswitchen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag lyckats återskapa fenomenet. Det är när jag kör Netflix via vår TV:s inbyggda app. Andra appar går bra. Kör jag Netflix via chromecast fungerar allt som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Müssli:

Jag håller på att bli galen och vet inte hur jag ska gå vidare. Efter ca: 1 timmas spelande (uppskattad tid) får jag ping på upp till 500 ms emellanåt. Gubben fryser till och hoppar sedan fram i blixtfart. Lootar jag kan det ta typ 1 sek innan ljudet och jag ser looten. Självklart har jag ingen chans om någon börjar skjuta på mig i det läget.

Allt flyter som smör innan detta händer och jag skulle nog kunna säga att det händer varje gång jag spelar så länge. Kan jag logga uppkopplingen på något sätt? Var ska jag börja leta?
Jag har Telia fiber 500/100 mbit/s och ingen annan spelar samtidigt, ev. tittar frugan på streaming-TV men uppkopplingen som sådan ska ju räcka ändå.

AMD Ryzen 9 3900X 3.80 GHz
32 BG interminne och 1 GB M2-disk (tror jag den heter, en fysiskt liten SSD-disk).
GeForce GTX 1080 Ti

Innan detta händer flyter det på riktigt bra och kollar jag via Bredbandskollen syns inga fel heller.

Hej! Jag har samma problem som dig men jag får det efter cirka 5min ibland ännu tidigare hög ping och packet loss. Har inte hittat något fix ännu. Spelat warzone sen det kom ut och just nu får jag problem :/