3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Agamemnon_71:

Webhallen. Jag vet att det kan vara en bugg hos dom, men man kan alltid hoppas....

Ja det fick jag inför förra leveransen men då fick jag inte tilldelning. Denna gången har jag fortfarande gult När beställde du?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Fick mitt 3080 TUF OC från Webbis idag. Beställde 17/9 17:17.

Hur funkar det med spelkoder? Det var väl något spel som skulle ingå och där erbjudandet blev förlängt från december till januari?

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus PROART Z890 CREATOR WIFI | Corsair Vengeance DDR5 7000MHz 2x48GB | ASUS TUF RTX 3080 OC | WD Black SN850X 2TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-D15S Chromax Black | Fractal Design North | Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1

Permalänk

Jisses vilken tid det tar...

Fick mitt tuf 3080 oc från Proshop i början på november, men höll på att uppgradera min burk, så jag sa till yngsta grabben att han kunde köra med det tills hans tuf 3080 non oc kommer från komplett.
Nu är min burk klar sedan några veckor tillbaka och gissa om jag vill att han ska få sitt kort?
Hans order gick igenom klockan 15.17 på release dagen men vad hjälper det när det knappt kommer in några non oc?
Intressant tråd att följa dock. Har fått upp ögonen vilken butik man bör beställa ifrån baserat på feedbacken i tråden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Grön bock och kan ej avbeställa mitt 3080 på WH.
Betyder det att det är på väg att skickas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Ja det fick jag inför förra leveransen men då fick jag inte tilldelning. Denna gången har jag fortfarande gult När beställde du?

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Idag kunde även jag hämta ut mitt 3080 TUF OC från posten. Skickades igår från Webbis och posten levererade det på en lördag... aldrig hänt förut, måste ha med julen att göra men det gör mig inget

Fick min processor för några veckor sedan på en lördag. Fick meddelande om att mitt TUF OC fanns att hämta idag lördag också. Men får hämta det imorgon istället då jag inte är hemma idag...

På onsdag blir det datorbygge! Bra att veta vad man ska hitta på under julledigheten 😊

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w | CPU-kylning: Liquid Freezer II 360 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Orderstatus Behandlas
Webhallen
2020-12-18 17:38
Order mottagen.
Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME 10GB
Artikelnr: 329961

Det gick snabbt.

Permalänk

Jag lade ordern hos Webhallen den 19/9 klockan 07:30 på ett Tuf 3080 OC, gissar jag rätt i att jag ligger/legat på ca 200-300 i orderplats? Ordernummer XXX29984

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bratfalken:

Jag lade ordern hos Webhallen den 19/9 klockan 07:30 på ett Tuf 3080 OC, gissar jag rätt i att jag ligger/legat på ca 200-300 i orderplats? Ordernummer XXX29984

Webhallens kundtjänst vet nog mer om din orderplats än nån här. Patrik på @Webhallen har tagit jullov och kommer inte svara.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Fick mitt 3080 TUF OC från Webbis idag. Beställde 17/9 17:17.

Hur funkar det med spelkoder? Det var väl något spel som skulle ingå och där erbjudandet blev förlängt från december till januari?

Har inte heller fått något ännu och jag hämtade ut det i fredags.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Agamemnon_71:

Webhallens kundtjänst vet nog mer om din orderplats än nån här. Patrik på @Webhallen har tagit jullov och kommer inte svara.

Okej, förståeligt, det var han som visade mig till denna tråd på en annan fråga gällande detta köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bratfalken:

Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

Fick en till "One last thing" som landar då i mellandagarna, i värsta fall i början på nästa år.

RTX 3080 STRIX OC:
Denna veckas leverans: Delar av 15:09 kommer fortsatt att betas av (inte alla tyvärr)
Leveransen som blev precis bekräftad: Alla 15:09 kommer täckas, 15:10 kommer börja betas av (inte alla tyvärr)

RTX 3080 TUF OC :
Denna veckas leverans: 18e september 18.00 och tidigare
Leveransen som blev precis bekräftad: 19 september och tidigare

Kan tyvärr inte svara på individuella orders med dessa tider, hinner ärligt inte nu
Har jag inte nämnt något så har jag inte hört något

/Patrik

.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem

Min beställning hos webhallen är äntligen redo att hämtas! 3080 tuf oc (2020-09-17 17:30). Stort tack till Patrik för hans insatser, hade jag inte kunnat få någon status kring köplatser hade jag nog inte orkat vänta i ovisshet. Likaså Asus David. Nu är det iväg ner till butiken

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Orderstatus Behandlas
Webhallen
2020-12-18 17:38
Order mottagen.
Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME 10GB
Artikelnr: 329961

Det gick snabbt.

Verkligen! Men fattar inte det är ju 48st i kö.
Har inte stått inkommande leverans heller.

@webhallen
Jag har följt både Suprim och Aros har känt långa köer men ändå går det att få leveranstid på några dagar? Så föeljer jag era produktsidor. Kul med lite mer info så hade man säkert haft det här kortet. Klandrar inte Patrik, absolut inte du gör det här på din fritid men som återförsäljare för såna kort som folk väntar i evigheter borde vara lite mer info och inte att vi plingar dig här och man för dåligt samvete för varje gång man gör det för som sagt du gör det på din fritid. Neeee tyvärr bottenbetyg till den här hanteringen.

” Fråga: Finns det någon information alls om när det kan tänkas finnas i lager igen?
kenny9105tolv dagar sedan

PliindW
fyra dagar sedan
Svar: Hej! Den information vi har finns på produktsidan i en manuell tabell som vi fyller i. Just nu är kön större än inkommande produkter så är en svår fråga att svara på

Men fortfarande all cred till Patrik ❤️

Permalänk

Det här förstår jag inte heller. Det känns inte som att dom uppdaterar produktsidan med denna info... Väldigt tråkigt

Skrivet av Phrawmi:

@webhallen
Jag har följt både Suprim och Aros har känt långa köer men ändå går det att få leveranstid på några dagar? Så föeljer jag era produktsidor. Kul med lite mer info så hade man säkert haft det här kortet. Klandrar inte Patrik, absolut inte du gör det här på din fritid men som återförsäljare för såna kort som folk väntar i evigheter borde vara lite mer info och inte att vi plingar dig här och man för dåligt samvete för varje gång man gör det för som sagt du gör det på din fritid. Neeee tyvärr bottenbetyg till den här hanteringen.

” Fråga: Finns det någon information alls om när det kan tänkas finnas i lager igen?

PliindW
fyra dagar sedan
Svar: Hej! Den information vi har finns på produktsidan i en manuell tabell som vi fyller i. Just nu är kön större än inkommande produkter så är en svår fråga att svara på

Visa signatur

5700X3D - RTX 3080 TUF OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bratfalken:

Jag har en order på det grafikkortet hos Webhallen samma dag men lite senare (14:54) och för mig stod det beräknad leverans 29 december i några dagar efter Patriks inlägg om extra leverans i slutet av året. Det gick tillbaks till inget bekräftat leveransdatum, men jag är ändå hoppfull om mellandagarna eller början av januari

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

PliindW
fyra dagar sedan

Det som hände i detta fallet va att Patrik hade råkat räkna fel kring inkommande jäntemot bokningar på just Aorus xtreme och la upp i denna tråden ett formulär man kunde skriva in sig i och fick en länk skickad för de korten som fanns kvar för den leveransen.

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Det som hände i detta fallet va att Patrik hade råkat räkna fel kring inkommande jäntemot bokningar på just Aorus xtreme och la upp i denna tråden ett formulär man kunde skriva in sig i och fick en länk skickad för de korten som fanns kvar för den leveransen.

Då har jag missat det, men han hänvisar ju oss alltid till produktsidan konstig då att lägga upp en länk här. Aja det som det är..

Permalänk
Skrivet av jberntsson:

Jag har en order på det grafikkortet hos Webhallen samma dag men lite senare (14:54) och för mig stod det beräknad leverans 29 december i några dagar efter Patriks inlägg om extra leverans i slutet av året. Det gick tillbaks till inget bekräftat leveransdatum, men jag är ändå hoppfull om mellandagarna eller början av januari

Blev samma sak för mig, men Patrik svarade detta:

Skrivet av Webhallen:

Vårt lager hickade till och skeppade för många till göteborg och malmö, snappade upp dessa innan de hann registrera dom så vi har 40st kort som är påväg tillbaka till vårt centrallager som förhoppningsvis landar i början på nästa vecka så det finns hopp ännu för er längst bak i batch 1

/Patrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

Då har jag missat det, men han hänvisar ju oss alltid till produktsidan konstig då att lägga upp en länk här. Aja det som det är..

Tror inte det kortet var uppe för bokning alls, det är inte det nu i varje fall utan vi fick en länk som gick direkt till betalningssidan.

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Fick tyvärr inte plats med mitt Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME WF, om ni beställer det kortet så tänk på att slangarna bygger ut några cm ytterligare.
Nöjer mig medd ett Asus TUF gaming OC den här generationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Fick tyvärr inte plats med mitt Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME WF, om ni beställer det kortet så tänk på att slangarna bygger ut några cm ytterligare.
Nöjer mig medd ett Asus TUF gaming OC den här generationen

Vilket chassi? Har själv ett ghost s1, kortet ska enligt spec få plats, likaså Asus rog strix lc 6800xt som jag fått hem under gårdagen men inte bestämt mig hur jag vill göra med. Har just nu ett 3080 tuf i klämt men måste köra utan sidopanelen

Såg din annons, är intresserad av ditt kort om du tror det skulle passa

Permalänk
Medlem

Varför köper 90% OC kort? det är väll exakt samma kort? som går att manuellt klocka exakt lika mycket som non-oc? eller har jag förstått det fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Varför köper 90% OC kort? det är väll exakt samma kort? som går att manuellt klocka exakt lika mycket som non-oc? eller har jag förstått det fel?

OC korten kan vara bättre binned än non-OC korten, men det är inte säkert heller. Du kan få ett non-OC som clockar högre än OC kortet, gäller att ha ren tur. När man köper high-end modeller brukar jag se det som att man ökar sannolikheten för ett bättre binnat chip (inte heller säkert att så är fallet).

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Kan komma på tre skäl.

1. En tanke är att de plockar deras bra exemplar till att bli OC.
2. Samma pris
3. Av någon anledning har tillgången av OC kort (ex ASUS TUF 3080) varit mycket större än för de utan OC.

Kan dock tillägga att jag köpte ett 980ti OC för ett antal år sedan. På senare tid har jag fått otaliga krasher när jag spelat spel. Tog mig ett tag att inse att om jag klockade ner kortet så slutade min dator att krasha. Så fabriksöverklockat är inte en garanti för att överklockingen kommer fungera bra över tid.

Permalänk
Medlem

Fick konfirmation på att inte alla 66 förväntade TUF OC kort kom in till Inet, vilket jag så klart har kunnat räkna ut eftersom jag inte fått något.

Tycker det är konstigt hur det kan gå till. Ännu mer irriterande är att de heller inte kan uppdatera kön, vilket kunde ta lång tid innan den blev uppdaterad, enligt den personen.

Så nära, men ändå långt ifrån. Ska väll vara i topp 7 i alla fall i kön nu, men vem vet hur många veckor det är tills Inet får fler...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Vissa OC kort har väl högre power limit såvitt jag förstår? Och powerlimit verkar ju vara taket för överklockning i många fall.
(Inte aktuellt för egen del dock)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Nu fick jag meddelande från Bring att det packas!

Jaså? Mitt står fortfarande som reserverad

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillosaurus:

Blev samma sak för mig, men Patrik svarade detta:

Inte riktigt samma sak tror jag. Du är i slutet av batch 1 (kom i fredags, men får lite leveransförseningar pga logistisk "hicka"), och jag och @Bratfalken är i batch 2, som beräknas komma typ vecka 1. Så ditt kort bör komma i början av nästa vecka (och det är logistikhickan som orsakade de konstiga leveransuppskattningarna).

Det är så jag uppfattar det iaf Jag skulle kunna tänka mig att leveransdatum för dessa batchar tillfälligt togs bort tills de 40 korten är tillbaks på centrallagret igen, för att undvika förvirring när folk felaktigt blev flyttade från batch 1 till 2. @Webhallen får gärna bekräfta om han inte redan sitter i sin fåtölj och avnjuter semestern med en varm glögg

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34