Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

För att vara till Nintendo är det ett mycket bra pris! 😅

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Tänkte sälja min Nintendo switch (super smash edition) inkl Super mario 3d all stars, pro controll, 128gb minneskort, fodral, skräm skydd och givetvis samtliga original tillbehör. Någon som vet ungefär vad det kan vara värd? Sedan har jag massa digitala spel går de att sälja vidare eller? (Fattar att man måste skicka med kontot då, men går det att ändra all information? Så att någon annan kan ta över det helt och hållet)

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Kul att Elgiganten sålt mitt bokade ex av Yoshi's World när jag kommer till butik. Tycker Elgiganten fuckar upp varje Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Tänkte köpt cup head men 200 kronor är det inte värt 😒

Jo, något lite dyrt även för reapriset hos Nintendos e-shop kan jag hålla med om.

Köpte dock nu för 149 kr för PC och Xbox; Cuphead, BF-pris, 149.-
https://www.microsoft.com/sv-se/p/cuphead/9njrx71m5x9p#active...

Vilket känns som ett helt OK pris för detta riktigt grymma 2D-spel! 😊

Har bara de första delarna av Cuphead och är låst till att spela de endast i bilen, så känns skönt att kunna spela på fler ställen nu. 😀

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Av ren nyfikenhet räknade jag ihop hur mycket jag köpt Switch-spel från Nintendo eshop på 3 år... drygt 10.000 kr hamnade jag på. Några fysiska köp har det blivit också så det kanske landar på totalt 12-13.000 kr? Hujedanemej.

Har ni andra koll på hur mycket ni har handlat för? Eller föredrar ni att inte veta?

Bästa spel-köpet: Stardew Valley för 140 spänn (140+ speltimmar..)
Sämsta spel-köpet: Hello Neighbor för 400 (vilket skräp, grabben som ville ha det tröttnade efter en halvtimme..)

Finns det något enkelt sätt att räkna ut det? Digitala spel från eshopen kanske går att räkna ut genom att hitta alla kvitton i eposten.

Men alla fysika spel blir lite svårare. När jag får tid så skall jag försöka räkna ut. Sedan kan man göra en lista på spel man har köpt men inte spelat ännu. Där finns det hemsk många, både digitalt och fysikt. =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Finns det något enkelt sätt att räkna ut det? Digitala spel från eshopen kanske går att räkna ut genom att hitta alla kvitton i eposten.

Men alla fysika spel blir lite svårare. När jag får tid så skall jag försöka räkna ut. Sedan kan man göra en lista på spel man har köpt men inte spelat ännu. Där finns det hemsk många, både digitalt och fysikt. =(

Jepp, jag räknade ut det genom att gå igenom alla kvitton jag fått (vart så förbannat nyfiken). Har inte köpt så många fysiska spel den här generationen.. kanske 4-5 st så jag la på 2-3000 kr där. Med Nintendo Online Membership (familj) på 2 år, så blir det ytterligare 600 kr. Minneskort också, några hundralappar. Ett par extra Pro controllers, några tusenlappar. Fläktbyte. Den förbannade Nintendo Labo..

Man tänker inte på hur dyr en konsol blir över längre tid. Kunde ha skrapat ihop till en bil istället..

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Jepp, jag räknade ut det genom att gå igenom alla kvitton jag fått (vart så förbannat nyfiken). Har inte köpt så många fysiska spel den här generationen.. kanske 4-5 st så jag la på 2-3000 kr där. Med Nintendo Online Membership (familj) på 2 år, så blir det ytterligare 600 kr. Minneskort också, några hundralappar. Ett par extra Pro controllers, några tusenlappar. Fläktbyte. Den förbannade Nintendo Labo..

Man tänker inte på hur dyr en konsol blir över längre tid. Kunde ha skrapat ihop till en bil istället..

Jag tänkte använda mig av dekudeals. Där kan man skriva in sina spel man äger, både fysikt, och digitalt, man kan även skriva in priset man har betalat. Om man gör det över tid samtidigt som man handlar spel, så blir det lätt att följa upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Var kan man köpa Nintendo eshop cards?

Jag vet att Elgiganten har.

Finns det även på Netonnet eller Webhallen?

Jag svarar mig själv på en del av frågan.

jag var inne i en netonnet butik, dom hade inga presentkort för Nintendo.

Då återstår Webhallen, någon som vet ifall det finns där? Tänka passa på att köpa presentkort från Benify från tex Webhallen med 10% rabatt för att sedan köpa eshop kort i butik.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem

Animal Crossing Switch bundle kommer in i lager igen 4/12

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/nintendo-...

Permalänk

Någon som har förslag hur jag ska ladda mina 4x 8bitduo SN 30 pro?
Är det usb-c in i kontrollen och vanlig usb i andra änden på kabeln som följer med?
Tänkte att man kanske behöver ha en usb hub

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callister:

Någon som har förslag hur jag ska ladda mina 4x 8bitduo SN 30 pro?
Är det usb-c in i kontrollen och vanlig usb i andra änden på kabeln som följer med?
Tänkte att man kanske behöver ha en usb hub

Ja, kabeln som följer med är en vanlig USB-A till USB-C. Men du behöver inte en hub, bara en laddare med flera uttag. En hub används för att dela en USB-port till flera portar, inklusive data, men för att ladda behöver du bara ström.

Permalänk
Skrivet av perost:

Ja, kabeln som följer med är en vanlig USB-A till USB-C. Men du behöver inte en hub, bara en laddare med flera uttag. En hub används för att dela en USB-port till flera portar, inklusive data, men för att ladda behöver du bara ström.

Ok tack. Har du förslag på någon?
Kanske denna? https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/mobilladdare/usb-la...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callister:

Visst, den borde fungera fint. Det står på kontrollern att den drar max 500 mA, d.v.s. 0.5A, medan laddaren kan ge 2.4A per port eller 10A totalt.

Permalänk
Medlem

Köpte tillslut ett Nintendo Switch, som borde dyka upp i morgon. Because reasons (Jobb, hus, barn...) så har spelandet i princip varit satt på undantag ett par år nu, men hoppas att möjligheten att spela i soffan utan att ockupera tvn ska ge lite mer möjligheter.

BoTW är väl huvudanledningen till att jag köpte konsolen, och Odyssey måste man så klart spela. Tänkte även ge mig på Hades, som har fått lysande betyg. Men vilka fler guldkorn bör man spela? Både Switch "original" och bra portar är intressanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Köpte tillslut ett Nintendo Switch, som borde dyka upp i morgon. Because reasons (Jobb, hus, barn...) så har spelandet i princip varit satt på undantag ett par år nu, men hoppas att möjligheten att spela i soffan utan att ockupera tvn ska ge lite mer möjligheter.

BoTW är väl huvudanledningen till att jag köpte konsolen, och Odyssey måste man så klart spela. Tänkte även ge mig på Hades, som har fått lysande betyg. Men vilka fler guldkorn bör man spela? Både Switch "original" och bra portar är intressanta.

Haha tror du att du kommer få sitta ifred från barnen med en switch i handen??? Eller tänker du att du ska spela när barnen lagt sig och din fru tittar på paradize hotell? Glöm det, hon blir vansinnig på dig om du inte är med i matchen när hon rackar ned på senaste bimbo uttalandet som görs av den siliconopererade tjejen på tv:n

Permalänk
Medlem

@jaqob
Astral Chain, Xenoblade 1 & 2, Fast RMX om du gillar F-zero-liknande annars Mario Kart 8. FFXII är en bra port/remake. Mario 3D All stars (64/Sunshine/Galaxy).
Kamiko är kort (och billigt) och kul. Spelar inte mycket indie-spel tyvärr, så har inget mer tips där.

Sedan beror det väl lite på hur mycket tid det blir till att spela, ffa själv. Får du tid till att spela på TV så är en pro controller värt det lite höga priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Köpte tillslut ett Nintendo Switch, som borde dyka upp i morgon. Because reasons (Jobb, hus, barn...) så har spelandet i princip varit satt på undantag ett par år nu, men hoppas att möjligheten att spela i soffan utan att ockupera tvn ska ge lite mer möjligheter.

BoTW är väl huvudanledningen till att jag köpte konsolen, och Odyssey måste man så klart spela. Tänkte även ge mig på Hades, som har fått lysande betyg. Men vilka fler guldkorn bör man spela? Både Switch "original" och bra portar är intressanta.

Children of Mortra. Pixelgrafik. Föredrar det faktiskt framför Hades, men båda är bra. SnipperClips är ett underbart spel att låta (andra) vuxna par spela. Mina barn kan inte spela det tillsammans utan att börja slåss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoux:

Haha tror du att du kommer få sitta ifred från barnen med en switch i handen??? Eller tänker du att du ska spela när barnen lagt sig och din fru tittar på paradize hotell? Glöm det, hon blir vansinnig på dig om du inte är med i matchen när hon rackar ned på senaste bimbo uttalandet som görs av den siliconopererade tjejen på tv:n

🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉
Du kan nog tyvärr ha rätt. Kommer sluta med att jag får skära ner ytterligare på sömnen...

Skrivet av doomas:

@jaqob
Astral Chain, Xenoblade 1 & 2, Fast RMX om du gillar F-zero-liknande annars Mario Kart 8. FFXII är en bra port/remake. Mario 3D All stars (64/Sunshine/Galaxy).
Kamiko är kort (och billigt) och kul. Spelar inte mycket indie-spel tyvärr, så har inget mer tips där.

Sedan beror det väl lite på hur mycket tid det blir till att spela, ffa själv. Får du tid till att spela på TV så är en pro controller värt det lite höga priset.

Tack för tipsen, ska kolla upp dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

BoTW är väl huvudanledningen till att jag köpte konsolen, och Odyssey måste man så klart spela. Tänkte även ge mig på Hades, som har fått lysande betyg. Men vilka fler guldkorn bör man spela? Både Switch "original" och bra portar är intressanta.

Tips: Luigis Mansion 3, Inside, Unravel Two, Animal Crossing..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jaqob:

Köpte tillslut ett Nintendo Switch, som borde dyka upp i morgon. Because reasons (Jobb, hus, barn...) så har spelandet i princip varit satt på undantag ett par år nu, men hoppas att möjligheten att spela i soffan utan att ockupera tvn ska ge lite mer möjligheter.

BoTW är väl huvudanledningen till att jag köpte konsolen, och Odyssey måste man så klart spela. Tänkte även ge mig på Hades, som har fått lysande betyg. Men vilka fler guldkorn bör man spela? Både Switch "original" och bra portar är intressanta.

Stardew Valley är spelet jag gillar att rekommendera.

Permalänk
Medlem

Switch med Fortnite 3590.- (dagens lucka hos Webbhallen): https://www.webhallen.com/se/product/324601-Nintendo-Switch-2...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Japp, jag köpte bara spelet för 279 kr i början på året och tyckte det var bra pris!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk

Immortals Fenyx Rising (Switch)

Billigt just nu Immortals Fenyx Rising (Switch)

Elgiganten 319:- https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataGnutten:

Billigt just nu Immortals Fenyx Rising (Switch)

Elgiganten 319:- https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Någon som spelat det? Hur likt är det Botw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataGnutten:

Billigt just nu Immortals Fenyx Rising (Switch)

Elgiganten 319:- https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Vad jag har sett på youtube är de grafiska detaljerna ganska tråkiga i switch versionen.
Jag rekommenderar att man gör sig en egen uppfattning via YouTube innan man slår till

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Köpte tillslut ett Nintendo Switch, som borde dyka upp i morgon. Because reasons (Jobb, hus, barn...) så har spelandet i princip varit satt på undantag ett par år nu, men hoppas att möjligheten att spela i soffan utan att ockupera tvn ska ge lite mer möjligheter.

BoTW är väl huvudanledningen till att jag köpte konsolen, och Odyssey måste man så klart spela. Tänkte även ge mig på Hades, som har fått lysande betyg. Men vilka fler guldkorn bör man spela? Både Switch "original" och bra portar är intressanta.

Spelade precis igenom GRIS. Väldigt mysigt spel.

Permalänk
Medlem

Vilka USB-C adapters säljs i Sverige som gör det möjligt att spela på en TV med Switch? Jag har inte plats att ta med den stora dockan.