Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Man kunde inte boka DE, 2019

Man kunde däremot byta till DE under en kort period.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Tack perfekt!

Han beställde den 10 Nov på cdon och idag tänkte han avboka den då han vi tänkte det är ändå kört till nästa år. Men då sa dom på cdon att den är redan packad i lager och går inte att avboka. Med andra ord skickas när som helst..?

Okej då måste ju min skicka snart står ju som mottagen av lagret. Jag beställde ju den 20 oktober

Permalänk
Medlem

Det senaste från Amazon var att en i engelska chatten skrev att i deras system skulle det komma in den 20e dec och börja skickad ut, men har pratat med en till idag och den personen hade inte tillgång till det i systemet så man får vänta och hoppas. Det verkar ju som det börjar hända saker där så kanske är det inte helt omöjligt att den kommer innan årsskiftet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Okej då måste ju min skicka snart står ju som mottagen av lagret. Jag beställde ju den 20 oktober

Jag tycker det är skumt. Han beställde över allt och cdon sist av alla. står att den är redan packad. Men komplett och Webhallen som han beställde ifrån innan sommaren är det knäppt tyst. Han tänkte avboka den idag men gick som sagt inte. Hoppas jag får den nästa vecka iaf. Han bokade 11 nov

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holmq:

Det senaste från Amazon var att en i engelska chatten skrev att i deras system skulle det komma in den 20e dec och börja skickad ut, men har pratat med en till idag och den personen hade inte tillgång till det i systemet så man får vänta och hoppas. Det verkar ju som det börjar hända saker där så kanske är det inte helt omöjligt att den kommer innan årsskiftet

men det var du som sa att en kundtjänst hade sagt till dig att den kommer in den 20 de vill verkligen tro dig men vill inte hoppas på inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

men det var du som sa att en kundtjänst hade sagt till dig att den kommer in den 20 de vill verkligen tro dig men vill inte hoppas på inget

Och du säger att du har väntat i 7 år och ändå inte fått tag på ett PS5.
Så börjar du ifrågasätta info från vad kundtjänst säger till andra medlemmar från diverse butiker..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Jag frågade supporten om scalpers som säljer koderna, dem sa att tar bort scalpers manuellt.

Det vore bra om de gör det men hur skulle det gå till? I och för sig borde de manuellt kunna stämma av angiven kod stämmer med e-postadress för den som fick koden. Dock är det den som köpt koden som tappar pengar och inte "scalpern"

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KoiKoo:

Och du säger att du har väntat i 7 år och ändå inte fått tag på ett PS5.
Så börjar du ifrågasätta info från vad kundtjänst säger till andra medlemmar från diverse butiker..

du vet inte vilka jag har pratat med eller vilken info jag har fått o pratade med en kundtjänst idag och hon sa att de fortfarande inte vet något så snälla snacka inte om du snackar om att jag har väntat länge och inte har ps5 har du någon ps5?

Permalänk
Skrivet av sifri:

Har någon fått en kod? De verkar ha mer en 100+ i lager iaf

Jag tar gärna koden

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

du vet inte vilka jag har pratat med eller vilken info jag har fått o pratade med en kundtjänst idag och hon sa att de fortfarande inte vet något så snälla snacka inte om du snackar om att jag har väntat länge och inte har ps5 har du någon ps5?

1. Läser man dina inlägg så ser man vilken info du har fått. Men du ifrågasätter infon från kundtjänst (som ständigt ändras) från andra medlemmar har fått. Ta reda på infon själv vart du nu har bokat. Du har ju ändå haft 7 år på dig.
2. Du säger själv att du har väntat i 7 år #18820100
3. Ja faktiskt. Jag har en PS5. Bokade i april 2019 på Webhallen. Fick faktiskt 2 st. Men jag har barn som älskar tv spel, det gör jag med så därav 2 st.

99. Punkt är bra att använda. Rekommenderas!

Förtydligande April 2019
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Låt säga att man väntat i 7 år på en PS5, då bestämde man sig alltså 2 veckor efter realesen av PS4 att, nej jag ska banne mig vänta på en PS5 istället, en konsol inte ens Sony var säkra på att de skulle ge ut vid denna tidpunkt.

Om man någonsin klarat av att vänta i 7år på något här i livet så tror jag nog man är kapabel att vänta lite några veckor till, eller varför inte vänta 7år till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

Låt säga att man väntat i 7 år på en PS5, då bestämde man sig alltså 2 veckor efter realesen av PS4 att, nej jag ska banne mig vänta på en PS5 istället, en konsol inte ens Sony var säkra på att de skulle ge ut vid denna tidpunkt.

Om man någonsin klarat av att vänta i 7år på något här i livet så tror jag nog man är kapabel att vänta lite några veckor till, eller varför inte vänta 7år till?

Precis, då borde det vara läge att skippa PS5 och satsa på PS6 direkt

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Mindre rensning*

Var trevliga mot varandra!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darknu:

snälla hur orkar ni menade att jag har väntat sedan playsation gick ut med att de höll på med en ps5.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vzano:

*Mindre rensning*

Var trevliga mot varandra!

/Vzano, Moderator

okej sorry boss ska vara det bara lite frustrerad på att jag inte kan få tag på en ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Då kanske det hon på kundtjänsten för amazon.se sa stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

snälla hur orkar ni menade att jag har väntat sedan playsation gick ut med att de höll på med en ps5.

Ja precis. Då är vi tillbaka från början igen. Varför bokade du inte när du visste att man kunde förboka?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KoiKoo:

Ja precis. Då är vi tillbaka från början igen. Varför bokade du inte när du visste att man kunde förboka?

jag bokade webhallen 16 september

Permalänk
Avstängd

Alla på sweclockers ville inte skapa oro vad jag menade men 7 år det betydde bara att jag har väntat länge när de hade informerat om en ps5 ville inte bråka eller nåt är fortfarande extremt hetsig över ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Då kanske det hon på kundtjänsten för amazon.se sa stämmer

Okej, vad sa kundtjänsten då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Det vore bra om de gör det men hur skulle det gå till? I och för sig borde de manuellt kunna stämma av angiven kod stämmer med e-postadress för den som fick koden. Dock är det den som köpt koden som tappar pengar och inte "scalpern"

De följer upp annonserna och spärrar koderna som de hittar. Finns även varningstext på info sidan att man inte ska köpa koder på andrahandsmarknaden då dessa kan ha återkallats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Varken .de, .se, .es eller .co.uk har uppdaterat till att de finns i lager, bara hoppas(för min egen del) att det inte blir vid typ 04 som de släpps.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

I stort sett direkt efter att Wired publicerat artikeln som bekräftade Sonys planer i april 2019 gick det att boka en ps5 hos webhallen. Några veckor efter detta publicerades det även minst en svensk artikel som bekräftade att förhandsbokningarna hos Webhallen slagit tidigare rekord.

Trots detta visade det sig med facit i hand att de som lagt in bokningar fram till augusti 2019 fick en konsol på release. (trots eventuella scalpers)

Så jag vill hävda att om man verkligen varit angelägen och följt alla nyheter om när och var man kunde bokat så hade man sannolikt suttit på en PS5.

Jag såg att möjligheten fanns att boka hos WH tidigt, jag väntade dock (Jan 2020) för länge och står mitt kast, nu får jag enligt postnord min PS5 levererad imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

De följer upp annonserna och spärrar koderna som de hittar. Finns även varningstext på info sidan att man inte ska köpa koder på andrahandsmarknaden då dessa kan ha återkallats.

Hur exakt ska dom hitta koderna från annonser? Hoppas inte någon är så dum som delar koden som annons bild. 😆

Nej, enda sättet att säkerställa att få bort scalpers är verifiering vid BankID eller flera vägs verifiering ex. Kombination av både mejl och sms som begränsar möjligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Okej, vad sa kundtjänsten då?

Att i deras system stod det att dem inväntade en leverans den 20e dec. Fast har haft andra kundtjänst som sagt att dem inte har tillgång till systemet så vet inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Varken .de, .se, .es eller .co.uk har uppdaterat till att de finns i lager, bara hoppas(för min egen del) att det inte blir vid typ 04 som de släpps.

Jag skulle ju bli förvånad om amazon.se får in så många att de har till alla som bokade 20/11 och sedan öppna för ännu fler köp.

Felstavning
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darknu:

I stort sett direkt efter att Wired publicerat artikeln som bekräftade Sonys planer i april 2019 gick det att boka en ps5 hos webhallen. Några veckor efter detta publicerades det även minst en svensk artikel som bekräftade att förhandsbokningarna hos Webhallen slagit tidigare rekord.

Trots detta visade det sig med facit i hand att de som lagt in bokningar fram till augusti 2019 fick en konsol på release. (trots eventuella scalpers)

Så jag vill hävda att om man verkligen varit angelägen och följt alla nyheter om när och var man kunde bokat så hade man sannolikt suttit på en PS5.

Jag såg att möjligheten fanns att boka hos WH tidigt, jag väntade dock (Jan 2020) för länge och står mitt kast, nu får jag enligt postnord min PS5 levererad imorgon.

okej grattis till din ps5 menade inge oro

Permalänk
Medlem
Skrivet av snav:

Jag skulle ju bli förvånad om amazon.se får in så många att de har till alla som bokade 20/11 och sedan öppna för ännu fler köp.

Ja alltså släpper dom fler för bokningar och vi 20/11 inte har nån info överhuvudtaget om våra bokningar, så skulle det minst sagt kännas lustigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

okej grattis till din ps5 menade inge oro

Jag önskar även dig lycka till. Jag säger såklart att jag också önskar att vi kunde slippa scalpers.

Men tror helt enkelt det är Sony som får sätta press på återförsäljarna, idag kan man straffa återförsäljare som släpper spelen före streetdate, vore bra om Sony och övriga även straffar de återförsäljare som inte vidtar åtgärder för att förhindra scalpers.

Vi vill inte ha scalpers för då kan vi inte få vara konsoler

Sony vill inte ha scalpers för då får de inte direkt sälja mjukvara till alla som aktiverar sin konsol

Återförsäljare borde inte heller vilja ha scalpers av samma anledning, att de inte kommer sälja spel till oss i samma omfattnig.

Tror jag hörde någon siffra från Japan att det sålts 0,6 spel per ps5, det tyder sannolikt på att de sålda konsolerna i många fall inte är startade.