Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Skrivet av JamalTheBlack:

Hej! Köpte nyligen ett Nintendo Switch och gillar det något skarpt! Men har blivit mer sugen på senare tid att handla Mario Kart & Party och behöver då fler joy-cons för att spela med kompisarna inom en framtid. Någon som förstår sig på träsket med tredjeparts samt officiela joy-cons? Hade gärnat viljat ha trådlös funktion osv osv dvs allt som finns med dem officiella, men inte sugen på att lägga 800 kr ifall andra alternativ ändå finns.

Någon som kan dela med sig lite insikt?

Jag köpte Switch nyss och 4 x https://www.pricerunner.se/pl/165-5048814/Spelkontroller/8Bit...
Men sen köpte jag Mario Party och blev tvungen att köpa 2 st Joy Con så man kan köra 4 pers. Det följer ju med 2 x joy con.
Jag köpte officiella joy con men 8bit-controllerna funkar perfekt.
Jag är lite irriterad på Nintendo som kräver joy con till Mario Party. Också att man bara kan ladda dem i själva switchen, om man inte köper till utrustning. Men har förstått att Nintendo är riktigt gnidna.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Callister:

Jag köpte Switch nyss och 4 x https://www.pricerunner.se/pl/165-5048814/Spelkontroller/8Bit...
Men sen köpte jag Mario Party och blev tvungen att köpa 2 st Joy Con så man kan köra 4 pers. Det följer ju med 2 x joy con.
Jag köpte officiella joy con men 8bit-controllerna funkar perfekt.
Jag är lite irriterad på Nintendo som kräver joy con till Mario Party. Också att man bara kan ladda dem i själva switchen, om man inte köper till utrustning. Men har förstått att Nintendo är riktigt gnidna.

Ah okej! Funkar dessa kontroller med andra spel då t.ex med Mario Kart, Super Mario Bros Deluxe U och andra fler-spelare spel?

Permalänk
Skrivet av JamalTheBlack:

Ah okej! Funkar dessa kontroller med andra spel då t.ex med Mario Kart, Super Mario Bros Deluxe U och andra fler-spelare spel?

Jojo, vad jag förstått är Mario Party enda spelet som kräver Joy Cons.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callister:

Jag köpte Switch nyss och 4 x https://www.pricerunner.se/pl/165-5048814/Spelkontroller/8Bit...
Men sen köpte jag Mario Party och blev tvungen att köpa 2 st Joy Con så man kan köra 4 pers. Det följer ju med 2 x joy con.
Jag köpte officiella joy con men 8bit-controllerna funkar perfekt.
Jag är lite irriterad på Nintendo som kräver joy con till Mario Party. Också att man bara kan ladda dem i själva switchen, om man inte köper till utrustning. Men har förstått att Nintendo är riktigt gnidna.

beställde faktiskt ett ställ till mina joycons för 190kr, går ladda 4 st i taget.
alt att man köper powergripen att man kan spela och ladda samtidigt.

fördel med gripen är ju att båda ladda och spela, samtidigt bekvämare än att bara köra en cons som är förbannat små för mina nävar
Kul när barnen piskar mig i mario kart pga mina fingrar inte riktigt fungerar haha

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ghollghost:

Nintendo Switch affären (på själva konsolen) har rea (ca 30%) på stortitlar, bland annat Mario odyssey, Zelda BoTW + expantion, Luigi's Mansion. Händer typ aldrig att de har rea på sina storsäljare. Inte vad jag sett sista månaderna.

tips!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om denna - https://www.amazon.se/gp/product/B01MR6JD1M/ref=ppx_yo_dt_b_a...

dock är jag förvånad över priset.
beställde 26/12 för 189kr och nu kostar nästan 300 kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

New Pokémon Snap (Switch) går att boka nu, billigast är Spelbutiken aka Coolshop. Släpps 30 April.

Den här läckra steelbook går att få tag på Spel och Sånt, exklusivt förbokningserbjudande. Det finns även en koreansk Steelbook med ett annat motiv.

Koreansk:

Permalänk
Medlem

Vad har ni för tv output resolution?

Har alltid kört 1080p men kanske bättre med 720p då rätt många spel körs i just den upplösningen.
Tänker att det kanske skalar bättre.. fixar automatic detta kanske?

Har lg b9.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag på ett SX Lite? Tusen tack!

Permalänk
Konsolgrävare

Monster Hunter Rise Nintendo Switch Bundle

https://twitter.com/NintendoEurope/status/1354383708845965317

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Den 12 mars släpps Crash Bandicoot 4 tillslut på Switch.

https://blog.activision.com/crash-bandicoot/2021-02/Crash-Ban...

Permalänk
Konsolgrävare

Little Nightmares ll ute nu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Super Mario 3D World + Bowser’s Fury ute nu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Hade inte tänkt köpa spelet, iallafall inledningsvis, men sen så såg jag Bowsers Fury-delen och fick bli ett köp.

DF har utvärderat också:

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Hade inte tänkt köpa spelet, iallafall inledningsvis, men sen så såg jag Bowsers Fury-delen och fick bli ett köp.

DF har utvärderat också:
https://www.youtube.com/watch?v=8moc-XHuu6I

Samma här. Redan spelat spelet på mitt Wii U men blev för nyfiken på Fury-delen så blir ett köp

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Problem med raderad profil i Super Mario

Hej!

Våra barn har lyckats radera en profil i Super mario. Någon som har tips på om det går att återställa den raderade profilen på något sätt?

/David

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av yomartin:

Produkt: The Last Kids On Earth and the Staff of Doom (Nintendo Switch)
Länk: https://www.amazon.se/Last-Earth-Staff-Nintendo-Switch/dp/B08...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5657215
Pris: 35,47 kr (kostar egentligen 349kr!!!)

Spelet släpps i våren 2021 och det kostar bara 36kr.

Uppdatering - För att lägga in kundvagn.
Klicka först: Lägg till i listan> Skapa lista> Visa lista> Förbeställning.
Det kommer att stå "Tillagd i kundvagn"

om någon är sugen på att testa

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av DavidHedwn:

Hej!

Våra barn har lyckats radera en profil i Super mario. Någon som har tips på om det går att återställa den raderade profilen på något sätt?

/David

Om ni har Switch Online testa detta:
https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Min switch verkar inte vilja starta igen efter att blivit urladdad. Har nu varit i laddaren ett par dagar men vill ändå inte hoppa igång. Någon som varit med om liknande?

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Direct 17 Februari 23.00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för lite olika saker inför imorgon, mest mest:

* Zelda 35 year anniversary (Någon samlingsutgåva till Switch av de flesta Zelda-spelen från tidigare konsoler)

* Zelda BoTW 2 sneak peek (lär ju knappast släppas i första halvan av året)

* Metroid Prime 4

* Nintendo Switch Pro / Super Switch sneak peek

Får se om det blir något spännande!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bamsebjörn:

Håller tummarna för lite olika saker inför imorgon, mest mest:

* Zelda 35 year anniversary (Någon samlingsutgåva till Switch av de flesta Zelda-spelen från tidigare konsoler)

* Zelda BoTW 2 sneak peek (lär ju knappast släppas i första halvan av året)

* Metroid Prime 4

* Nintendo Switch Pro / Super Switch sneak peek

Får se om det blir något spännande!

50 minuter lång sändning så vi får se vad som bjuds.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bamsebjörn:

Håller tummarna för lite olika saker inför imorgon, mest mest:

* Zelda 35 year anniversary (Någon samlingsutgåva till Switch av de flesta Zelda-spelen från tidigare konsoler)

* Zelda BoTW 2 sneak peek (lär ju knappast släppas i första halvan av året)

* Metroid Prime 4

* Nintendo Switch Pro / Super Switch sneak peek

Får se om det blir något spännande!

Din lista är exakt dom tankarna jag också har haft men tror vi inte kommer få se någon Prime 4 tyvärr och Switch Pro håller jag verkligen tummarna för men får se vad som visas upp

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Woop woop, kom igen nu Nintendo

- Switch Pro
- Nytt F-Zero
- BOTW #2
- Metroid 4
- Zelda WW, TP, SS HD Collection
- Zelda Oracle remakes i samma motor som link's awakening

Permalänk
Konsolgrävare

"Tune in tomorrow at 23:00 for a Nintendo Direct livestream featuring roughly 50 minutes of information focussed on available games like Super Smash Bros Ultimate and games coming to Nintendo Switch in the first half of 2021."

Så Metroid 4, BOTW 2 och Switch Pro är nog ingenting vi kan hoppas på tyvärr.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Min switch verkar inte vilja starta igen efter att blivit urladdad. Har nu varit i laddaren ett par dagar men vill ändå inte hoppa igång. Någon som varit med om liknande?

Behöver nog skicka in min på lagning. Någon som vet någon bra/billig firma?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av FreddyL:

Behöver nog skicka in min på lagning. Någon som vet någon bra/billig firma?

Om du inte har garanti längre från butiken du köpte den ifrån skulle jag rekommenderar att skicka in den till Bergsala:

https://www.nintendo.se/support/service-och-garanti

Utan garanti

  • Om skadan inte beror på ett tillverkningsfel, om garantitiden har gått ut eller om kvitto saknas, kan du mot en kostnad få din Nintendo-produkt reparerad av Bergsala Servicecenter. Om du redan varit i kontakt med Bergsala Servicecenter och är ombedd att skicka in din produkt ska du fylla i det här dokumentet och bifoga det med din produkt.

Kontakta Bergsala Servicecenter

  • Om du inte hittar svar på dina frågor på våra servicesidor och behöver komma i kontakt med vår serviceavdelning ber vi dig fylla i nedanstående serviceformulär. Vänligen notera att det är väldigt viktigt att du anger samma e-postadress som du har länkad till din konsol utifall din fråga berör NNID eller Nintendo Account.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |