Permalänk
Medlem

Gamingstol till fjortonåring?

Min son som om ett halvår är femton behöver än bättre stol när han spelar. Han har haft en hemsk kontorsstol innan. Han är nu cirka 175 cm lång. Kanske något kortare.
Behöver tips på ny stol. Budget runt 2000 kr.
Speciell gamingstol (vilket han själv vill ha) eller en bättre kontorsstol? Några konkreta tips på stol?
Tack!

Permalänk
Avstängd

Satsa på en bättre kontorsstol och skit i gamingstolarna direkt.

Kan du tänka dig en begagnad stol så kolla på blocket där de ofta säljs kinnarpsstolar för det priset. Det finns också många andra märken som är i samma klass men inte lika ofta man ser dessa till salu.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Min son som om ett halvår är femton behöver än bättre stol när han spelar. Han har haft en hemsk kontorsstol innan. Han är nu cirka 175 cm lång. Kanske något kortare.
Behöver tips på ny stol. Budget runt 2000 kr.
Speciell gamingstol (vilket han själv vill ha) eller en bättre kontorsstol? Några konkreta tips på stol?
Tack!

Rekommendera är svårt för vi är alla så olika i kroppen och vad vi uppfattar som bra men min 14-åriga son har en IKEA MILLBERGET för 800kr som han är nöjd med. Hade nog åkt runt och testat med tanke på hur många timmar som de sitter framför datorn. Den är dessutom lätt att torka av och inte så dyr att ersätta om så skulle behövas.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

skaffa en ordentlig stol med alla inställningsmöjligheter.

hans rygg kommer tacka honom när han närmar sig 30 hugget.

har nog spenderat ett par tusen timmar i en billig jyskstol från det att jag flyttade hemmifrån runt 18 års ålder fram till ett några år sen.

och ryggen har nu mer sitt att säga om saken kan man lugnt säga nu när man själv är 30+.

Föreslår begagnat kinnarp brukar gå att få för någon/några tusenlappar begagnat från företag som renoverar sitt kontor och byter ut sina stolar och ibland kan stolarna vara bara något eller några år gammla dvs nästan nya och med många år kvar innan de är utslitna.

och vill han ha ett lite mer flashigt utseende typ som det på dessa Gamingstolar så kan man lätt sy ett överdrag till dem med neonfärgade sidor och sömmar och allt vad det nu är på klädseln på dessa "gamingstolar" som tydligen gör en till en bättre spelare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows