PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHAAHAH

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Det där kan ju inte vara på riktigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Det där kan ju inte vara på riktigt..

De jäklas med säljarna , tycker det är lite kul.

Nån som vet hur status är på webhallen beställde i slutet av jan iår men har inte hört ett pip ännu.

Tar inte min syrra konsolen så avbeställer jag , så blir någon annan lycklig.

Återigen Webhallen har hanterat PS5 releasen sämst av alla affärer.

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Så denna vecka så har tråden kommit fram till att köerna hoppat fram så här (SE modellen):
Webhallen: Oktober 2019 --> 23 Januari
CDON: September --> 16 November.
Inet: April --> ???? (Har inte hörts ett knyst. De har inte svarat och ingen har rapporterat att de fått något från Inet på evigheter)
Netonnet : 19 Nov

Kan lägga till att det inte är något nytt från MediaMarkt heller. Ingen som beställt därifrån?

Permalänk
Medlem

Hej,

Beställde från amazon likt många andra en DE 20/11.
Enheterna tog uppenbarligen slut och fick info via kundtjänst att det nu klassades som en förhandsbeställning. Har också fått information om att eftersom beställning var gjord av amazon europe så behövde jag inte sitta och kolla på andra amazon sidor eftersom enheten kunde skickas från andra länder. Det har enligt en mindre undersökning från min sida varit rätt många släpp i olika omfattning på amazons europeiska sidor sen den 20/11 på aktuell enhet, DE, men inte har det skickats någon. Att prata med svenska kundtjänsten är ju meningslöst. Någon i samma situation som lyckats få någon klarhet i detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

De jäklas med säljarna , tycker det är lite kul.

Nån som vet hur status är på webhallen beställde i slutet av jan iår men har inte hört ett pip ännu.

Tar inte min syrra konsolen så avbeställer jag , så blir någon annan lycklig.

Återigen Webhallen har hanterat PS5 releasen sämst av alla affärer.

Kompis bokade 2020-07-18 och har fått leverans beräknat komma 2020-12-31 på DE versionen

Bokade själv 2020-07-23 men skulle jag få min april🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Lugn nu alla som lusläser Bring/EG status. Allt det där är normalt.
De flesta Återförsäljare "skickar" inte sina paket i den mening att de lämnar in dem till något transportföretag. Istället så är det transportföretaget som hämtar upp dem hos EG lager/distributionscentral.
Så när EG har packat och det är redo för upphämtning så har EG gjort sin del och deras lokala orderstatus når sluttillståndet "skickad" (då borde det dock finnas ett ID hos transportföretaget).

Så för EG är det normalt att deras status säger skickad medans bring säger att den bara är registrerad

Vissa företag synkar sin orderstatus med transportföretaget, men så gör troligen inte EG.
De skulle t.ex. kunna haft "packad" medans de väntar på upphämtning och sedan "skickad" när den blivit upphämtad.

Bra förtydligande! 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

Kan lägga till att det inte är något nytt från MediaMarkt heller. Ingen som beställt därifrån?

Jag väntar på att höra något om min SE-order från 18 sep. Snackade med supporten i början av förra veckan som sa att den ”finns på centrallagret”, men att de ”inte hunnit skicka den”. Nu har det gått nästan en vecka, och inte ett knyst...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av PEETE87:

Kompis bokade 2020-07-18 och har fått leverans beräknat komma 2020-12-31 på DE versionen

Bokade själv 2020-07-23 men skulle jag få min april🤣

Från Webhallen? Jag skrev tidigare att jag hämtade ut min igår(DE) som jag bokad 2020-09-10. Dåligt om jag fick min före er

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAH webhallen också !!!

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

https://www.tradera.com/item/1000006/436784355/playstation-5-...

Också bra , han erbjuder till och med o köra hem konsolen

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Jag såg en demo ps5 på MM i heron citys Stockholm.
Det var inte förrän veckan.
MM har fått batch denna veckan.
Jag fattar inte hur de tänker med demo.
Prova nu och få den Maj 21.

Permalänk
Skrivet av retrocc:

HAHAHAHAHAH webhallen också !!!

Detta är dock för musikhjälpen, så det där är nog riktiga bud till skillnad från de som uppar scalpers

Permalänk
Medlem

Tror ni att priserna kommer att sjunka på Blocket/tradera efter julen eller fortsätter såhär fram till att det går att få tag på de hos återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalletheslayer:

Detta är dock för musikhjälpen, så det där är nog riktiga bud till skillnad från de som uppar scalpers

ser man på de som budat är det nya tradera medlemmar , så nja tror inte det är riktiga bud men men du har en poäng

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk

Min SE order från CDON lagd 9/12 17:06 står nu som "mottagen av lagret".

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Min SE order från CDON lagd 9/12 17:06 står nu som "mottagen av lagret".

SAMMA HÄR LAGD 17:29

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Min SE order från CDON lagd 9/12 17:06 står nu som "mottagen av lagret".

OMG, min också. Bokad 9/12 17:57

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Min SE order från CDON lagd 9/12 17:06 står nu som "mottagen av lagret".

Min med! 17.23

Waahhhh. Håll tummarna nu!

Permalänk
Skrivet av AltUnderCtrl:

Min SE order från CDON lagd 9/12 17:06 står nu som "mottagen av lagret".

Min med! Bokad samma dag. Har CDON fått in en batch kanske?

Permalänk
Medlem

På CD har den nu även ändrat status från leveranstid 5-15 dagar till "Beräknad leveranstid från 1 arbetsdag"
Dock fortfarande obokbar för nya.
Undra om alla från 9/12 har fått samma status och ingen/bara några kommer få eller om det faktiskt betyder att den är på gång?
Vet att bokningen var öppen till 21-22 tiden

Permalänk
Medlem

Beställde SE på cdon 9/12 kl 18.47
Fått postnord info i appen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

På CD har den nu även ändrat status från leveranstid 5-15 dagar till "Beräknad leveranstid från 1 arbetsdag"
Dock fortfarande obokbar för nya.
Undra om alla från 9/12 har fått samma status och ingen/bara några kommer få eller om det faktiskt betyder att den är på gång?
Vet att bokningen var öppen till 21-22 tiden

Fan va bitter jag nu på att jag bokade i September på MediaMarkt. Inser också att de som boka på Webhallen ligger ännu sämre till. Helt sjukt hur detta är möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel87:

Beställde SE på cdon 9/12 kl 18.47
Fått postnord info i appen..

Jag fick med info precis julen är räddad!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel87:

Beställde SE på cdon 9/12 kl 18.47
Fått postnord info i appen..

Samma här. Beställde från CDON den 9/12 och precis fått leveransinfo i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel87:

Beställde SE på cdon 9/12 kl 18.47
Fått postnord info i appen..

Gör mig inte nervös nu. Min 17:57 syns inte i någon app och är bara "mottagen av lagret"

Permalänk

Jag beställde på komplett.se tidigt i April 2020 och min leverans beräknas ske i Maj.
Betydligt sämre än någon annan handlare

Visa signatur

Bäver...

Permalänk
Medlem

Jag är osäker på vilket fraktalternativ jag valde för det var sån hets när jag lade ordern. Står enbart 29kr som hint. Någon som kan klura ut vad innebär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel87:

Beställde SE på cdon 9/12 kl 18.47
Fått postnord info i appen..

Samma status för mig, mottagen av lagret och syns i postnord appen. Beställd 9/12 kl 17:04.
Kanske blir en PS5 till/runt jul ändå. Så glad att jag inte gav efter och köpte på tradera...☀️