Permalänk

Philips 935/984 oled

Hej
Är det någon som har lyssnat på någon av dessa 2 ? Ljudet skall vara väldigt bra. Men kan man tex spela hyffsat högt ? Vincent berömde 935 väldigt mycket, det ända som var mindre bra var saknad av låg bas. Vilket kanske inte är så konstigt. Man får koppla in egen baslåda.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av andersgog:

Hej
Är det någon som har lyssnat på någon av dessa 2 ? Ljudet skall vara väldigt bra. Men kan man tex spela hyffsat högt ? Vincent berömde 935 väldigt mycket, det ända som var mindre bra var saknad av låg bas. Vilket kanske inte är så konstigt. Man får koppla in egen baslåda.

PUS984 har jag testat och det är no enda TV:n med högtalare där musiken till ett James Bond-intro låter som det spelas av en orkester snarare än en klockradio. Om det är någon hjälp?

Edit: skrev fel siffra. Philips är verkligen experter på att välja siffror som är enkla bland ihop visuellt. Likt 8 och 3...

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

PUS934 har jag testat och det är no enda TV:n med högtalare där musiken till ett James Bond-intro låter som det spelas av en orkester snarare än en klockradio. Om det är någon hjälp?

Ok, 935 ska vara flera steg bättre än 934, så då kan man undra hur bra den är. Och 984 ska också vara betydligt bättre än 934

Ja, 984 ska låta bra, men om jag uppfattade det rätt så ska 935 vara lite bättre än 984. 935 ska dessutom vara lite bättre i bildkvalitet än 984 så man väljer nog den iaf. 935 an såldes under BF för 26900, ett ok pris med tanke på ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Ok, 935 ska vara flera steg bättre än 934, så då kan man undra hur bra den är. Och 984 ska också vara betydligt bättre än 934

Ja, 984 ska låta bra, men om jag uppfattade det rätt så ska 935 vara lite bättre än 984. 935 ska dessutom vara lite bättre i bildkvalitet än 984 så man väljer nog den iaf. 935 an såldes under BF för 26900, ett ok pris med tanke på ljudet.

Har det blivit något köp? Jag är också intresserad av denna om ljudet är bra, det går att köpa till en extern baslåda så det känns som det borde vara fullgott!

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Har det blivit något köp? Jag är också intresserad av denna om ljudet är bra, det går att köpa till en extern baslåda så det känns som det borde vara fullgott!

Inget köp ännu, men är fortfarande sugen. Det ska vara bra ljud i 935 säljs just nu för 26900kr
Försöker att bli mer motiverad att lägga 6900 kr mer för denna än tex LG CX. 984 har också bra ljud enligt många, men bildmässigt tror jag 935 tar 984. Lite nyare delar i den. Ljudmässigt mellan dom har jag ej fått fram, verkar inte vara någon som hört bägge 2. Men tror 935 blir ett bättre köp.