3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB @webhallen, hur långt är kön gången?

Permalänk
Medlem

Inet verkar varken svara på hur lång kö korten har eller ge några som helst rekommendationer. De sa enbart att man ska hålla koll på deras hemsida.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

Denna leveransen bör landa mellandagar/ tidig januari.

Inga RTX 3080 alls.

Rätt många RTX 3070

och..... 60st RTX 3090 STRIX *halleluljahhhhhh* alla som bokat på och innan 11 dec ska vara safe

/Patrik

Yees då är mitt Strix 3090 OC säkrat som är bokat den 6e Dec...

Permalänk
Medlem

Jag lyckades nog att knipa ett pny 3080 från inets fyndhörna nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Såg att dom har ett 3090 med inbyggd hårtork i fyndhörnan.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Eruku:

Hur ser det ut med MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB @webhallen, hur långt är kön gången?

Det ser du på produktsidan vännen

Har uppdaterat infon där, men det som var inkommande är tyvärr en droppe i havet

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Finns 7st lediga RTX 3090 SUPRIM X

https://www.webhallen.com/se/product/327540-MSI-GeForce-RTX-3...

(ser ut som ej i lager men detta är pre-info innan systemet slutgiltigt reggat lagret)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon aning om när asus rog strix 3090 oc white edition kommer börja skeppas @webhallen . Undra nämligen om det kan dröja väldigt länge, ifall jag ska beställa en annan version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

Inga RTX 3080 alls.

Rätt många RTX 3070

och..... 60st RTX 3090 STRIX OC *halleluljahhhhhh* alla som bokat på och innan 11 dec ska vara safe

/Patrik

Det här gäller nästa leverans? Inte den stora leveransen av 3080 tuf oc som ska komma nu i veckan?

Permalänk
Skrivet av rSon:

Tror fan jag lyckades knipa:
Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC

Permalänk
Medlem

Grön bock på 3080 suprim x på webhallen såg jag nu.. Vågar man hoppas att det inte är systemet som teasar?

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toastmastern:

Tror fan jag lyckades knipa:
Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC

Det är ett nice kort!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

Inga RTX 3080 alls.

Rätt många RTX 3070

och..... 60st RTX 3090 STRIX OC *halleluljahhhhhh* alla som bokat på och innan 11 dec ska vara safe

/Patrik

Tack för updaten.

Oturligt nog var det motsatsen av vad jag ville höra :/

Någon med koll på tyska tech butiker man kan försöka jaga ett 3080 Strix från tidigare då de verkar få in några kort per månad iaf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det ser du på produktsidan vännen

Har uppdaterat infon där, men det som var inkommande är tyvärr en droppe i havet

/Patrik

Nja, jag ser hur många som är i kö i dagsläget antar jag. Är kön fortfarande på 17de september?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Fast Som Asus David sa så har de haft en stor lucka i produktionen. Senast ett 3080 strix levererades var 3 november. Det har alltså gått en och en halv månad utan ett enda kort. Inte tala om Non OC varianten som jag inte vet om det kommit något överhuvudtaget. Självklart har de samma problem med brist som alla andra men det är uppenbarligen något mer problem, om det är prio och problem i fabriken vet jag inte men det är lång tid att inte skicka ett enda. Asus är just nu de mest sällsynta korten.

Nu är det förhoppningsvis en unik situation som vi inte behöver se fler gånger så de kan säkert vinna tillbaks mig i framtiden.

Ja, det har varit en stor lucka, men det ändrar ändå inte hur många de har levererat. Det är snarare att de andra har kommit ikapp, men efter de här leveranserna, borde de vara en bit före igen.

Om det var lika lång kö på de olika korten, så hade man fått ett kort snabbast om man beställde ett TUF OC runt releasen, för de lyckades ändå få ut "många" kort jämfört med andra innan denna luckan. Trist att det sen har tagit lång tid, men som sagt, de låg före innan, och de andra har inte levererat mer. Med andra ord hade man inte fått kort tidigare från någon annan (om det var lika lång kö).

Anledningen till att t.ex jag kunde beställa ett EVGA FTW3 Ultra 3 December och få det idag, är inte för att de har levererat massa kort, utan det är helt enkelt väldigt få som beställt det. Asus är ganska galet överrepresenterad.

Permalänk
Skrivet av Jerkan123:

Tack för updaten.

Oturligt nog var det motsatsen av vad jag ville höra :/

Någon med koll på tyska tech butiker man kan försöka jaga ett 3080 Strix från tidigare då de verkar få in några kort per månad iaf?

Du kan hålla utkik på denna siten (en jämförelse site i stil med Prisjakt/Pricerunner):
https://geizhals.eu/?cat=gra16_512&v=l&hloc=at&hloc=de&hloc=p...
Där finns det dagligen kort att köpa, men till överpris tycker jag.
Ibland till mer sjysstare pris.
amazon.de, eller amazon.se kan du kika på också.
I fredags var det ett Palit 3080 OC till salu på amazon.se med leverans nu på fredag för 8600 ca.
Jag var nära att nappa men hoppas istället på ett EVGA 3080 Ultra från Inet de närmaste dagarna.

Permalänk
Medlem

Vad händer med 3080 Strix OC? =(

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 5080 Astral OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Skrivet av Neeon123:

Vad händer med 3080 Strix OC? =(

Inget händer med de, eller NON OC modellen verkar det som.

Jag spammar ASUS lite och hoppas på ett svar.

Man kan även skicka in en fråga här via email och pressa lite:

https://www.asus.com/support/Product/ContactUs/Services/quest...

https://rog.asus.com/support/Product/ContactUs/Services/quest...

Registrera ett klagomål och skriv in "A1111111111111" eller liknande fake serienummer så får man ett svar från de.

Permalänk
Skrivet av smd:

Grön bock på 3080 suprim x på webhallen såg jag nu.. Vågar man hoppas att det inte är systemet som teasar?

Jag fick också det precis. Vad säger @webhallen?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Vintervilan:

Jag fick också det precis. Vad säger @webhallen?

15.30 1 dec och innan ska ha tilldelning 🥰

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

15.30 1 dec och innan ska ha tilldelning 🥰

OKej, så min gröna bock på beställt kort 6:e december är bugg? Visste väl att det var för bra för att vara sant

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

Inga RTX 3080 alls.

Rätt många RTX 3070

/Patrik

Det är kört att beställa ett 3090 Strix idag? Om man vill få plats i nästa leverans
Känns inte som att mitt 3080 kommer komma någon gång, så funderar på att köpa ett 3090 Strix istället...

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 5080 Astral OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Neeon123:

Det är kört att beställa ett 3090 Strix idag? Om man vill få plats i nästa leverans
Känns inte som att mitt 3080 kommer komma någon gång, så funderar på att köpa ett 3090 Strix istället...

Japp, däremot finns MSI Suprim X RTX 3090 att boka i skrivande stund.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Japp, däremot finns MSI Suprim X RTX 3090 att boka i skrivande stund.

Okej, tack.

Mitt EK vattenblock för 3080 Strix passar även till 3090 modellen, så är isf bara den jag är intresserad av. Men tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Fick en trevlig "one last thing" av Asus också.

Ytterligare tilldelning på TUF RTX 3080 OC som ska komma med nästa veckas leverans, tror nästan vi tömmer 17e september med det som är inkommande nu

/Patrik

Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

Inga RTX 3080 alls.

Rätt många RTX 3070

/Patrik

Vad hände?
3080 leveransen försvunnen?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Det är synd att 3090 inte är värda pengarna - annars hade man ju kunnat lyxa till det med ett sånt för att få sitt kort...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blackwizard:

Vad hände?

Det är inte slut på veckan

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det är inte slut på veckan

Bara OC modeller som kommer i den lasten?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Vad hände?
3080 leveransen försvunnen?

Det finns många olika leveranser. Jag tror det är lite missförstånd här, för jag har svårt att tro att detta handlar om samma leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Om du hade bara orkat klicka dig in på Webhallens SweC-profil och scrollat ner några inlägg hade du fått svar på din fråga

Men detta gällde ju endast OC jag frågade om NON-OC